Pagina 1 van 23 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 568

Discussie: DRES | Ronde 1: Sebring

Admin l Commerciële zaken
    Naam
    Emile van der Stel

Standaard DRES | Ronde 1: Sebring

Mogelijk gemaakt door:

DRES | Ronde 1 | Sebring 6 hours

Inleiding
    Vanaf 7 december aanstaande gaat de DigitalRacing.nl Endurance Series, kortweg de DRES, van start. Een nieuw concept binnen DigitalRacing.nl. We willen met deze nieuwe serie iets nieuws doen. Het zal allemaal draaien om teamwork, compromissen op set up gebied en endurance. De DRES omvat vier races van elk zes uur op de mooiste lange afstandscircuits die deze aardbol kent. De wagens waar mee wordt gereden zijn LMP1’s, sportscar, zoals we die kennen uit de American Le Mans Serie en de Le Mans Endurance Series. De minimale bezetting op een wagen is twee rijders, maximaal vier rijders.

Track Jack heeft zich verbonden aan de DRES. Wat Track Jack precies is laten we nog in het midden tot het moment waarop Track Jack public gaat. Via de DRES hoopt Track Jack al wat nieuwsgierigheid te kweken, zodat de naam al bekend is wanneer men in het eerste kwartaal van 2009 zich onthult.

Als eerste circuit staat Sebring International Raceway op de kalender. Dit 5,95 kilometer lange circuit, gelegen in Florida, is in de basis eigenlijk een vliegveld. Sebring is ontstaan als militair opleidingsvliegveld voor de Amerikaanse luchtmacht, de USAF. Tussen 1941 en 1946 werden op het toenmalige Hendricks Field B-17 Flying Fortress piloten opgeleid. In 1950 werd de eerste race verreden op en rond de landingsbanen van Hendricks Field. De eerste 12 uur van Sebring werd op 15 maart 1952 verreden en heeft sinds die tijd alleen maar aan populariteit gewonnen.

Grote rijders als Mario Andretti, Phil Hill, Hans Stuck, Jacky Ickx wonnen er. In de afgelopen jaren waren het rijders als Frank Biela, Tom Kristensen en Rinaldo Capello die er meer als eens wonnen. Audi was hier tot dit jaar onverslaanbaar. In 2008 ging Porsche (LMP2) met de overwinning aan de haal en hadden zowel Audi als Peugeot het nakijken. De kwaliteit van de baan is de laatste jaren sterk verbeterd, maar nog steeds zijn er plaatsen waar de oneffenheden de auto’s uit hun balans kunnen brengen.

Voor 7 december hebben zich 11 teams ingeschreven. De Audi lijkt de voorkeur te hebben onder de inschrijvers. Maar met twee Peugeots en twee Dome’s is er voldoende variatie in het startveld. Er zijn mooie teams ontstaan met op papier sterke bezettingen, maar in de endurance racerij is samenwerken belangrijk. Voor haantjes gedrag is geen plaats. De vraag blijft dus of de gekozen combinaties hier toe in staat zijn.
    Zeven van de teams hebben gekozen voor een twee rijders bezetting. Minder compromissen, maar wellicht dat de vermoeidheid bij deze teams een rol gaat spelen. Op Sebring zijn maar weinig momenten waarop de rijder zich even kan ontspannen.

De gebroeders Van der Stichelen verschijnen aan de start met een Peugeot 908 Hdi Fap. Een keuze die niet heel verrassend is gezien de eerdere contacten van VDS Motorsport met Peugeot. Ook het Wicked Weasel team heeft gekozen voor de Peugeot. Dit team dat bestaat uit UCP Competition rijders zal zeker sterk uit de verf gaan komen. De verwachting is dat Roy Visser veel set up werk voor zijn rekening heeft genomen en dat het team dus met een goede basis aan de race in Sebring zal beginnen. Alle Audi teams beschikken over snelle rijders. UT Carsport heeft twee snelle mannen in de vorm van Fabian de Jong en Danny Kappen. RPM Motorsport heeft Peter van de Kolk binnen de gelederen. Peter verrichten veel en grondig testwerk voor de carset van de DRES en zal dus zeker over cruciale informatie beschikken. Het Limbo Racing Team bestaat uit rijders uit de RacingLeague.nl. Een enigszins onbekende factor waar rekening mee moet worden gehouden. CW40-Racing van Mathijs Twisk en Tom Gaaf hebben tijdens de DRES tests snelle tijden laten noteren in hun Audi R10 tdi. Op Sebring hebben we ze nog niet veel gezien, maar kan het team uit Delft de pre season vorm vasthouden? De heren van Crown Racing komen met hun Playboy gesponsorde Audi aan de start. Beide rijders zijn snel en ook bij dit team zullen de verwachtingen hoog gespannen zijn. Er steken geruchten de kop op dat Crown Racing de grid girls verzorgd op Sebring. Bij Supervise Racing is gekozen voor twee bekende rijders uit het bestaande team, Emile van der Stel en Ludo Bleys. Tevens zijn Dick Bos en John Vissers het team komen versterken. Zoals altijd is de uitstraling bij dit team prima. De Audi van Supervise Racing staat in de kleuren van de hoofdsponsor van de DRES, Track Jack. Er zal het team dus alles aan gelegen zijn om de verwachtingen van de hoofdsponsor te vervullen. Tot slot de twee Dome teams. Top Gear en WTM Racing hebben allebei gekozen voor de Japanse Dome S102. Een ongepolijste diamant, wie zal het zeggen. Vooralsnog hebben we weinig informatie over de tijden die de Dome’s rijden en ook de rijders kunnen we moeilijk kwalificeren in dit sterke veld. Kortom de eerste race zal spannend worden. Waar staan de teams t.o.v. elkaar en niet geheel onbelangrijk, zijn de team in staat een goede tactische race te rijden. Beschikken ze over een teammanager die fuel stops zo optimaal mogelijk benut en tegen het einde van de race goed planned. Hoe verloopt de communicatie tussen rijders en team manager. Kortom de eerste race van de DRES zal voor iedereen nieuw zijn en welk team het beste kan anticiperen op onvoorziene zaken zal een voordeel hebben.

Circuit

Zoals hier boven al beschreven een circuit dat voor een deel bestaat uit een landingsbaan en uit verschillende soorten asfalt en beton. Geen uitgesproken hoge snelheidsbaan, maar ook zeker niet licht voor het materiaal. Fabrieksteams als Audi, Bentley en Peugeot gebruiken deze baan als een testcase voor Le Mans. Het verleden heeft al uitgewezen dat pure snelheid hier geen garantie is op een overwinning.
    The First Bend bocht is geen simpele bocht. Hier kan een hoop snelheid worden verspeeld en de muren staan niet ver van de baan. De Hairpin is een langzame bocht waar de sportscars geen gebruik kunnen maken van hun downforce. Uitkomen Tower bocht zien we één van de vele oneffenheden van deze baan. Te vroeg op het gas bij een nerveuse afstelling van de auto zorgt voor onbalans. Ook de laatste bocht, Sunset Curve, is alles bepalend voor een snel rondje.

Inschrijvingen

#:Team:Auto:Rijders:Livery:Deelname
    3Crown RacingAudi R10Paulpeter Kroon, Michael Storm 
    5UT CarsportAudi R10Fabian de Jong, Danny Kappen 
    7RPM² MotorsportAudi R10Robert Saalmink, Peter van de Kolk, Marnix Breukers, Michel Hekking 
    8VDS MotorsportPeugeot 908Kim van der Stichelen, Bram van der Stichelen 
    9Supervise RacingAudi R10Dick Bos, Emile van der Stel, John Vissers 
    11Wicked WeaselPeugeot 908Roy Visser, Jeroen Ursem, Maik Peters 
    13Limbo Racing TeamAudi R10Marc Dieters, Paul Hoppe, Niel Hekkens, Eric Linssen 
    15Team WTMDome S102Wilfred Rentzenbrink, Mark Jansen 
    18Top Gear CCFDome S102Casper Smit, Jerry van SinderenAfgemeld
    27Belgian LizardsAudi R10Steven Gabriël, Gert Callewaert 
    40CW40RacingAudi R10Mathijs Twisk, Tom Gaaff 
    47Goon SquadDome S102Alexander de Vries, Gerben Bijhold 

Tijdschema 
    Practice 2/joinen10.00 – 12.00
    Kwalificatie12.00 – 12.45
    Warmup12.45 – 13.00
    Race13.00 – 19.00

Uitslagen
    Lapcharts
    REPLAY EN LOGFILES

Links
    Reglementen
    Carset (komt zeer spoedig beschikbaar)
    Officiële website Sebring International Raceway

Supervise Racing
    www.supervise-racing.nl

Admin l Commerciële zaken
    Naam
    Emile van der Stel

Standaard

Voorlopige uitslag - DRES Ronde 1 - Sebring, USA

#:Team:Auto:Tijd:
    1.Wicked WeaselPeugeot 908201 laps
    2.VDS MotorsportPeugeot 908+2 laps
    3.UT CarsportAudi R10+2 laps
    4.Supervise RacingAudi R10+2 laps
    5.Limbo Racing TeamAudi R10+3 laps
    6.Belgian LizardsAudi R10+9 laps
    7.Crown RacingAudi R10DNF - PC (BSOD)
    8.RPM² MotorsportAudi R10DNF - PC (Runtime Error)
    9.Goon SquadDome S102DNF - Engine
    10.Team WTMDome S102DNF - Engine
    11.CW40RacingAudi R10DNF - PC (Lost connection)

De lapcharts komen later, Eric moest er direct na de race vandoor dus ik moet nog even wachten op de log files.
    Supervise Racing
    www.supervise-racing.nl

Standaard

Zin in!

Het is nog even de vraag of ik zelf kan rijden die dag, maar ons team zal sowieso aanwezig zijn.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Captain Slow's schermafbeelding
    Naam
    Casper

Standaard

Zou het tijdschema erbij kunnen?

p.s. 1e spelfout in de regels is al gevonden,

Het aantal deelnemers is gelimiteerd tot 28 in totaal. Indien er meer aanmeldingen dan plaatsen zijn zal er een reservelijst komen. De organisatie bepaald welke deelnemers op de reservelijst komen.

Dat moet dus een T zijn
    Laatst gewijzigd door Captain Slow; 30 november 2008 om 16:53
    If you can meet with Triumph and Disaster
    And treat those two impostors just the same

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Tijdschema toegevoegd.

Senior Member Captain Slow's schermafbeelding
    Naam
    Casper

Standaard

Nog testservers die draaien trouwens? Of botst het dan met de ZAC?
    If you can meet with Triumph and Disaster
    And treat those two impostors just the same

Standaard

Ik heb er zin in, de Peugeot is nog voorlopig nog een handje vol, maar met wat setup werk gaat dat zeker van de week wel verbeteren
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Naam
    Bram Knot

Standaard

Zo, eerste post geupdate met een leuke Entry list Helaas een afmelding, maar postief: op de valreep heeft zich nog weer een team aangemeld! Goon Squad, oftewel Alexander en Gerben: welkom!

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Leuk gedaan Bram! en super dat er nog een twaalfde team zich heeft aangemeld... Dat klinkt overigens weinig, 12 teams maar er zijn wel 30! personen die zich hebben ingeschreven en dat is toch flink wat, zeker voor een format als dit. Bijna net zoveel als voor de ZAC.
    Overigens zijn er een aantal teams waar ik nog niets van heb gehoord in de topics dus ben heel benieuwd hoe die voor de dag zullen komen.
    Ik heb er in ieder geval zin in. Zondag zullen hoogstwaarschijnlijk alleen Michel en ik de race rijden, Robert komt misschien nog wel even in Heino langs om teambaasje te spelen
    Laatst gewijzigd door Peter; 3 december 2008 om 02:43

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Fraaie openingspost het doel van ons team is heel simpel, uitrijden. Mochten we niet laatste worden zien we dat als een overwinning Maar denk niet dat we niet onze best doen

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Wilfred, met uitrijden ga je al een heel eind komen... uitrijden is voor elk team al een hele uitdaging.. Ik heb ooit een seizoen met 2uurs races gereden en dan ben je echt gesloopt... niet te lange stins maken dus en grote delen zul je wat rustiger aan moeten doen dus niet alles willen rijden op je top want dan ga je geheid fouten maken... doseren dus en dan ga je er vanzelf wel wat voorbij

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Leuke post bram!
    Jongens heb er zin an!

Member Eric Linssen's schermafbeelding
    Naam
    Eric Linssen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darthwillie Bekijk bericht
    Fraaie openingspost het doel van ons team is heel simpel, uitrijden. Mochten we niet laatste worden zien we dat als een overwinning Maar denk niet dat we niet onze best doen
    Dan krijgen wij een leuke strijd achterin ;-)

Senior Member Federici's schermafbeelding
    Naam
    Angelo Wolner

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Linssen Bekijk bericht
    Dan krijgen wij een leuke strijd achterin ;-)
    Mijn support hebben jullie
    Angelo Wolner

FORZA KUBICA.

Standaard

Echt zonde dat het niet live te volgen is.. Al heb ik weinig tijd, maar krijg er altijd wel zin in, als ik jullie zo hoor en zie over de auto's, het testen etc!

Standaard

wij zullen via de telefoon live updaten over onze progres en wie er aan het stuur is, komt er geen live timing?
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Standaard

En wij hebben vast een laptop ter beschikking voor info

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Van Der Stichelen Bekijk bericht
    En wij hebben vast een laptop ter beschikking voor info
    mja ik durf het eigenlijk niet aan om een laptop op mijn modem te zetten, geen idee wat gtr2 dan gaat doen.

tenzij er mensen zijn die vaker gewoon een verbinding naast GTR2 open hebben staan?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    mja ik durf het eigenlijk niet aan om een laptop op mijn modem te zetten, geen idee wat gtr2 dan gaat doen.

tenzij er mensen zijn die vaker gewoon een verbinding naast GTR2 open hebben staan?
    Wifi van de "buren"

Standaard

Er moet toch wel 'normaal' gesurft kunnen worden, naast de data van GTR2?

Natuurlijk geen filmpjes van de afgelopen paar rondes gaan uploaden/downloaden... maar normaal surfen naar DR.nl moet kunnen, lijkt me?

Naam
    Bram Knot

Standaard

De nieuwsbrief voor Sebring is verstuurd! Lees hem aandachtig, of geef even een gil als je hem niet gehad hebt.

Senior Member Mossel's schermafbeelding
    Naam
    Mark S

Standaard

ja kan gewoon

Heb mn meissie alleen wel verteld dat ze geen pr0n mag downen.
    @ iracing

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Roy, mijn ouders/zusje zitten ook geregeld te internetten wanneer ik aan het racen ben dus updates geven op het forum zou geen probleem moeten zijn.
    Ik weet alleen niet of we bij Michel de beschikking hebben over een 2e pc dus of wij updates zullen doen tijdens de race weet ik niet...

Verder schiet het weer eens niet op met UPC.. zit al de hele week zonder internet (alleen maar wat draadloos via de buren ) dus heb nog niet online kunnen testen.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Dat kan prima hoort, als download en upload trekt GTR2 maar heel weinig data aangezien de datarate op ISDN staan. Volgens mij maar 20kb/s upload of zo, download is iets meer. Al is het voor mij en Danny natuurlijk niet echt eerlijk omdat wij 100mbit hebben liggen. Tijdens de ZAC5 van de race is die zo af en toe gewoon met 9MB/s aan het uploaden, en niemand merkt er wat van.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramzel Bekijk bericht
    De nieuwsbrief voor Sebring is verstuurd! Lees hem aandachtig, of geef even een gil als je hem niet gehad hebt.
    Ik heb hem niet gehad

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mossel Bekijk bericht
    ja kan gewoon

Heb mn meissie alleen wel verteld dat ze geen pr0n mag downen.
    Lol
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Member Eric Linssen's schermafbeelding
    Naam
    Eric Linssen

Standaard

Zolang je maar geen torrentsite open hebt op een andere pc, die legt werkelijk alles lam

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten