Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 87

Discussie: JSF | Piston Cup | The Bob Shock 150 | 23-04-2014

Standaard JSF | Piston Cup | The Bob Shock 150 | 23-03-2014

Van een circuit waar men alleen maar volgas hoeft te geven en naar links te sturen, gaan we naar een circuit waar volgas amper mogelijk is en er naar rechts gestuurd moet worden. De enige road course op de kalender, maar wel een klassieker, Watkins Glen zal voor velen van ons een stuk vertrouwder voelen als de ovals waar we op gereden hebben! Alle gebruikelijke regels zijn weer van toepassing, full course cautions zullen door de admins ter plekke beslist worden. Eenzame spins zullen geen directe gevolgen hebben, meerdere wagens betrokken of stilstaan in de esses zullen uiteraard wel de yellow naar buiten brengen! We hopen iedereen op de testservers te zien, naast de gebruikelijke sessies worden er ook losse sessies door deelnemers gehost, houd de fora hiervoor in de gaten.

The Bob Shock 150
    Zondag 23 maart
    19:00 start van de training
    19:50 kwalificatie 2 rondes/10 min.
    20:00 start race (62 ronden)

De server start om 19:00 uur met de vrije training. Om 19:50 start de kwalificatie. Deze zal 10 minuten duren waarbij elke deelnemers 2 ronden krijgt om een snelle tijd neer te zetten. De race zal rond 20:00 starten voor een 62 laps race. Elke deelnemer krijgt 1 fast tow.

Aanmelden
    Voor deze race vragen we elke deelnemer aan te geven of hij aanwezig zal zijn of niet (je dient wel ingeschreven te zijn bij de Piston Cup!). Wij vragen zowel de vaste deelnemers, als de reservelijst rijders, zich aan of af te melden vóór maandag 17 maart. Indien je je niet op tijd aanmeldt of afmeldt verspeel je hiermee je positie op de inschrijflijst. Dit wil dus zeggen dat een rijder op de vaste lijst zijn voorrang op de reservelijst verliest. Hetzelfde geldt voor de reservelijst rijders, echter geeft deze zijn positie ten opzichte van de andere reservelijst rijders op. Na 17 maart zullen wij ook direct de reservelijst rijders een seintje geven via een pm op het iRacing Forum of ze wel of niet mee kunnen doen, zodoende zul je dus altijd voldoende tijd hebben om je voor te bereiden op de race. Hier vind je een overzicht van de ingeschreven deelnemers.

Op het iRacing Forum heeft iedere deelnemer momenteel een PM ontvangen met daarin de gegevens om zich aan te kunnen melden. Bewaar de link die je na het aanmelden krijgt, dit is de enige manier om je aanmelding zelf aan te passen (stel je kunt in ene niet). Ben je hem wel kwijt en wil je jezelf afmelden, stuur dan Joep Willemsen een PM.

Overzicht van de huidige aanmeldingen: Huidige Aanmeldingen

Wachtwoord
    Het wachtwoord zal de dag voor de race via een iRacing PM naar je toegestuurd worden, deel dit wachtwoord absoluut niet (bijvoorbeeld met een maatje die net te laat was voor een inschrijving, of die wil meekijken maar op drive drukt in plaats van spectate) we verwachten 43 autos, en die persoon kan potentieel iemand anders zijn plekje afpakken. Mocht dit wel gebeuren, dan treden we hier ook zeker hard tegen op.

Practice Servers
    Voorafgaand aan de race zullen wij op dinsdag 18 en donderdag 20 maart een practice sessie hosten. Deze sessie zal dezelfde weer instellingen hebben als de race server. Het biedt dus een mooie mogelijkheid om je set-up te fine tunen voor de race. Het wachtwoord voor deze sessies is: Geheim. De sessies duren twee uur en starten om 20:00u.

Setups
    Naar onze mening is de Fixed setup een sterke basis, maar er zullen zeker nog wel setups gedeeld worden. Deze race geen Cater set (roadtrack)

David Cater Setups
    David Cater hebben we na de Darlington race gevraagt om basis setups te maken voor de JSF league, binnen deze setups is het duidelijk te zien wat er anders is en hoe de wagen er op reageerd, lees hier het complete verhaal achter de "cater-gate".

David Cater - Building a Balanced Setup

David Cater - Michigan
    David Cater - Darlington
    David Cater - Daytona JSF

Weer
    De weer instelling voor de The Bob Shock 150 zijn als volgt:

Temperatuur: 78F
    Luchtvochtigheid: 55%
    Windrichting: Noord
    Windsnelheid: 2MPH
    Skybox: Mostly Cloudy

Prijzen
    We zijn na 3 races al erg blij met wat we tot nu toe gezien hebben! Mooie opkomsten en mooie gevechten. Wij willen je erop wijzen dat iedereen nog altijd in de race is voor de prijzen die te winnen zijn. Naast een custom made JSF-buttonbox voor de kampioen zijn er nog een Bob Shock voor een willekeurige Fanatec rijder en geven we nog €25,- iRacing credits weg aan een niet Fanatec rijder. Deze prijzen verloten we enkel onder de rijders die veel hebben meegereden, dus veel races meedoen is meer kans! (bij 5+ races komt er per deelgenomen race een lootje met je naam in de hoge hoed)

Rijvaardigheid
    Lappen
    Aangezien een groot aantal deelnemers heel erg nieuw is, en een ander gedeelte juist heel erg bedreven, is het ervaring gat af en toe enorm. Wij vragen hierbij vooral om geduld van de ervaren deelnemer. Wanneer met een onervaren deelnemer lapt en er ontstaat contact, dan komt dat van beide kanten uit, we hopen dat de ervaren deelnemer wat meer geduld toont, en dat de onervaren/langzamere deelnemer er voor zorgt dat hij voorspelbaar reageerd. Voorspelbaar betekend dus niet plotseling je lijn veranderen en niet heel hard op de rem gaan staan. Probeer gewoon je lijn te behouden en ga wat vroeger van het gas af, of wat later erop. Dit verschil in snelheid is meestal al genoeg om een cleane pass te garanderen en zorgt ervoor dat beide rijders minimaal aantal tijd verliezen. Respecteer elkaar ook, zelfs wanneer je voor positie rijd, maak het niet onnodig 3 wide omdat er iemand minder hard gaat om een snellere deelnemer te laten passeren, of ga niet onnodig zenuwachtig achter een langzamere deelnemer aanrijden omdat hij aan de kant voor je "moet" Iedereen rijd zijn eigen race!

Waveby/Lucky Dog
    We hebben nu een aantal keren gezien dat de persoon die een Waveby of Lucky Dog krijgt, onnodig veel risico neemt met het unlappen. Passeer rustig aan de rechterkant het veld, en ga pas wat meer gasgeven wanneer je de Safety Car gepasseerd bent.

Plaspauze
    De races kunnen lang duren, en de nood is soms hoog, plassen kun je alleen in je motorhome doen, en die staat in de pitstraat, parkeren op de baan is niet toegestaan en wordt bestraft, je brengt andere deelnemers onnodig in verwaring en maakt het onmogelijk voor ze om te pitten.

Livestream
    Global Simracing Channel

Links
    Digitalracing.nl
    Gathering of Tweakers
    Global Sim Racing Channel
    Joined Simracing Fanatics

Sponsors
    The Bob Shock
    Derek Speare Designs
    Fanaleds
    Inside Sim Racing
    UGX Race Simulators
    Gathering of Tweakers

Admins
    Dennis Gerressen
    Niel Hekkens
    Jeroen Ursem
    Roy Visser
    Joep Willemsen
    Laatst gewijzigd door Roy Visser; 13 maart 2014 om 14:33
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Bram Van Der Stichelen's schermafbeelding
    Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

Dit wordt zo gaaf. Kijk hier echt naar uit!
    http://www.flickr.com/photos/bramvds/

Seth: Hey, do not insult Death Cab.
    Summer: It's like one guitar and a whole lot of complaining.

Standaard

Ik duw je wel opnieuw...

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ja, driften met een veel te zware auto, te veel vermogen en slechte remmen!
    De eerste van de 3 races in dit seizoen die ik aangevinkt heb waar ik kansen voor mijzelf zie (Pocono en Homestead zijn de andere).
    Niet dat ik nou verwacht ineens voor de top posities te kunnen strijden, maar het is een circuit dat mij dusdanig goed ligt dat ik meer denk te kunnen dan anoniem risicoloos rond te rijden.

"Overtaking is an art"

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Voor de mensen die alvast willen testen en niet zo goed weten welke lay-out we rijden: we rijden op de Cup lay-out.

Deze:

(Zonder boot en met chicane)

Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

Ik heb voor de geïnteresseerden een rondje geüpload. Ik heb geen andere richttijden dus is het voorlopig nog moeilijk in te schatten hoe snel de tijd is, maar het voelt toch al vrij snel aan heb ik het gevoel. (1.11.743).

Standaard

Is dat direct het rondje uit de pits of niet? Eerste rondje zul je zoveel harder gaan als de rest van de stint dat het moeilijk vergelijken is.
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

3e of 4e rondje was dit geloof ik. Alleszinds niet meteen na mijn outlap. Denk dat snelle rondetijden hier sowieso ondergeschikt zijn tov constante rondjes rijden en uit de problemen te blijven, maar het geeft misschien wel een richttijd aan voor anderen als ze rondjes gaan doen.

Standaard

Daarom, als het een pitout rondje had geweest dan is het onvergelijkbaar, vandaar dat ik even om verduidelijking vroeg Pace is belangrijker dan snelheid, zeker wanneer een foutje heel erg snel gemaakt is.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Van Der Stichelen Bekijk bericht
    Ik heb voor de geïnteresseerden een rondje geüpload. Ik heb geen andere richttijden dus is het voorlopig nog moeilijk in te schatten hoe snel de tijd is, maar het voelt toch al vrij snel aan heb ik het gevoel. (1.11.743).

Leerzame beelden. Ik heb eerst zelf 25 rondjes gereden en kwam tot een 12.6 en daarna pas hiernaar gekeken.
    Maar er is nog zat werk aan de winkel.

"Overtaking is an art"

Standaard

Vergeet ook niet de juiste weersinstellingen he!

Naam
    Niel

Standaard

Wat een leuke combinatie blijft dit toch!
    Gisteravond nog wat zitten oefenen in een test sessie en daar eindelijk ook in de hoge 11'ers gekomen. Dit was met 40% tape, alleen weet ik nog niet of dit te veel is in verkeer. Ik denk dat een goede race pace rond hoge 12'ers en lage 13'ers komen.

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Zijn er nog plannen om extra test sessies in te lassen?

Standaard

Dat zal zeker wel gebeuren victor!

Naam
    Niel

Standaard

Ik was van plan om vanavond nog een sessie te hosten. Ik weet alleen nog niet precies hoe laat.

Naam
    Niel

Standaard

Sorry voor de dubbel post, maar anders zullen mensen dit missen.
    Ik host nu een sessie van 2 uur. Gebruikelijke wachtwoord.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Tot op heden hebben de volgende rijders nog niet aangegeven of ze wel of niet mee willen doen aan de Bob Shock 150:
    Robbert de Rooij, Kevin Duwel, Ruben Noordhoek, Erik Teske, Henry Arbeel, Andy Varewyck, Bas Slob, Bob van Someren, Yannick Van Broeck, Wilfred Rentzenbrink, Paul van Mierlo, Tim Claessens, Jeffry Tanghe, Fokke Antonides, Robin van Brenk, Jeroen Keizer, Nigel de Jong, Willem van Zoeren, Jan Breman, Onno Naber, Jeremy van de Kraats en Diederik Marsman.

Indien wij morgenavond nog niets hebben vernomen zal de initiële startlijst worden opgemaakt. Komt er daarna toch nog een inschrijving dan worden deze rijders achter de reservelijst inschrijvingen geplaatst.

Daarnaast willen wij nog even de nadruk leggen op het belang van de practice servers. Wij hebben de race van Daytona bekeken en hieruit blijkt dat 75% van de cautions op Daytona (mede) werden veroorzaakt door mensen die wij niet op de (officiële) JSF practice servers hebben gezien. Nu mag iedereen voor zich hier zijn conclusie aan verbinden. Een groot gedeelte van oval racen is je handhaven en positioneren in druk verkeer. Hiervoor zijn practice servers uitermate geschikt. Dan maakt het niet uit als je hem in de muur zet. In een race is dat toch een ander verhaal.
    Nu gaan wij uit van de goede intenties van iedereen en niemand zal op de baan zijn om de race van een ander te verpesten maar het is zeker iets wat wij als organisatie in de gaten houden.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Naam
    Niel

Standaard

Voor de mensen die nog aan het stoeien zijn met de setup (verwacht het niet eigenlijk), ik heb hier een road setup gevonden voor deze auto's. De setup staat in de openings post van dat topic.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Maken we trouwens gebruik van local yellow of van full course yellow tijdens deze race?
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Naam
    Niel

Standaard

Vanuit de OP:
    Van een circuit waar men alleen maar volgas hoeft te geven en naar links te sturen, gaan we naar een circuit waar volgas amper mogelijk is en er naar rechts gestuurd moet worden. De enige road course op de kalender, maar wel een klassieker, Watkins Glen zal voor velen van ons een stuk vertrouwder voelen als de ovals waar we op gereden hebben! Alle gebruikelijke regels zijn weer van toepassing, full course cautions zullen door de admins ter plekke beslist worden. Eenzame spins zullen geen directe gevolgen hebben, meerdere wagens betrokken of stilstaan in de esses zullen uiteraard wel de yellow naar buiten brengen! We hopen iedereen op de testservers te zien, naast de gebruikelijke sessies worden er ook losse sessies door deelnemers gehost, houd de fora hiervoor in de gaten.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielHekkens Bekijk bericht
    Vanuit de OP:
    Tijd voor een nieuwe bril
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member JoepW's schermafbeelding
    Naam
    Joep

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabian de Jong Bekijk bericht
    Tijd voor een nieuwe bril
    Koop die dan wel snel! Anders moet ik zo veel Cautions erin gooien tijdens de race, zondag
    -> Serious iRacing with a Smile <-

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Gisteren in de test sessie kreeg ik het voor elkaar om hoge 13's te rijden maar stabieler eerder rond de 14-15.
    Ik vond alleen wel dat na een paar rondes de auto een stuk meer begon te glibberen. Daarop heb ik de banden druk lager gezet en het leek beter te gaan, maar dit kan ook zijn dat ik wat meer feeling begon te krijgen. Kan iemand daar wat over zeggen?

Even een heel ander punt.
    Hoe gaan jullie snelle racers er nou mee om als je achter een tragere zit? Weten jullie wie er trager rijden? Houden jullie dan bewust rekening mee met mogelijk veel eerder rempunten?

Standaard

voor mijn, op beide dingen, ja.
    De 'snellere' merkt vrij snel op welke punten/section je inloopt op iemand, dus waar je iets meer marge met remmen of lijnen moet houden. En dat iemand trager is, ja, dat heb je vrij snel door. Naam & reputatie, grid-positie op basis van iRating en gewoon relative in de gaten houden.

Op basis van mijn beperkte ervaring in MX5'jes en SpecRacerFords

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Victor Bekijk bericht
    Gisteren in de test sessie kreeg ik het voor elkaar om hoge 13's te rijden maar stabieler eerder rond de 14-15.
    Ik vond alleen wel dat na een paar rondes de auto een stuk meer begon te glibberen. Daarop heb ik de banden druk lager gezet en het leek beter te gaan, maar dit kan ook zijn dat ik wat meer feeling begon te krijgen. Kan iemand daar wat over zeggen?
    Ik denk dat je meer feeling begon te krijgen. De fixed set is een enorm goeie set waarmee je 11.0 in je eerste volle ronde kunt halen.

Het is zo met Nascar, dat koude banden het snelst zijn. Na een paar rondjes zijn je banden warm en zul je grip verliezen. Dat scheelt meer dan een seconde per ronde. Het verschil in setup kun je pas voelen als je 2x een lange run gedaan hebt. 1x met de fixed set en 1x met de aangepaste. Met als opmerking dat je dan wel eerst héél erg constant moet kunnen rijden. Dus elk rondje binnen een paar tienden van het vorige. En niet blokkeren of spinnen, want dan worden je banden warmer en gaat elke vergelijking mank.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Victor Bekijk bericht
    Even een heel ander punt.
    Hoe gaan jullie snelle racers er nou mee om als je achter een tragere zit?
    Nouja, het is de Nascar B, dus ehm... zo:

(serieus: ik probeer van te voren altijd een inschatting te maken en tijdens de race kijk ik meerdere malen per ronde op F3 om te zien hoe hard ik op iemand inloop. En zodra diegene in zicht is, zie je het ook wel aan de lijnen. Op darlington reden sommige mensen hele vreemde lijnen. Als ik dat zag probeerde ik op het rechte eind in te halen ipv in de bochten, want dan vraag je om problemen.)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten