Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 201

Discussie: [GTC2] | Algemene thread

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Tieman Bekijk bericht
    Ik sluit me hier volledig bij aan. Tijdens de laatste meeting heb ik gesproken met Joan Somers en die had daar identieke ideeën over. Ik hoop dat we een manier kunnen vinden waarop we nieuwe deelnemers iets kunnen leren. Er zijn legio voorbeelden te noemen van mensen die beter zijn geworden door te gezamenlijk te testen. Niet alleen met de auto maar ook met de setups, de race- lijnen, het onderling racen enzovoort.

Je hebt altijd een vrije keuze en je moet niets doen tegen je zin in. Maar, net zoals Roy, heb ik je graag op het circuit.
    Ik zelf ben hier denk ik wel een aardig voorbeeld van
    Ik kwam als een rookie in de ZAC 3 kijken en reed dat seizoen 7 races uit en allemaal achteraan. De seizoenen daarna zijn alleen maar beter geworden en kwam er achter dat de DRTCC het beste bij mij lag.
    Daar heb ik van Roy ook een paar tips gekregen en heb daar zelfs mee gedaan om het kampioenschap. Punten gescoord, podium(s) gehaald en tenslotte zelfs races gewonnen!
    Hetzelfde met setuppen. In het begin kreeg ik van Roy vrij stabiele setups. Voor mij een pre omdat ik die wagen op de baan wilde houden en uiteindelijk reed ik met mijn eigen setups in het DRTCC rond en deelde deze met andere mensen. Kreeg vaak de vraag waarom ik ze deelde. Dat deed ik puur en alleen omdat ik ook op weg geholpen ben in deze communitie. En dat maakt het deelnemen van een league bij DRNL juist nog leuker. Je weet dat de mensen het beste met je voor hebben en je ook het beste gunnen.

Ik zal ook op de servers te vinden zijn die Roy gaat hosten omdat ik de C-Spec ook nog lastig te besturen vind. Zowiezo vind ik iRacing een lastig programma en heeft niet mijn voorkeur, echter is het wel het beste wat er te bieden valt dus ik zal mij aan moeten gaan passen, en niet de game Want dat gaat niet gebeuren.

Ik zie het in ieder geval als een uitdaging zoals ik dat ook met de ZAC had.
    En zoals het bij alles is wat je graag wilt doen: Herhaling en oefenen baart kunst Dus Vincent: Geen excuses, stap die RUF in en ga lekker mee rijden. Je zal zien dat je het naar je zin gaat krijgen en de auto onder controle krijgt. Ik ben er vrijwel zeker van dat je baalt als jij je niet in schrijft.
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Nu ben ik zelf de laatste tijd ook meer de draad aan het oppakken met Iracing. Ook voor mij is er nog een lange weg te bewandelen eer ik de game echt onder de knie heb.
    Dus een oefenserver met een instructeur zou ik zeer positief vinden.

Standaard

Hoi allen!
    Inmiddels (als het goed is gegaan) heb ik me ook ingeschreven voor dit event. Voor de eerste keer bij DR. Kampioenschap ziet er leuk uit en dat is ook de reden dat ik me heb geregistreerd. Tijdens het kampioenschap zal er van mijn kant een onboard livestream beschikbaar zijn...

Groeten,
    Gert
    Laatst gewijzigd door Gert Hagedoorn; 6 februari 2014 om 12:36

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Welkom Gert.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Victor Bekijk bericht
    Ik pas, niet om de reden dat ik niet kan maar omdat ik deze auto lastig vind om te beheersen.

De Track is gewoon makkelijker om op de baan te houden als het mis gaat, ook al rijd ik er statistisch trager mee.
    Ik heb tot vorige week alleen maar de Track gereden en toen ik voor het eerst in de C stapte had ik exact hetzelfde wat jij hebt.

Het grote probleem was dat ik 'm exact als de Track probeerde te rijden en dat werkt niet. De Track kun je behoorlijk grof besturen en je kunt er enorm mee rammen. De C moet je echter veel meer als de huidige MX5 rijden. Heel rustig en netjes omgaan met je inputs. En vanwege de hogere snelheid, andere banden en het ontbreken van abs, is je remweg enorm lang en moet je echt remdruk opbouwen, ipv op het juiste moment zo hard mogelijk op 't pedaal te gaan staan.

Slow in, fast out werkt echt enorm bij deze auto. Alleen als je de Track gewend bent, heb je de neiging veel te laat te remmen en kom je veel te hard de bocht in. Pas toen ik stopte met vergelijken met de Track en het begon te zien als een compleet andere auto (die er toevallig qua uiterlijk iets op lijkt...) kon ik er goed mee rijden.

Hem eens uitlaten op een baan waar je nog niet met de track hebt gereden helpt daar trouwens enorm bij.

Overigens vind ik de Track nog steeds leuker, maar heb ik ondertussen wel 2 races op Bathurst gedaan met de C en dat ging behoorlijk goed. (zeker de 2e race toen ik geen last had van mega stutters van >0,5s...)

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Welkom Gert
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

DigitalRacing.nl

Standaard

Welkom bij DRNL, Gert.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Geinspireerd door de verhalen hierboven wil ik in het kort mijn 'weg' naar snellere rondetijden en betere klasseringen delen.

In de ZAC en DRTCC heb ik altijd in de achterhoede gereden. Bij het GTC reed ik opeens in de buurt van of tegen collega's die ik nooit bij heb kunnen houden, gevoelsmatig zeg ik dat iRacing mij beter ligt dan Race07/GTR Evo. Aan de andere kant heb ik zoveel testrondjes gereden (volgens mij ruim 200 voor de race op Spa) dat dat ook een belangrijke factor kan zijn. Met de tourist trophy en het nieuwe bandenmodel ging het weer beter (als bandenknul moet dat bandenmodel je ook wel liggen ).

Ik heb 2013S04 er bewust voor gekozen om veel met de Skip te gaan rijden om meer aan mijn rijtechniek te werken. De tweede helft van het seizoen heb ik door omstandigheden niet gereden.

Wat heeft mij geholpen:
    • Rondjes rijden, rondjes rijden, rondjes rijden en nog eens rondjes rijden. Denk je dat je er genoeg gedaan hebt? Rij er dan nog maar wat!
    • Met de Skip gebruikte ik de iSpeed lap analyser in combinatie met het ebook one second at a time (interessant om te lezen), in de basis gaat dit erover dat je kijkt naar de rijstijl van mensen die 1 seconde per ronde sneller zijn. Dit is vrij gemakkelijk bij te leren, als je gaat kijken naar iemand die 3 seconden sneller is dan je dan wordt dit heel lastig.
    • Heb je voor je gevoel je grens bereikt, kijk met anderen mee of kijk naar filmpjes op het iRacing forum of youtube.
    • Kom op TeamSpeak, rij een practice met mede simracers en vraag dingen die je niet weet of als je iets ziet. Ik reed 0,3 seconden sneller op Interlagos door dieper de bocht in te remmen, bijkomend voordeel de wagen ligt stabieler bij het insturen.
    • Kijk niet naar wat anderen wel kunnen en jij niet, maar doe wat jij kunt.
    • Probeer met zo weinig mogelijk verschillende auto's te rijden.

Voor degenen die interesse hebben om in een aparte server met een instructeur te oefenen. Zorg dat je zeker 50+ rondjes erop hebt zitten zodat je de baan al kent. En vergeet niet dat het vanuit jezelf moet komen en niet de instructeur of degene die de server host.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Dat bovenstaande viel me ook op Marcel, die sprong wat je hebt gemaakt. Ik kan me inderdaad nog goed herinneren met het DRTCC, dat we vaker (altijd) middenmoot reden...
    Dus er is nog hoop voor mij

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manuel Bekijk bericht
    Dat bovenstaande viel me ook op Marcel, die sprong wat je hebt gemaakt. Ik kan me inderdaad nog goed herinneren met het DRTCC, dat we vaker (altijd) middenmoot reden...
    Dus er is nog hoop voor mij
    Om je een idee te geven, op Watkins Glenn heb ik voor die PR race ongeveer 200-250 testrondjes gemaakt.

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Dat is mijn probleem. Ik heb niet zo veel vrije tijd meer om al die testrondjes te maken. Desalniettemin vind ik het racen altijd leuk, ook al rijd ik nu verder achteraan dan voorheen
    Power by Cosworth

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ik heb heel veel geleerd van het iRacing systeem met iRating en SR.
    Ik heb geleerd mijn rust te bewaren en veel netter te rijden ipv te boenderen en een wiel buiten de baan te krijgen (dat kost je immers SR). Daarnaast heeft het iRating systeem mij rustiger gemaakt, omdat je altijd tegen mensen van gelijk niveau rijdt kom je in situaties die je zelden tot nooit gehad hebt (voor de overwinning rijden bv) en door dat vaker gedaan te hebben wordt ik er minder zenuwachtig van en maak ik dus ook minder fouten.

"Overtaking is an art"

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Ik heb heel veel geleerd van het iRacing systeem met iRating en SR.
    Ik heb geleerd mijn rust te bewaren en veel netter te rijden ipv te boenderen en een wiel buiten de baan te krijgen (dat kost je immers SR). Daarnaast heeft het iRating systeem mij rustiger gemaakt, omdat je altijd tegen mensen van gelijk niveau rijdt kom je in situaties die je zelden tot nooit gehad hebt (voor de overwinning rijden bv) en door dat vaker gedaan te hebben wordt ik er minder zenuwachtig van en maak ik dus ook minder fouten.
    Dat is bij mij het hele punt wat mij dus tegen werkt.
    Ik rij een race en dan kan het wel eens voorkomen dat even buiten de baan terrecht komt met je banden of dat je deur aan deur rijdt. Bij iRacing wordt je er hard voor gestraft en doordat ze het boven in beeld nog even kenbaar maken zorgt het er bij mij in ieder geval voor dat ik bij iRacing met een soort van rem er op rij. Voel me nog niet prettig onder in ieder geval
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Bentvelzen Bekijk bericht
    Dat is bij mij het hele punt wat mij dus tegen werkt.
    Ik rij een race en dan kan het wel eens voorkomen dat even buiten de baan terrecht komt met je banden of dat je deur aan deur rijdt. Bij iRacing wordt je er hard voor gestraft en doordat ze het boven in beeld nog even kenbaar maken zorgt het er bij mij in ieder geval voor dat ik bij iRacing met een soort van rem er op rij. Voel me nog niet prettig onder in ieder geval
    Het lukt mij ook zeker niet altijd hoor, er gaat nog genoeg fout. Maar het viel mij pas echt op toen ik na een paar jaar afwezigheid weer DRTCC ging rijden en bv aan het einde van de race veel versere banden had. Puur doordat ik veel meer rust in mijn manier van rijden had, soms voelt dat inderdaad onnatuurlijk.

"Overtaking is an art"

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Ik ben zelf niet zoveel met iR en SR bezig, ik blijf bewust 'B' zodat ik niet zo hard gestraft word en meer SR krijg (als ik het ooit goed begrepen heb). Over het algemeen zakt mijn SR met korte races en stijgt het met lange races.

iRating is gewoon een afspiegeling van je rijkunsten, word je beter dan stijgt deze vanzelf wel en rij je met mensen die ongeveer een gelijke iR hebben als jijzelf.

Ik zeg hier hetzelfde tegen Mark als op de chat, als de melding je irriteert plak het af

In hosted is het alleen van toepassing als er een maximum incs ingesteld is.
    Het is wel irritant als er voor je iets gebeurt en je gaat door het gras en krijgt daar een 1x voor, hetzelfde met iemand die jou aantikt. Echter kom ik in de laatste races wat ik gereden heb geen kamikaze piloten meer tegen, en het plezier met de sim weegt niet op tegen dit ene ding wat niet 100% werkt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Ik ben zelf niet zoveel met iR en SR bezig, ik blijf bewust 'B' zodat ik niet zo hard gestraft word en meer SR krijg (als ik het ooit goed begrepen heb).
    Nee. Het maakt geen zak uit of je b of a bent. B4.0 is hetzelfde als A3.0. Bewust b blijven (hoe doe je dat trouwens?) heeft geen enkele zin.

Overigens ben ik van mening dat het behalen van A status echt veel te makkelijk is, maar dat terzijde.

Wat Mark schrijft herken ik, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Juist die rem waarmee je rijdt heeft bij mij gezorgd voor een enorme toename in controle. Als ik een compleet nieuwe baan goed wil leren kennen, doe ik vaak een time trial zodra ik de layout uit mijn hoofd ken.

Dan dwing ik mezelf de veilige lijnen te leren en die verschillen nauwelijks van de snelste lijnen. Zonder de SR neem ik vaak teveel risico en dan leer ik een verkeerde basis. Plus dat ik dan vaak na een half rondje alweer op reset moet drukken... Bij een tt leg je altijd meerdere rondes achter elkaar af en daar leer je het meest van.

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Bedankt voor alle positieve reacties, kan alleen niet op allen reageren want dan wordt dit wel een hele lange post.

Dus pik ik de eerste alleen als quote.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Ik zit met het idee om bij verschillende races een test server te hosten speciaal voor mensen die wat extra hulp en aanwijzingen willen hebben op hun rijstijl. Ik heb dit heel in het begin bij de drtcc ook gedaan, en ook vanuit sra wel vaak achter mensen aangereden puur om hun rijstijl te bekijken en te helpen. Volgens mij bij jouw ook gedaan.

Die servers zullen alleen beschikbaar zijn voor mensen die willen leren, en afhankelijk van de interesse zal ik er nog misschien wel een instructeur bij vragen waarvan ik denk dat die het goed uit kan leggen. Ik heb er altijd positieve reacties op ontvangen en op mijn manier van uitleggen zelfs complimenten ontvangen door mensen die het in het echt doen. Ik verwacht wel dat er interesse voor is, en snap dat de moeilijkheidsgraad van de auto misschien afschrikt, maar als je de auto van een ander standpunt benaderd, denk ik dat je er enorm veel van kunt leren.

Ik zou het persoonlijk erg jammer vinden als je je niet inschrijft
    Ja jij hebt ervoor gezorgd dat ik in het begin de basis onder de knie kreeg met de MX-5, heel veel geleerd :-). We hebben meerdere sessies gehad toen.
    Het spreekt mij dan ook zeer aan als er wat sessies voor de RUF C-Spec komen.

Vanmiddag heb ik van de 2 uur zitten prutsen met de C-Spec, uiteindelijk 15 minuten niet gescholden. Nu nog alleen ermee leren racen i.p.v. rijden, hah!

Jullie hebben mij allen weten te overtuigen; ik schrijf mij in, maar kan niet alle sessie waarschijnlijk meedoen. Is dat een probleem?

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Dat komt goed uit, leuke aanbieding in mijn mailbox:

Get 3 Months of iRacing for the Price of 1!

Power by Cosworth

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Nee. Het maakt geen zak uit of je b of a bent. B4.0 is hetzelfde als A3.0. Bewust b blijven (hoe doe je dat trouwens?) heeft geen enkele zin.
    This also means it's generally easier to lose SR at higher levels because your average is already relatively high. If you're still in Rookie, a race with with 6 incidents in 10 laps at Lime Rock will likely mean you'll improve your SR, because it means you achieved a higher CPI-average than you had before. If you're already in the A license level, 6 incidents in 10 laps at Lime Rock will mean you'll lose some SR, because it's worse than your prior average. You'll however still have a vastly higher SR than the aforementioned Rookie.
    Bron

Het heeft met het CPI gemiddelde te maken en niet specifiek met de license class.

Mijn SR is nooit hoog genoeg geweest in B (onbewust) en ik heb nooit echt races gereden in B en A. Nu rij ik GT3 in B dus zal ik waarschijnlijk wel A worden na dit seizoen met een SR boven de 3.0

Senior Member Joost van den Heuvel's schermafbeelding

Standaard

Grmbl... sinds de vorige DRGTC geen iRacing meer aangeraakt, maar nu voor de zekerheid toch maar de Ruf en Bathurst kopen dan. Nog maar zien of ik er tijd voor kan maken.
    jungletrain.net - 24/7 drum and bass radio

Standaard

Dennis, Tjello, Niels... Thanks!

Member M.vdBroek's schermafbeelding
    Naam
    Mark van den Broek

Standaard

Ook ik heb me ingeschreven voor de cup. Ben erg benieuwd wat voor mooie races we dit seizoen gaan krijgen.
    SM|M.vdBroek

Serenity MotorSports

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Ik heb me net ook ingeschreven. Ik heb er veel zin in en hoop mooie races te gaan rijden.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member Ruud Mulders's schermafbeelding
    Naam
    Ruud Mulders

Standaard

Ik heb mezelf ook ingeschreven, ben nog in onderhandeling met een team. Als alles doorgaat wordt het spectaculair.

Denk dat het team het zelf bekend wil maken samen met de livery

Wordt vervolgd.
    "If everything seems under control, you’re not going fast enough."

DigitalRacing.nl

Standaard

De inschrijvingen zijn bijgewerkt. Tot op heden hebben we 20 deelnemers. Er komt sowieso nog één inschrijving bij van Victor Elsenaar.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten