Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 91

Discussie: JSF | Piston Cup | Boss Tires 200 | 09-02-2014

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Victor Bekijk bericht
    Ik kan bijna een 39er rijden met die setup. :-)

Alleen na een ronde of 10 begin ik behoorlijk grip te verliezen.
    Waarschijnlijk verlies je de grip doordat je in het begin te veel die 39er wilt rijden. Bij alle Nascar auto kan in het begin te veel pushen je behoorlijk opbreken na een rondje of 10/15/20.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Waarschijnlijk verlies je de grip doordat je in het begin te veel die 39er wilt rijden. Bij alle Nascar auto kan in het begin te veel pushen je behoorlijk opbreken na een rondje of 10/15/20.
    Ja precies, ik heb daarna nog 3 sessies (3x 15 rondjes) gemaakt en verschillende aanpakken geprobeerd. Ik kan het meest constant blijven rijden als ik tussen de 40,5 en 41 zit. Vanaf begin af aan.

Senior Member

Standaard

Ik moet me helaas afmelden voor de race vanwege ziekte, ik kan niet zo gauw een afmeldformulier vinden, dus dan maar even zo. Hoop dat iemand van de reservelijst mn plekje kan innemen

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Beterschap, afmelden kan in principe door op de pm's van ons te reageren, maar de fora worden ook veelvuldig in de gaten gehouden. Op raceday is het wel nog spannend om snel een reserve in te zetten, maar hier word intern overleg over gehouden. We zitten eraan te denken om bijv. 2 rijders een 'hot seat' toe te wijzen. Dan weet je dat je eerstvolgende reserve bent en de kans groot is dat je alsnog mee kan doen. (en dus ook wat oefening ertegenaan kan gooien)

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Standaard

Alle rijders succes! Ik zet mn herinnering voor de livestream!

www.youtube.com/watch?v=ambrCVvw760

Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Top race! Ik vond het heel erg gaaf. Het is gelukt om de race uit te rijden, had overigens wel meer in gezeten als ik die tik van achteren niet gehad had. Mijn qualificatie was een 40:006 (ofzo) en daarmee stond ik in het midden van het veld, echter de start en uberhaupt starts vind ik nog doodsbenauwd. Verder kon ik wel prima meekomen/bijblijven, dus zonder die tik had ik denk ik wel in de leadlap achteraan kunnen blijven.

Morgen even de stream nakijken.

Senior Member Bram Van Der Stichelen's schermafbeelding
    Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

Uitgereden, maar daar was alles ook mee gezegd. Ging lekker tot ik werd rondgetikt in ronde 15 en meteen de muur in. Pit in en meteen 2 laps down.... Nooit geen kans op een lucky dog en dus ook nooit een kans om nog anderen voorbij te gaan. Als allerlaatste geëindigd op p30... Wel blij dat ik zonder enige oefening vandaag de gehele wedstrijd gewoon foutloos heb gereden. Volgende keer beter dan maar.
    http://www.flickr.com/photos/bramvds/

Seth: Hey, do not insult Death Cab.
    Summer: It's like one guitar and a whole lot of complaining.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Gegokt en beetje verloren.
    Begin van de race rustig aan gedaan om brandstof te sparen. Uiteindelijk in de 1e stint daardoor wat langer door kunnen rijden en in de caution kunnen stoppen en op p12 terecht gekomen.
    Al snel volgde nog een caution. Ik besloot te gokken, als er nog een paar cautions zouden komen kon ik het vanaf dat moment waarschijnlijk net uitrijden. Daardoor wel ver terug gevallen. Bij de restart liet in turn 1 iemand zich wat terug zakken en kwam omhoog, waar ik net zat om in te halen. Gecrasht, schade maar geen caution dus dat betekende doorrijden. Tempo was compleet weg, ik mistte 10km/h topsnelheid.
    Bij de volgende caution optional repairs laten doen, maar ik kon niet alles laten doen. Dus weer terug de baan op.
    Weer een caution later had mijn crew er geen zin in en deed geen repairs. Bij de caution 10 ronden voor het einde eindelijk alles kunnen repareren en weer terug op snelheid.

Uiteindelijk 21e geworden en voor 1,5 ronde benzine over. Dus het had moeten lukken als ik die crash niet had gehad.
    Gezien het verloop van de race ben ik wel tevreden met die positie, maar wellicht had er wel meer ingezeten.

"Overtaking is an art"

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Bij de restart liet in turn 1 iemand zich wat terug zakken en kwam omhoog, waar ik net zat om in te halen. Gecrasht, schade maar geen caution dus dat betekende doorrijden.
    Dat je daar reed was een gewaagde move, zo hoog en bijna 4 wide. Dat was bijna gedoemd te mislukken

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Standaard

iemand enig idee waarom mijn skin niet geladen werd in de uitzending? zagen de anderen hem wel?

Standaard

Als toeschouwer heb ik een mooie race gezien!
    Mooie eerste 40rondes met aftastende kopgroep. En met de cautions zie het veld "nadenken" wat ze gaan doen. En daarmee werd de race ook onvoorspelbaarder. Fijn om naar te kijken!

Congratulations Niel, mooi gereden! Volop aangevallen, en verdiend gewonnen!
    Ook Dennis, zoals de hosts aangaven, mooie strategische race en met het nodige mazzel in de kopgroep terecht gekomen! Maar vervolgens wel heel strak naar P2 gereden, gefeliciteerd!

Iedereen bedankt voor de race, zeer vermakelijk om te kijken en goed te volgen door de coverage van GSRC!

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

De resultaten van de race staan ook al op de website
    http://www.joinedsimracingfanatics.n...oss-tires-200/

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Ursem Bekijk bericht
    Dat je daar reed was een gewaagde move, zo hoog en bijna 4 wide. Dat was bijna gedoemd te mislukken
    Klopt, maar het snelheidsverschil was voor mijn gevoel ineens zo groot dat ik geen andere kant meer op kon. Het was ook niet in lijn met mijn planning: rustig aan doen en zonder problemen finishen.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Zo dat was de eerste race op Michigan en meteen goed begonnen met een pole, die ik niet verwachte.

De race paar rondes op P1 kunnen rijden totdat er iemand onder mij kwam en ik 4 plekken verloor en we reden met een pack van 5 wagens weg.
    Persoonlijk vond ik dat er erg hard gereden werd, na de 2e caution wat verf uitgedeeld werd door mij met onder andere Niel en Tim.

Vervolgens op een bepaald moment 3 wide op de backstraight met Rudy en Yannick, waarbij contact was en ik een behoorlijke klap kreeg (15 seconden optional repair), bij de pitstop wat laten repareren maar niet helmaal. Hierdoor miste ik toch een 2mph denk ik op de rechte stukken. Dat ik dan toch nog een P3 eruit heb weten te persen was ik wel verbaasd over.

Na de race kwam ik er zelfs achter dat Niel en misschien wel meer mensen met 50% tape reden en ik maar met 40% dus dat scheelde ook wel wat op topsnelheid voor mij, maar goed op naar Darlington.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Naam
    Niel

Standaard

Wat een gave race was dat zeg! Heel veel gevechten voor de leiding en volgens mij waren er ook leuke gevechten door heel het veld heen!

Aan het begin van de kreeg ik in de gaten dat ik sneller was dan de mensen om mij heen. Vooral bij het uitkomen van bocht 2 won ik heel veel ten opzichte van de rest. Toen ik achter Rudy zat, wilde ik hem inhalen zodat ik sowieso de bonuspunt had voor het rijden van een rondje aan de leiding.
    Naarmate de race vorderde, kreeg ik in de gaten dat ik de race kon winnen. Heerlijk gevochten voor de leiding met verschillende mensen en gelukkig kon vooraan blijven rijden.

Toen ik in ronde 87 Dennis inhaalde, wist ik dat strak moest blijven rijden om te winnen. Bij de voorlaatste caution bleven veel mensen gelukkig buiten waardoor ik geen sitting duck was. Ook omdat ze achter mij aan het vechten waren, kon ik na de laatste restart beetje bij beetje weg rijden. Jammer genoeg was finishten we onder geel, maar dat is niet anders. Ik ben wel echt super blij met deze overwinning. Voor mij is dit de grootste overwinning in iRacing tot nu toe!

Iedereen die mee deed, bedankt! We hebben wel een leuke league, denk ik zo!

Naam
    Richard Kortland

Standaard

50%
    Ik reed met 30% en kreeg het zelfs benauwd toen de spotter over de temperatuur begon. Maar dat bleek iets in de trant van "dit is de juiste temperatuur" te zijn.
    Toen toch maar voor de zekerheid ff een paar rondjes uit de slipstream gebleven

"Overtaking is an art"

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Heel blij met het resultaat!

Kwalificatie

Omdat ik nog een 'beginner' ben op het oval gebied vroeg ik gedurende de practice aan Niel en Fabian met hoeveel tape ik de kwalificatie en race moest rijden. Tijdens de Q moest dit volgens hen full tape zijn. Tijdens de practice heb ik hiermee geprobeerd te rijden maar de auto was niet meer te houden en spinde telkens.
    Daarom de kwalificatie maar met 70% gereden en toen was de auto prima te houden. Het rondje zelf was niks speciaals maar ik vond het belangrijker om gewoon een degelijke tijd te zetten met zo'n lange race voor de boeg. Ik eindigde de kwalifcatie op positie 12 waarmee ik best tevreden was.

Tape heeft dus ook invloed op de balans van de auto?

Race

Bij de start probeerde ik gevechten uit de weg te gaan en aansluiting te zoeken met een groepje om in een ritme te komen. Na een paar ronden merkte ik echter dat ik sneller kon rijden en begon ik wat mensen te passeren. Op een gegeven moment kwam ik in een gat uit waarbij ik iets te ver achter de top 5 reed en het groepje achtervolgers op ongeveer 2 seconden zat.
    Gelukkig kwam er na meer dan 40 ronden een caution waardoor ik aansluiting kon krijgen met het kopgroepje. Ik merkte dat ik in een steeds beter ritme kwam en steeds sneller ging rijden. Ik kon me mengen in het kopgroepje, maar helaas was dit niet van lange duur. Fabian probeerde mij aan de binnenkant in te halen, kwam daarbij op de hoge lijn uit en raakte daarbij mijn auto waardoor ik de muur in klapte. Hierdoor had ik 35 seconden repairs. De auto voelde daarna niet meer zo goed, met name de eerste rondjes na de restarts. Maar goed, that's racing! Excuses aanvaard Fabian
    Daarna geprobeerd om de auto naar de finish te brengen en ik kon uiteindelijk Roy nog net pakken voor de laatste caution. Niet gedacht dat ik zo aardig kon meekomen dus ik ben zeker blij met de vierde plek

Congrats podium!
    Laatst gewijzigd door Tim; 10 februari 2014 om 00:17

Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tim Bekijk bericht
    Tape heeft dus ook invloed op de balans van de auto?
    Ja, want de wind die gaat dan anders langs de auto. De auto wordt dan meer loose met full tape. Wat je dan kan doen, is de track bar links en recht 3/4 klikken omlaag doen.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Dat was een machtig mooie eerste race van de Piston Cup heren.

Ten eerste wil ik even alle deelnemers bedanken. Niel, Roy, Jeroen, Joep en ik doen dan wel de organisatie maar uiteindelijk zijn het de rijders die een league maken tot wat het is. Zonder jullie geen Piston Cup en als de eerste ronde een voorbode is voor de rest van het seizoen dan wordt het een prachtig seizoen.

Mijn eigen race begon op een plek waarvan ik niet verwacht had er te staan. Ik had een slechte kwalificatie en P22 was daardoor mijn start plek terwijl ik qua pace zeker top 10 had kunnen kwalificeren. Nou, rustig starten dan maar en hopen op een lange green flag run. Ik wist dat mijn pace in de lange runs goed was en was dan ook heel erg blij om te zien dat we bijna een complete fuel run groen hadden. In deze run heb ik me beetje bij beetje op weten te werken waarbij ik uiteindelijk op P10 terecht kwam toen de gele vlag werd uitgegooid.
    Mijn pitstop was redelijk tot goed en wonderbaarlijk genoeg won ik nog een 3 plaatsen en mocht als 7e herstarten. Nog iets minder dan de helft te gaan en het podium was in zicht.
    Uiteindelijk in de 76e ronde voor het eerst aan de leiding gereden. Dit was niet geheel geplant. Normaal had ik het prima gevonden om achter Rudy aan te blijven rijden maar met Fabian in mijn nek lonkte dat bonus punt en ging ik er voor. Een keurige inhaal actie waarvan Niel ook nog profiteerde.
    Bij de een na laatste herstart achter twee man die geen nieuwe banden hadden gehaald. Ik wist dat het snel moest gebeuren en al bij het uitkomen van de 2e bocht had ik de leiding te pakken. Daarbij had ik ook een klein gaatje naar Niel maar dat verdween als sneeuw voor de zon en besloten om achter hem aan te sluiten om zo te kijken of we met z'n 2en voor konen blijven. Helaas kwam er nog ene caution en starten vanaf P2 is echt de minste plek om te starten. Zelfs met drie schermen start ik liever als 3e dan 2e. Hierdoor kwam Roy ook naast mij en gingen we als team genoten deur aan deur achter Niel aan. Die had hierdoor echter net een te groot gaatje waardoor ik gene aanval meer kon wagen. Toch zeer tevreden met mijn 2e plaats. Helemaal gezien mijn start positie.

Ik wil het ook nog even over de lucky dog hebben. Vooral omdat er tijdens de 1e caution wat verwarring leek te zijn over wie hem zou moeten krijgen. De eerste caution viel samen met pitstops. Hierdoor kun je niet meer blind uit gaan van de posities die iRacing weer geeft. Toen de caution viel stond Kim in de pits, inmiddels achter de leiders (dus een ronde achter) maar voor de eerst volgende met een ronde achter. Echter door zijn stop viel hij verder terug het veld in. Maar dat is op dat moment niet relevant. Ik kan dus garanderen dat de lucky dogs de hele race naar de juiste persoon zijn gegaan.

Over twee weken is Darlington. Wat gelijk hele andere koek is. Waar Michigan een soort van A2 is met dik 5 rijstroken is Darlington meer een N weg met krap twee rijstroken. Ik hoop dan ook dat iedereen zijn enthousiasme vast kan houden en flink wat rondjes op het asfalt legt voor de start van de race.

DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Standaard

Gisteren met momenten nogal gefrustreerd geweest, maar uiteindelijk toch nog tevreden met het eindresultaat.
    Dat Q mijn sterkste punt niet is wist ik al, maar met p25 was ik toch wat teleurgesteld. Maar de tijden van de eersten, slik... Ik hoopte wat plaatsen goed te kunnen maken, maar een paar verkeerde keuzes qua lijnen bij inhaalpogingen zorgden ervoor dat ik niet vooruit kwam. uiteindelijk de juiste manier van inhalen gevonden, en een beetje naar voor kunnen kruipen. Met nog 2 laps brandstof over had ik een mooi gat naar achter dus besloot ik te pitten. 2 meter voor ik de pitlane entry binnenreed, kwam de caution uit. Van P14 naar een lap down... in de lengte van een pitlane. Gelukkig had ik de eerste lucky dog, dus zat nog gelukkig in de lead lap. Naar vor werken zat er niet echt in want reeds in de eertste ronden kwam ik te breed uit t2 en kustte de muur. hij reed wel nog ok, maar de topsnelheid was weg. De heletijd dus achtereen rond, hopend op een caution. Die kwam er, gepit en fast tow genomen en weer naar buiten met als doel me eindelijk eens naar voor te werken.
    Alleen kwam ik alweer snel met schade te zitten, en inhaalactie op de gele nummer 2 liep wat verkeerd, zou het eens willen nakijken wat daar gebeurde, een tik op m'n achterste fender gehad, gelukkig niet gespind maar de wagen was wel lastiger te rijden dan. Dus weer hopen op een caution.
    Uiteindelijk dan met 10 to go weer een tip top wagen, en dan van P22 naar P15 gereden. Kwam die caution er niet had ik mischien wel nog een paar wagens kunnen inhalen want m'n Chevy lag wel lekker op de baan met verse bandjes terwijl de anderen niet gepit hadden.

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Ik heb op de livestream meegekeken van ronde 40 tot ronde 60 en dat was erg gaaf, voor het eerst dat ik zo'n stream met commentaar en dergelijke meekrijg. Ga ik zeker vaker doen!
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan." - Pippi Langkous

Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Tijdens het commentaar klopte er alleen iets niet, alsof de commentator de liveries niet geladen had?
    De beste man zei @ 25:30 "number 5 green car Whiskey River" terwijl je op de stream duidelijk Suntrust ziet. Waarschijnlijk had hij z'n trading paints niet herladen? (ik heb deze livery al dagen erop staan)

Standaard

mijn livery stond zelfs niet op de stream
    Laatst gewijzigd door Kim Van Der Stichelen; 10 februari 2014 om 10:06

Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Van Der Stichelen Bekijk bericht
    mijn livery stond zelfs niet op de stream
    Maar ik heb hem wel gezien!

Naam
    Niel

Standaard

Ik zag meerdere liveries niet op de stream. We zullen onderling en met GSRC even overleggen wat we er aan gaan doen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten