Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 151 t/m 161 van 161

Discussie: [GTC] Ronde 2: Sebring, USA 06|03|2014

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Mijn race ging best redelijk.
    De start was ok en kon mijn positie behouden. Toch ging het in bocht 7 fout.
    Marcel haalde mij aan de binnenkant in en ik bleef aan de buitenkant zitten. Dit ging goed totdat we de bocht uit reden.
    We raakten elkaar en Marcel schoof van de baan. Ik kon door rijden, maar wist dat ik fout zat.

Ik zat achter Ruud die sneller was en ik had grote moeite hem bij te houden.
    In bocht 16 kreeg ik echter een cutwarning, moest van het gas en zodoende kon Bob mij passeren.
    Wat volgde was een rondenlange jacht op de Zippo RUF waarbij Bob zo nu en dan een foutje maakte.
    Uiteindelijk reed Bob in bocht 5 teveel over de kerb en verloor bijna de controle. Ik kon hem voor bocht 6 passeren.
    Nu was Bob weer aan zet want wegrijden bij hem lukte mij niet.

Keer op keer kon Bob heel dichtbij komen bij het aanremmen en uitkomen van de laatste bocht opkomen start/finish.
    Ook het insturen van bocht 1 ging bij Bob sneller. Toch slaagde hij er niet in om mij te passeren en maakte wederom een fout in bocht 5 waarbij hij nu wel de controle verloor.
    De druk was kortstondig van mijn achterbumper want Marcel was bezig met een inhaalrace.
    Ik had al vroeg in de race bedacht dat als Marcel achter mij zou zitten ik hem er voorbij zou laten als goedmaker voor de schuiver in ronde 1.
    En zo geschiedde. Op de backstretch hield ik mijn gas in en liet Marcel passeren. Dat was het minste wat ik kon doen alhoewel gezien zijn snelheid hij mij vroeg of laat toch zou passeren.
    Daarna reed ik in niemandsland.

Voor mij reed Joost (Marcel was hem na een aantal rondes gepasseerd) op 3,5 seconde en kwam geen klap dichterbij. Achter mij had ik een gat naar Eric van 20 seconden.
    Ik reed rustig mijn race uit en finishte op P14.

Ik heb met bewondering naar de rondetijden in de kopgroep gekeken en weet echt niet waar ze die snelheid vandaan halen.
    Bij de kwalificatie zat ik 3 (!) volle seconden boven de poletijd
    Nu weet ik dat ik niet de snelste ben, maar dit gat was wel erg groot.
    Respect hoor!

Senior Member Yuri Gamelkoorn's schermafbeelding
    Naam
    Yuri Gamelkoorn

Standaard

Kwalificatie:

Mijn eerste 3 runs waren echt verschrikkelijk, ik kwam met geen mogelijkheid onder de 7.0 terwijl ik de dag ervoor relatief makkelijk een 6.5 kon rijden. Toen zag ik dat Thomas eronder dook en ik besloot nog 2 keer naar buiten te gaan. Eerst run kwam ik op een 6.9 en kort daarna net voor de vlag viel knalde ik door naar een 6.7 en kon zo mijn plek op Stefan goed maken. Ik was redelijk blij met de 2de plek maar het voelde een beetje mwa... aangezien ik in de practice sessies zoooveel beter voor mijn gevoel reed.

Race

Ik starte aan de buitenzijde wat niet echt ideaal was, vervolgens had ik een matige start waardoor Stefan, Gert en Bram mij voorbij schoten , ging vervolgens ontzettend wijd in T1 en was toen mijn keurige 2de plaats alweer verloren.
    Ik wist dat het een moeilijk verhaal werd, maar ik kon onwijs veel druk uitvoeren op de jongens voor mij. Ik maakte alleen een stomme fout in het begin van de eerste rondes, waardoor ik nog verder naar achter viel, en ik lag op een bepaald moment volgens mij 8ste. Toen heb ik mij relatief nog snel naar voren kunnen werken. Ik wist dat de groep Bram, Gert en Dennis haalbaar moest zijn en heb toen onwijs zitten pushen waardoor ik meerdere malen een aantal ronden rustig aan moest doen omdat ik aan het overdriven was en mistte her en der een rempuntje.
    Gelukkig kon ik het gat dichten en op een gegeven moment maakte een Bram foutje, ik kon nadat ik heb gepasseerd was een goed ritme pakken en druk zetten op Gert.

Gert en Dennis reden subliem samen. Ik was wat sneller alleen mijn zenuwen kregen vaak de bovenhand waardoor ik een paar onnodige fouten maakte. Op het moment dat ik dat iets meer onder controle kreeg en nog nauwelijks door mijn voorruit kon kijken (wat wordt dat ding smerig haha), kon ik Gert verder onder druk zetten en zelfs passeren. Helaas was Dennis net uit mijn scope en bleef dat verschil fluctureren tussen 1 / 2 seconden. Ik heb daardoor teveel proberen te overdriven, waardoor Gert meerdere malen weer dichterbij kon komen.

Laatste ronde...ik zei tegen mezelf geen domme dingen doen...en wat doe ik...ik snij per ongeluk een stukje af voor het laatste rechte stuk waardoor ik van het gas af moest en Gert wel heeeel dicht bij kwam, ik kon in de laatste bocht hem nog net voor blijven. Ik zat te schelden tegen mezelf haha daar lustten de honden geen brood van

Al met al redelijk tevreden, maar er had meer in gezeten, denk met wat meer rust dat ik de pace van Stefan had kunnen evenaren, Thomas jij bent gewoon niet haalbaar Klasse gereden heren, en vooral geen domme Maldonado acties, chapeau! Heren bedankt!

Op naar Road Atlanta, een circuit dat mij veel beter ligt.

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Pascal, ik gaf je daar ook te weinig ruimte. Ik weet niet wie er rechts van me de baan op kwam maar ik keek en dacht dat het kon en ging wat meer links rijden. In mijn optiek was dat meer mijn eigen schuld dan die van jou.

Raceverslag van mijn kant uit volgt nog
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Naam
    Yuri Gamelkoorn

Standaard

Heeft iemand toevallig een filmpje / samenvatting ? Ik kreeg uit onverwachte hoek van bekende van mij ineens de vraag of zij konden zien wat ik doe als hobby (racen) haha. Leek me wel leuk om ze dat te laten zien. Ik zal ze iig de livestream geven de volgende keer.

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Paar posts terug staan youtube links van de race van Bob, Gert en mij Yuri.
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Voorbereiding
    In de twee weken voorafgaande aan de race heb ik voldoende testsessies uitgevoerd en ik moest duidelijk wennen aan de baan. Ik begon met een snelste tijd niet verder dan 2:13 en elke volgende sessie snoepte ik daar een seconde vanaf, waarbij ik uiteindelijk ooit een 2:09.6xx heb geboekt.

Kwalificatie
    De kwalificatie ging conform verwachting; de 2:09 haalde ik niet. Uiteindelijk na 9 rondjes een 2:10.321 op de klok neer kunnen zetten met een 17e startplek (van de 20) als gevolg. En het mooie was dat ik precies de mensen om me heen had wat ik vantevoren voorspelt had; Eric, Victor en Manuel. Dat zijn mooie tegenstanders en het beloofde een mooie race.

Race
    De start ging niet best en verloor 3 plekken en sloot achter aan het veld aan. Ik had een mooi uitzicht op mijn concurrenten. Helaas verloor Victor zijn wagen als eerste waardoor hij helaas niet meer mee kon doen in de strijd. Op een gegeven moment was ik Manuel voorbij en had Eric voor mij. Dit duurde meerdere ronden en het was heel spannend om zo dicht bij elkaar te racen. Manuel kreeg op een gegeven moment overstuur bij het opkomen van het stuk naar s/f en knalde in de boarding. Toen bleven Eric en ik over. Soms kon ik op Eric inlopen, maar verloor soms ook weer een paar tienden. Het gat was eigenlijk niet meer dan 2 tot 3 seconden. Op een gegeven moment kwam Bob ook in beeld en waren we met z'n drieën aan het strijden. Heel gaaf was dat. Helaas heb ik Eric niet meer in kunnen halen en het verschil tussen ons bij het zwart/wit-geblokt was maar 3 tienden. Echt heel close.

Conclusie
    Hierbij mijn complimenten aan Eric die een zeer strakke en constante race heeft gereden en hopelijk kunnen we dat de volgende race op Road Atlanta herhalen. En dan zal het clubje van Eric, Manuel Victor weer aangevuld zijn met Joan en Wilfred. Ik heb er nu al zin in.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Naam
    Yuri Gamelkoorn

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Bentvelzen Bekijk bericht
    Paar posts terug staan youtube links van de race van Bob, Gert en mij Yuri.
    Thanks! Ik dacht dat het alleen een livestream was, wist niet dat je ook ermee kon terugkijken

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

De tweede race met de RUF op Sebring. Al diverse malen in de practise sessies gebleken dat dit niet de ideale combinatie voor mij is.
    Meestal eindigde dit diverse malen in een spin of een crash in de muur. Om toch ervoor te zorgen dat ik optimaal aan de start stond, heb ik genoeg ronden gereden,
    waarbij de tijden ook steeds sneller werden met een PB van 2:09.xxx. De gemiddelde rondetijden lagen voor mij rond de 2:10.xxx / 2:11.xxx. Met deze tijden kwam ik in de buurt van het selectieve groepje bestaande uit Eric, Jeroen en Victor. Uitgaande van deze tijden zou de race zijn voornamelijk om en tegen deze coureurs plaatsvinden. Met vertrouwen ging ik de qualificatie in...

Qualificatie
    Normaliter door zenuwen en andere bijkomende verschijnselen sla ik de qualificatie over, om niet in het gedrang te komen tijdens de start en de eerste paar bochten.
    Oftewel gewoon eieren voor je geld kiezen... Omdat het steeds beetje bij beetje beter gaat met Iracing, de RUF, en wetende wat je aan je mede coureurs hebt, zijn de zenuwen inmiddels verdwenen.
    Hierdoor toch besloten gezien het aantal deelnemers en dus meer kans op extra punten om in de laatste 10 minuten van de qualificatie een tijd neer te zetten. Dit heeft met uiteindelijk
    gebracht tussen de heren Jonckers en Nannings. Al op teamspeak werd er al gefluisterd dat Jeroen niet zo een ultra goede starter is, dus mijn focus lag bij de start bij hem.

Race
    Bij de start verprutste Jeroen dus inderdaad zijn start en schoof ik al meteen een plaatsje vooruit. Exacte plaats weet ik niet meer, maar we hebben een aantal ronden closeracing gehad.
    Helaas door overstuur (of overmoed) bij het opkomen van S/F de controle over de auto kwijt.... en raak het stuk maar tussen de pit en track. Daar gaat een goede klassering en de aansluiting.
    In de pits aangekomen ben ik dus figuurlijk gesproken ook aan het pitten.... ik sta bijna 60 seconden te lang in de pit, terwijl de lollypopman al reeds het sein heeft gegeven dat de auto gerepareerd is. Hoezo overgeconcentreerd ?!? Uit frustratie gooit hij nog met een wielmoer naar mijn auto en zie in de spiegel dat hij nog een welbekend gebaar maakt met zijn vingers..
    Omdat er verder geen eer meer viel te behalen maar geprobeerd om weer in het ritme te komen en de race zonder verdere kleerscheuren uit te rijden. Een punt is weer een punt was mijn gedachte.

Ik heb ondanks dit akkefietje een goede race gereden, en ik kijk al vooruit naar de komende race in Road Atlanta.. klaar voor een nieuwe strijd!

DigitalRacing.nl

Standaard

De Uitslag van de race is bijgewerkt. Dennis Gerressen gaat aan kop in het kampioenschap voor Bram Van Der Stichelen en Edwin Bos.

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Voorbereiding
    Het is duidelijk dat goede constante rondjes rijden veel belangrijker is dan snel rijden. Ik wilde dolgraag een 2:08 rijden maar het zat er niet in. De maandag voor de race besloten om vanaf dat moment aan een stabiele setup te werken die me in staat stelt om veel snelle rondjes achter elkaar te rijden.
    Dinsdag een 90minuten race in de WSCS gereden (alleen, verder geen inschrijvingen die reden), rondjes zo tussen de 2:09.5 en 2:10.5 gereden. Op zich was ik daar tevreden mee maar heb toch nog wat met rijhoogte geprobeerd en de wagen voelde beter aan maar geen verbetering in rondetijd.

Kwalificatie
    Ging eigenlijk zoals verwacht, mijn pb was op dat moment een 2:09.0 maar kwam niet verder dan een 2:09.5. P14 was mijn startplek.

Race
    Ik vond dat ik een goede start had, maar Mark die ging er toch als een raket vandoor zeg. Uiteindelijk komen we bij de hairpin en Pascal en ik raken elkaar, ik spin en kom weer als laatste de baan op. Op dat moment ben ik gewoon pissig op mezelf dat het gebeurt maar kwam na een aantal rondjes in een goed tempo terecht, Victor spinde voor me in de laatste bocht. Mark spinde ergens voor mij, Manuel en Jeroen kon ik gewoon op de baan inhalen en toen kwam het moment van de dag toch wel. Ik kwam Eric tegen, ik heb 2 ronden lang niet het snelheidsverschil kunnen gebruiken om hem in te halen. Het was een slow down voor hem die ervoor zorgde dat ik erlangs kon. Eric echt petje af, ik heb met een grijs gereden want het was tof! Toen begon ik op Bob in te lopen maar voordat het een gevecht kon worden spinde hij in S2. Daarna lag Pascal voor me, vanwege het incident in ronde 1 liet hij me langs (top actie ook al denk ik achteraf dat het meer aan mijzelf lag dan aan jou Pascal). Toen zag ik Joost opdoemen in mijn relative schermpje, hij verremde zich in S4 volgens mij. Dat was 2 rondjes voor het einde, het gat met Ruud, Richard, Edwin en Fabian was iets te groot om nog dicht te rijden.

Zonder mijn fout in ronde 1 had ik zeker top10 gereden, ik heb in de race 3 2:08ers op de klok weten te zetten. Mijn pace was vanaf ronde 10 continu onder de 2:09.5 en ik had de laatste paar ronden geen gigantische last van onderstuur zoals ik dat op Road America wel had. Ik ben tevreden en hoop weer een stapje vooruitwaarts te zetten op Road Atlanta.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Om de beginnen thnx voor de complimenten over mijn race(hier in de verslagen en op TS). Op 3 kleine foutjes na was hij voor mijn doen perfect.

Voorbereiding
    Nadat we Road America hadden gereden heb ik een 6 tal tracks gekocht in samenspraak met Roy die ik om advies heb gevraagd. Sebring, Road Atlanta en Bathurst waren er 3 van.
    Het duurde even voordat ik deze baan door had. De maandag en dinsdag voor de race begon ik eindelijk wat minder fouten te maken. Met een 2:10.366 als beste resultaat in de practice voor de race zelf.

Kwalificatie
    In de kwalificatie mijn fuel op 40 liter gezet en toen gaan rijden. Het resultaat was dat ik maar een 2:11.072 had welke minder snel was dan mijn beste practice tijd. resulterende in P19 net voor Manuel en Jeroen en achter me Victor.

Race
    De race zelf was prima op 3 foutjes na. Ik wist dat Jeroen geen vertrouwen in start had en startte dan ook beter dan hij. Tijdens het inhalen heb ik nog even zijn rechter spiegel geraakt voor hij kon zonder kleerscheuren door. Victor en Manuel waren heel snel weg. Ik heb toen rustig afgewacht tot aan de hairpin. Hier was ik Victor en Manuel bijna voorbij. Manuel reed weer weg maar met Victor duurde het 2 a 3 bochten voordat ik hem te pakken kreeg. Bij daarna maakt Manuel een fout en gaat het gras in.
    In gaande ronde 3 zit ik bijna bij Bob en zitten Jeroen en Manuel niet ver van me af. In ronde 4 zie ik opeens dat Marcel snel nadert en Manuel al gelapt heeft en snel nadert richting Jeroen. Bij de hairpin in ronde 5 gaat hij Jeroen voorbij en nadert mij. Pas op het einde van ronde 8 lukt het hem mij voorbij te gaan omdat ik een slow-down krijg bij het rechte stuk net voor de laatste bocht.
    Was wel een leuk gevecht.
    Jeroen zit dan geruime tijd achter me, de ene ronde is hij sneller de andere ik. Meer dan 3 a 4 sec wordt het gat niet. Bob heeft intussen een fout gemaakt en komt achter Jeroen terecht. Daar heeft hij dan ook zijn focus op en dat geeft mij weer wat ruimte. In ronde 15 is Bob voorbij aan Jeroen en komt weer dichter bij mij. Een foutje zorgt ervoor dat het gat sneller kleiner wordt. In ronde 16 maakt Bob een fout en wordt weer door Jeroen ingehaald die op zijn beurt snel nadert bij mij. In ronde 19 heeft Bob het gat naar Jeroen weer dicht gereden en hij passeert hem nog voor de hairpin. In de laatste ronde ga ik iets te wijt en Bob is me voorbij. Richting de laatste bocht probeert Jeroen en ook nog maar die aanval weet ik net af te slaan.

Al met al was het voor mij een hele constante race en heb ik genoten van de gevechten. Je ziet dat je niet vooraan moet rijden om het leuk te hebben.
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten