Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 46 van 46

Discussie: Tourist Trophy | Zandvoort | 24-11-2013

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

race day!

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Na de afsluiting van het formule 1 seizoen, ook meteen de laatste van de Tourist Trophy! Ben benieuwd

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Senior Member Koos's schermafbeelding
    Naam
    Koos de Boer

Standaard

Deze wedstrijd was driemaal niets. Kwalificatie gespind; valse start; stop-and-go wordt een complete pitstop incl. vers rubber en een afgeladen tank; en vervolgens hard van de baan in rondje 2. Was er helemaal klaar mee.

Niettemin dank aan Roy en Jeroen voor deze competitie! Jammer dat de deelname uiteindelijk toch tegenviel gezien het aantal inschrijvingen.

Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Bedankt aan alle deelnemers, wel jammer van de laatste paar opkomsten, maar ik vond het een geslaagde eerste supported serie

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ik heb een beetje een dubbel gevoel aan deze race over gehouden. Vorige 2 races waren echt drama maar nu ging het wel aardig.
    Als 4e gekwalificeerd en die plek bij de start ook vast kunnen houden. In de 2e of 3e ronde doet Ruud een inhaalpoging in de Tarzan, ik spin daardoor en moet vrijwel het hele veld voorbij laten. Het voelde alsof ik een tikje kreeg, maar ik kreeg geen inc melding dus het kan ook gewoon zo zijn dat ik zelf te hard de bocht in ging.

Vervolgens goede tijden kunnen rijden, gat naar Marcel was een seconde of 9 en kon ik aardig dicht rijden. Net na de helft van de race had ik een dipje in de rondetijden waardoor het gat gelijk bleef, laatste deel van de race kon ik me weer herpakken. Mijn PR uit de practice met ruim een seconde aangescherpt en het gat verkleind tot 3 seconde. Helaas iets teveel gepusht waardoor ik 2 ronden voor het einde spin in de Hugenholtz. Gat naar achteren was meer dan 25 seconden dus geen plek verloren, maar het was wel gedaan met het uitzicht op 2 mooie laatste ronden.
    7e plek is best netjes, al had er qua snelheid nog wel iets meer ingezeten.

Na de update was ik geen vriendjes meer met de MX5, vandaag ging het me gelukkig beter af. Toch ben ik blij dat ik hem voorlopig in de garage kan laten staan.
    Hopelijk komt er een vervolg serie met een auto die mij beter ligt Star Mazda ofzo, hint hint

Bedankt voor het organiseren en voor de tegenstand op de baan

"Overtaking is an art"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Ursem Bekijk bericht
    Bedankt aan alle deelnemers, wel jammer van de laatste paar opkomsten, maar ik vond het een geslaagde eerste supported serie
    Mwoah, 27 - 22 - 20 - 17 - 23 - 16. Ik zie het probleem niet?

Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Bij een eventuele opvolger blijft de MX5 in de garage staan, maak je daar maar geen zorgen over Richard

伊莫拉

Standaard

Pole en snelste ronde

Ohja, en P3 omdat ik die snelste rondes alleen kon rijden met 100% concentratie en dat hield ik totaal niet vol. Stomme fouten gemaakt in de zoektocht naar snellere tijden. Uiteindelijk die snelle tijden wel gevonden, alleen kreeg ik er nog niet een optimaal rondje uit. Optimum stond uiteindelijk op 59.6, al zat daar wel wat slipstream bij.

Wel nog een leuke inhaalactie op Joep gemaakt voor P3. Altijd handig als je weet dat de ander ook 3 monitors heeft en dus ook ziet dat je hem geen centimeter ruimte geeft

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Mwoah, 27 - 22 - 20 - 17 - 23 - 16. Ik zie het probleem niet?
    met 41 inschrijvingen, valt het mij wel wat tegen
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

Jeroen had het over de laatste paar opkomsten. Toen ben ik even gaan zoeken omdat ik het op Brands Hatch bv nogal druk vond

Verder denk ik dat dat is wat je kunt verwachten. Alle kampioenschappen die ik tot nu toe hier heb meegemaakt verliepen zo. Qua opkomstpercentage denk ik (maar dat zou ik moeten uitzoeken) dat de TT het nog helemaal niet zo verkeerd heeft gedaan.

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Eerste kampioenschap

Kwalificatie
    Aan het eind van de vrije training maakte ik een kwalificatierun, waarbij ik tot een 2:01.1 kwam. Tijdens de kwalificatie zelf kwam het er niet helemaal uit en reed ik 2:01.4. Dit bleek net niet genoeg te zijn voor pole. De eerste rij was echter een goed uitgangspunt voor de race.

Race
    Gezien de stand in het kampioenschap had ik aan p13 genoeg. Ik had het dus rustig aan kunnen doen maar door de recente discussie omtrent het schrapresultaten wilde ik graag het kampioenschap binnenhalen met het grootste puntenaantal. Dit betekende dat ik ongeveer 3 posities achter Roy kon finishen en daar lag de focus dan ook op.
    Na een goede start kon ik achter Jarno aansluiten. Ik heb de eerste 4 ronden gebruikt om alles goed op temperatuur te laten komen. Daarna leek het Okoyama scenario zich te herhalen maar dan omgekeerd. Ik stond voor de keuze: ga ik aanvallen en neem ik risico of blijf ik achter Jarno aanrijden en zorg ik dat ik de tweede positie veilig stel. Ik koos er op dat moment voor om tot ronde 15 rustig achter Jarno aan te rijden en m'n banden te sparen. In ronde 8/9 maakt Jarno alleen een foutje waardoor ik er voorbij kon komen. De daaropvolgende ronden kon ik langzaam wegrijden en nadat Jarno opnieuw de fout in ging was het een kwestie van uitrijden.

Ik ben opgelucht dat ik ondanks een 'nul' score het grootste puntentotaal bij elkaar heb weten te rijden. Nu hoef ik in ieder geval geen geklaag meer te horen over schrap resultaten

Dank aan de organisatie! Ik vond het persoonlijk een geslaagde competitie met veel mooie races.

Standaard

Ik ben ook absoluut niet ontevreden hoor, supermooie races gehad en volgens mij heeft iedereen er wel een race tussen zitten waarvan die dacht, "dat was echt gaaf"

voor de einduitslag:
    http://forum.digitalracing.nl/showth...er-Season-Talk
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

zo mazda afgeleverd op de juiste plek, wat een vreselijk hok is dat geworden na het NTM.
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Standaard

Nope, hij is briljant en als het ff meezit heb ik er morgen echt 1

Senior Member Tom Van Put's schermafbeelding

Standaard

mijn excuses, was vergeten af te melden.

Het vrouwtje vertrok vanmorgen voor 4 dagen op business trip en kon het niet echt maken om dan de avond voordien een paar uur weg te kruipen achter mijn stuurtje :-)

Ik heb mij geweldig geamuseerd met deze eerste cup die ik heb meegereden op Digitalracing! Ook het forum is gezellig druk.
    Ik blijf zeker rondhangen en hoop op een aangename volgende cup!

Senior Member Metalfreak's schermafbeelding
    Naam
    Ruud

Standaard

Ik had gisteren gewoon even echt geen zin om achter de PC te gaan zitten, was sowieso pas om half 9 klaar met eten en had met de MX-5 nog geen meter op Zandvoort gereden.

Senior Member JoepW's schermafbeelding
    Naam
    Joep

Standaard

Voor de fun had ik mijn kwali overgeslagen om zo (enigszins) achteraan te starten. Ik startte daardoor op de 12de plek. De start verliep zeer netjes. Vlak voor de Gerlach bocht kreeg ik een klein tikje van iemand die me niet gezien had (niet iedereen rijdt met 3 schermen) maar gelukkig geen schade.
    Vervolgens een leuke inhaal race gaan rijden met zeker leuke momenten met Marcel en Pascal. Daarna werd het wat saai op plek 4 totdat Jarno het nodig vond zijn auto op het scheivlak te verliezen en van de 2de plek naar de 3de 6 seconde voor me terecht te komen. En een paar rondjes later nog een keer. Dus ik 2de en Jarno vlak achter me.
    Daarna zijn en Jarno en ik de auto tot ik geloof 2x toe bijna verloren in bocht 8 (off camber kreng) en de laatste keer verloor ik hem daar en was de strijd gestreden.
    De twee mooiste momenten van deze race waren:
    Ik buitenom bij Marcel de Tarzan in en mijn auto 'laten staan' door de Gerlach en Huchenholz (side by side) en als 1ste de Hunzerug op-pruttelen. Clean van Marcel en erg leuk.
    En met Jarno ik verdedigend op de Tarzan af (was hopeloos wist ik na wat grind happen na de Kuhmobocht) en met Jarno werkelijk tegen mijn linker deurklink aan. Dit om mij te dwingen tot een k....-lijn. Ik remde bewust ietsjes vroeger om te zien of ik toch nog een betje betere lijn kon pakken (en om ongelukken te voorkomen), maar ik was hopeloos 'verloren'.

Heren bedankt voor de leuke races en het organiseren en Tim gefeliciteerd. Je was onverslaanbaar
    -> Serious iRacing with a Smile <-

Standaard

Proficiat Tim!

De MX-5 ligt me helaas niet meer na de update, ik kan er niet mee overweg, moeite om snelle rondjes neer te zetten en al helemaal om dat constant in de race te doen, zal vast aan mij liggen maar ik ben hem vaak gewoon ineens kwijt bij de entry en ga dan "driftend" de bocht door, maar kan hem niet meer redden. Vanaf het moment dat ik ga glijden weet ik al dat ik rond ga, maar toch kan ik er niks meer aan doen. Daardoor gingen de laatste races niet zo super... maar het was wel leuk.

Quali kan ik kort over zijn, laten we het er maar op houden dat ik "een incje" had (en toen 3 keer over de kop ging, dat terzijde).

Race begon leuk met inhaal acties, tot ik een fout maakte (te hard T1 in, en meteen kwijt op de entry en niet meer te redden) en in het gras kwam. En zoals normaal kwam ik weer niet het gras uit dus hele veld voorbij moeten laten. Daarna nog een keer of 5 gespind omdat ik te hard aan het pushen was.

Mocht er een nieuwe serie komen dan stel ik de Skip Barber of de Solstice voor Ook NTM5 maar die rijden wel leuk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Nope, hij is briljant en als het ff meezit heb ik er morgen echt 1
    C00L niet toevallig een blauw-gele?
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Kwalificatie
    Rondje ging beter als verwacht, in de opwarm ronde wat extra geslingerd en veel express onderstuur gecreeerd om de banden wat warmer te krijgen, wat effect leek te hebben. Ik zat én route voor een 2.01.300 totdat ik op de Audi S afreed en ik om een of andere bizarre reden mijzelf afvraag, "in welke versnelling neem ik die ook alweer" Voordat ik er over na kon denken zat ik al in z'n twee, wat zorgde voor hele hoge toeren en een veel langzamere lijn, opschakelen naar z'n drie en ik zag mijn goede tijd zo verdwijnen. Uiteindelijk 2.01.7, en P3 op de grid. Niet geheel ontevreden, maar er zat zeker meer in.

Race
    Ik weet van mijzelf dat ik in de eerste 5 rondjes gegarandeerd ergens een fout maak, daarna kom ik altijd pas lekker in mijn ritme. Ik probeerde Tim en Jarno nog te volgen, maar ik maakte inderdaad al vrij snel een fout en kwam terecht in niemansland. Jarno op P1 met pole position en een snelste ronde tijd en ik op P3 betekende dat hij mij in zou halen kwa positie, ik moest dus zeker voor Nick eindigen wilde ik een podium positie halen in de eindstand. Ik hield continu de gaten naar voren en naar achteren en ze werden eigenlijk alleen maar groter. Pas toen ik Jarno een fout zag maken en Nick ook niet echt een bedreiging vormde kwam ik in vorm. Ik ging al harder en had de boel al beter onder controle, uiteindelijk meerdere malen 2.00.6 gereden. Zandvoort blijft absoluut niet een baan waar ik mij op thuis voel, maar dit is een prima resultaat en mooi P2 in het kampioenschap gepakt. 3x3e 1x2e en als enige naast tim een race gewonnen, imo een verdiende plaats in het kampioenschap. Erg benieuwd naar Tim zijn basis setup, want je ging toch echt in het tweede gedeelte van het seizoen veel en veel harder als dat ik op dat moment kon. Al had ik misschien ook een stuk meer moeten oefenen, mijn snelste rondjes werden iedere keer tijdens de race gezet, dat had van mijn kant zeker beter gekunt.

Mooi seizoen en mij bevalt de MX5 nog steeds, hoe warmer de auto wordt, hoe lekkerder de wagen rijd en hoe preciezer je hem kunt besturen. Heerlijk!

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    KwalificatieErg benieuwd naar Tim zijn basis setup, want je ging toch echt in het tweede gedeelte van het seizoen veel en veel harder als dat ik op dat moment kon. Al had ik misschien ook een stuk meer moeten oefenen, mijn snelste rondjes werden iedere keer tijdens de race gezet, dat had van mijn kant zeker beter gekunt.
    Voor mijn gevoel was het juist andersom. De eerste helft van het seizoen had ik heel veel vertrouwen in de auto en de tweede helft had ik het juist moeilijk. Tijdens de eerste drie races reed ik met een flink aangepaste basis setup en kon ik lezen en schrijven met de auto. Hij deed toen exact wat ik wilde. Na de update kon de setup de prullenbak in en was het gevoel compleet weg. Ik heb wel nog het een en ander proberen aan te passen maar ik kwam telkens weer bij de baseline setup uit. De enige aanpassingen die ik had aangebracht waren de rembalans (82.5%) en een soft roll bar achteraan.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten