Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 45 van 45

Discussie: Tourist Trophy | Brands Hatch Indy | 10-11-2013

Senior Member Bram Van Der Stichelen's schermafbeelding
    Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Mulders Bekijk bericht
    Quali P9 kunnen rijden. Start ging goed genoeg om mijn plaats te behouden, lap 3 Koos een foutje en P8. Even later zelf een spin en P14 maar na 1 rondje weer terug op P8. Lekker in m'n ritme kunnen komen en het gat naar achter(Deni) constant kunnen houden en liep op het laatst rap in op Robert. Ware het niet dat Bram, nadat hij gelapt was, even een potje ging racen met me. Hij was snel genoeg om me op de bumper te zitten en toen was het gedaan met inlopen. P5 toch lekker resultaat in dit veld!

Gefeliciteerd Tim, en Jarno: erg knappe race P2 vanaf P18!!
    Ja sorry Ruud, maar ik ben ook nog altijd aan het racen en ik had ook nog mensen die ik binnen bereik had. Ik ga dan heus niet zomaar wat tijd verliezen omdat je een ronde voor me zit. Voor zover ik weet heb ik je nergens geraakt of gehinderd. Ik weet dat het een lastige situatie is, maar ook voor mij is dat het natuurlijk aangezien ik wel het gevoel had dat ik minstens even snel was maar tegelijkertijd toch moet oppassen aangezien ik een ronde achter je lag en je race niet wilde verknoeien.

Mijn race was ook heel erg ongelukkig. Had een goede start, tot in de laatste bocht plots Richard pal voor mijn neus staat. Niet meer kunnen ontwijken en er knal opgereden. Leek niet zo heel veel schade te hebben, tot ik in bocht 1 spin en de baan afschuif. Stond netjes te wachten tot ik er weer op kon komen, tot Tom net op de plaats waar ik sta een schuiver maakt en me vol raakt. Meteen escape en een fast tow gedaan. Uiteindelijk na nog een paar slippertjes toch nog 12e kunnen finishen, wat ik niet eens zo slecht vond na zo'n race.
    http://www.flickr.com/photos/bramvds/

Seth: Hey, do not insult Death Cab.
    Summer: It's like one guitar and a whole lot of complaining.

Senior Member Metalfreak's schermafbeelding
    Naam
    Ruud

Standaard

Ik heb de hoop ook maar opgegeven na een paar rondjes na in de eerste bocht op iemand geknald te zijn die ik niet meer kon ontwijken en dwars op de baan stond.

Mijn vriendin kwam ook net 1 minuut voor de race begon binnen van haar werk, dus die begon hele verhalen tegen me te vertellen waardoor ik dus te snel afgeleid werd.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ik heb gisteren een grote vergissing gemaakt. Snelheid zat er niet goed in, tenzij ik de arb achter op firm instelde. Maar zodra je gaat pushen is die wagen onhoudbaar. En pushen is juist wat je gaat doen op zo'n kort rondje en close veld.

Na een paar ronden in de race dus ook al in de laatste bocht gespind. Je hoort heel vaak dat er iemand door een spinnende auto geraakt wordt omdat deze wegrolt. Ik kon gelukkig, weliswaar midden op de baan, stil blijven staan. Helaas reed Bram vol op mij in, auto krom en gelukkig meteen de pits ingegaan voor de fast repair. Ik was alleen vergeten om de banden uit te zetten, dus mijn stop duurde veel te lang en ik kwam een ronde achter te liggen.

Door de problemen van anderen naar de 11e plaats geklommen en het gat met Victor en Diederik werd kleiner waardoor ik zelfs hoop een top 10 positie kreeg. Helaas zelf in de laatste bocht nog een keer gespind en nog een auto die ik ging lappen niet kunnen ontwijken. Dat laatste zorgde ervoor dat het gat te groot werd om nog voor de top 10 te kunnen gaan. Gelukkig heb ik er ook geen posities mee verloren.

Ik heb gelukkig veel meer mensen horen klagen, maar het is echt onhoudbaar als je gaat glijden. Ik vind de TT erg leuk om te doen, maar ben eerlijk gezegd blij als ik die mx5 over 2 weken niet meer hoef te gebruiken

"Overtaking is an art"

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Ik heb een leuke race gereden en de tijd vloog voorbij.

Inmiddels ben ik wel aan het nieuwe banden model gewend en daardoor stabiel kunnen racen. Volgens mij heb ik maar iets van 2 of 3 fouten gemaakt.

Wel blij met mijn 2e top 10 :-)

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Na de pech op Daytona ging het deze keer een stuk beter

Kwalificatie

Kwalificatie was op deze baan van iets groter belang dan normaal, gezien de krappe layout waar inhalen niet meevalt. Ik had geen idee wat ik in de kwalificatie kon rijden maar een 55,4 bleek voldoende te zijn voor pole position.

Race

Na een goede start heb ik het tempo heel geleidelijk opgebouwd. Toen alles op temperatuur kwam was ik in staat om langzaam een paar tienden bij Roy weg te lopen. Op een gegeven moment zie ik dat Roy een foutje maakt in de laatste bocht en ik hem uit mijn slipstream kan rijden. De bocht daarna spint hij van de baan en komt Jarno op p2 te liggen met 13 seconden achterstand. Vanaf dat moment heb ik meteen gas teruggenomen en alleen nog 1 rondje harder gereden om een 54,7 neer te zetten en de snelste ronde te pakken. De rest van de race heb ik zo rustig mogelijk gereden en geprobeerd alle spinnende deelnemers proberen te ontwijken, want dat waren er nog wel wat... Best link en ik hoop dan ook dat sommige mensen op Zandvoort met iets meer training aan de start verschijnen.

Ik sluit me verder aan bij Richard dat de wagen minder leuk is geworden. Super tail happy en als je onder een bepaalde hoek komt is hij niet meer op te vangen.
    Laatst gewijzigd door Tim; 11 november 2013 om 10:38

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Ik had vrijdagavond even getest en in de training voor de race, een P7 (waar ik zelf van stond te kijken). In kwalificatie natuurlijk bocht 1 en 3 verprutst en een P17 zou mijn startpositie zijn.

Op koude banden volledig verrast door Joan en Wilfred, dat Jarno aan de horizon zou verdwijnen was wel te verwachten.
    Daarna uit de problemen gebleven en opgeklommen tot P7, voor me reed Deni op 7 seconden en achter me Niel op ongeveer 10. Deni maakte een foutje en ik kon er voorbij, gelukkig was hij niet erg enthousiast met inhalen in bocht 1 (waarvoor mijn dank). Op een gegeven moment gingen we Jeroen J. lappen en in de laatste bocht blijft ie rechts (en zegt dit ook netjes op TS), ik denk mooi dan blockt ie Deni want die had een betere exit en kwam mij binnendoor langs. Maaaaaaaaarrrrrrrrrrrr ik laat teveel ruimte en Deni weet 3 wide erlangs te komen. Gave inhaalacte

Blij met de punten, blij met mijn racepace en op naar Zandvoort.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Standaard

Tijdens de kwalificatie reed ik over de witte lijn bij het uitkomen van de pits. 'Ah, they're showing us the black flag, we need to make a stop and go'. Oh, ok. Dus ik druk op reset en begin opnieuw. Rij ik door de pits, hoor ik ineens: 'Ok, here comes your timed lap'.

Wait, what?

Bleek dat ik door mijn reset in mijn pitbox terecht was gekomen en die stond áchter de start/finish lijn. Nouja, dat werd dus achteraan starten. Fijn, dacht ik nog. Inhalen is hier namelijk niet heel makkelijk.

Nouja, door de fouten van anderen lag ik na tien rondjes al op de 2e plek. Amper mensen hoeven inhalen. Het had op dat moment al niet zoveel meer met racen te maken en meer met dodgeball. 2 man binnen 200 meter die de baan opsturen terwijl ik er in volle vaart aankom en een 3e die precies aan de andere kant van de baan reed. Mensen die compleet geen controle over de wagen hebben,maar je toch per-se voor willen blijven als je ze lapt, die remmen op punten waar je eenvoudig vol gas rijdt (da's schrikken kan ik je vertellen), vervolgens uiteraard spinnen en nét niet hun neus in jouw zijkant boren. En uit frustratie zelf ook een foutje gemaakt toen een achterblijver wel heel vreemd deed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Ik heb gelukkig veel meer mensen horen klagen, maar het is echt onhoudbaar als je gaat glijden. Ik vind de TT erg leuk om te doen, maar ben eerlijk gezegd blij als ik die mx5 over 2 weken niet meer hoef te gebruiken
    De MX5 is imo veel leuker geworden. De vorige was super stabiel en eenvoudig te rijden. Dat zijn ze in het echt niet. Check:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=UlDOv0nidgs"]Brands Hatch Circuit, Ma5da Racing Round 17 Race 5, Chris Platt 14/08/11 Part 1 - YouTube[/ame]

De stuurbewegingen zijn exact dezelfde die ik ook maak. Check die enorme glijpartij bij 1.30m En ja, een slide is echt veel en veel makkelijker op te vangen dan bij ntm4. Ik ben een paar keer vol opposite lock door paddock hill bend gegaan, briljant!

Het enige dat anders is, is de manier waarop je feedback krijgt en hoe je de slide moet opvangen. De feedback die je van een slide krijgt is veel minder. In het begin ben ik ook regelmatig verrast. De tire squeel is behoorlijk minder geworden en dat maakt dat je beter moet opletten/op andere dingen moet letten. Als je dat door hebt, kom je op het punt van opvangen. En daar heb je nu hele snelle stuurbewegingen voor nodig. Zoals op het filmpje

Met de vorige mx5 kon je nog wegkomen met een hoop slechte gewoontes, nu moet je hem wat meer als een echte auto gaan behandelen.

Ik heb nog niet met de setups van Roy gereden. Ik zal eens kijken hoe die zijn en of ze erg verschillen van mijn set. Ik lees namelijk her en der dat de baseline niet echt fijn rijdt en ik weet niet in hoeverre die van Roy daarvan verschilt. Wellicht dat daar ook nog eea mee valt te doen, zodat hij iets meer vergevingsgezind wordt.

Standaard

Sinds de NTM 5 heb ik geen basissetup geshared meer, ik rijd eerlijk gezegd gewoon met de baseline setup met een heel klein tweakje aan de achtertrein (ietsie pietsie zachter)

Ik ben het overigens met Jarno eens, de wagen rijd imo subliem en precies zoals ik verwacht van een MX5, in de laatste bocht ben ik meer dan eens vol tegensturend het rechte stuk opgekomen. Ik denk dat we ons echter wel hebben vergist in de moeilijkheidsgraad van Brands Hatch, Turn 1 is heel erg moeilijk met een RWD zonder enige vorm van downforce. Je gaat omhoog,off camber, omlaag, wat er kwa voertuig dynamica gebeurd is "jizz-in-my-pants" stuff voor mensen zoals ik. Dat maakt de bocht echter wel extreem moeilijk, als je glij angle even te hoog is in het neerwaardse gedeelte, dan kun je hem gewoon niet houden, dat is in het echt ook onmogelijk, je hebt simpelweg de druk op je achterwielen niet. Ditzelfde geld op een hele andere manier voor de laatste bocht, je komt er op hoge snelheid op af, gooit wederom de hele voertuig dynamica in de war door er een links rechts combi voor te gooien, waarna je in een bocht moet remmen voor de knik naar rechts. Iedereen zal daar wel een momentje hebben gehad, maar vrijwel iedereen zal daar ook een aantal keren met een dikke smile doorheen hebben gereden doordat het overstuur wel houdbaar was (omhoog dus meer druk op de achterwielen = "makkelijker" corrigeren/driften)

In de DRTCC (waar we super ervaringen hadden op deze baan) reden we allemaal met FWD's, dan is het circuit totaal anders en kon je op de meest rare manieren er overheen. Ik denk dat dit by far 1 van de moeilijkste banen is voor iedere low downforce RWD.

Kwalificatie:
    Dikke fout bij insturen van de eerste bocht en ik zat direct 0.4 boven mijn optimal voor het aanremmen van de hairpin, uiteindelijk 55.7 en was niet geheel ontevreden, al had ik veel dichter bij Tim kunnen staan.

Race:
    Start ging goed en kon direct aansluiten bij Tim. Moest de eerste paar rondjes erg wennen aan zijn wat andere rempunten waardoor ik wat meer ruimte van hem nam, echter maakte ik in ronde 8 ofzo een fout in de laatste bocht waardoor ik veel te ruim uitkwam en ik met de linkerkant door het gras heen reed. Hierna nam ik een compleet verkeerde lijn door T1 en een spin was het gevolg, het vorige rondje had ik ruim voorsprong op P3 en dacht dat ik zat tijd had om de baan weer op te rijden. Toen begon de ellende.. Joep weet mij ternauwernood te ontwijken maar klapt daardoor zelf hard de muur in, de rest weet mij ook maar net aan niet te raken, en in een klein gaatje rijd ik snel weg van een klote positie. Enorme blunder van mijn kant. Hierna rustig mijn weg vervolgd en probeer joep weer in te halen, zijn auto reageerd echter niet helemaal zoals het hoort door de klapper, wat ik zie als blokken.. Wordt door een ghost contact rondgetikt en kan van nog verder mijn opmars beginnen. Hierna ronde voor ronde autos ingehaald, langzaam meer pushen, tot ik weer een verkeerde lijn neem in T1 en daar wederom rond ga, hierbij let ik wel beter op, echter had ik mijn stuur 360graden gedraaid vast. Met een rare beweging rijd ik dus zo weer de ideale lijn op.. Goed bezig herman! Hierna weer een inhaalrace gereden en hoe rustiger en beheerster ik reed, hoe harder ik ging. Uiteindelijk P3, waar ik absoluut niet over mag klagen. Persoonlijke blunders maken het echter een race waar ik niet trots op ben.
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Bocht 1 heb ik juist totaal geen problemen mee gehad. Dat is een kwestie van vroeg remmen, naar beneden laten rollen en zodra hij stabiel voelt weer op het gas gaan.

Ik heb vooral problemen als ik niet in een rechte lijn aan kan remmen, Bocht 1 op Daytona was ook al een ramp. En hier op Brands Hatch dus de laatste bocht. Als ik hem naar buiten liet lopen om in een rechte lijn aan te remmen had ik onderstuur en kwam ik veel snelheid op het rechte stuk te kort. Met de korte lijn was ik sneller maar ook veel wisselvalliger. Het kon rondenlang goed gaan maar ik kon hem ook plotseling zomaar kwijt zijn (wat mij in de race dus 2x overkomen is).

Dit gewoon met de iRacing baseline setup. Enige aanpassing gisteren was de ARB, om bocht 2 wat beter te kunnen nemen. Maar dat was geen succes .

"Overtaking is an art"

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Bocht 1 heb ik juist totaal geen problemen mee gehad. Dat is een kwestie van vroeg remmen, naar beneden laten rollen en zodra hij stabiel voelt weer op het gas gaan.
    Zoals Roy zei, iedereen heeft een iets andere aanpak van bocht 1. :-)
    Tijdig op het midden aanremmen, insturen op curb en dan op het gas was mijn aanpak.

Naam
    Tim

Standaard

Dit gewoon met de iRacing baseline setup. Enige aanpassing gisteren was de ARB, om bocht 2 wat beter te kunnen nemen. Maar dat was geen succes .
    Hoe staat je roll bar achter ingesteld? Soft of firm?

Senior Member Bram Van Der Stichelen's schermafbeelding
    Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

Ik reed gisterenavond mijn allereerste ronden en heb gewoon de base line gepakt, niets gewijzigd en de baan op gegaan. Moet eerlijk zeggen dat ik nergens echt last van had. Bocht 1 kan tricky zijn, maar zolang je die goed aansnijdt is dat echt een eitje.
    http://www.flickr.com/photos/bramvds/

Seth: Hey, do not insult Death Cab.
    Summer: It's like one guitar and a whole lot of complaining.

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tim Bekijk bericht
    Hoe staat je roll bar achter ingesteld? Soft of firm?
    Standaard staat hij op soft, firm dus

"Overtaking is an art"

Standaard

Zojuist nog ff getest met de baseline. Niks mis mee, stabieler dan mijn set.

Ben er nu wel zeker van dat het een feedback probleem is wat mensen ervaren. Had daarvoor met de Corvette (ntm4) op Bathurst getest en gooide die de eerste 10 rondes op onverklaarbare wijze in de muur terwijl ik rustig aan deed. De feedback van ntm4 is gewoon compleet anders.

En verder wat Roy zegt: Brands Hatch is enorm lastig.

Naam
    Tim

Standaard

Standaard staat hij op soft, firm dus
    Als je vindt dat de auto te snel de neiging heeft om te spinnen zou ik hem op soft zetten. Dit maakt de auto wat minder scherp.

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tim Bekijk bericht
    Als je vindt dat de auto te snel de neiging heeft om te spinnen zou ik hem op soft zetten. Dit maakt de auto wat minder scherp.
    Daar begin ik mijn hele verhaal toch ook mee, dat ik daarmee een vergissing heb gemaakt

"Overtaking is an art"

Naam
    Tim

Standaard

Sorry, zie het inderdaad een paar posts hiervoor langskomen

Senior Member Tom Van Put's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Van Der Stichelen Bekijk bericht
    Leek niet zo heel veel schade te hebben, tot ik in bocht 1 spin en de baan afschuif. Stond netjes te wachten tot ik er weer op kon komen, tot Tom net op de plaats waar ik sta een schuiver maakt en me vol raakt.
    Sorry man, was toen ook even aan het vloeken :-)

een serieus geval van 'wrong place at the wrong time'

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Nog de beelden van mijn race.
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=GVNa39n9ADw"]Tourist Trophy - round 5 (Brands Hatch) - YouTube[/ame]

Naam
    Tim

Standaard

Haha matchfixing Hier nog mijn snelste rondje van vorige week (54.659)

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=EMO6Eui9RCI"]Tourist Trophy - Round 5 Brands Hatch - Onboard lap (54.659) - YouTube[/ame]

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten