Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 53

Discussie: Tourist Trophy | Daytona Road | 27-10-2013

Standaard Tourist Trophy | Daytona Road | 27-10-2013

Het seizoen door de helft, tijd voor de laatste 3 races van het seizoen, met als eerste: Daytona Road Course. Op deze baan zal de slipstream nog belangrijker zijn dan het al is geweest op de eerste 3 banen. Met de lange rechte stukken verwacht men moeilijk los te komen van hun achtervolgers. Wellicht dat het in-field een belangrijk deel zal worden. Zondag 27 oktober is het in ieder geval zover, dan zullen de krachten weer gemeten worden op dit legendarische circuit.

Oefensessies
    Dinsdag 22 oktober 20:00 - 22:00
    Donderdag 24 oktober 20:00 - 22:00

wachtwoord: test

Race
    Zondag 27 Oktober
    Oefensessie/inloggen 20:00 - 20:50
    Kwalificatie (Superpole) 20:50 - 21:00
    Race 21:00 - 21:50

wachtwoord: imola

De Practice is open vanaf 20:00 met om 20:50 de kwalificatie. Deze zal 10 minuten duren en krijgt elke rijder 1 kans om een ronde te zetten. Wil je veel risico nemen voor een strakke tijd? Of ga je voor safe en probeer je een degelijke positie op te eisen op de grid? De race zal vervolgens starten om +/- 21:00 welke 45 minuten zal duren. Vanaf de grid volgt de staande start tot de finish. Een pitstop is niet nodig bij de Tourist Trophy. Om iedereen een kans te geven hebben wij voor iedere rijder 1 fast tow klaar staan voor als het echt misgaat.

Op de dinsdag en donderdag vóór deze race zal er een practice-server gereed staan van 20:00 tot 22:00. Iedereen is welkom hieraan deel te nemen.

Wij hopen op een mooie race met respect voor elkaar. Een race wordt nooit gewonnen in de eerste bocht. Na de race is het altijd leuk van elkaar te lezen hoe je race is verlopen, hiervoor kan de betreffende race-thread prima gebruikt worden.

Instappen en meeracen Setups

Neutrale Setup voor de rijder die zich niet druk wil maken over Benzine Verbruik
    Q - Qualification Setup
    R - Race Setup

Downloaden en plaatsen in de volgende map: Username\Documenten\iRacing\setups\mx5 cup

vergeet uiteraard niet na het kwalificeren te wisselen van setup. De setups zijn zeer veilig en goed rijdbaar in elkaar gezet. Om het uiterste er uit te halen kun je uiteraard zelf ook aan de slag gaan met de setup. Wil je weten hoe dat moet dan kun je voor vragen altijd terecht in het volgende topic: De Grote Racesim Setup Thread

Custom Carpack

Wij van Tourist Trophy zijn gek van Custom Liverys, wij hopen dan ook dat iedereen zijn best doet om er eentje te creeëren. Mocht je niet in staat zijn om dit te doen dan kun je opgeven in welke kleuren je de standaard Tourist Trophy livery wilt hebben: klik

Na iedere race heb je een week de tijd om je eigen livery te maken voor de volgende race, de deadline voor het inleveren is de Zondag voor de Race, de carpack zal dan maandag online verschijnen, ruim op tijd voor de test servers verderop in de week.

Carset deadline voor de race op Daytona Road: 20 oktober

Carset Download Link: TT Carpack Versie 20-10-2013

Links

Tourist Trophy | Algemene Thread
    Tourist Trophy | Inschrijflijst en Tussenstand
    iRacing.com Tourist Trophy Topic

Tussenstand Kampioenschap Na Okayama

PosNaamNrTot
    1 Tim Wijen 8 17 17 17 51
    2 Nick Thissen 89 14 15 12 41
    3 Roy Visser 50 12 12 11 35
    4 Joep Willemsen 952 11 0 10 21
    5 Richard Kortland 72 7 8 5 20
    - Deni Raets 42 1 10 9 20
    - Jarno Pannekeet 27 5 15 20
    8 Pascal de Birk 84 4 9 6 19
    9 Diederik Marsman 29 0 11 7 18
    10 Jay Bart Cornelisse 114 10 6 16
    -A12 Ruud Mulders 73 1 7 8 16
    12 Joep Gelissen 4 8 4 12
    13 Robert Witte 31 6 2 3 11
    14 Niel Hekkens 41 10 10
    15 Kay Nauman 23 5 1 6
    - Tom Van Put 71 3 3 0 6
    17 Jeroen Jonckers 17 1 4 5
    18 Jeroen Ursem 51 1 1 2 4
    19 Bob van Someren 28 2 2
    - Eric Nannings 94 1 1 2
    - Joan Somers 74 1 1 2
    - Marcel Bosman 5 0 1 1 2
    23 Mark van den Broek 88 1 1
    - Gerben Kelly 3 1 1
    - Victor Elsenaar 13 1 1
    - Mark Schuttenhelm 98 0 1 0 1
    - Ruud Geraedts 82 1 1
    - Bart Hendrikx 78 0 1 1
    - Koos de Boer 44 1 1
    30 Bram Van Der Stichelen 26 0 0 0
    Laatst gewijzigd door Roy Visser; 21 oktober 2013 om 18:18

DigitalRacing.nl

Standaard

Volledig tegen mijn eigen principes in, heb ik me ingeschreven voor de laatste twee races van de TT. Normaliter hou ik er niet van om halverwege in een kampioenschap te stappen, maar ik vind het wel weer leuk om een keer te racen. Het is 6 maanden geleden en dat is de langste pauze in jaren.

Dus de auto en helm zijn ingeleverd bij de organisatie.

Tot op het circuit!

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Leuk om je weer op het circuit te gaan zien.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Standaard

Yeah Boy!!
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

2 Nieuwe deelnemers, dus ook een carpack update!

Carset Download Link: TT Carpack Versie 20-10-2013
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Senior Member JoepW's schermafbeelding
    Naam
    Joep

Standaard

Roy: De setup zal wel wat tweaks benodigen denk ik. Morgen krijgt de MX-5 (en wat andere auto's) NTM5.
    Ik ga morgenavond prutsen met de nieuwe build. Trainen komt wel
    -> Serious iRacing with a Smile <-

Standaard

Als er nog meer auto's met NTM5 komen dan wat we al weten (de rookie auto's) dan ga ik die proberen, zo niet dan lijkt de training me een prima gelegenheid om NTM5 op de MX-5 te oefenen

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Unhappy Helaas

Het ziet er voor alsnog niet best uit. Auto rijden gaat net, maar gamen waar veel meer spanning en snelle bewegingen in zitten gaat nog niet lukken met de enkel blessure

Morgen voor controle naar de huisarts en waarschijnlijk moet ik daarna naar de fysio.
    De klap blijkt toch wat groter dan verwacht.

Iedereen heel veel plezier, maar dat gaat wel lukken met deze goed opgezette competitie.

Senior Member JoepW's schermafbeelding
    Naam
    Joep

Standaard

Geen update vanavond. Zal wel morgen worden. Ik sla de training even over totdat de nieuwe banden er zijn voor de MX5.
    -> Serious iRacing with a Smile <-

Standaard

Hmm, dat is jammer, misschien wel een verstandige beslissing ook (voor de mensen die de baan al kennen)

Standaard

Wie zijn er vanavond allemaal aanwezig? Ik ga even lekker met het NTM5 testen, merkte gister al dat de auto aan het einde van rechte stukken harder loopt maar dat hij op lagere snelheden een hoop tijd inleverd, ik kwam in ieder geval niet meer aan mijn tijden op okayama.

Standaard

Ik heb een half rondje op Oky gedaan en had juist het idee dat de rolweerstand van de banden veel hoger was geworden. Kwam amper in zn 5 op de backstretch...

Tot zo

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Ik heb een half rondje op Oky gedaan en had juist het idee dat de rolweerstand van de banden veel hoger was geworden. Kwam amper in zn 5 op de backstretch...

Tot zo
    Ik liep (helemaal) aan het einde van de backstretch in op mijn optimal (balkje werd in ene groen)

Standaard

Eerste indrukken:
    Eerste rondes op koude banden zijn vreemd.
    Als de banden op temperatuur zijn won ik op de rechte stukken zomaar 3 tienden.
    Draft leek weinig te doen?
    Je kunt (en moet) veel harder remmen.

Verder is het wennen

Standaard

Het is inderdaad even wennen, vind het wel fijner op een of andere manier, hij voelt wat zwaarder/echter aan?

Senior Member Metalfreak's schermafbeelding
    Naam
    Ruud

Standaard

Hmm, viel me niet tegen, maar zie nu net dat ik alsnog laatste was... Toen ik stopte lag ik nog 7e. Maar moest even de vrouw ook nog wat aandacht geven, dus kon niet verder oefenen Het zit qua tijden wel redelijk bij elkaar in de buurt geloof ik.

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Inderdaad even wennen. Ik ben nog niet helemaal comfortabel in de auto maar naar verloop van tijd ging het wel iets beter.

Standaard

Q wordt ook een stuk moeilijker, de wagen gaat past echt hard in rondje 2/3

Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

as Zondag heb ik nog een verjaardag id buurt van Roosendaal. Of ik op tijd thuis ben om nog wat te rijden durf ik niet te zeggen. Hou iig geen rekening met mij
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Standaard

Kleine reminder, ook al is er geen echte regelgeving voor binnen iRacing, binnen de Tourist Trophy is het niet toegestaan om je op het oval gedeelte onder de gele lijn te bevinden, je dient op een natuurlijke manier de oval op te rijden (je moet een stuk scherper sturen wil je daar onder de gele lijn uitkomen) en vanaf dat punt dien je op de chicane en uiteraard de overgang naar de roadcourse na de gele lijn aan je linkerkant te houden.

mensen die gedurende de race/kwalificatie zich hier niet aan houden, zullen ook zonder protest een vrij forse tijdstraf krijgen.

We kregen gisteren tijdens de oefensessie een vraag hierover, vandaar even deze opheldering.

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Het kan zijn dat ik de zin niet snap. Wanneer je boven de gele lijn rijdt dan rijd je toch rechts van de gele lijn?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielHekkens Bekijk bericht
    Het kan zijn dat ik de zin niet snap. Wanneer je boven de gele lijn rijdt dan rijd je toch rechts van de gele lijn?
    Vanuit de auto zit hij dan links van je

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Ah zo. Nu snap ik hem.

Senior Member Ruud Mulders's schermafbeelding
    Naam
    Ruud Mulders

Standaard

Grote kans dat ik zondag niet mee kan doen, vrouwlief heeft eters uitgenodigd

Wat is Mount Panorama een heelijke baan zeg, kunnen we geen race race aan de TT toevoegen aan het einde van het seizoen???

Ruud
    "If everything seems under control, you’re not going fast enough."

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Raceday!

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten