Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15

Discussie: Tourist Trophy | Eindstand en After Season Talk

Standaard Tourist Trophy | Eindstand en After Season Talk

Helaas werken de Codes niet meer, dus we moeten het even doen met een raar Excel Bestandje, maar bij deze de eindstand van de Tourist Trophy!

bij deze willen wij alle Deelnemers bedanken, we hopen dat iedereen een mooi seizoen heeft gehad met mooie races! Tim gefeliciteerd met het kampioenschap, je was oppermachtig! Daarnaast is er in dit topic de mogelijkheid om opmerkingen te plaatsen voor de organisatie, dingen die we goed deden, dingen die we niet goed deden, we horen het allemaal graag!

nogmaals, iedereen bedankt!

Roy en Jeroen
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Een ontzettend leuk seizoen beleefd met mooie gevechten die hard maar fair waren.
    Na de NTM update had ik moeite om de Mazda onder controle te houden, maar in de laatste race had ik het redelijk onder de knie.
    Ik vind het een heel goed initiatief. De races zijn lang genoeg en de single lap qualify voegt wat extra's toe.
    Ik wil bij deze de organisatie dan ook bedanken voor dit kampioenschap.

Een volgende keer zou ik wel iets willen doen met de V8 Supercar en voor later is stiekem mijn hoop gevestigd op de RUF voor een Supercup.
    Een teamkampioenschap zie ik ook wel zitten.

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

1 ding wat ik hoe dan ook wil doorvoeren, een seizoen starten na een build, dat je niet tussendoor ineens een andere wagen hebt

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Goed idee.

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Ter evaluatie pak ik het oude vragenlijstje van de DRGTC er even bij.

De organisatie

1. Algemeen, wat is goed, wat kan beter?

De organisatie was zeer goed verzorgd. Complimenten!
    De verbeterpunten die na de DRGTC zijn aangedragen zijn ook goed doorgevoerd.

3. Zijn er organisatorische dingen die verbeterd kunnen worden? Zo ja, hoe?

Ik hoop dat er in de toekomst rekening word gehouden met de nieuwe builds van Iracing. In feite bestond het seizoen nu uit twee delen, waarbij gereden werd met twee verschillende auto's. Het zou eerlijker zijn om het gehele seizoen met eenzelfde auto te rijden.

De races

1. Hoe is het seizoen je in het algemeen bevallen?

Goed. Ik heb met veel plezier deelgenomen. In het begin was ik wat pessimistisch over de Mazda MX 5 maar na de eerste 3 races was ik heel enthousiast. Met name op de langere circuits kun je geweldig racen met deze auto

2. Wat was goed? Wat kan beter?

-

3. Wat vind je van de sessie indeling/sessie lengtes?

Ik vond de superpole opzet echt van toegevoegde waarde. Het bracht een totaal nieuwe dimensie aan het kwalificeren. De balans zoeken tussen risico nemen en op veilig spelen maakte het uitdagend. De race lengte is precies goed. Ik heb me gedurende de races geen moment gehaast gevoeld, maar er was wel een prettige druk voelbaar dat je niet te zeer achterover kon leunen.

4. Frequentie en aantal van de races: hoe beviel dat?

Prima. Twee weken tussen de races is voor mijn gevoel de juiste frequentie.

5. Welke circuits die we nu niet aandeden, staan hoog op het verlanglijstje?
    6. Welke circuits wil je nooit meer terug zien?

Persoonlijk zou ik in de toekomst de populairdere dlc tracks opnemen in de kalender. Ik volg het Iracing forum vrij goed en Brand Hatch en Zandvoort vallen niet onder de meest geliefde circuits in Iracing. Ik zou beiden dan ook inruilen voor twee circuits uit het volgende lijstje:

-Interlagos
    -Montreal
    -Bathurst
    -Road Atlanta (meerdere variaties mogelijk)
    -Sebring (meerdere variaties mogelijk)
    -Suzuka (meerdere variaties mogelijk)

Grote kans dat meer forumleden deze content bezitten, wat de omvang van het deelnemersveld ook ten goede zou komen.

7. Zijn er op het race-vlak dingen die verandert moeten worden? Denk aan hoe er gereden werd enz.

-

Reglementen en Punten

1. Voldoen deze, wat kan er eventueel beter?

-

2. Puntentelling, moet deze anders? Zo ja, hoe?

Ik zou het schrapresultaat erin houden. Dit geeft mensen met een drukke agenda de kans om toch mee te dingen in het kampioenschap.

3. Straffen: strenger zijn, of juist niet?

-

4. Straffen: Zijn er verbeteringen/veranderingen nodig bij het indienen of afhandelen van de protesten?

-

Overige

1. Graag al je opmerkingen en ideeën! Wees creatief!

Iracing heeft enkele nieuwe auto's in verschiet die erg interessant zouden kunnen zijn in league verband:

-BMW Z4 GT3 (mogelijk iets in combinatie met de Mclaren)
    -Ruff (soort Porsche supercup competitie)
    Laatst gewijzigd door Tim; 26 november 2013 om 23:24

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Al geheel ben ik aangenaam verrast hoe soepel elke race verliep en dan bedoel ik ook op organisatorisch vlak. Mijn complimenten!

Een kleine kanttekeningen: een herinnering ergens zodat je brandstof hoeveelheid checkt alvorens de race begint.
    Nu ben ik elke keer door de mensen op TS getriggered, maar als ik daar niet geweest was dan had ik zeker bij 1 race moeten pitten voor extra brandstof.
    Helaas zijn er wel andere geweest die wel om deze reden de pits in moesten.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Victor Bekijk bericht
    Al geheel ben ik aangenaam verrast hoe soepel elke race verliep en dan bedoel ik ook op organisatorisch vlak. Mijn complimenten!

Een kleine kanttekeningen: een herinnering ergens zodat je brandstof hoeveelheid checkt alvorens de race begint.
    Nu ben ik elke keer door de mensen op TS getriggered, maar als ik daar niet geweest was dan had ik zeker bij 1 race moeten pitten voor extra brandstof.
    Helaas zijn er wel andere geweest die wel om deze reden de pits in moesten.
    Dat is wat mij betreft gewoon onderdeel van het racen, of wil je voor de start ook nog een herrinering dat je moet gasgeven en remmen?
    Tuurlijk is het zuur als je race verpest wordt door zo'n simpel foutje.

Qua organisatie heb ik weinig op te merken, enige minpuntje aan dit seizoen is iets wat buiten jullie macht ligt:een auto die na een update compleet anders aan voelt. Maar zelfs in de Formule 1 gebeurt dat midden in een seizoen

"Overtaking is an art"

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117
    wil je voor de start ook nog een herrinering dat je moet gasgeven en remmen?
    Ik vind dit echt een onnodige opmerking en zelfs kinderachtig.

Ik deel mijn mening en wat ik zie gebeuren, dat je het een onderdeel van racen vindt is je goed recht maar om dan zo'n opmerking erbij te plaatsen vind ik onnodig.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ik deel mijn mening en wat ik zie gebeuren, dat je het een onderdeel van racen vindt is je goed recht maar om dan zo'n opmerking erbij te plaatsen vind ik onnodig.
    Wat mij betreft net zo kinderachtig als van de organisatie vragen of ze je er aan kunnen herinneren dat je voldoende brandstof meeneemt. Dat het op TS gemeld wordt is een stukje vriendelijkheid naar elkaar, maar om dan maar te vragen dat het standaard door de organisatie gemeld wordt vind ik een beetje apart. Ik geef wellicht een gechargeerd voorbeeld, maar wat is dan de volgende stap?

Het is een zure fout die we allemaal wel eens gemaakt hebben door te weinig brandstof of met een kwalificatiesetup te starten waardoor je banden zo weg zijn of je motor oververhit raakt. Heel vervelend, maar het hoort erbij en als het goed is leer je van die fout.

Laat duidelijk zijn dat ik voor fun en behulpzaamheid ben hoor, maar om zoiets helemaal vanuit een organisatie vastgelegd te regelen vind ik wat ver gaan.

"Overtaking is an art"

Standaard

Fuel nivo en hoeveel je nodig hebt is iets wat hoort bij het oefenen en voorbereiden op een Race. We hebben de eerste 3 races een setup gedeeld die de juiste hoeveelheid fuel had voor de race, voor daytona is het volgends mij nog op het forum gedeeld.

Ik vind persoonlijk dat het iets is wat je zelf hoort uit te zoeken, bij de tt heb ik er nooit moeilijk over gedaan aangezien 24 liter altijd goed was, maar in andere Leagues waar men bij moest tanken is het vaak genoeg gebeurd dat mensen veel tijd staken in het berekenen van benzine verbruik en dat mensen dan 30 minuten voor de race voor het eerst op de baan rondreden en direct de vraag stelde "hoeveel benzine moet er bij?" Je kunt je voorstellen dat dit frustrerend kan zijn, zeker als je er zelf veel tijd ingestoken hebt. Wil je globaal weten hoeveel je nodig hebt hoef je maar 2 rondjes op sf te kijken hoeveel benzine er nog in je tank zit.

Benzine nivo checken voor de race is iets wat je jezelf aan moet leren, gewoon toevoegen aan je standaard routine. Op TS wordt het eigenlijk altijd wel door iemand opgenoemd en ik denk dat je dat gewoon als voordeel van teamspeak moet zien. Juiste banden/fuel/setup is gewoon een check die je jezelf moet aanleren. Dat moet niet iets zijn wat een admin voor je moet opnoemen, stel je voor dat die het vergeet is het dan ook zijn schuld dat je te weinig benzine aan boord hebt of niet op de juiste setup staat?
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

Het is een beetje botte opmerking, maar ik ben het er wel mee eens. (trouwens, best leuk om eens aan de andere kant van zo'n opmerking te zitten, meestal plaats ik ze )

Tijdens mijn laatste race in de Volvo Cup had ik ook te weinig benzine. It happens, hoort erbij... Je moet jezelf echt aanleren om voor de race in je hoofd even een checklijstje door te lopen. Fuel staat met stip op 1 bij mij. Daarnaast zet ik op de grid altijd de vinkjes voor banden en fuel uit, omdat als ik in een crash terecht kom, ik in de pits niet na hoef te denken en gewoon repairs of een nieuwe auto kan halen (erg handig bij bv de Skip Barber). Tegenwoordig kun je trouwens een sneltoets hiervoor aanmaken die het commando (#clear) in 1 keer geeft.

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Daarnaast zet ik op de grid altijd de vinkjes voor banden en fuel uit, omdat als ik in een crash terecht kom, ik in de pits niet na hoef te denken en gewoon repairs of een nieuwe auto kan halen (erg handig bij bv de Skip Barber). Tegenwoordig kun je trouwens een sneltoets hiervoor aanmaken die het commando (#clear) in 1 keer geeft.
    Je kan nu ook instellen dat dit automatisch uit staat wanneer je de pits uit rijdt en het geldt ook wanneer je op de grid staat.
    In app.ini moet je "autoResetPitBox" op 0 zetten.

Standaard

Net als Tim:

De organisatie

1. Algemeen, wat is goed, wat kan beter?

Uitstekend. Racen op zondagavond

3. Zijn er organisatorische dingen die verbeterd kunnen worden? Zo ja, hoe?

Ik heb wat gemixte gevoelens over het inschrijven en de deadlines daarvoor. Het deelnemersveld had in sommige races nog iets groter kunnen zijn als de deadline voor inschrijven iets dichter tegen de racedatum aan had gelegen. Ik snap dat dit te maken heeft met de carset en de beschikbare tijd van de origanisatie.

Alleen, het fenomeen carset en iracing snap ik nog steeds niet helemaal. Er is trading paints en dat werkt prima volgens mij. Ik installeer meestal de carset pas als ik een fimpje ga maken, omdat ik daar bij de DRMX een opmerking over kreeg Maar goed, ik geef niet zoveel om painten (en daar ben ik op dit forum mee in de minderheid ).

Maar ik schreef gemixte gevoelens, dus ik vind de positieve kant dat je geen mensen hebt die op het laatste moment nog even een raceje willen mee pakken. Het geeft toch een vleugje exclusiviteit en dat heeft ook wel wat.

Verder hoeft er van mij niet zoveel rekening gehouden te worden met builds. Omstandigheden veranderen in real life ook (zie de Pirelli banden van dit jaar in de F1). Het vermogen om je daaraan aan te passen is onderdeel van racen.

De races

1. Hoe is het seizoen je in het algemeen bevallen?

Goed. Al was mijn seizoen qua kampioenschap al over voordat het goed en wel was begonnen. Moest een schrapreultaat nemen voor de eerste race omdat de agenda al vol zat en vervolgens deed ik een beetje dom in T1 @ Zolder... Dat heeft wel wat motivatiepuntjes gekost om écht het maximale eruit te halen. Verder wel wisselende races gehad. Okayama was zeer gaaf met Tim en het was jammer dat ik op Zandvoort de fout in ging. Brands Hatch had ook gaaf kunnen zijn als ik niet zo stom had gedaan in de kwalificatie... Al heb ik me geen moment verveeld door de complete chaos

2. Wat was goed? Wat kan beter?
    3. Wat vind je van de sessie indeling/sessie lengtes?

Superpole absoluut er in houden. Geen gezeur meer over al dan niet ophouden en gewoon 1 kans voor allen. Énige puntje van kritiek is iets waar de origanisatie niets aan kan doen. Namelijk dat je op sommige circuits de s/f lijn midden in de pits hebt lopen. Op Brands Hatch reed ik bij het uitrijden van de pits over de witte lijn en kreeg ik een zwarte vlag. Na de reset stond ik achter s/f en ging mijn getimede ronde al in toen ik nog in de pits stond. Sommigen hadden hun pitstal echter vóór de s/f lijn en hadden dat probleem dus niet gehad. Op Zandvoort deed ik stom genoeg exact hetzelfde en stond ik na de reset gelukkig vóór de witte lijn.

Racelengte is goed. Wellicht leuk om nog eens te proberen is superpole icm en sprintrace en dan vervolgens de complete grid omdraaien voor race 2. Bij Tweakers doen ze dit en dat is echt heel gaaf.

4. Frequentie en aantal van de races: hoe beviel dat?

Perfect. Duidelijk schema.

5. Welke circuits die we nu niet aandeden, staan hoog op het verlanglijstje?

Waar was Laguna Seca?

6. Welke circuits wil je nooit meer terug zien?
    7. Zijn er op het race-vlak dingen die verandert moeten worden? Denk aan hoe er gereden werd enz.

Reglementen en Punten

1. Voldoen deze, wat kan er eventueel beter?

Schrapresultaat zeker behouden.

2. Puntentelling, moet deze anders? Zo ja, hoe?
    3. Straffen: strenger zijn, of juist niet?
    4. Straffen: Zijn er verbeteringen/veranderingen nodig bij het indienen of afhandelen van de protesten?
    Overige

1. Graag al je opmerkingen en ideeën! Wees creatief!

Is het mogelijk om eens te kijken naar meerdere auto's? Je kunt tegenwoordig in iR in hosted het gewicht van de auto verhogen en op die manier auto's een beetje balanceren qua rondetijd. Overigens moet je dan wel rekening met builds gaan houden.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielHekkens Bekijk bericht
    Je kan nu ook instellen dat dit automatisch uit staat wanneer je de pits uit rijdt en het geldt ook wanneer je op de grid staat.
    In app.ini moet je "autoResetPitBox" op 0 zetten.
    Hmm, dat gaat me dan weer een stapje te ver. Liever een race die toch al verknald is nog wat verder verknallen door te vergeten vinkjes uit te zetten, dan een gewonnen race uit handen geven door te vergeten vinkjes aan te zetten Maar dat is puur persoonlijk.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Is het mogelijk om eens te kijken naar meerdere auto's? Je kunt tegenwoordig in iR in hosted het gewicht van de auto verhogen en op die manier auto's een beetje balanceren qua rondetijd. Overigens moet je dan wel rekening met builds gaan houden.
    Er zijn meerdere leagues die dit doen met de McLaren MP4-12C, Ford GT en Cadillac CTS-VR. Dit schijnt bij deze wagens ontzettend mooie races op te leveren. Ik kan mij voorstellen dat het niet bij alle klasses/wagens zal werken. Wil je het toegankelijker houden kan het ook met de Mazda en Pontiac Solstice.

Misschien kan het zelfs wel met de HPD ARX-01c en de Riley Mk XX maar dat is dan weer niet echt wat voor de Tourist Trophy

Ik heb zelf niet mee kunnen doen met de TT, maar begin langzaam het racen weer op te pakken. Moet eerst alles naar zolder gaan verplaatsen wil ik 's-avonds gaan racen omdat de kleine nu steeds wakker wordt als ik ga racen door het lawaai dat mijn G25 produceert Dat wil ik meteen combineren met wat upgrades van de sim gear.
    Als ik dat allemaal rond kan krijgen dan wil ik zeker mee gaan doen met een volgende editie van de TT. Zeker als er wordt gekozen voor een andere auto.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten