Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 51

Discussie: JSF | Piston Cup | Fanaleds 200 | 06-04-2014

Standaard JSF | Piston Cup | Fanaleds 200 | 06-04-2014

Nu we allemaal het naar rechts sturen wel weer genoeg gedaan hebben, duiken we naar een van de Mekka's van Oval racen. In de late uren van de avond zullen we rond gaan racen op het mooie Charlotte. Het kampioenschap is op de helft van het seizoen nog helemaal open (zie standings, de tweede helft van het seizoen kan er dus nog van alles veranderen, zorg dat je er bij bent!

Tevens willen we iedereen nog even op Teamspeak attenderen, de top 3 willen wij heel erg graag de interviews van horen, en zeker naarmate het seizoen vordert is dat naast een grote toevoeging op de livestream, ook een mooi medium om verschillende aankondigingen te doen richting desbetreffende Coureur. Ook als je buiten de top 3 gefinished bent kun je aan het eind de teamspeak van de broadcast joinen en wordt je misschien wel gevraagt om je verhaal te doen, ook al finish je als 43ste, wij hebben goede afspraken met het team van GSRC en hun vinden het erg leuk om de complete community te betrekken. Zet Teamspeak dus op je prioriteiten lijst!

Fanaleds 200
    Zondag 06 april
    19:00 start van de training
    19:50 kwalificatie 2 rondes/10 min.
    20:00 start race (134 ronden)

De server start om 19:00 uur met de vrije training. Om 19:50 start de kwalificatie. Deze zal 10 minuten duren waarbij elke deelnemers 2 ronden krijgt om een snelle tijd neer te zetten. De race zal rond 20:00 starten voor een 134 laps race. Elke deelnemer krijgt 1 fast tow.

Aanmelden
    Voor deze race vragen we elke deelnemer aan te geven of hij aanwezig zal zijn of niet (je dient wel ingeschreven te zijn bij de Piston Cup!). Wij vragen zowel de vaste deelnemers, als de reservelijst rijders, zich aan of af te melden vóór maandag 31 maart. Indien je je niet op tijd aanmeldt of afmeldt verspeel je hiermee je positie op de inschrijflijst. Dit wil dus zeggen dat een rijder op de vaste lijst zijn voorrang op de reservelijst verliest. Hetzelfde geldt voor de reservelijst rijders, echter geeft deze zijn positie ten opzichte van de andere reservelijst rijders op. Na 31 maart zullen wij ook direct de reservelijst rijders een seintje geven via een pm op het iRacing Forum of ze wel of niet mee kunnen doen, zodoende zul je dus altijd voldoende tijd hebben om je voor te bereiden op de race. Hier vind je een overzicht van de ingeschreven deelnemers.

Op het iRacing Forum heeft iedere deelnemer momenteel een PM ontvangen met daarin de gegevens om zich aan te kunnen melden. Bewaar de link die je na het aanmelden krijgt, dit is de enige manier om je aanmelding zelf aan te passen (stel je kunt in ene niet). Ben je hem wel kwijt en wil je jezelf afmelden, stuur dan Joep Willemsen een PM.

Overzicht van de huidige aanmeldingen: Huidige Aanmeldingen

Wachtwoord
    Het wachtwoord zal de dag voor de race via een iRacing PM naar je toegestuurd worden, deel dit wachtwoord absoluut niet (bijvoorbeeld met een maatje die net te laat was voor een inschrijving, of die wil meekijken maar op drive drukt in plaats van spectate) we verwachten 43 autos, en die persoon kan potentieel iemand anders zijn plekje afpakken. Mocht dit wel gebeuren, dan treden we hier ook zeker hard tegen op.

Practice Servers
    Voorafgaand aan de race zullen wij op dinsdag 1 en donderdag 3 april een practice sessie hosten. Deze sessie zal dezelfde weer instellingen hebben als de race server. Het biedt dus een mooie mogelijkheid om je set-up te fine tunen voor de race. Het wachtwoord voor deze sessies is: Geheim. De sessies duren twee uur en starten om 20:00u.

Setups
    Naar onze mening is de Fixed setup een sterke basis, maar er zullen zeker nog wel setups gedeeld worden.

David Cater Setups
    David Cater hebben we na de Darlington race gevraagt om basis setups te maken voor de JSF league, binnen deze setups is het duidelijk te zien wat er anders is en hoe de wagen er op reageerd, lees hier het complete verhaal achter de "cater-gate".

David Cater - Building a Balanced Setup

David Cater - Michigan
    David Cater - Darlington
    David Cater - Daytona JSF
    David Cater - Charlotte JSF

Weer
    De weer instelling voor de Fanaleds 200 zijn als volgt:

Temperatuur: 78F
    Luchtvochtigheid: 55%
    Windrichting: Noord
    Windsnelheid: 2MPH
    Skybox: Partly Cloudy
    Tijdstip: Nachtrace

Prijzen
    We zijn na 4 races al erg blij met wat we tot nu toe gezien hebben! Mooie opkomsten en mooie gevechten. Wij willen je erop wijzen dat iedereen nog altijd in de race is voor de prijzen die te winnen zijn. Naast een custom made JSF-buttonbox voor de kampioen zijn er nog een Bob Shock voor een willekeurige Fanatec rijder en geven we nog €25,- iRacing credits weg aan een niet Fanatec rijder. Deze prijzen verloten we enkel onder de rijders die veel hebben meegereden, dus veel races meedoen is meer kans! (bij 5+ races komt er per deelgenomen race een lootje met je naam in de hoge hoed)

Rijvaardigheid
    Lappen
    Aangezien een groot aantal deelnemers heel erg nieuw is, en een ander gedeelte juist heel erg bedreven, is het ervaring gat af en toe enorm. Wij vragen hierbij vooral om geduld van de ervaren deelnemer. Wanneer met een onervaren deelnemer lapt en er ontstaat contact, dan komt dat van beide kanten uit, we hopen dat de ervaren deelnemer wat meer geduld toont, en dat de onervaren/langzamere deelnemer er voor zorgt dat hij voorspelbaar reageerd. Voorspelbaar betekend dus niet plotseling je lijn veranderen en niet heel hard op de rem gaan staan. Probeer gewoon je lijn te behouden en ga wat vroeger van het gas af, of wat later erop. Dit verschil in snelheid is meestal al genoeg om een cleane pass te garanderen en zorgt ervoor dat beide rijders minimaal aantal tijd verliezen. Respecteer elkaar ook, zelfs wanneer je voor positie rijd, maak het niet onnodig 3 wide omdat er iemand minder hard gaat om een snellere deelnemer te laten passeren, of ga niet onnodig zenuwachtig achter een langzamere deelnemer aanrijden omdat hij aan de kant voor je "moet" Iedereen rijd zijn eigen race!

Waveby/Lucky Dog
    We hebben nu een aantal keren gezien dat de persoon die een Waveby of Lucky Dog krijgt, onnodig veel risico neemt met het unlappen. Passeer rustig aan de rechterkant het veld, en ga pas wat meer gasgeven wanneer je de Safety Car gepasseerd bent.

Plaspauze
    De races kunnen lang duren, en de nood is soms hoog, plassen kun je alleen in je motorhome doen, en die staat in de pitstraat, parkeren op de baan is niet toegestaan en wordt bestraft, je brengt andere deelnemers onnodig in verwaring en maakt het onmogelijk voor ze om te pitten.

Livestream
    Global Simracing Channel

Links
    Digitalracing.nl
    Gathering of Tweakers
    Global Sim Racing Channel
    Joined Simracing Fanatics

Sponsors
    The Bob Shock
    Derek Speare Designs
    Fanaleds
    Inside Sim Racing
    UGX Race Simulators
    Gathering of Tweakers

Admins
    Dennis Gerressen
    Niel Hekkens
    Jeroen Ursem
    Roy Visser
    Joep Willemsen
    Laatst gewijzigd door Roy Visser; 25 maart 2014 om 20:38
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Hier is de Hot Laps video van iRacing (Gen 6), qua lijnen zal het ongeveer hetzelfde zijn. Dan heb je al een idee hoe het ongeveer moet.

Standaard

de openingspost is geupdate met een speciaal voor de JSF geprepareerde David Cater setup!
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Naam
    Niel

Standaard

Vanavond van 19:00 tot 23:00 een test sessie voor Charlotte.
    Het gebruikelijk wachtwoord dat geheim is.

Test sessie 28-03-2014

Naam: Piston Cup practice powered by Racing Lions
    Date: 28-03-2014
    Time: 19:00 tot 23:00
    Password: geheim

Vergeet ook niet om je aan/af te melden voor de race!

Naam
    Niel

Standaard

Heb verdomme zelf niet kunnen oefenen gisteren...

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Ik ga vanmiddag even kijken hoe ik uitkom kwa tijd. Vanavond heb ik een race, maar ik wil wel aansluitend een sessie hosten. (of iets overlappend)

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Testsessie

Vanavond 29-03
    19:30 - 22:00 practice
    22:00 - 22:10 kwalificatie 2 rondes / 10 minuten
    22:10 - 00:00 halve raceafstand, 67 rondes of 80 minuten.

Unilimited tows en 50% fuel.

wachtwoord is geheim

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Senior Member JoepGelissen's schermafbeelding
    Naam
    Joep Gelissen

Standaard

Bedankt voor het hosten Jeroen.

Senior Member Bram Van Der Stichelen's schermafbeelding
    Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

Merk net dat ik zondag toch niet kan deelnemen jammer genoeg. Heb mijn inschrijving geupdate. (hopelijk op de goede manier)
    http://www.flickr.com/photos/bramvds/

Seth: Hey, do not insult Death Cab.
    Summer: It's like one guitar and a whole lot of complaining.

Naam
    Niel

Standaard

Vanavond is de eerste officiële test sessie.
    "I'm on fire. I'm on fire."
    - Ricky Bobby

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Zojuist de reservelijst mensen die mee kunnen doen een PM gestuurd. Hieronder een de lijst van mensen waarvan wij tot op heden niets hebben vernomen. Er zijn nog 5 plekken beschikbaar die op een first come, first serve basis zullen worden vergeven. Dus heb je je nog niet aangemeld maar wil je nog wel mee doen, schrijf je dan snel in.

Robbert de Rooij, Kevin Duwel, Joost van der Stoep, Ruben Noordhoek, Yoeri Flossie, Henry Arbeel, Andy Varewyck, Bas Slob, Yannick Van Broeck, Paul van Mierlo, Tim Claessens, Jeffry Schoenmakers.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Robbert de Rooij zit in Zuid Afrika dus daar zal je denk ik niks van horen.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Naam
    Niel

Standaard

De setup van David Cater wordt bij mij loose in het midden en uitkomen van de bocht na een aantal ronden. Geen idee of mensen hier ook last van hebben, maar ik heb geprobeerd om dat op te lossen. Volgens mij is het wel redelijk gelukt. Deze setup is niet zo snel, maar wel wat stabieler.
    14S1-NH-Charlotte(n)-pub.sto

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Bedankt voor de nieuwe setup Niel, morgen overdag even proberen voor een rondje of 20.

Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Victor Bekijk bericht
    Bedankt voor de nieuwe setup Niel, morgen overdag even proberen voor een rondje of 20.
    Heb je nog kunnen testen. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.

Standaard

PM met het wachtwoord is verstuurd, heb je hem niet gehad en jezelf wel aangemeld, stuur mij even een PM!

Naam
    Niel

Standaard

Ik ben van plan om vanavond nog een sessie hosten. Alleen weet ik nog niet hoe laat precies.

Naam
    Niel

Standaard

Ik host vanavond van 19:00 tot 23:00 een oefen sessie voor de Fanaleds 200 van morgen. Het wachtwoord is zoals altijd geheim.

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Bedankt voor het hosten Niel.

Ik krijg T3 en T4 maar niet voor elkaar. Heb het gevoel dat ik T3 verkeerd aansnij en onderstuur in T4. Een paar keer achter Fabian gezeten en hij kan veel eerder op het gas en reed zo bij mij weg.

Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal de Birk Bekijk bericht
    Bedankt voor het hosten Niel.
    Geen dank.
    Ik krijg T3 en T4 maar niet voor elkaar. Heb het gevoel dat ik T3 verkeerd aansnij en onderstuur in T4. Een paar keer achter Fabian gezeten en hij kan veel eerder op het gas en reed zo bij mij weg.
    Is het mogelijk dat je te hard T3 in gaat? Het is heel lastig om er zo over te oordelen. Kan je een replay van een rondje van jou posten, dan kan ik er eens naar kijken en voor morgenavond(middag) nog feedback geven.

Zelf heb ik bijna 200 rondjes gereden, vrijwel alleen lange runs. Ik ben wel tevreden met mijn pace.
    Bij een fuel run heb ik bijna heel de run onder de 30'ers kunnen blijven.

Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielHekkens Bekijk bericht
    Geen dank.

Is het mogelijk dat je te hard T3 in gaat? Het is heel lastig om er zo over te oordelen. Kan je een replay van een rondje van jou posten, dan kan ik er eens naar kijken en voor morgenavond(middag) nog feedback geven.
    .
    Heb even geen replay bij de hand, maar het zou best kunnen dat ik te hard door T3 ga. Ik heb vrijwel door heel T3 en T4 onderstuur en moet lang liften. Als ik met jou en Fabian meekijk liften jullie veel korter en minder heftig.

Ik zal er morgen eens op letten als ik nog wat rondjes oefen.

Bedankt

Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal de Birk Bekijk bericht
    Heb even geen replay bij de hand, maar het zou best kunnen dat ik te hard door T3 ga. Ik heb vrijwel door heel T3 en T4 onderstuur en moet lang liften. Als ik met jou en Fabian meekijk liften jullie veel korter en minder heftig.
    Wanneer lift jij? Ik lift bij de witte lijn die dwars over de baan gaat bij T3. Als je iets te hoog in de bocht zit, krijg je inderdaad meer onderstuur.

Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielHekkens Bekijk bericht
    Wanneer lift jij? Ik lift bij de witte lijn die dwars over de baan gaat bij T3. Als je iets te hoog in de bocht zit, krijg je inderdaad meer onderstuur.
    Ik lift denk ik later met als gevolg dat ik te hoog in de bocht kom te zitten. Om alsnog de lijn te pakken moet ik dus nog meer liften en kom dus helemaal niet lekker uit T4 met de nodige wall contact of lage snelheden tot gevolg.

Naam
    Niel

Standaard

Race day!
    "I'm on fire. I'm on fire."
    - Ricky Bobby

Standaard

Passend einde van een fantastisch weekend...

Zaterdag zou ik racen met de Volvo op Zandvoort. Vrijdagavond zou ik een jamsessie in een muziekstudio hebben en vandaag de jsf.

Volvo besloot vrijdagmiddag toen ik alles had ingepakt om spontaan te gaan lekken. Snel een noodreparatie geprobeerd. Maar helaas, dat mocht niet baten en rond 23.00u besloot ik de handdoek in de ring te gooien omdat hij bleef lekken. Toen was de jamsessie natuurlijk al zo goed als afgelopen.

Vandaag maar gericht op de jsf. Besluit tijdens de practice mijn internet er spontaan 3x uit te klappen, waardoor ik geen q run meer kon oefenen. Dat ging dus ook fout en toen mocht ik van achteren starten. Paar keer goed opgewerkt en daarna ging het definitief mis.

Jaaaa, lekker weekend zo...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten