Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 51 t/m 64 van 64

Discussie: Tourist Trophy | Zolder | 29-09-2013

Standaard

Kwalificatie

Ik reed super voorzichtig en vooral de chicanes gingen als een opa, als ik net even wat eerder op het gas had gegaan dan had ik die 6 duizendste kunnen pakken op Tim, maar die reed vast ook ver onder het limiet Wel erg tevreden over de tijd en de positie op de Grid, maar pole position was wel heel erg dichtbij!

Race

Jarno die start altijd vrij zelfverzekerd en wist dat ik voor hem moest gaan rijden om er voor te zorgen dat hij me niet al direct zou proberen te pakken. Ik starte goed en reed direct achter Tim aan, Jarno volgde maar schakelde te ver terug in de knik naar links en drifte hem zo linksaf richting muur. Had direct een klein gaatje naar achteren en hoopte dat ik Tim bij kon houden vanwege de slipstream. Na een paar rondjes verrem ik mij echter gigantisch en ik wilde er geen offtrack/cuttrack voor pakken en moest daarom Tim laten gaan. Nick begon direct aan te kloppen en we hebben de rondes daarna eigenlijk nooit ver van elkaar af gezeten. Nick kon met gemak bijbenen in de slipstream en was misschien kwa tempo zonder slipstream een tiende sneller kwa tempo. Een paar keer zij aan zij gereden en nick maakte op een gegeven moment een fout en moest een zwarte vlag inleveren. Hij gebruikte daar mooi de 2e chicane voor zodat hij niet teveel grond verloor, ik hoopte dat ik hem net uit de slipstream reed, maar hij reed binnen 1.5 rondje weer op mijn bumper, terwijl hij direct de snelste ronde tijd reed. Wederom een mooi gevecht en dit keer pakt deze mooi uit voor Nick, daarna nog een ronde of 4/5 op de achterbumper gereden en met een laatste probeersel in de eerste chicane kreeg ik een zwarte vlag. P3 over S/F en wederom het laagste podium plekje maar ook wederom weer een heerlijke race

Tot Okayama en hopelijk hebben we daar een mega opkomst vanwege de standaard content, als je iRacing hebt dan heb je voor de volgende race gegarandeerd alle content
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

Is er iemand die de Replay nog heeft opgeslagen en max visible cars hoog heeft staan? Want ik sta nu net niet op de replay van Eric en ik heb zelf de boel niet opgeslagen
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Standaard

Leuke race! Roy heeft het meeste al beschreven dus dat is makkelijk Ik sloot meteen aan als 3e en was eigenlijk van plan niet te gaan aanvallen zodat Roy en ik in de slipstream van Tim konden blijven. Toen Roy een foutje maakte werd ik echter wel flink opgehouden en kwam ik er door een goeie laatste chicane ook nog helemaal langs voor T1 dus ik waagde toch maar een poging. Had de positie kunnen hebben maar omdat ik maar 1 scherm heb kon ik niet zien of Roy nog naast me zat en hield ik dus een krappe binnenbocht wat niet nodig was geweest en was ik de plek weer kwijt. Door die actie waren we Tim wel meteen kwijt (nadeel van deze auto, klein beetje vechten is meteen 2 sec kwijt). Toen maar even niet aangevallen om te kijken of we samen richting Tim konden rijden maar dat zat er gewoon niet in, dus na aantal rondjes weer wat gaan pushen, black flag gekregen maar al snel weer bijgehaald en uiteindelijk er voorbij en nog flink moeten verdedigen Tim was zonder draft toch veel te snel uiteindelijk, proficiat!

Okayama is niet mijn favoriet maar we zullen het wel zien

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Is er iemand die de Replay nog heeft opgeslagen en max visible cars hoog heeft staan? Want ik sta nu net niet op de replay van Eric en ik heb zelf de boel niet opgeslagen
    Hij komt eraan (via WeTransfer). Ik neem aan dat je bij mij wel erop staat, op die 3 seconden na waar ik even de verbinding kwijt was

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NickThissen Bekijk bericht
    Hij komt eraan (via WeTransfer). Ik neem aan dat je bij mij wel erop staat, op die 3 seconden na waar ik even de verbinding kwijt was
    Thanks!

Standaard

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Ik kon er gisteren helaas niet bij zijn. Begin van de avond was de Ziggo internetverbinding er uit geklapt. Via mobile internet kunnen controleren dat er in mijn wijk inderdaad een storing was. Die was te laat hersteld om nog mee te kunnen doen.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Begin vorige week was ik niet heel tevreden met de pace maar gisteren ging het gelukkig een stuk beter. Tijdens de practice kwam ik al snel in een goed ritme en wist ik met race fuel 51'ers te rijden waar ik tevreden mee was.

Kwalificatie: Op een circuit als Spa kom je nog wel weg met een plek in de achterhoede, maar op een krappe baan als Zolder is het een stuk moeilijker om door het veld te komen. Daarom net als Roy een rustig rondje gereden. Eerlijk gezegd was ik nog verbaasd dat het pole was. Dat was een meevaller.

Race: Ik vond de wagen met veel fuel een stuk fijner rijden. Met weinig feul was de auto erg instabiel en tail happy. Daarom 32 liter ipv 24 liter meegenomen. Bij de start kon ik de leiding vasthouden met Roy in het kielzog. De eerste twee rondjes rustig gereden om in een ritme te komen en geen slow downs te pakken. Roy reed nog altijd in mijn slipstream en ik wist dat ik dus een gaatje zou moeten slaan om weg te kunnen rijden. Vanaf ronde 3 iets harder gaan pushen en iets later reed ik ver genoeg weg zodat Roy geen slipstream meer had. Daarna een gat van 8 seconden proberen op te bouwen om wat marge te houden mocht ik nog een slow down krijgen of verkeer tegen komen. Toen de voorsprong eenmaal 8 seconden was heb gas terug genomen zodat dat ik geen incs zou pakken en veilig naar de finish kon rijden.

Nu is het even afwachten of ik Okayama mee kan pakken. Het racen met de MX5 bevalt me wel dus mocht het passen dan zal ik erbij zijn

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Het is me gisteren erg meegevallen.
    Ik heb de hele week geen tijd gehad voor iRacing, dus niet kunnen trainen met de MX5 en in de officiele series is de Radical nog de enige auto waar ik dit seizoen participation credits kan verdienen, maar dan moet ik wel elke week rijden. Mijn enige mogelijkheid was gisteravond om 19:45.
    Vanuit de Radical dus meteen in de MX5 gesprongen om nog een stuk practice te kunnen rijden. Dat ging gelukkig aardig goed want na 5 rondjes had ik al een tijd staan waarmee ik mensen achter me kon houden. Tot mijn eigen verbazing reed ik in de kwalificatie zelfs een 8e tijd.

In de race vervolgens bijna de hele race in gevecht geweest met Pascal, Deni en Diederik. Erg frustrerend gevoel, als je erachter zit heb je het gevoel opgehouden te worden maar eenmaal ervoor is het onmogelijk uit te lopen.
    In het midden van de race heb ik erg slordig gereden, ik ging de wagen overdriven waardoor ik aan alle kanten incs pakte (en zelden eigenlijk in de chicanes) en alleen maar tijd verloor doordat ik zelfs een keer in de Kanaalbocht spinde.
    Aan het einde van de race weer in mijn ritme gekomen waardoor ik in de laaste ronde zelfs mijn persoonlijk snelste ronde reed. Met een uiteindelijke 7e plaats ben ik erg tevreden.

Kleine persoonlijke evaluatie na 2 races: mijn hart ligt duidelijk bij andere auto's en een andere manier van racen, maar juist omdat de mx5 voor iedereen toegankelijk is krijg je wel mooie races en heb ik er erg veel lol in

"Overtaking is an art"

Senior Member JoepW's schermafbeelding
    Naam
    Joep

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NickThissen Bekijk bericht
    Wil je mij ook even de link doen. Wil toch even terug zien wat ik heb meegemaakt gedurende mijn enerverende 4 rondjes + bocht 1.
    -> Serious iRacing with a Smile <-

Junior Member TuxieDeni's schermafbeelding
    Naam
    Deni Raets

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NS Bekijk bericht
    Was een mooie race! Kwali rustig aan gedaan, en 'm toen zelfs nog met moeite uit de muur gehouden. Gestart als 9e en mooie close gevechten gehad met Deni, helaas kwam er van zijn kant een slowdown bij na een inhaalpoging bij de 2e chicane, anders was het doorgegaan tot de finish. Gefinished als 4e, een resultaat waar ik blij mee ben.
    what he said!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Really? REALLY?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Really? REALLY?

Hehehehehehe

Standaard

Volgens mij knipperde je net even Jarno

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten