Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 180

Discussie: Tourist Trophy | Spa-Francorchamps | 15-09-2013

Senior Member JoepW's schermafbeelding
    Naam
    Joep

Standaard

Was idd fun. Ik hoop dat ik er do-dag ook bij kan zijn.
    -> Serious iRacing with a Smile <-

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Metalfreak Bekijk bericht
    Ja, maar zie dat allemaal maar eens in één ronde te proppen, dat lukt me dus echt nooit. De ene ronde ben ik op het ene punt dan weer sneller, in de andere ronde op dat andere punt en pak ik die ene bocht weer niet optimaal, ik krijg dat nooit gecombineerd in één ronde. Maar zelfs met mijn optimale tijd ben ik nog nergens in vergelijking met de rest...

Maar goed, we zullen zien (als het me zondag lukt om mee te kunnen doen)
    Op Spa ben ik ook nergens hoor zit ook ver bij mijn optimum vandaan en zie dat balkje bovenin alle kanten opgaan. Maar zo lang dat nog het geval is, weet je dat er nog hoop is...

Zondag ben ik er niet, maar Spa is een van de circuits waar ik gewoon heel slecht ben en dan is het leuk om te oefenen dichterbij dat optimum komen.

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Paar screenshotjes

Mooie opkomst voor de eerste testdag en er bleven ook aardig wat man voor de mini test-race

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Senior Member Bram Van Der Stichelen's schermafbeelding
    Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

Maakt ie toch weer een screen van wanneer hij net voor me rijdt hoor.
    http://www.flickr.com/photos/bramvds/

Seth: Hey, do not insult Death Cab.
    Summer: It's like one guitar and a whole lot of complaining.

Standaard

Resultaten:

http://members.iracing.com/membersit...6&custid=48643

Superpole is wel erg tof! Hele practise lopen zoeken naar de inc lijnen en wist ze in de Q goed op te zoeken binnen bepaalde grenzen
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

DigitalRacing.nl

Standaard

"The results of this session are restricted to participants only"

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Tieman Bekijk bericht
    "The results of this session are restricted to participants only"

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Standaard

lol ik was er ook al mee bezig
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

In ieder geval niet als laatste gefinished.

Senior Member JoepGelissen's schermafbeelding
    Naam
    Joep Gelissen

Standaard

Ik had jammer genoeg van te voren niet gezien dat er ook een mini race zou worden gehouden. Is dat donderdag ook het geval?

Standaard

Was leuk De start van de race werd wel even spannend ja toen ik toch echt even moest bijremmen voor Eau Rouge! Ik probeerde zo lang mogelijk langs Roy stand te houden maar ik wist eigenlijk al dat hij me af ging knijpen dus toch maar even de rem aangetikt. En dan sta je dus zo ongeveer stil met dit bakje en komen er 15 man op je bumper rijden hehe...

Ik dacht dat ik flink wat incs had gepakt maar lijkt aan de resultaten te zien toch wel mee te vallen (11 "maar" maar de rest had er nog wat meer), of zijn die allemaal van na de race?

Zie trouwens nu pas dat ik een 02:54.691 gereden had Flinke draft is dat geweest denk ik dan

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NickThissen Bekijk bericht
    Was leuk De start van de race werd wel even spannend ja toen ik toch echt even moest bijremmen voor Eau Rouge! Ik probeerde zo lang mogelijk langs Roy stand te houden maar ik wist eigenlijk al dat hij me af ging knijpen dus toch maar even de rem aangetikt. En dan sta je dus zo ongeveer stil met dit bakje en komen er 15 man op je bumper rijden hehe...

Ik dacht dat ik flink wat incs had gepakt maar lijkt aan de resultaten te zien toch wel mee te vallen (11 "maar" maar de rest had er nog wat meer), of zijn die allemaal van na de race?

Zie trouwens nu pas dat ik een 02:54.691 gereden had Flinke draft is dat geweest denk ik dan
    Ja je liep in 1 rondje 1.2s in terwijl ik gelijk aan onze Q tijd reed zonder slipstream, draft werkt echt vanaf enorme afstanden Ik heb een paar keer expres een inc gepakt omdat ik geen drafttijd als best lap wilde hebben staan en ik nu een vrij fijne draft vrije referentie tijd heb. Gaat een gave race worden, zomaar bij iemand wegrijden lukt echt niet

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoepGelissen Bekijk bericht
    Ik had jammer genoeg van te voren niet gezien dat er ook een mini race zou worden gehouden. Is dat donderdag ook het geval?

Nee joep, we wilden even wat ervaring opdoen met de lone qualifier, donderdag is het gewoon 120 minuten practise

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Pouhon is toch wel mijn grootste probleem gebleken in de practice.
    Met gaslos heb ik teveel onderstuur waardoor ik steeds net over de kerb ga en weer een inc te pakken heb. Gisteren toch maar wat in de setup zitten rommelen, daarmee kon ik goed door Pouhon komen maar de rest van het circuit was ook met flink wat (gecontroleerd) overstuur. Wellicht leuk voor de kwalificatie, maar niet geschikt voor een race van 45 minuten.
    Ik ben bang dat het dus gewoon maar een kwestie wordt van een paar tienden inleveren en op safe door Pouhon gaan wordt

"Overtaking is an art"

Standaard

Helaas niet bij kunnen zijn (was wel het plan overigens, maar zoals dat vaker gebeurt met plannen...) dank voor de screenshots en verslagen
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Metalfreak's schermafbeelding
    Naam
    Ruud

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Op Spa ben ik ook nergens hoor zit ook ver bij mijn optimum vandaan en zie dat balkje bovenin alle kanten opgaan. Maar zo lang dat nog het geval is, weet je dat er nog hoop is...

Zondag ben ik er niet, maar Spa is een van de circuits waar ik gewoon heel slecht ben en dan is het leuk om te oefenen dichterbij dat optimum komen.
    Zegt 'ie terwijl hij 3,3 seconden sneller is dan ik...

Ik zou echt niet weten waar ik zoveel tijd goed kan maken. Het enige waar ik volgens mij nog flink kan winnen is de bus stop (of waar die vroeger zat, heet dat nog zo?) en de laatste bocht voor je naar beneden duikt, maar dat zijn hooguit een paar tienden.

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Ik zou echt niet weten waar ik zoveel tijd goed kan maken. Het enige waar ik volgens mij nog flink kan winnen is de bus stop (of waar die vroeger zat, heet dat nog zo?) en de laatste bocht voor je naar beneden duikt, maar dat zijn hooguit een paar tienden.
    Busstop win je veel als je er agressief doorheen gaat. Gewoon met tab vergelijken met je optimal en verschilende dingen proberen. Meekijken met een ander of achter een ander aanrijden is natuurlijk ook een optie.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Standaard

Meer rondjes rijden, focussen op zo snel mogelijk de bocht uit ipv zo laat mogelijk remmen, gebruik maken van de complete baan

1 = 2e versnelling zo dicht langs de muur dat je bang bent dat je je spiegel eraf rijd
    2-3-4-5-6 = Volgas, zo min mogelijk sturen, mik op de cerbstones door eau rouge, maar raak alleen degene aan de linkerkant bij het insturen en uitrijden
    7= remmen net na het begin van de cerb, terug naar z'n 4, de wagen laten rollen
    8= nog steeds de wagen laten rollen in z'n 4, zorg dat je niet te ver rechts uitkomt, je kunt al vrij vroeg weer vol op het gas als je maar een beetje links op de baan blijft, dan is 9 namelijk ook gewoon volgas
    9= volgas in z'n 4
    10= vroeg remmen en naar z'n 3, lang wachten met op het gas gaan, blijf aan de binnenkant van de bocht hangen, de bocht erna is veel belangrijker dus we willen hooguit op het midden van de baan de bocht uitkomen
    11= als je mooi aan de rechterkant zit is het heel even liften in z'n 4
    12= in veel autos erg moeilijk, in de mx5 is het belangrijk dat je genoeg afremt, terugschakeld naar 4 en dan zodra je het idee hebt dat je de bocht makkelijk haalt, geef je volgas. Dreig je iets te ver naar buiten te gaan voor de 2e helft van de bocht, volgas blijven houden, iets krapper sturen en opschakelen naar z'n 5 (ook al zit je nog niet in de maximale toeren) de wagen zal door de weighttransfer heel even makkelijker bijten tijdens het schakelen, belangrijk dat je wel gas houd als je dit doet
    13-14= hard remmen zodra je onder het reclame bord doorrijd, terug naar z'n 4 en de wagen door de rechts links combi laten rollen, vlak voor de bocht naar links kun je al weer rustig op het gas
    15= even de rem aantikken en lekker in z'n 4 laten staan, zorg ervoor dat je hier niet te laat remt en goed de bocht aansnijd, alle snelheid die je hier uit de bocht meeneemt zorgt voor veel winst over het gehele rechte stuk wat volgt!
    16-17-18= allemaal volgas
    19-20= vlak voor de cerbstones hard in de ankers, terug naar z'n 2 en mik op de cerb aan de rechterkant, als je te ver doorschiet verlies je vaart en snelheid opkomen rechte stuk, de bocht naar links ook rakelings langs de cerb en zo ver mogelijk naar buiten laten komen, met de setup uit de openingspost kan je hier heel vroeg in z'n 2 op het gas.

een perfect rondje is moeilijk, maar als je dit allemaal toepast moet je vrij makkelijk al een seconde op je tijd kunnen winnen, en zul je heel goed kunnen inzien waar je het kwa tijd verliest.

Ik kan misschien nog wel even kijken voor een replay van een mooi strak rondje

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

ziet er goed en spannend uit mannen.

Is het trouwens mogelijk om als spectator mee te kijken? Aangezien ik nog niet in staat ben om te rijden zondag.

@Roy, super uitleg man!

Standaard

alle leden van de benelux club kunnen gewoon kijken

Standaard

Ik kon in 1x 0,5s winnen door in de Busstop tussen de rechter en linkerknik in nog even een dot gas te geven. Ik liet hem eerst gewoon netjes rollen, maar je kunt veel harder door de linker dan door de rechter. En Les Combes was ook even een verrassing dat die in 4 het snelst was.

Senior Member JoepW's schermafbeelding
    Naam
    Joep

Standaard

Ik pak 12 Pouhon in zijn 5. Zal eens 4 proberen
    -> Serious iRacing with a Smile <-

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoepW Bekijk bericht
    Ik pak 12 Pouhon in zijn 5. Zal eens 4 proberen
    Ik gebruik z'n 5 daar altijd graag om hem nog net even naar binnen te trekken

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Ik gebruik z'n 5 daar altijd graag om hem nog net even naar binnen te trekken
    Eens even goed gaan opletten, bij mijn rijstijl moet ik naar de 4 om hem lekker te laten insturen.
    Hetzelfde bij les combes, daar ga ik naar 3, schakel tussen 7 en 8 op naar 4.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Ik kan misschien nog wel even kijken voor een replay van een mooi strak rondje
    Altijd welkom!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Eens even goed gaan opletten, bij mijn rijstijl moet ik naar de 4 om hem lekker te laten insturen.
    yep, daarom ga ik ook naar z'n 4, maar als ik dan weer op het gas ga en ik heb het net even te vroeg getimed, kan een shortshift naar z'n 5 voorkomen dat je moet liften.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten