Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 53

Discussie: Tourist Trophy | Daytona Road | 27-10-2013

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Suc6 allemaal. Have fun!!!

~ Respect is Everything ~

Standaard

Crap... Heb vanmiddag een familieuitje waar ineens ook diner aan is toegevoegd. Ik ben niet met eigen vervoer, dus kan ook niet weg. Wordt een twijfelgeval of ik het ga halen.

Senior Member JoepW's schermafbeelding
    Naam
    Joep

Standaard

Ik ga deze race missen. Ik heb een (ik hoop 1 keertje) andere verplichtingen. Mijn vrouw is begonnen met zo ongeveer iedereen die we kennen in de komende maanden voor een dinertje uit te nodigen

Ennuh: Have fun allemaal!
    -> Serious iRacing with a Smile <-

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoepW Bekijk bericht
    Ik ga deze race missen. Ik heb een (ik hoop 1 keertje) andere verplichtingen. Mijn vrouw is begonnen met zo ongeveer iedereen die we kennen in de komende maanden voor een dinertje uit te nodigen

Ennuh: Have fun allemaal!
    Huh? Deze race stond al veel langer toch

Ik ga straks mijn eerste rondjes met NTM5 doen dus dit is je kans om wat punten van me af te pakken Roy

Senior Member
    Naam
    Bart Hendrikx

Standaard

Sorry........, niet geoefent en na het drama van de vorige keer heb ik geen zin om weer stijf achteraan te rijden

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik heb ook besloten niet te racen. Mijn concentratie is niet best door verschillende redenen. De laatste race op Zandvoort hoop ik nog aan te kunnen doen. Iedereen die gaat racen; Veel succes!

Standaard

Sla je Brands Hatch indy sowieso over Niels?
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

DigitalRacing.nl

Standaard

Oh, nee! Die had ik even gemist. My bad.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Tieman Bekijk bericht
    Oh, nee! Die had ik even gemist. My bad.
    Ik dacht vorige week al dat je je misschien vergiste
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Senior Member Mossel's schermafbeelding
    Naam
    Mark S

Standaard

Net thuis... sorry ga het niet redden
    @ iracing

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Vroegtijdig moeten opgeven. Mijn Force Feedback functioneerde niet. Computer tijdens practice opnieuw opgestart en het stuur opnieuw aangezet. Toen was het iets beter.
    Drie bochten na de start hield de Force Feedback het ineens helemaal voor gezien. Ik heb het nog geprobeerd maar in ronde 3 spinde ik, daarna nogmaals geprobeerd maar toen werd ik door Koos en Pascal uit de race getikt. Gelukkig hebben we het schrap resultaat achter de hand

Senior Member

Standaard

kutrace.

Stuur deed raar bij de start, gelukkig niemand geraakt geloof ik, daarna een schrik moment bij bocht 1 waardoor ik omgedraaid ging tegen iemand die al omgedraaid stond, toen jeroen geraakt door slecht inschatten (sorry!) en een rondje later er hard af :')

Senior Member Metalfreak's schermafbeelding
    Naam
    Ruud

Standaard

Klote kwalificatie (in de hele race niet zo langzaam gereden), sta ik op de grid, begin ik te twijfelen of ik race of kwalificatiebenzine bij me heb, dus druk ik op Esc... Stom stom stom, dus moet vanuit de pits starten. Op zich goed mee kunnen rijden, tot ik er bijna op het einde achter kom dat ik het qua benzine nét niet ga halen. Pitstop dus en kom net voor Roy weer de baan op en een meter voor start/finish zet hij mij toch nog op een ronde...

Senior Member Koos's schermafbeelding
    Naam
    Koos de Boer

Standaard

Sorry Pascal (en daarmee ook Tim)!
    Besloot al bewust om eieren voor mijn geld te kiezen en dus niet 3-wijd de bocht in te duiken, maar ik tikte helaas Pascal aan. En die daarop Tim.

Al spoedig daarna in de chicane achterop de auto in de muur gereden. Veel posities verloren. Ook stond toen m'n schuur scheef en wilde de auto maar met moeite rechtsaf.

Stond ik eens voor in het veld, verpruts ik een gunstige klassering.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Alles wat fout kon gaan is vanavond fout gegaan.
    Ik weet niet of het Daytona of het nieuwe bandenmodel was, maar onder het aanremmen had ik bergen met overstuur. In de practice had ik tussen bocht 1 en 2 een extra bocht rechtsaf gemaakt die door verder niemand genomen werd

In de kwalificatie toch een 5e tijd gereden, dat viel me reuze mee.

Bij de start een plek kunnen winnen. Bij het aanremmen van de chicane in ronde 1 had ik weer dat overstuur. Ik kon het opvangen maar moest daardoor wel wat afsnijden, als ik dat niet gedaan had was ik de muur ingeklapt.
    Blijkbaar remde ik niet voldoende af voor de slow down penalty, waardoor ik ook nog eens een stop/go van 16 seconden kreeg.

Van achteraf weer verder gereden, maar ook weer een paar keer de alternatieve route in bocht 1 genomen. 1x hard achteruit de muur ingeklapt en een keer met de voorkant in de pitmuur aan de binnenkant van bocht 2. Opvallend genoeg geen schade aan over gehouden. Vervolgens in een gat van een seconde of 15 voor en achter me naar de 10e plaats gereden.

"Overtaking is an art"

Senior Member Ruud Mulders's schermafbeelding
    Naam
    Ruud Mulders

Standaard

De visite was om 20.45 u weg. Dus snel inloggen en nog de Quali mee kunnen pakken. 12e plek meer zat er niet in zonder oefenen. Goed weg bij de start en de spins kunnen ontwijken. P3 lange tijd kunnen vasthouden maar kon Nick niet achter me houden. Later nog een foutje en op P5 kunnen finishen. Beter dan ik had durven hopen. Gavere race dan ik vooraf dacht.

Wat is Mount Panorama een heelijke baan zeg, kunnen we geen race race aan de TT toevoegen aan het einde van het seizoen???
    "If everything seems under control, you’re not going fast enough."

Standaard

Yippie

Pas donderdag voor het eerst weer de MX5 gepakt met de nieuwe build, welke mij eigenlijk gelijk wel beviel, wat kleine setup tweaks en de wagen voelde erg lekker.

Kwalificatie:
    Wederom erg voorzichtig, en vooral de laatste chicane verprutst, maar voorop de grid was een prima uitgangspunt.

Race:
    Start op een gebankt circuit blijft leuk Had jarno al direct te pakken en het was het belangrijkste om Tim in het vizier te houden omdat die kwa pace dezelfde rondetijden kon rijden. In ronde 3 remt tim te laat en spint, ik moet even ontwijken maar verlies er niet veel mee, helaas wel net genoeg zodat Jarno de slipstream kan blijven pakken. Ronde op ronde probeer ik hem er uit vandaan te rijden, op SF is het iedere keer 2tiende en bij het opkomen van het oval gedeelte loopt dat iedere keer op tot 0,9s. Precies te weinig om jarno uit de slipstream te rijden. Na 13 rondjes begon ik te merken dat mijn achterkant wat losser werd en was bijna bang dat Jarno door rustig aan te doen een versere auto had, gelukkig maakt hij vlak daarna een fout waardoor ik hem eindelijk weg kan rijden. Vanaf dat moment iedere ronde de voorsprong uitgebreid, nog heel even een momentje in Turn 1 (die supervet is als hij goed gaat) maar pas aan het einde wat rustiger aan gedaan. Gelukkig ook de snelste rondetijd met 2.14.8 (zonder tow), was nog bijna bang dat jarno door de gigantische tows een snellere rondetijd had, maar daar ging hij gelukkig net te langzaam voor.

Eerste overwinning binnen deze competitie

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Gefeliciteerd Roy!

Ik vond het een erg leuke race!
    Lompe actie bij start, door ff te checken of mijn gas het wel doet op het moment dat de startlampen in zicht komen en toen stond ik al in z'n 1, kortom valse start en een stop en go.

Uiteindelijk meer dan de helft van de race met Ruud gevochten en echt heel jammer dat hij de pits in moest voor brandstof waardoor ik ruim voor hem kwam.
    We waren volgens mij redelijk aan elkaar gewaagd :-)

Senior Member Tom Van Put's schermafbeelding

Standaard

Nieuwe bandjes die we deze week gekregen hebben bevallen me prima :-)

Quali
    Kon beter, had in de laatste rondjes van practice wat met mijn bandendruk liggen spelen en was deze vergeten terug te zetten. Kwam hierdoor meer dan een seconde boven mijn beste tijd uit.

Race
    Start was, zoals bij de meeste denk ik, nogal scheef :-)
    Bij het aanremmen van de busstop chicane in de eerste ronde zat ik aan de binnenkant van Kay en dacht ik dat ik recht had op de bocht. (wat na het bekijken van de replay helemaal niet zo was) Kay stuurde dus, terecht, gewoon in en ik raakte hem lichtjes achteraan waardoor ik rond ging.

Lag dus al onmiddelijk 10 seconden achter op de rest. Ben gewoon goede rondjes blijven rijden en zo opgeklommen van 15 naar 7.

Toen kwam ik Jeroen tegen en hebben we ronden lang een geweldig gevecht gehad. Constant druk zetten, naast mekaar rijden en inhaalpogingen.
    Dit kwam jammer genoeg tot een einde toen ik met nog 10 minuten te gaan rond ging bij het uitkomen van het infield.

Toch tevreden met mijn 7de plaats, beste tot nu toe in de TT
    Laatst gewijzigd door Tom Van Put; 28 oktober 2013 om 09:36

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Victor Bekijk bericht
    Gefeliciteerd Roy!

Lompe actie bij start, door ff te checken of mijn gas het wel doet op het moment dat de startlampen in zicht komen en toen stond ik al in z'n 1, kortom valse start en een stop en go.
    Je gebruikt geen koppeling bij de start?

"Overtaking is an art"

Senior Member Metalfreak's schermafbeelding
    Naam
    Ruud

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Victor Bekijk bericht
    Gefeliciteerd Roy!

Uiteindelijk meer dan de helft van de race met Ruud gevochten en echt heel jammer dat hij de pits in moest voor brandstof waardoor ik ruim voor hem kwam.
    We waren volgens mij redelijk aan elkaar gewaagd :-)
    Ja haha, dat was steeds positie wisselen. Echt balen dat ik te weinig voorbereiding had en dus te weinig benzine erin had zitten, waardoor ik dus laatste was. Anders had een 10e plaats er wel in gezeten...

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Je gebruikt geen koppeling bij de start?
    Correct, nog niet echt mee bezig geweest.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Metalfreak Bekijk bericht
    Ja haha, dat was steeds positie wisselen. Echt balen dat ik te weinig voorbereiding had en dus te weinig benzine erin had zitten, waardoor ik dus laatste was. Anders had een 10e plaats er wel in gezeten...
    Ja zeker! Tot de volgende race :-)

Standaard

Overtuigd van het feit dat ik de race niet zou halen, tijdens het diner lekker aan het bier gezeten. Toen ik thuis kwam zag ik echter dat ik het nog wel kon halen, dus toch maar (met tegenzin) de pc aangezet. Na een half rondje practice was de practice afgelopen en kon ik me opmaken voor de kwalificatie.

Fijn... Mijn enige rondjes waren donderdagavond geweest en toen kon ik er met moeite één redelijk rondje uitkrijgen.

'Goed Jarno, je hebt wat alcohol in je mik, bent moe en hebt nauwlijks geoefend. Rij een rustig rondje zonder fouten zodat je vanuit het middenveld misschien nog iets kunt doen later in de race.' Dat was de taktiek. Vooral geen fouten maken.

Bij het uitrijden van de pits ging ik over de witte lijn en kreeg ik een black flag. Iets met een goed begin en half werk ofzo...

Ik dacht dat de pole ergens in de 1.44.5 zou komen en ik reed extreem voorzichtig naar een 1.46.3. Stond ik 2e op 2 tienden van Tim. Wtf?

Toen kreeg ik er ineens wel wat meer zin in en omdat Tim, roy en ik een heel eind los stonden van de rest zag ik wel wat kansen. Gewoon rustig blijven en op het einde de dark horse uitspelen.

Tijdens de start vergeten dat we op banking startten en ik vloog dus bijna de muur in. Iets met een goed begin... Kon achter Roy aansluiten en dat vond ik wel best. Na een paar rondjes ging Tim er ineens af en ik kon Roy erg makkelijk bijhouden. In de infiekd deed ik redelijk rustig aan en op het rechte stuk kon ik steeds flink inlopen. Dat had echter met meer dan de draft te maken. Roy was erg voorzichtig in de chicane waardoor ik daar steeds een paar tienden goedmaakte en ik had mijn bandenspanning flink omhooggegooid. Op donderdag had ik gezien dat mijn topsnelheid daarom hoger lag dan die van Roy (min 2mph). Ik hd echter geen idee of het in de infield nog tijd kostte.

Helaas maakte ik een foutje in de chicane (heel stom, iets te krap de 2e chicane ingestuurd) en kreeg ik een slowdown die me 5 seconden kostte. Daarna ging vrij snel het licht uit en stapelde ik fout op fout. Toch nog 2e omdat Roy en ik een gigantisch eind voor lagen voor mijn foutenfestival.

Standaard

Met het nieuwe bandenmodel is de wagen pas op z'n snelst vanaf (snelle) ronde 3 in een perfect rondje had ik een 15 kunnen rijden, maar 14 met koude banden was niet te doen. Hoeveel hoger had jij jouw bandendruk staan, ik heb ook geexpirimenteerd maar merkte geen verschil kwa top?

Draft was in de build aanzienlijk minder ook trouwens

Standaard

Ik zat op 37 psi geloof ik. Draft is anders geworden. Pas als je bijna op topsnelheid zit doet hij wat. Ik kon pas vlak voor de chicane en na de kombocht iets verschil merken.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten