Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 96

Discussie: JSF | Piston Cup | UGX Racesimulators 250 | 09-03-2014

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Vanavond is de eerste testsessie voor de race komende zondag. Het is aan te raden om zo veel mogelijk in packs te oefenen.
    Hadden we trouwens al gezegd dat het handig is om in packs te oefenen?

Senior Member Bram Van Der Stichelen's schermafbeelding
    Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

Toch nog even een opmerking: het lijkt me handig als er ook wat in packs wordt gereden van vanavond.
    http://www.flickr.com/photos/bramvds/

Seth: Hey, do not insult Death Cab.
    Summer: It's like one guitar and a whole lot of complaining.

Standaard

Vanavond ben ik er helaas niet bij, ben behoorlijk verrot, maar morgen zit ik de gehele sessie wel achter het stuur om in packs te rijden!
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Resultaten van vanavond: http://members.iracing.com/membersit...1&custid=51254

In een groepje is nog best tricky, maar als je 1 tiende op 2 draftende rijders voor je laat komen ben je ze kwijt ook, dit word redelijk buddy-racen deze race

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Klopt. Ik ben dan ook bang dat het feit dat ik niet in een team race nog wel eens een nadeel kan zijn.

Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tim Bekijk bericht
    Klopt. Ik ben dan ook bang dat het feit dat ik niet in een team race nog wel eens een nadeel kan zijn.
    Ik maak heel makkelijk vrienden.
    Ook bij de Daytona 500 heb ik met veel verschillende mensen samen gewerkt.

Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Je moet ook maar net zo uitkomen dat je bij een teamgenoot zit. Grote kans dat het lekker door elkaar gegooid word. Als er wel teamgenoten bij elkaar komen kunnen ze wel heel goed wegrijden, maar daar hebben ze dan ook alleen iets aan als het een lange green run word.

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Senior Member Bram Van Der Stichelen's schermafbeelding
    Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

Vanavond wat geoefend op het buddy rijden, en op het einde ging het al heel wat beter. Heb soms toch nog wat te veel schrik dat mijn bumpjes te hard aankomen aangezien ik de wagen voor me dan vaak echt zie hobbelen, maar blijkbaar voelt men dat niet echt. Gewoon meer vertrouwen erin hebben dus.

Zal inderdaad een kwestie worden van een buddy te zoeken. Normaal gezien is het plan om met Kim te rijden, maar de kans bestaat natuurlijk altijd dat je moet improviseren. Heb echt geen zin om op mijn eentje terecht te komen. We hadden vanavond even een kleine pit party, en ik raakte even de aansluiting kwijt doordat ik high moest gaan en de slipstream een seconde verloor, en heel het pak liet me gewoon ter plekke staan en ik zat plots helemaal allleen. Keihard dit Nascar.
    http://www.flickr.com/photos/bramvds/

Seth: Hey, do not insult Death Cab.
    Summer: It's like one guitar and a whole lot of complaining.

Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Van Der Stichelen Bekijk bericht
    Vanavond wat geoefend op het buddy rijden, en op het einde ging het al heel wat beter. Heb soms toch nog wat te veel schrik dat mijn bumpjes te hard aankomen aangezien ik de wagen voor me dan vaak echt zie hobbelen, maar blijkbaar voelt men dat niet echt. Gewoon meer vertrouwen erin hebben dus.
    Elke keer als ik ga duwen, dan probeer ik te duwen zonder dat ik een 0x krijg. Wat ik meestal doe, is de rem heel licht aantikken net voordat ik tegen zijn achterbumper kom.

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Hoe vet was dit zeg
    Voor het eerst echt serieus rondjes proberen te rijden en een beetje informatie gekregen hoe het in zijn werk gaat. Het afwisselen van Buddy is ook een sport opzich maar maakt het wel erg gaaf.
    Vanavond weer verder oefenen Nog een paar kleine vraagjes die ik graag beantwoord heb betreft het pitten ed.
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Gisteravond een klein uurtje getest. Naar aanleiding van de tip van Niel om in de race met 10% tape te rijden heb ik de eerste rondjes als zodanig rond gereden.
    Ik probeerde aan te haken bij een aantal koppels, maar die reden gewoon bij mij weg. Daarna tape op 50% en toen ging het een stuk beter.
    Voice chat heb ik uit staan ivm de kleine die ligt te slapen dus het kwam neer op elkaar aanvoelen voor het overnemen.
    Dat leek aardig te lukken. Ik heb een aantal rondes met Marco Hoekstra en Wim Stockmans samen gereden en elkaar steeds na 4 laps laten overnemen. Zonder communicatie onderling ging het best goed.
    Wat wel duidelijk werd is dat je echt een buddy moet hebben om vooruit te komen anders ben je gezien. Te lang uit de draft en je bent de aansluiting kwijt.

Naar aanleiding van gisteren toch even 2 vraagjes aan de experts:

1. Het viel mij op dat sommigen die in koppels vooraan reden steeds aan de binnenkant bleven rijden en niet een buiten-binnen-buiten lijn pakten. Is dit sneller of zijn hier andere redenen voor?
    2. Met 50% tape achter één iemand aan rijden deed mijn auto nog niet koken. is die 10% tape dan aanbevolen als je met meerdere om je heen rijdt?

Naam
    Niel

Standaard

Wanneer 2 man aan het samenwerken zijn, dan zijn die altijd sneller en kan de 3e persoon niet aanhaken.

Wat betreft je vragen, in de race wil je de binnenkant beschermen omdat de high line niet helemaal goed werkt zonder hulp.
    Als je motor niet te warm werd met 50% tape dan reed ke niet dicht genoeg op je voorganger. In de race wil je eigenlijk zo min mogelijk wisselen, want anders verlies je te veel snelheid. Daarom rijd ik in de race met minder tape.
    "I'm on fire. I'm on fire."
    - Ricky Bobby

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielHekkens Bekijk bericht
    Wanneer 2 man aan het samenwerken zijn, dan zijn die altijd sneller en kan de 3e persoon niet aanhaken.

Wat betreft je vragen, in de race wil je de binnenkant beschermen omdat de high line niet helemaal goed werkt zonder hulp.
    Als je motor niet te warm werd met 50% tape dan reed ke niet dicht genoeg op je voorganger. In de race wil je eigenlijk zo min mogelijk wisselen, want anders verlies je te veel snelheid. Daarom rijd ik in de race met minder tape.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog wat ervaring mis met het strak achter iemand aan rijden dus dat zal inderdaad de reden zijn waarom de temps niet zo hoog werden.
    In de race speel ik op safe door 10% tape te plakken want ik wil tenslotte wel finishen.

Naam
    Niel

Standaard

Trouwens, ik heb de theme song voor deze race gevonden!

Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Dacht meer aan

Vanavond weer wat testen in ieder geval
    Team Underground

Naam
    Tim

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal de Birk Bekijk bericht
    Ik heb een aantal rondes met Marco Hoekstra en Wim Stockmans samen gereden en elkaar steeds na 4 laps laten overnemen.
    Mijn temperatuur liep na een dikke anderhalve ronde al in het rood met 10% tape Wat ik me overigens afvraag is hoe men wil gaan wisselen wanneer er 2 wide in een groot pack word gereden. Tijdens de afgelopen Daytona 500 heb ik het niet of nauwelijks zien gebeuren tenzij er echt 2 mensen alleen rijden.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Mijn temperatuur liep na een dikke anderhalve ronde al in het rood met 10% tape Wat ik me overigens afvraag is hoe men wil gaan wisselen wanneer er 2 wide in een groot pack word gereden. Tijdens de afgelopen Daytona 500 heb ik het niet of nauwelijks zien gebeuren tenzij er echt 2 mensen alleen rijden.
    Wachten of 3 wide gaan Wees blij dat je niet in de hogere splits zit, voorbeeldje hoe Joey en ik soms rijden, als wij aan het draften zijn en iemand voor ons moet switchen met een beetje pech voor hun drukken wij hem er tussen door
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Naam
    Jeroen Ursem

伊莫拉

Naam
    Niel

Standaard

Het was een goede sessie! Bedankt voor het hosten Jeroen.

Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Was zeker weer een leerzame avond! Begin er in ieder geval wat vertrouwen in te krijgen om in een pack mee te kunnen rijden.
    Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen heren
    Team Underground

Naam
    Tim

Standaard

Was inderdaad een nuttige test! Goed ook dat iedereen zich verzamelde aan het eind van de pitlane om in packs te rijden. Soms vond ik echter dat er veel risico werd genomen, wat nog wel eens leidde tot een crash. Dan doel ik met name op 3 wide rijden en extreem duwen. Gedurende lange races als de Daytona 500 houd ik (in de begin fase) meestal heel lichtjes afstand tot mijn voorganger in de bochten om minder risico te nemen. Het belangrijkste is immers dat je op het einde in ieder geval nog in de race zit. Hopelijk krijgen we zondag een mooie race

Naam
    Niel

Standaard

3 wide kan goed, maar alleen als iedereen zijn lijn houdt. Ik heb vaker 3 wide gereden gisteren met Rudy en Fabian naast me. Zo'n test is ook een goede manier om te kijken waar nu het limiet is, wat wel en niet kan.

@Tim, heb jij een headset? Het is wel namelijk handig als je kan communiceren met je partner.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

3 wide kan goed, maar alleen als iedereen zijn lijn houdt. Ik heb vaker 3 wide gereden gisteren met Rudy en Fabian naast me. Zo'n test is ook een goede manier om te kijken waar nu het limiet is, wat wel en niet kan.

@Tim, heb jij een headset? Het is wel namelijk handig als je kan communiceren met je partner.
    3 Wide kan zonder problemen op Daytona, sterker nog ik heb al regelmatig 4 wide momenten meegemaakt.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Naam
    Tim

Standaard

Ja maar die ligt momenteel ergens anders. Misschien dat ik hem voor zondag weer heb, dan zal ik teamspeak en dergelijke installeren. Persoonlijk ben ik totaal geen voorstander van praten tijdens het rijden maar ik snap dat het handig is op Daytona.

Verder ben ik het helemaal met jullie eens dat 3 wide prima gaat maar ik zie er alleen het nut niet van in om zondag in de beginfase meteen 3 wide te gaan rijden. Je neemt daarmee toch meer risico dan 2 wide rijden en de race is erg lang. Op het einde richting de finish zou ik het wel doen, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk

Standaard

op het einde richting de finish zou ik het wel doen, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk
    Bwa, als het 3 wide gaat tegen je wil in dan kun je daar weinig tegen beginnen.

Ik gok trouwens dat joey en fabian zondag weinig weerstand gaan ondervinden...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten