Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 50

Discussie: JSF | Piston Cup | Test Race | 12-01-2014

Standaard

41 autos trouwens vanavond als het allemaal goed gaat! (Kim VDS doet waarschijnlijk ook mee)
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

We zijn druk bezig met de pc kamer aan het opruimen, en de pc te installeren

Standaard

PC draait, Viktor slaapt nu dus straks even als ze wakker is stuurtje en pedalen testen en dan racen

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Leerzame race geweest. De fixed setup doet het aardig zolang ik maar op de racelijn blijft, zodra ik er een keer af gaat wordt ik aan alle kanten voorbij gereden.
    Voor de crash in de laatste ronde volledig af moeten remmen waardoor ik wat verder naar achteren gefinisht ben dan wat mijn tempo was.

"Overtaking is an art"

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Leerzame race geweest. De fixed setup doet het aardig zolang ik maar op de racelijn blijft, zodra ik er een keer af gaat wordt ik aan alle kanten voorbij gereden.
    Voor de crash in de laatste ronde volledig af moeten remmen waardoor ik wat verder naar achteren gefinisht ben dan wat mijn tempo was.
    Niet mijn set gepakt? Die deed het best goed.

race verslagje van mij komt later.

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Je was wel 1 van de weinige die af en toe een dipje had in de verbinding, zou daar een reden van kunnen zijn? Of is het wellicht een 1-malig probleem geweest?

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Standaard

Dipje is een understatement. Ik was er net voorbij toen Richard op de backstraight een paar seconden verdween. Daarvoor tijden cautions ook al een paar keer gezien. Het is geen constant geblink, maar af en toe gewoon een paar seconden weg.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Was een grappige race in het begin heel veel last van een auto die loose op de exit was en de wagen 2x kunnen redden, maar de 3e keer was fataal.
    Fast repair gedaan en bij de herstart ging ik als een raket naar voren en kreeg ik mijn lap terug, terug de pits is wat kleine wijzigingen gedaan aan de auto om hem wat minder loose te maken, dit hielp heel erg.
    En vanaf toen steeds verder naar voren gereden, bij de laatste herstart 2 man kunnen inhalen maar de eerste 4 reden al 0.6 seconden voor me dus mocht ik eerst dit gat dichtrijden voordat ik in de aanval kon.
    Paar mooie momenten meegemaakt, maar in de laatste ronde ging het voor mij helaas mis tussen P2 en P3, ik kon de auto's ontwijken maar ik had teveel snelheid waardoor ik de muur raakte en eraf spinde, jammer maar helaas.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Richard blinkte inderdaad behoorlijk. Ik gaf het in de chat al aan om hem te waarschuwen.

Verder een leerzame race gehad met een geflatteerd resultaat door een strategie die goed uitpakte en de crash op het einde. Ik denk dat ik blij mag zijn als ik het komend seizoen een beetje mee kan komen in het middenveld.

Standaard

Kon goed meekomen met Rudy aan het begin, na de pits veel plekken verloren doordat ik in ze 2 wegreed, maar daarna eigenlijk langzaam naar voren gereden en vanaf ronde 30 op kop. Helaas in de ena laatste ronde geen ruimte gekregen om de bocht in te sturen, waardoor ik veel plekken verloor. De crash ontwijken daarna lukte ook niet, dus teleurstellend 7e volgens mij. Wel een hoop ideeen en feeling weer teruggekregen, en vooral de wagen als een malle lopen pushen. Bij de langere races zal het allemaal wat rustiger aan gaan
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Naam
    Niel

Standaard

Ik heb wel alvast een screenshot van de 1e restart. Wat was dat gaaf! En omdat Roy elke keer voor elkaar krijgt om Jarno er niet op te zetten, heb ik Jarno er nu wel op gezet.

Jarno ik zag jou skin trouwens niet.

Standaard

Tim, zoals ik het zag verloor je heel veel tijd bij de entry. Je kunt je gas een stuk langer erop houden denk ik. Exits gingen wel goed.

Niel, klopt. Ik vergeet 'm steeds te uploaden naar tp

Standaard

Dit was me de race wel
    Mijn laatste race was alweer van april 2013, en de Piston Cup leek me een mooie serie om de draad weer op te nemen. Vanmiddag de pc geinstalleerd, en iets voor 19u draaide iRacing voor het eerst sinds lang.
    Wel nerveus, zo lang geleden en dan direct een race zonder oefenendagen vooraf.
    Tijdens de practise lang naar een goeie lijn gezocht, en uiteindelijk wel een lijn gevonden.
    Op naar Q dan, en daar een minuutje of 2 verloren omdat ik de kluts kwijt was door de andere wagens op de baan. Verwachte alleen te zijn Tape op Max en gaan met dat ding. En met gaan bedoel ik spinnen, en spinnen, en spinnen
    Met nog 2 minuten te gaan de tape op 30 en toch een tijd proberen zetten. Eerste en het snelste rondje verloren door een spinnende wagen, en lap 2 was goed voor P29. Toch lichtjes teleurgesteld met die startplek.

De race zelf ging super. Van P29 naar P4 gereden, deels op snelheid, dus ik ben wel blij eigenlijk. Bij de laatste herstart met 10 to go door zenuwen een paar fouten gemaakt en terug gevallen tot P8. Uiteindelijk kon ik de crash niet ontwijken en ben ik ergens midfield geëindigd.

En deel van me is super tevreden dat ik na zo'n simrace pauze toch kan instappen en competitief zijn, langs de andere kant baal ik zo van die crash...

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Tim, zoals ik het zag verloor je heel veel tijd bij de entry. Je kunt je gas een stuk langer erop houden denk ik. Exits gingen wel goed.
    Thanks, ik ga er binnenkort mee aan de slag. Aan de setup lag het in ieder geval niet want de fixed voelde best goed. Misschien iets teveel onderstuur maar ik moet de verbetering met name bij mezelf zoeken.

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

dat was me het raceje wel (zolang het duurde voor mij)
    Start ging redelijk en leuke gevechten gehad. Bij de eerste caution alle 4 de bandjes verwisseld.
    Daarna was de auto vreselijk aan het oversturen (koude bandjes denk ik dan maar)
    Ik had de grootste moeite om hem recht te houden. Uiteindelijk maak ik bij het uitkomen van T4 een fout.
    Ik zat te ver aan de binnenkant, hobbelde over de onderste lijn/seam, begon te glijden en kwam al glijdend in iemands draft terecht. Toen was er helemaal geen houden meer aan en tikte iemand anders aan. Zodoende veroorzaakte ik de tweede caution.

Blijkbaar had ik een klein schrammetje bij de eerste caution aangezien ik geen fast repair meer had.
    Besloot toen maar de rest vanaf de zijlijn te bekijken.

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ik weet niet waar dat blinken vandaan komt, misschien de hoeveelheid auto's op de baan?
    Ik zag tijdens een aantal cautions de auto's vooraan het veld voor een paar seconden verdwijnen, maar die om mij heen bleven normaal in beeld. Ook tijdens het racen zelf heb ik er verder niets van gemerkt.

Niel, ik heb inderdaad niet jouw setup gebruikt. Kan ik natuurlijk altijd nog proberen.
    Van de fixed setups weet ik dat ze stabiel zijn waardoor ik veilig kan rijden, daardoor lever ik wat snelheid in maar voel ik me in de race wel zekerder. Na deze testrace weet ik wat hij doet en wat ik anders zou willen, nu maar eens zien of ik als (oval)setup-noob dat ook voor elkaar ga krijgen. Een setup van een ander pakken kan altijd nog

"Overtaking is an art"

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

De testrace is inmiddels geweest en wij hebben hier weer veel van geleerd. De volgende punten pakken wij daarom even aan en delen wij hier met jullie.

Startnummers.
    Een aantal deelnemers hadden hun startnummer nog niet goed staan en zijn hierop gewezen. Was je niet aanwezig op de testserver en heb je dit nog niet aangepast? Probeer dit dan wel te doen voor de eerste race van het seizoen. Mocht je niet weten hoe je dat aanpast, dan mag je mij hiervoor benaderen zodat ik je daar doorheen kan loodsen.

Afwezigen.
    Een aantal deelnemers die aangegeven hadden mee te doen, zijn niet komen opdagen. Dit is met zo'n testrace nog niet zo spannend, maar tijdens het daadwerkelijke seizoen kan dat wel consequenties krijgen. Als er aangegeven is dat je meerijd, maar je komt niet opdagen zal je (indien je op de vaste deelnemerslijst staat) plek vergeven worden aan iemand van de reservelijst. Zelf kom je geheel onderaan de reservelijst en is de kans groot dat je de volgende race sowieso moet missen. Er kan natuurlijk altijd wat tussen komen, probeer dit dan wel zo tijdig mogelijk door te geven zodat wij nog een reserverijder kunnen aanspreken. Ook goed om als een reservelijst rijder bovenin de lijst op standby te gaan staan op de racedag zelf zodat we je nog kunnen bereiken op een 'last minute' afmelding. 2 uur voor de race sluiten wij echter de lijst, afmeldingen na die tijd kunnen wij niet meer tijdig verwerken.

Kwalificatiesessie.
    Deze was per abuis op open gezet, is door ons alle 5 over het hoofd gezien en zal niet meer gebeuren. Alle races zullen een kwalificatie van 2 rondes kennen, waar je 10 minuten de tijd voor krijgt.

Zwarte vlag tijdens de race.
    Tijdens de race kreeg Rudy de Wit een zwarte vlag, hier werd later gevraagd of deze niet gecleared kon worden, omdat Jarno Pannekeet wat lastig wegkwam bij de start, wat dan weer de oorzaak was geweest. Wij hebben dit intern besproken en zullen tijdens het seizoen volledig achter het iRacing systeem blijven staan. Omdat wij als admin niet kunnen zien wie een zwarte vlag heeft, waarom degene deze heeft of wanneer degene deze straf heeft opgelopen is dat moeilijk te beoordelen. Ook met oog op soortgelijke situaties welke anders uit kunnen pakken welke weer naar onvrede afgewikkeld kunnen worden houden wij ons daarom bij dit standpunt.

Chat tijdens de race.
    Er werd gebruik gemaakt van de iRacing chat tijdens de race, tijdens cautions zien wij hier absoluut geen problemen mee. Tijdens een groene periode willen wij de chat wel graag zoveel mogelijk aan de situatie gerelateerd houden. Wel willen wij vragen geen gebruik te maken van de chatfuncties na een crash in de trend van "waarom rem je niet" "je tikte me aan" of andere opmerkingen. Dit kan je achteraf bekijken, beoordelen en samen bespreken. De race is daar geen plek voor om dit uit te vechten of om je gelijk te krijgen.

Fast tow.
    Er is ter sprake geweest dat de fast tow wellicht niet zou werken. Deze stonden wel aan en wij wijzen iedereen bij deze dan ook op dat een kleine aanraking met de muur, een bumpdraft of ander contact al een krasje kan opleveren. Helaas ziet iRacing dit als schade en zal dit dan ook als eerste fast tow inzetten bij een eerst volgende pitstop. Dit is momenteel nog een functie die je niet anders aan of uit kunt zetten.

Verder vonden wij het een mooie eerste stap richting het naderende seizoen en hebben er dan ook veel zin in, wij hopen dat dat gevoel wederzijds is!

Joined Simracing Fanatics

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Naam
    Niel

Standaard

De uitslag van de Piston Cup test race staat al online. De punten tellen nu niet mee uiteraard.
    Laatst gewijzigd door NielHekkens; 13 januari 2014 om 09:24

DigitalRacing.nl

Standaard

Error 404 file not found.

Naam
    Niel

Standaard

Oeps, had de locatie veranderd.
    Hij doet het weer.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Ik weet niet waar dat blinken vandaan komt, misschien de hoeveelheid auto's op de baan?
    Ik zag tijdens een aantal cautions de auto's vooraan het veld voor een paar seconden verdwijnen, maar die om mij heen bleven normaal in beeld. Ook tijdens het racen zelf heb ik er verder niets van gemerkt.
    De hoeveelheid auto's die je ziet kun je aanpassen in je graphics instellingen. Moet ik ook nog ff wijzigen, want ik zag ook niet iedereen. Maar dat heeft niks met blinken te maken, is puur om je fps op peil te houden en mijn pc kan het makkelijk aan om iedereen te zien.

Het klopt dat jij niks doorhad, want je was steeds net op tijd terug

Naam
    Niel

Standaard

Wat foto's van gisteren.

De start

Eerste restart waarbij we 4, misschien zelfs 5 wide gingen.

Willem(#30) en Jos(#11) die samen komen en allebei een harde klap maken.

Jeremy(#16) tikte Dennis (#00)aan waardoor Dennis spinde. Joey(#77) en Kim(#37) kunnen Dennis net ontwijken.

Laatste ronde vlak voordat Jeremy(#16) en Nigel (#54) samen kwamen in T1 en 2.

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    De hoeveelheid auto's die je ziet kun je aanpassen in je graphics instellingen. Moet ik ook nog ff wijzigen, want ik zag ook niet iedereen. Maar dat heeft niks met blinken te maken, is puur om je fps op peil te houden en mijn pc kan het makkelijk aan om iedereen te zien.

Het klopt dat jij niks doorhad, want je was steeds net op tijd terug
    Dat ik dat aan kan passen weet ik, staat nu op 25. Maar aangezien ik een redelijk oude pc heb bestond mijn vermoeden dat mijn pc de hoeveelheid auto's en data gewoon niet snel genoeg kon verwerken. Na wat zoekwerk op het iRacing forum kwam ik zoiets ook al tegen, met als advies om wat settings omlaag te gooien. Ondanks dat het voor de FPS niet nodig is (continu minstens 60fps) ga ik het daar toch eerst eens in zoeken.

"Overtaking is an art"

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Mooi stukje Niel
    Leuk om te lezen.
    Voor het volgende verslagje ga ik mijn best doen om in een positievere zin op te vallen/genoemd te worden

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten