Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 189

Discussie: JSF | Piston Cup | Algemene Thread

Standaard JSF | Piston Cup | Algemene Thread

Joined Simracing Fanatics

In Oktober 2013 kwamen er een aantal simracers van verschillende grote nederlandse simracing communities bijelkaar. Ze hadden net deelgenomen of gekeken naar een groots opgezet Single Event. Livestream met commentaar, een grote groep nederlanders en het enthusiasme van alle kanten zorgden ervoor dat er al snel het govoel was "Dat moeten we vaker doen" en Dennis Gerressen, Niel Hekkens, Jeroen Ursem, Roy Visser en Joep Willemsen sloegen de handen ineen. Het doel, mooie en groots opgezette seizoenen die ons Simracing Hart sneller doen kloppen. We hebben gebruik gemaakt van onze ervaringen met het organiseren en deelnemen aan leagues, en hopen op die manier voor alle deelnemers een Kampioenschap te hebben samengesteld waar iedereen enorm veel plezier aan kan beleven.

We hopen dat onze poging en opzet één ieder aanspreekt, het enige wat wij van onze deelnemers verwachten is inzet, enthusiasme, toewijding en dat je met plezier deelneemt aan de Leagues die je joined!

Piston Cup

De JSF Piston Cup is een oval league, welke gebruik maakt van al het moois dat iRacing aan te bieden heeft. De kalender is gevarieerd, de wagens zijn groot, lomp en luid, en het racen zal close en spannend zijn. Om dit alles een extra dimensie te geven, zullen alle races live gebroadcast worden met het uitstekende commentaar van het Global SimRacing Channel.

Wagens

Voor dit seizoen zullen we gebruik maken van de B-Klasse Nascars, De Chevrolet Impala en Ford Mustang. De wagens wegen een kleine 1600kg en hebben een grote 5.8l V8 in het vooronder. Met 650pk onder de rechtervoet, is een grote grijns op het gezicht van iedere deelnemer gegarandeerd!

Kalender

We hebben geprobeerd om een mooie Kalender samen te stellen, die het echte NASCAR gevoel goed overbrengt. Iedere race heeft ook een eigen sponsor, welke doormiddel van een prijs of donatie deze league deels hebben mogelijk gemaakt.

Code:
    09-02-2014 	Michigan 		Boss Tires 200			100 laps
    23-02-2014	Darlington		Inside Sim Racing 200	 	147 laps
    09-03-2014	Daytona night		UGX Racesimulators 250	        100 laps 	
    23-03-2014	Watkins Glen Cup	The Bob Shock 150		62 laps
    06-04-2014	Charlotte night		Fanaleds 200			134 laps
    20-04-2014	Richmond night		Goodyear 133			177 laps   
    04-05-2014	Pocono			UGX-shop.com  200		80 laps*   
    18-05-2014	Homestead		Derek Speare Designs 200	134 laps
    Zoals je kunt zien racen we om de 2 weken op de Zondag. Er is 1 drop resultaat voor mensen met andere verplichtingen.

Het schema van de races is als volgt:

19:00 aanvang
    19:45 kwalificatie 2 rondes/15 min.
    20:00 racestart

(*voor deze race beginnen we 1 uur later ivm dodenherdenking)

Punten Systeem

De JSF Piston Cup maakt gebruik van het NASCAR puntensysteem. 1e plaats is 43 punten, 2e plaats, 42 punten, 3e plaats 41 punten... enz. Laatste positie (met een vol deelnemersveld) krijgt dus 1 puntje.

Bonus punten
    Net zoals in NASCAR worden er bonuspunten verdeeld voor de volgende achievements gedurende de race:
    - 3 Punten voor het winnen van de Race
    - 1 Punt voor een Rondje aan de leiding
    - 1 Punt voor het leiden van de meeste rondes

Je krijgt altijd punten! Er is geen minimale hoeveelheid aan gereden rondjes nodig, heb je na 5 rondjes een DNF en finish je 20ste, dan krijg je de punten voor die positie.

Races

Lucky Dog
    Gedurende de races zal de "Lucky Dog" regel van toepassing zijn. De Live Admins van de Race zullen hier op toezien en deze toepassen. De Lucky Dog regel houd in dat de eerste wagen op 1 ronde achterstand, gedurende een caution een wave around krijgt (zijn ronde achterstand terug) Wanneer de eerste wagen op 1 ronde achterstand echter de veroorzaker is van de caution, zal de Lucky Dog komen te vervallen.

Fast Repair
    Om iedereen een kans te geven om te finishen, heeft iedere auto 1 fast repair. Rijd je schade, duik de pits in en je wagen rijd binnen enkele seconde weer schadevrij de pits uit.

Prijzen

Doordat we diverse sponsoren hebben, hebben we ook een mooi prijzenpakket samengesteld*. De Kampioen krijgt een speciale JSF editie van de DSD Track Boss (beschikbaar gesteld door Derek Speare Designs). Ook is er voor gebruikers van Fanatec CSR Elite of CSP V1 pedalen een mooie prijs in de vorm van de "The Bob Shock" brake mod. Deze mod voegt een oliedemper toe op je rempedaal, waarmee je een realistischere gevoel van remdruk krijgt. Iedereen met de juiste Fanatec Hardware maakt kans op deze prijs, hij zal aan het einde verloot worden tussen de (desbetreffende) deelnemers die het meest aantal finishes hebben.

*admins doen niet mee voor de prijzen

Inschrijven

Inschrijven kan vanaf nu! Je doet dit via deze link: http://register.joinedsimracingfanatics.nl/
    vul netjes alles in (let er ook op dat je het ingestelde nummer ook daadwerkelijk gebruikt! Erg belangrijk voor de livestream!), en de rest gaat vanzelf. We hopen op zoveel mogelijk Benelux inschrijvingen, maar zullen 1 januari de inschrijvingen open gooien voor de rest van Europa. We gaan ook werken met een reservelijst, benelux inschrijvingen zullen daar altijd de voorrang hebben op europese of misschien zelfs amerikaanse inschrijvingen. Vanwege deze reservelijst is het ook van enorm belang dat men zich tijdig afmeld wanneer men niet kan, wees je er van bewust dat wanneer je dit niet doet, je potentieel iemand anders een mooie race afpakt. Dit kan potentieel dan ook een straf opleveren. We hopen dan ook dat men er bewust over nadenkt wanneer men zich inschrijft.

Voorlopige inschrijvingen kun je hier vinden:
    http://www.joinedsimracingfanatics.n...n-cup/drivers/

Links
    Digitalracing.nl
    Gathering of Tweakers
    Global Sim Racing Channel
    Joined Simracing Fanatics

Sponsors
    The Bob Shock
    Derek Speare Designs
    Fanaleds
    Inside Sim Racing
    UGX Race Simulators

Admins
    Dennis Gerressen
    Niel Hekkens
    Jeroen Ursem
    Roy Visser
    Joep Willemsen
    Laatst gewijzigd door Roy Visser; 24 december 2013 om 13:16
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

Laatst gewijzigd door Roy Visser; 24 december 2013 om 12:16
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Gaaf! Eindelijk is alles online voor de Benelux.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Daar moet ik bij zijn!

Vooral Watkins Glen

"Overtaking is an art"

Standaard

Super initiatief heren Admins!

Ik ben persoonlijk heel erg blij met de broadcast-feature, voorheen was ik (zonder iRacing) afhankelijk van Twitch etc, maar dan is dit wel een fijnere manier!
    En dat het incl commentaar etc is, dat is een kers op het taartje!

Ik ga de data vastleggen in de agenda

Standaard

Alles op de livestream, met commentaar, dat is toch wel zoeits vets!! Dit is overigens absoluut geen league alleen voor Oval Die Hards, als je wilt meemaken hoe intensief en onwijs gaaf oval racen is (zoveel mogelijkheden om vanuit een kansloze positie alsnog de winst te pakken, of 10 autos in te halen) dan is dit de perfecte manier. Schrijf je in!!

Standaard

Vet gasten!

Binnen 10 seconden ingeschreven geloof ik

(na het inschrijven zou ik automatisch naar de pagina met voorlopige inschrijvingen worden geleid, maar kwam ik op een 404 error. http://www.joinedsimracingfanatics.nl/registrations/ is volgens mij niet de goeie link)
    (Je krijgt altijd punten! Er is geen minimale hoeveelheid aan gereden rondjes nodig, heb je na 5 rondjes een DNF en finish je 20ste, dan krijg je de punten voor die positie. <- Na 5 rondjes uitvallen betekent hopelijk een finish als 40e ofzo )

Naam
    Niel

Standaard

Thanks Jarno! De error is gefixed. Was inderdaad de verkeerde link.

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Het zal vast iets sponsortechnisch zijn en komt misschien rotter over dan ik bedoel, want dat er prijzen te winnen zijn vind ik alleen maar mooi en mijn tevredenheid over Logitech vind ik belangrijker dan het missen van een kans op een prijs
    Maar ik vind het jammer dat je dus alleen kans op de random prijs maakt als je met Fanatec spul rijdt. Is de enige controle hierop het ja/nee aanvinken bij het inschrijven?
    Dat zou hetzelfde zijn als dat Bernie in de F1 een extra prijzenpot beschikbaar stelt voor teams die voor bv een Ferrari motor kiezen

Doet verder niets af aan het feit dat ik erg uit kijk naar deze races, dat ik het een mooi initiatief vind en de inzet waardeer.
    Inmiddels heb ik de #72 Mustang dan ook ingeschreven

Overigens had ik dit eigenlijk wel een mooie kampioensprijs gevonden

"Overtaking is an art"

Naam
    Niel

Standaard

Ik snap je punt, maar het is gewoon zonde van de prijs wanneer iemand met Logitech pedalen een mod wint voor Fanatec CSP v1 of CSR Elite.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Ingeschreven! Hoe zit het met het weer? Vast of variabel?
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Naam
    Niel

Standaard

Weer zal standaard zijn om het niet te moeilijk te maken voor de nieuwe oval rijders.
    Rijden in een pack is al moeilijk genoeg.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Vet gasten!

Binnen 10 seconden ingeschreven geloof ik

(na het inschrijven zou ik automatisch naar de pagina met voorlopige inschrijvingen worden geleid, maar kwam ik op een 404 error. http://www.joinedsimracingfanatics.nl/registrations/ is volgens mij niet de goeie link)
    (Je krijgt altijd punten! Er is geen minimale hoeveelheid aan gereden rondjes nodig, heb je na 5 rondjes een DNF en finish je 20ste, dan krijg je de punten voor die positie. <- Na 5 rondjes uitvallen betekent hopelijk een finish als 40e ofzo )
    43 autos per race is toch ook echt wel waar we naar streven. Dat is ook 1 van de redenen dat we het "samen" doen, we willen zo min mogelijk drempel vorming voor mensen om mee te doen, de TT hebben we ook veel tweakers en drnl-ers samen op de baan gezien, maar met bekende mensen van beide communities in de admin moet het voor iedereen als "thuis" voelen. Met hopelijk ook positieve effecten op Leagues georganiseerd door Tweakers en DRNL zelf.

Tof dat je meedoet Jarno, al had ik niet anders verwacht

Om even terug te komen op wat dingen uit andere threads, ik en niels hebben heel veel dingen doorgenomen over hoe het allemaal in elkaar steekt. Ik wil nog even benadrukken dat we niet misbruik willen maken van al het harde werk wat de heren van DRNL en Tweakers zelf hebben opgericht en enorm veel tijd in hebben gestoken. We willen geen nieuwe Community worden, we willen gewoon grootse dingen organiseren voor users van beide communities, aangevuld met hopelijk wat mensen die nog nooit van DRNL of Tweakers gehoord hebben. Het enige wat anders is als met de Tourist Trophy, is dat we onder een gezamelijke naam werken. We zijn DRNL en Tweakers dan ook zeer dankbaar dat we nu de mogelijkheid hebben om dit soort dingen op hun websites te kunnen en mogen presenteren, en dat we gebruik kunnen maken van alles wat beide fora aan te bieden hebben (forum/users/eventuele database mogelijkheden)

De website dient puur als verzamelplaats om de integratie en samensmelting van beide fora makkelijk te houden voor de users. Je hoeft op geen van de fora verplicht lid te worden om deel te nemen, al hopen we natuurlijk wel dat het de grenzen tussen beide fora wat meer open zet. De TT was een goede stap, en dit gaat hopelijk nog een stapje verder.

en een website scheelt ook enorm veel persoonlijke tijd, op 3 fora (iracing forum meegeteld) iedere keer de posts editen wanneer er iemand zich had ingeschreven, en de communicatie die daar aan vast hing, koste een hoop tijd. Dat is nu dankzij niel een fluitje van een cent, met een mooi en duidelijk overzicht wat na de inschrijving direct geupdate is
    Laatst gewijzigd door Roy Visser; 24 december 2013 om 14:57

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielHekkens Bekijk bericht
    Weer zal standaard zijn om het niet te moeilijk te maken voor de nieuwe oval rijders.
    Rijden in een pack is al moeilijk genoeg.
    Oké, zojuist alle races maar in mijn werkagenda gezet kom helaas al tot de conclusie dat ik tijdens 4 races ook al standbydienst heb, maar eens kijken of ik iets kan regelen met een collega.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Het zal vast iets sponsortechnisch zijn en komt misschien rotter over dan ik bedoel, want dat er prijzen te winnen zijn vind ik alleen maar mooi en mijn tevredenheid over Logitech vind ik belangrijker dan het missen van een kans op een prijs
    Maar ik vind het jammer dat je dus alleen kans op de random prijs maakt als je met Fanatec spul rijdt. Is de enige controle hierop het ja/nee aanvinken bij het inschrijven?
    Dat zou hetzelfde zijn als dat Bernie in de F1 een extra prijzenpot beschikbaar stelt voor teams die voor bv een Ferrari motor kiezen

Doet verder niets af aan het feit dat ik erg uit kijk naar deze races, dat ik het een mooi initiatief vind en de inzet waardeer.
    Inmiddels heb ik de #72 Mustang dan ook ingeschreven
    Hier kunnen we helaas gewoon niks aan doen, Niel heeft heel erg zijn best gedaan met het zoeken naar sponsors, en we mogen blij zijn dat hij er zoveel heeft gevonden. Sommigen hebben alleen een geld donatie gedaan, anderen hebben een prijs gegeven om voor ons te verloten. We hadden ook nee kunnen zeggen tegen The Bob Shock en een andere sponsor kunnen zoeken die ipv een prijs een donatie over maakte, maar daar schiet niemand wat mee op. En ja dat is jammer voor Logitech users maar daar kunnen wij helaas ook niks aan doen, het is al uitzonderlijk dat we zoveel bij elkaar hebben gekregen om onze persoonlijke kosten wat te drukken (die nog steeds significant zijn). Broadcasten was gewoon 1 van de dingen die erin moest zitten, want dat voegt echt enorm veel toe

Standaard

Om nogmaals even te benadrukken, als je meedoet, kom je op tv hé! We hebben geen verplichte custom skins, maar als je echt herkenbaar wilt zijn op de livestream, moet je natuurlijk wel met iets moois komen! Trading Paints werkt uitstekend, en GSRC werkt er ook mee!

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Nu heb ik totaal geen ervaring met oval races en het wel en niet pit stoppen hier mee. Laat staan de setups voor de banen.
    Is het te doen om als leek in te stappen in deze serie? Ik moet er content voor aanschaffen maar wil zeker weten of het te doen is voor iemand zonder ervaring
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Bentvelzen Bekijk bericht
    Nu heb ik totaal geen ervaring met oval races en het wel en niet pit stoppen hier mee. Laat staan de setups voor de banen.
    Is het te doen om als leek in te stappen in deze serie? Ik moet er content voor aanschaffen maar wil zeker weten of het te doen is voor iemand zonder ervaring
    Het is perfect voor mensen zonder ervaring, die doe je juist op met het oefenen een deelnemen Er zullen netzoals bij de TT de week voor de Race testsessies zijn. Waarin je vrijwel alles kunt oefenen en we zullen er zeker een hoop mee gaan doen om mensen bekend te krijgen met het pitten onder yellow/green en weet ik veel wat. Het is echt enorm gaaf als je het eenmaal doorhebt!

vergeet niet dat je nu 100 iracing dollars kunt aanschaffen voor 75 dollar!

een roadtrack leren neemt een hoop tijd in beslag, een oval is wat dat betreft een stuk makkelijker (na een bocht naar links volgt er weer een bocht naar links ) Maar de tijd die je daarmee bespaard steek je in het oefenen van tactieken/pitten/close racing en setups

Standaard

En dan heb je dit nog, beetje zelf promotie, ik kwam overigens veel vaker voorbij in de livestream, heel erg gaaf!

Naam
    Niel

Standaard

We zijn ook nog op zoek naar 1 of 2 stewards tijdens de race. Wat je moet doen, is de lucky dog regel goed toe passen.

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Als je veilig wil zijn, ga je gewoon bij elke caution met iedereen mee de pits in
    Mijn ervaring is dat de fixed setups van iRacing goed genoeg zijn om veilig met een race mee te doen, uiteraard is een op maat gemaakte setup beter. Maar door de hectiek op ovals hoef je niet de snelste te zijn om goed te kunnen finishen. Uit de problemen blijven brengt je meestal al heel ver.

"Overtaking is an art"

Standaard

35 oval races en 4 overwinningen is niet helemaal 0 ervaring Mark

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    35 oval races en 4 overwinningen is niet helemaal 0 ervaring Mark
    Mwoi de Legends vind ik wel een heel ander soort ervaring als dit Wel je huiswerk goed doen he Volgens mij heeft mark wel heel even de Truck geprobeerd, maar misschien 2 races meegedaan?

DigitalRacing | Directie Gerben vd Broek's schermafbeelding
    Naam
    Gerben van den Broek

Standaard

Punten Systeem

De JSF Piston Cup maakt gebruik van het NASCAR puntensysteem. 1e plaats is 43 punten, 2e plaats, 42 punten, 3e plaats 41 punten... enz. Laatste positie (met een vol deelnemersveld) krijgt dus 1 puntje.

Bonus punten
    Net zoals in NASCAR worden er bonuspunten verdeeld voor de volgende achievements gedurende de race:
    - 3 Punten voor het winnen van de Race
    - 1 Punt voor een Rondje aan de leiding
    - 1 Punt voor het leiden van de meeste rondes

Je krijgt altijd punten! Er is geen minimale hoeveelheid aan gereden rondjes nodig, heb je na 5 rondjes een DNF en finish je 20ste, dan krijg je de punten voor die positie.

Even een vraag voor beter begrijpen hoe er bonuspunten worden uitgedeeld.
    Bij het winnen van de race krijg je dus 43 punten, maar dan ook nog eens 3 punten voor het winnen zelf? = 46 punten?
    1 punt voor een rondje aan de leiding, betekend dat er, stel 5 mensen op P1 hebben gelegen, er 5 mensen 1 bonuspunt krijgen.
    Meeste rondjes aan de leiding geeft dan nog eens bonuspunt extra.

Stel ik win de race met daarbij meer dan de helft van de rondes op P1, dan krijg ik 43 + 3 + 1 + 1 punten voor de race?
    Dat gaat zomaar niet gebeuren !!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten