Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 87

Discussie: JSF | Piston Cup | The Bob Shock 150 | 23-04-2014

Standaard

Oefentijd:

helaas veel te weinig, tijdens de practise van de week wel de boel afgevoeld en had al snel door dat ik het toch wel erg goed kon gaan doen. Helaas vanaf mijn weekend al een onprettig gevoel, en de dagen voor de race een beetje suf op de bank gelegen en laat mijn bed uit. Had geen ronde meer kunnen rijden en de verwachting voor de race werd al gauw bijgesteld.

Kwalificatie:
    Foutje in mijn eerste ronde, wat er voor zorgde dat mijn 2e rondje uiteindelijk mijn Q tijd werd. 1.11.5 als tweede rondje geeft wel aan wat de snelheid had kunnen zijn in het eerste rondje.. Vrij ver achteraan dus voor mijn doen.

Race:
    voor de start was er iemand in de linkerrij die vanuit het niks op zijn rem ging staan, vlak voor groen. Kettingbotsing als effect aangezien ik de enige was die wel genoeg tijd had om te reageren. Auto vol achterin en de wagen voelde direct een stuk anders aan als dat hij daarvoor deed. Ik miste ook absoluut snelheid op de rechte stukken. Door het gedoe in de linkerrij kon rechts gigantisch inhalen, lag dus direct 17e ofzo na de start. Eerste bocht was echt supergaaf, niks aan de hand en gewoon 3 wijd met die lompe bakken zonder foutje was echt supertof, petje af voor iedereen!

Gedurende de eerste stint langzaam naar voren gereden. Op P11 naar binnen gegaan, en toen op P9 naar buiten. Wagen voelde direct weer super aan (was een nieuwe) en ging lekker. Kwam in gevecht met Kevin wat erg tof was. Kevin maakte een move voor de busstop, ik gaf hem ruimte, maar kevin overstuurde en stuiterd te ver naar rechts bij de knik naar links waardoor hij mij vol op mijn linkervoorwiel raakt. Ik stuiter van de baan af en verlies mijn plekken en kom achter Dennis terecht. Hierna stond mijn stuur scheef en verloor wederom een hoop tijd. Had gehoopt op een P10, maar ik kon niet veel harder als dit op het moment, genoegen moeten nemen met P11, betere finish had er zeker in gezeten aangezien ik de groep voor mij meerdere malen bij kon houden en op in kon lopen.

Wel enorm gave race gehad, heel tof!! Kijk uit naar Charlotte
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

In de voorbereiding denk ik ongeveer 3 raceafstanden afgelegd, waardoor ik goed voorbereid de sessie inkwam. Alleen een kwalificatiepace had ik nog niet echt. Rudy en Tim waren in q trim véél sneller dan ik.

Gelukkig zette ik tijdens de kwalificatie een pb neer (gebeurt me opvallend vaak trouwens...) en zag ik dat ik niet eens zo ver achter Rudy stond. Tim moest toen nog kwalificeren en ik hoopte dat hij op P1 zou komen, omdat ik het idee had dat ik qua racepace ietsje sneller was dan Tim, maar langzamer dan Rudy. Helaas lukte het Tim niet om pole te pakken, maar gelukkig werd het ook geen P2. Die was voor mij.

Na de start kon ik aansluiten achter Rudy en voor Tim. Rudy was ietsje sneller en Tim ietsje langzamer. Precies in mijn pitwindow kwam ik een groep achterblijvers tegen en ik besloot om naar binnen te gaan, als eerste zo'n beetje. (Ik snap daadwerkelijk niet hoe anderen amper 31 rondjes met hun brandstof konden doen, want ik redde bijna 33 ronden op 1 tank.) Tijdens mijn stop een gokje genomen door alleen de linkerbanden te wisselen, wat zo'n 2-3s bespaarde. Helaas kwam ik net 2-3s tekort om Rudy voorbij te gaan.

Vervolgens wist ik dat P2 maximaal was en ben ik op safe gegaan. Tim kwam nog even dichtbij, maar net toen ik dacht dat ik weer moest gaan stampen maakte hij een foutje en kon ik eenvoudig op p2 finishen.

Verder heb ik volgens mij 62 rondjes compleet foutloos gereden en daar was ik wel blij mee. Geen blokkerende wielen, geen grote slides. Zeer constante rondetijden. Ik was wel happy met mij

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabian de Jong Bekijk bericht
    Vervolgens kwamen de achterliggers eraan, iedereen lette prima op al zat Kim wel even te treuzelen waardoor ik zeker een halve seconde verloor.
    Een héle halve seconde, toe maar...

Ik heb meerdere malen meer dan een seconde verloren. Het is ook volgens mij ook niet verplicht om aan de kant te gaan. In Nascar zijn geen blauwe vlaggen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tim Bekijk bericht
    Over het algemeen ben ik net als anderen positief over het gedrag van achterblijvers, maar een aantal deelnemers veroorzaakte toch wel enkele spannende momenten. Bij sommige had ik ook het gevoel dat ze geen spiegel ingeschakeld hadden waardoor ik soms een halve of hele ronde moest wachten
    Hoe dicht zat je er dan achter? Een aantal mensen ging al van 't gas als ik op 1,5s zat en een aantal pas als ik op de bumper zat, maar als ik echt binnen een halve seconde zat ging vrijwel iedereen aan de kant, of gaven ze me de kans om er voorbij te gaan.. Af en toe als dat vlak voor de esses was, reden ze eerst door de esses om me op 't rechte stuk voorbij te laten.

Iedereen deed het op z'n eigen manier, maar iedereen was duidelijk en niemand was vervelend.

Ik vond het top en teken ervoor als het altijd zo zou gaan!

Organisatie bedankt, rijders bedankt en Rudy gefeliciteerd!

Standaard

"Achterblijvers"

iedereen heeft er over een hele race net zoveel geluk als pech mee, Fabian is al sinds de ZAC erg ongeduldig en het zal niet de eerste keer zijn dat de ongeduldigheid van zijn kant in tranen eindigt voor beide partijen, maar je druk maken of je nou 10,5s achter de wagen voor je gefinished bent of 10s, dat is wel weer een nieuwe

ik vond iedereen heel erg goed reageren, een paar mensen misschien wel heel erg voorzichtig, maar vrijwel nooit "verassend" en prima op te anticiperen. Ik heb me geen moment lopen ergeren en merkte dat het voor iedereen net zoveel tijd koste als opleverde.
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Hoe dicht zat je er dan achter? Een aantal mensen ging al van 't gas als ik op 1,5s zat en een aantal pas als ik op de bumper zat, maar als ik echt binnen een halve seconde zat ging vrijwel iedereen aan de kant, of gaven ze me de kans om er voorbij te gaan.. Af en toe als dat vlak voor de esses was, reden ze eerst door de esses om me op 't rechte stuk voorbij te laten.

Iedereen deed het op z'n eigen manier, maar iedereen was duidelijk en niemand was vervelend.
    Wat voor jou geld hoeft toch niet in mijn situatie te gelden? De betreffende personen weten wel op wie ik doel want we hebben er al over gesproken. Met spannende momenten bedoel ik een bijna contact of crash.
    Ik suggereer verder niet dat het me veel tijd heeft gekost of dat ik ongelukkig ben geweest. Het waren gewoon wat benauwde momenten.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Een héle halve seconde, toe maar...
    Ik heb geen idee of het een halve seconde was, maar het voelde gewoon lang aan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Fabian is al sinds de ZAC erg ongeduldig en het zal niet de eerste keer zijn dat de ongeduldigheid van zijn kant in tranen eindigt voor beide partijen, maar je druk maken of je nou 10,5s achter de wagen voor je gefinished bent of 10s, dat is wel weer een nieuwe
    Ik keek helemaal niet naar voren Roy, als je mijn tekst goed gelezen had kon je opmerken dat ik al zei dat de drie voor mij sneller dan mij waren.

En ik heb welgeteld ooit één keer een aanvaring gehad met een achterblijver en dat was heel toevallig op Darlington door lagcontact, op de replay was ik diegene al lang voorbij. Dus Roy beter de feiten controleren mag hoor voordat je wat begint te roepen!
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member Bram Van Der Stichelen's schermafbeelding
    Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

Verkeer zal je nu eenmaal hebben. Om nu te gaan klagen dat je eens een halve seconde verliest vind ik nu persoonlijk wat overdreven. Ik zat gisteren nog een hele ronde lang achter een achterblijver op Road Atlanta en dat heeft me 3 seconden gekost. Is het leuk? Natuurlijk niet, maar het hoort er nu soms eenmaal bij.
    http://www.flickr.com/photos/bramvds/

Seth: Hey, do not insult Death Cab.
    Summer: It's like one guitar and a whole lot of complaining.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tim Bekijk bericht
    Wat voor jou geld hoeft toch niet in mijn situatie te gelden?
    Daarom vroeg ik ook hoever je erachter zat . Dat is een oprechte vraag. Ik heb daarna mijn eigen ervaring neergezet waardoor dat welicht niet duidelijk was.

Standaard

waardoor ik zeker een halve seconde verloor.
    Ik heb geen idee of het een halve seconde was, maar het voelde gewoon lang aan.
    Dus Roy beter de feiten controleren mag hoor voordat je wat begint te roepen!
    Te makkelijk

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Te makkelijk
    We gaan bijdehand doen? Je wilt feiten prima komen ze, mijn tijden van de ronde voor, na en tijdens dat ik Kim tegen kwam:
    1:12.724
    1:14.363
    1:13.096

En een filmpje van het moment dat ik Kim tegen kwam en ja ik maakte zelf ook een foutje in de laatste bocht.

Kim het is niet om je aan de schandpaal te zetten, maar voor mijn gevoel duurde het met jou in vergelijking met andere deelnemers die ik op een ronde zette lang.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Even gekeken fabian, en ik denk denk dat ik na die rechter doordraaier misschien even had kunnen liften, iets voor de volgende remzone.
    In de esses en die doordraaier zit je te veraf in mijn ogen.

Wel niet vergeten dat ik 50 ronden steeds gelapt werd, dan kun je onmogelijk voor iedereen steeds direct op kant gaan.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Kim het is niet om je aan de schandpaal te zetten, maar voor mijn gevoel duurde het met jou in vergelijking met andere deelnemers die ik op een ronde zette lang.
    Weet je waarom het langer duurde, je bent zelf niet duidelijk in je actie. In die laatste linkerbocht ga je wel uit de lijn rijden, remt later maar zet hem er niet naast. Plaatst je eens in de achter blijven die jou in zijn spiegel ziet. Zet hij hem er naast of niet? Door die twijfel wijkt zijn lijn ook af. Gevolg, beide gaan langzamer over het stuk naar de volgende bocht. Ik weet zeker als je in de linker er achter had blijven zitten je het uiteindelijk minder had gekost.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Standaard

We gaan bijdehand doen?
    Kom op Fabian, in een en dezelfde post roepen dat je de feiten niet kent en vervolgens een ander ervan beschuldigen dat hij de feiten niet kent. Da's toch een hilarische brainfart? Ik moest er echt serieus om lachen iig. Maar ik heb soms (ok ok, vaak) een vreemd gevoel voor humor.

Maar je pakt 'm goed op. Top!

Je wilt feiten prima komen ze, mijn tijden van de ronde voor, na en tijdens dat ik Kim tegen kwam:
    1:12.724
    1:14.363
    1:13.096

En een filmpje van het moment dat ik Kim tegen kwam en ja ik maakte zelf ook een foutje in de laatste bocht.

Dat laatste klopt. Kim is er niet heel makkelijk in. Maar dat hoeft ook niet volgens mij. En het was voor iedereen hetzelfde. In de situatie hierboven zie ik wel wat onduidelijkheid tussen jullie. Ik denk dat als Kim op het rechte eind even had gelift, dat het voor jullie beiden sneller was.

En niet bijdehand bedoeld, maar bovenstaande (jouw tekst dus) komt op mij al een stuk genuanceerder (en dus beter) over dan wat er in je raceverslag stond.

Standaard

Dus Roy beter de feiten controleren mag hoor voordat je wat begint te roepen!
    Vertrouw mij nou maar dat ik niet zomaar wat roep, dat is ook een feit, ik heb het hier over een terugkerend patroon in je gehele voor mij bekende carriere. Je geeft in mijn ogen vrijwel altijd een ander de schuld, vrijwel altijd een "langzamere" deelnemer en vaak (dus niet altijd!!) onterecht. Dat siert je gewoon niet.

Je hebt nu wat tijd verloren door onhandigheid van twee kanten, maar had je er voor de rest iets mee opgeschoten als het niet voorgevallen was? Just let it go

Senior Member Ruudje's schermafbeelding

Standaard

Dames!

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Standaard

Tja, ik heb voor genoeg mensen gelift op een recht stuk, maar als gelapte wagens voor iedereen moeten gaan liften, dan kunnen we evengoed gewoon de boot rijden, heb je helemaal geen last van ons.
    Het gaat helaas altijd in die richting, dat wij soms gedivebomb worden en dan zelf maar moeten opletten, daar hoor je toevallig niemand over

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Heren, laten we het gezellig houden! Het is uiteindelijk maar een spelletje.

Standaard

Mijn reactie op Fabian kan misschien te "hard" overkomen terwijl ik dat niet helemaal zo bedoel. Laat ik vooropstellen dat ik erg veel respect heb voor wat Fabian op het oval gebied bereikt heeft, bepaalde uitspraken voelen dan weer even onhandig. Juist voor iemand met zoveel ervaring. Dat ik ervaringen uit andere kampioenschappen erbij haal is misschien onnodig, maar het is wel ervaring waarmee ik rekening zou houden wanneer Fabian mij (ooit) zou lappen. Ik heb in de ZAC altijd in de langzamere klasse gereden, en dan leer je erg goed anticiperen op sneller verkeer, maar ook op de coureur zelf, we hadden mensen die onwijs treuzelde, en er waren mensen die erg assertief waren. Daar ga je dan op een gegeven moment rekening houden en is gewoon iets wat bij je blijft gedurende je hele "carriere". Het is ook echt wel iets waar we eerder over gesproken hebben en onze mening daarover zal nooit op 1 lijn liggen, maar wanneer iedereen dan heel positief is over hoe de mensen die gelapt werden op de situatie reageerde, dan voelt die uitzondering die gemaakt wordt voor mij persoonlijk erg onprettig, en dan trek ik het mij zelfs aan voor de andere rijder (in dit geval kim, waar ik vaak genoeg mee en tegen geraced heb om te weten dat hij echt wel weet hoe hij hoort te reageren). Het gaat hier om het verlies van 1 seconde, wat aan de eindstand helemaal niks veranderd, is het dan nodig om te benoemen denk ik dan?

nogmaals, ik had voor het seizoen in mijn hoofd al een top 3 van titel kanshebbers, en Fabian zat daar toen ook al zeker tussen, en wat hij bereikt heeft in zijn periode in de A klasse is iets waar ik ontzettend veel respect voor heb, met races op onnoemelijke tijdstippen en zeer mooie resultaten. Maar ik hoop dan stiekem ook op een stukje respect voor deelnemers voor wie dat misschien wel nooit is weggelegt.

Senior Member nanno's schermafbeelding
    Naam
    Nanno van der Poel

Standaard

Kim inhalen was voor mij wel het makkelijkste gedeelte in de race.........mede omdat ze strak op de lijn blijft en je daardoor zelf goed kunt inschatten waar je haar voorbij kon.
    De rest van de race was ruk en ik ben blij dat we de ovals weer op mogen met die tractor.
    “F... you , I wont do what ya tell me”
    ― Rage Against The Machine

Standaard

Ik wil zoveel dingen zeggen nu, maar stiekem wil ik wachten op een reactie van Kim (Nanno, je begrijpt met een halve dag zeker wel wat ik bedoel)

ik pak even de popcorn

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Wel eens met nanno, voor wat ik van haar gezien heb reed ze redelijk voorspelbare lijnen

DigitalRacing.nl

Standaard JSF | Piston Cup | The Bob Shock 150 | 23-04-2014

In de jaren dat Kim hier gereden heeft, reed ze altijd stabiel en voorspelbaar. We hebben mooie gevechten gehad.

Standaard

<insert>mwoah godverdomme.mp3</insert>

Standaard

Ik kan gewoon niet zo goed tegen dat sexisme van Fabian (ik verdenk hem van een stiekeme crush op onze milf). Verder sluit ik me aan bij Niels en Jeroen.

Senior Member JoepW's schermafbeelding
    Naam
    Joep

Standaard

........ (ik verdenk hem van een stiekeme crush op onze milf). .....
    Ik denk dat Kim daar niet blij van wordt. Zo oud is ze nog niet wel moeder....
    -> Serious iRacing with a Smile <-

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten