Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 35

Discussie: Assetto Corsa - Het maken van textures

Senior Member Jan-Willem Oostingh's schermafbeelding
    Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard Assetto Corsa - Het maken van textures

Assetto Corsa is officieel nog niet eens uit echter de BETA speelt al behoorlijk goed. Ook is het al mogelijk om verschillende zaken binnen het spel te editten. We hebben al een nieuwe track voorbij zien komen en ook wordt er op het forum van Assetto Corsa druk getekend. Moet eerlijk zijn dat er soms best wel eens mooie auto's voorbij komen echter denk ik dat veel mensen hier dat beter kunnen. Helaas hebben we nog niet enorm veel echte raceauto's maar ja... die zullen zeker nog wel komen.

Keuze van auto's

Wat heb je nodig voor het editten

Hoe kan je na het editten je auto bekijken

Op dit moment kan dit alleen ingame. Hiervoor moet je hem wel opgeslagen hebben als een dds bestand. Dit wordt hieronder uitgelegd.

Ga hiervoor naar de showroom van AC wanneer je je eigen auto hebt geselecteerd.

TIP: You can manually launch the showroom by running acShowroom.exe located in the main folder of your AC install. You don’t even need to launch Assetto Corsa to be able to access the showroom! You will have to view the desired car and skin combo in the game before using the shortcut though. Doing this creates a “pointer” that the acShowroom.exe uses later.

Hoe sla ik mijn auto op

In Photoshop kan je de psd file opslaan als een dds bestand. Hiervoor geef je aan "opslaan als" om vervolgens het dds formaat te selecteren. Vervolgens moet er een keuze gemaakt worden in welk formaat dds. Zie afbeelding hieronder:

Hoe zet ik de auto ingame

Iemand van het AC forum heeft hiervoor een handige map gemaakt voor de 458. Deze is hier te downloaden. Plaats deze in de map waar alle skins zitten. Dus in de map van de auto die getekend hebt. In dit geval de 458 of de 458_S3 map.

Startpost zal uitgebreid worden
    Coulthard
    Every team up and down this pitlane gives team orders. They are all a bunch of hypocrites for moaning about it.

Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Gereserveerd!
    Coulthard
    Every team up and down this pitlane gives team orders. They are all a bunch of hypocrites for moaning about it.

Senior Member Requiem84's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Goed bezig JW!

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

nice, die KTM heeft een hoop potentieel!!!
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member Mark van Zanten's schermafbeelding
    Naam
    Mark van Zanten

Standaard

Nice, binnenkort maar weer eens wat verf erbij pakken en de Formule Abarth van wat kleurtjes voorzien

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik baal er stevig van dat ik niet in de gelegenheid ben om mee te kunnen doen. Maar zodra ik wel die mogelijkheid heb zal ik daar aan deel nemen. Kijken of de helm- textures een beetje goed te doen zijn en wat voor effect dat ingame heeft. Maar het is goed om te zien dat het potentieel heeft voor de eigen gemaakte liverys.

Het enige minpuntje, maar dat hoort eigenlijk thuis in de andere thread, is het ontbreken van multiplayer.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Tieman Bekijk bericht
    Het enige minpuntje, maar dat hoort eigenlijk thuis in de andere thread, is het ontbreken van multiplayer.
    In deze thread gaat het om multilayer

DigitalRacing.nl

Standaard

Yes indeed!

DigitalRacing | Directie Tjerk Korving's schermafbeelding

Standaard

Als ik tijd heb de rijdende sigaar van Lotus eens een verfje geven. Blijf het prachtige wagens vinden.

Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Ik ga beginnen met de Z4 GT3.
    Coulthard

Standaard

Ik heb de game ook niet, maar ik ga er vanuit dat de PSD wel beschikbaar zijn?

Dan is het nog wachten op een 3ds-model of minstens CarView/Deep Exploration.. Zou een goede reden zijn om 3ds max weer eens te gaan installeren (althans de uitdaging om dat voor elkaar te krijgen, incl allerlei render-plugins..)

Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

PSD templates worden standaard bijgeleverd. Dit zorgt er dus voor dat je eenvoudig kan gaan tekenen :-)

Ik ben inmiddels begonnen met het tekenen van een auto. Eens kijken wat het gaat worden ;-)
    Laatst gewijzigd door Jan-Willem Oostingh; 4 januari 2014 om 00:42
    Coulthard

Senior Member Knight's schermafbeelding
    Naam
    Thijs

Standaard

Bedankt voor de handleiding Jan Willem!

Ik ben meteen maar aan de gang gegaan met de Tatuus. Ik heb eerst maar mijn Knight Racing livery erop gezet. Het tekenen is nog wat roestig, het was al even geleden. Verder is in deze template 1 zijkant van de auto gespiegeld tov de werkelijkheid. Dat was even lastig. Hieronder is het resultaat.

DigitalRacing.nl

Standaard

Ow sweet jezus! Dát is lekker.

Senior Member CuqeBaqer's schermafbeelding
    Naam
    Raymond Buijs

Standaard

Ik ben begonnen aan de Tatuus F.Abbarth maar ik gebruik Corel Paintshop pro en de DDS plugin is voor Adobe Photoshop. Als ik de wagen klaar heeft is er dan iemand die ze voor mij even om kan zetten ?
    Vroeger toen de kratjes bier nog van hout waren, en je moest zuipen om de kachel draaiende te houden. Dat waren nog eens tijden.

Naam
    Thijs

Standaard

Ik gebruik zelf Paint Shop Pro ipv Photoshop. Om hem om te zetten naar dds maak ik gebruik van GIMP, aangezien dat gratis is. Met de DDS plugin voor GIMP kan je hem omzetten en gebruiken in AC.

Naam
    Raymond Buijs

Standaard

Ah bedankt Thijs !
    Vroeger toen de kratjes bier nog van hout waren, en je moest zuipen om de kachel draaiende te houden. Dat waren nog eens tijden.

Naam
    Thijs

Standaard

Ik ben zelf nogal wat tijd bezig geweest om uit te zoeken hoe ik het voor elkaar moest krijgen om een bestand te converteren naar dds. Vandaar dat ik in deze post aangeef waar ik tegen aan ben gelopen, in de hoop anderen hier makkelijker mee op weg te helpen.

Voor het converteren heb ik gebruik gemaakt van:
    GIMP: http://www.gimp.org/downloads/
    DDS Plugin: https://code.google.com/p/gimp-dds/

Ik zelf gebruik Paint Shop Pro voor het maken van de auto. Daar sla ik het bestand op als tga en dat open in in GIMP. In GIMP moet je de dds exporteren (ctrl-shift-E), 'opslaan als' werkt niet. Voor de instellingen gebruik ik "BC3 / DXT5" en Mipmaps op Generate mipmaps gezet (op advies van het AC forum).

Als je met GIMP gaat editen, dan lijkt het bij het openen van de templates of (bijna) alle lagen transparant zijn. Indien je GIMP alleen gebruik voor het omzetten naar dds, dan kan je dit negeren. Wil je het wel in GIMP zien dan kan dat met een aantal stappen. Dit staat hier uitgelegd door subtsub op het AC forum: http://www.assettocorsa.net/forum/in...49/#post-43254
    In het kort:
    - Bij het openen, open niet de mipmaps en zet 'Automatically decode ...' uit
    - Klik rechts op de layer en klik 'Add Layer Mask'. Selecteer 'Transfer Alpha Channel'
    - Klik rechts op de layer en klik op 'Disable Layer Mask'. Nu kun je je bestand zien.
    (Voodat je gaat exporteren moet je de masker laag weer terug zetten: Klik rechts op de layer en select 'Apply Layer Mask')
    Laatst gewijzigd door Knight; 7 januari 2014 om 20:03 Reden: Settings exporteren DDS aangepast

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

voor PSP is er ook een DDS Plugin beschikbaar. die paar keer dat ik een poging heb gedaan tot het tekenen van een auto heb ik dat ook gebruikt. een DDS is een DDS toch?

Naam
    Thijs

Standaard

Ik heb voor mijn versie van PSP nooit een DDS plugin gevonden (Ik gebruik PSP8).
    Op advies van het AC forum heb ik de instelling van de DDS veranderd van geen compressie naar "BC3 / DXT5". (Dit heb ik ook aangepast in de post hierboven). Dat scheelt in ieder geval een factor 4 in bestandsgrootte.

Intussen ben ik ook begonnen met het tekenen van m'n helm. Maar dat vind ik toch altijd lastiger dan de auto. Helaas heb je nu ook niet een goede preview beschikbaar en kan je de helm alleen in het spel zelf bekijken.

Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Inmiddels ook weer wat geupdate aan mijn livery. Nu eens kijken hoe de achterkant te gaan maken...

Coulthard

Naam
    Raymond Buijs

Standaard

Netjes een mooie HP livery kan je hier van maken !

Standaard

Ik krijg er een Discovery Channel gevoel bij, zoals Roy's Z3

Senior Member
    Naam
    Jan-Paul

Standaard

Ook maar eens begonnen met tekenen. Je kan ook een auto een matte-kleur geven zoals deze antraciet Ferrari 458
    Showroom_ferrari_458_16-1-2.jpg
    Laatst gewijzigd door jp_f1; 16 januari 2014 om 22:29

Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Volgens mij door het veranderen van de alpha toch?
    Coulthard

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten