Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 50

Discussie: JSF | Piston Cup | Test Race | 12-01-2014

Standaard JSF | Piston Cup | Test Race | 12-01-2014

Het is nog maar een paar weken tot de start van de JSF Piston Cup. Overweldigend hoeveel Benelux rijders er zijn ingeschreven, met het seizoen al snel naderend vonden wij het dan ook hoog tijd om een officiële testsessie in het leven te roepen. Zo kan iedereen wennen aan de auto en aan elkaar. 12 januari is het dan ook zover, daar zullen wij onze eerste sessie houden op Michigan International Speedway, ter voorbereiding op de eerste race van de Piston Cup. Volledige practice maar de halve raceafstand. Wij hopen op een mooie opkomst en zien jullie dan ook graag in deze sessie.

Test Race
    Zondag 12 januari
    19:00 start van de training
    19:45 kwalificatie 2 rondes/15 min.
    20:00 start race (50 laps)

De server start om 19:00 uur met de vrije training. Om 19:45 start de kwalificatie. Deze zal 15 minuten duren waarbij elke deelnemers 2 ronden krijgt om een snelle tijd neer te zetten. De race zal rond 20:00 starten voor een 50 laps race. Een pitstop zal in de test race niet nodig zijn. Elke deelnemer krijgt net als in het seizoen een 1 fast tow.

Deze race is een mooi moment om te oefenen voor de eerste race, de auto leren kennen en de andere deelnemers. Ondanks dat deze race niet mee telt voor het kampioenschap, hopen we op een mooie race waarbij met respect voor elkaar geraced wordt.

Aanmelden

Voor deze race vragen we elke deelnemer aan te geven of hij aanwezig zal zijn of niet (je dient wel ingeschreven te zijn bij de Piston Cup!) . Aangezien we pas volgende week maandag de Reservelijst bekend maken (je deelname aan de testrace en eventuele uitslag heeft hier overigens geen invloed op), kan iedereen deelnemen. Aangezien we momenteel 62(!) aanmeldingen hebben, past dat nooit op een server. Voor deze ene keer maken we dus gebruik van first-come-first-serve. Je kunt in het onderstaande document jezelf aanmelden voor de testrace, bewaar de link die je na het aanmelden krijgt, dit is de enige manier om je aanmelding zelf aan te passen (stel je kunt in ene niet). Ben je hem wel kwijt en wil je jezelf afmelden, stuur dan 1 van de admins een pm.

Aanmelden kan hier: Aanmeldformulier

Overzicht van aanmeldingen: Huidige Aanmeldingen

Wachtwoord

Het wachtwoord zal volgend weekend via een iRacing PM naar je toegestuurd worden, deel dit wachtwoord absoluut niet (bijvoorbeeld met een maatje die net te laat was voor een inschrijving, of die wil meekijken maar op drive drukt in plaats van spectate) we verwachten 43 autos, en die persoon kan potentieel iemand anders zijn plekje afpakken. Mocht dit wel gebeuren, dan treden we hier ook zeker hard tegen op. Voor de mensen die wel graag willen spectaten zullen we kijken of we het wachtwoord nadat iedereen ingelogged is online kunnen zetten op de DRNL/iRacing en Tweakers Fora.

Setups

Er zijn nog geen custom setups beschikbaar, maar tijdens de sessie zullen vast en zeker setups worden gedeeld. Anders is de Fixed Setup van iRacing een prima basis!

Links
    Digitalracing.nl
    Gathering of Tweakers
    Global Sim Racing Channel
    Joined Simracing Fanatics

Sponsors
    The Bob Shock
    Derek Speare Designs
    Fanaleds
    Inside Sim Racing
    UGX Race Simulators
    Gathering of Tweakers

Admins
    Dennis Gerressen
    Niel Hekkens
    Jeroen Ursem
    Roy Visser
    Joep Willemsen
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Ik ben er bij uiteraard!

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

ik ook

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Naam
    Niel

Standaard

Ik zag dat Rudy, Fabian, Joey en Pascal (Dukers) al geoefend hebben op Michigan. Wat waren jullie tijden?
    Laatst gewijzigd door NielHekkens; 6 januari 2014 om 13:37

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielHekkens Bekijk bericht
    Ik zag dat Rudy, Fabian, Joey en Pascal al geoefend hebben op Michigan. Wat waren jullie tijden?
    Geheim
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

die van mij zijn geen geheim.
    Met de fixed setup kom ik momenteel niet verder dan 40.300.
    Op een langere stint van ongeveer 35 laps zit ik gemiddeld rond 41.5

Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal de Birk Bekijk bericht
    die van mij zijn geen geheim.
    Met de fixed setup kom ik momenteel niet verder dan 40.300.
    Op een langere stint van ongeveer 35 laps zit ik gemiddeld rond 41.5
    Bedankt! Ik ga vandaag ook eens testen. Beginnen met de fixed setup en dan kijken of ik iets van een setup kan maken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabian de Jong Bekijk bericht
    Geheim
    Watjes! En sandbaggen tijdens de testrace zeker

Naam
    Niel

Standaard

Ik heb niet heel lang gereden vanmiddag. Met de fixed setup was mijn snelste tijd ook een 40.3 en na 20 ronden 40.9/41.0.

Een paar kleine aanpassingen aan de fixed setup en ik reed meteen een 40.0. Alles in race trim (40% tape).
    13S4-NH-Michigan-R2.sto
    Feedback is welkom.

edit: we moeten overigens maar zien of we deze setups nog kunnen gebruiken als de NASCAR auto's NTM5 krijgen in de nieuwe build.
    Laatst gewijzigd door NielHekkens; 6 januari 2014 om 16:14

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Heb nog een vraag over die setups.
    Voor road racing kan ik nog aardig aan de setup sleutelen, maar een setup maken voor oval racen is voor mij geheel nieuw en moet dit nog leren.
    Zijn de fixed setups "gewoon goed" of moet hier nog heel wat aan gesleuteld worden om een beetje mee te kunnen komen?

Naam
    Niel

Standaard

De fixed setups zijn best goed tegenwoordig en met die setups zal je wel goed mee kunnen komen. Een custom setup zal uiteraard beter zijn. Ik zal mijn setups sowieso delen en tips proberen te geven.
    Hopelijk zullen andere snellere mensen (bijv. Fabian, Jarno, Rudy) ook de mindere goden helpen.

Bij oval racing hoef je gelukkig alleen snel zijn. Je kan ook door tactische beslissingen naar voren schuiven.

Standaard

35 rijders al voor de Test Race! Als je nog mee wilt rijden zijn er nog 8 plekjes over!
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Senior Member JoepW's schermafbeelding
    Naam
    Joep

Standaard

Mag ik niet eens rijden ;(
    -> Serious iRacing with a Smile <-

Standaard

Zal bij mij wel een last minute entry worden als ik de pc in orde krijg en er nog plaats is

Naam
    Niel

Standaard

Deni reed net een 39.7 met mijn setup. Niet slecht! Ik kom niet verder dan een 39.9 op het moment.

Junior Member TuxieDeni's schermafbeelding
    Naam
    Deni Raets

Standaard

ja echt facking goed die gast!

HOI HET FORUM DOET HET WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Doet het altijd al hoor Heeft alleen soms een refresh nodig (bij mij dan)

Ik ben benieuwd naar morgen

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Naam
    Niel

Standaard

Mijn PB verbeterd naar 39.572, met dezelfde setup.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielHekkens Bekijk bericht
    Deni reed net een 39.7 met mijn setup. Niet slecht! Ik kom niet verder dan een 39.9 op het moment.
    En nu nog een keertje maar dan met dezelfde hoeveelheid tape als in de race

Naam
    Niel

Standaard

Is ook. Gewoon 30% tape.
    Default weer, wel overcast sky. Maar dat zou niets uit moeten maken, volgens mij.
    http://members.iracing.com/membersit...2&custid=64876
    Laatst gewijzigd door NielHekkens; 12 januari 2014 om 02:23

Standaard

Zeker wel. Overcast maakt een baan sneller.

Standaard

Voor de inschrijvingen,

de pm met het wachtwoord staat te wachten in je iRacing Inbox, dit is ook de plek waar je hem voor de daadwerkelijke races zult ontvangen.

Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Zeker wel. Overcast maakt een baan sneller.
    Net wat zitten testen en heeft inderdaad wel invloed op de tijd, maar niet op de handling van de auto. Ik dacht, tot nu, dat het alleen visueel anders was.
    Tijden na één poging:
    Clear sky: 40.1
    Mostly cloudy: 39.9

Standaard

De zonnestralen komen niet meer op de baan, dus het asfalt is koeler en dan hebben de banden meer grip (bij Nascar auto's). En de motoren hebben iets koelere lucht waardoor ze harder lopen (is mijn verklaring...).

In de Volvo cup (in 't eggie dus) is het qua wolken andersom. Wij rijden het snelst op een zeer koele voorjaarsdag waarbij de zon wel fel schijnt. Koele lucht voor de motor en door de straling warm asfalt waardoor de banden lekker grippen. Een wolk scheelt dan zomaar meer dan een seconde.

Naam
    Niel

Standaard

Ik weet dat wanneer het koeler is, dat de (NASCAR) auto's ook sneller zijn. Ik wist dus niet dat het ook echt effect had op de tijden. Gisteren dacht ik, gebruik eens overcast. Wordt bijna niet gebruikt.
    Gelukkig heeft het geen effect op de handling, want mijn auto voelde bij elke skybox precies het zelfde.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten