Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 180

Discussie: Tourist Trophy | Spa-Francorchamps | 15-09-2013

Standaard

Staat ook in alle OP's
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

DigitalRacing.nl

Standaard

Ah mijn reply moest eigenlijk in de algemene thread. Goedemogguh
    En thanks. Ik zal hem eens bekijken.

Senior Member
    Naam
    Bart Hendrikx

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manuel Bekijk bericht
    Ivm studie red ik het ook niet vanavond helaas.
    @ Ruud: je bent niet alleen, ik zit op 3:02 xxx
    Amen!

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Inmiddels een 2:56.359 gereden (zonder inc's), met de setup van de OP. Mijn optimum is een 55.761.

Met deze auto is het belangrijk dat je je vooral concentreert op je lijnen. Je moet niet zo gaan smijten en gooien met de auto, zoals in snellere auto's wel kan. Als je gaat boenderen, ben je langzaam.
    Op Spa is het sowieso heel belangrijk dat je de exit goed hebt, want er zijn veel lange rechte stukken en met deze auto wordt dat nog belangrijker.

Standaard

Vanwege dat we om 22.00 nog even de lone qualifier willen proberen moest ik een langere oefensessie op het circuit boeken, heb daarom bij hoge uitzondering ook de starttijd voor ons aan kunnen passen. We mogen vanavond van 19.00 tot 22.00 Spa onveilig maken, voor de mensen die dan nog willen is er daarna een trial run voor de Lone Qualifier en een race van 15 minuten.
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Naam
    Niel

Standaard

Tof! Dan kan ik waarschijnlijk nog wel een uurtje practice mee pakken.

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Kunnen de meer ervaren Mazda rijders mij vertellen wat de ideale banden temperatuur is bij de MX5? Ga vanavond beetje aan de setup werken en de auto beter leren kennen.

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Zoals het nu uitziet zal ik vanavond en waarschijnlijk ook donderdag avond niet kunnen rijden. Misschien moet ik zelfs het weekend wel werken en kan ik zondag ook niet meedoen.
    Zal wel al op een 2.59.0xx bij het oefenen.
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tim Bekijk bericht
    Kunnen de meer ervaren Mazda rijders mij vertellen wat de ideale banden temperatuur is bij de MX5? Ga vanavond beetje aan de setup werken en de auto beter leren kennen.
    Alle setups die ik tot nu toe voor de mazda heb gemaakt waren exact 0,0s sneller dan de baseline. Ik zou me op het rijden focussen

Standaard

2 tiende zit er in de setup als je het maximale er uit haalt, het is geen high performance race auto, het is meer de algehele feel die je er wat mee verandert. Net wat je lekker vind rijden dus, en precies wat jarno zegt

Senior Member Metalfreak's schermafbeelding
    Naam
    Ruud

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Alle setups die ik tot nu toe voor de mazda heb gemaakt waren exact 0,0s sneller dan de baseline. Ik zou me op het rijden focussen
    Maar ik voel wel een wereld van verschil in de auto hoe hij door bochten heen wil. Ik ga vanavond wel eens iets proberen. Wat me gisteren wel af en toe gebeurde was dat mijn rem er heel lichtjes op leek te blijven staan, zeker als je dan op Spa naar boven moet rijden, is die MX-5 echt niet vooruit te branden. Kunnen we er geen turbo in monteren?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Metalfreak Bekijk bericht
    Maar ik voel wel een wereld van verschil in de auto hoe hij door bochten heen wil. Ik ga vanavond wel eens iets proberen. Wat me gisteren wel af en toe gebeurde was dat mijn rem er heel lichtjes op leek te blijven staan, zeker als je dan op Spa naar boven moet rijden, is die MX-5 echt niet vooruit te branden. Kunnen we er geen turbo in monteren?
    De feel kun je inderdaad wel heel erg aanpassen, maar de bochtensnelheid gaat er niet van omhoog

Junior Member
    Naam
    Mark van den Broek

Standaard

Ik moet vanavond en waarschijnlijk donderdag ook skippen. Zondag ben ik er zeker wel bij. Zit nu zo op de 2.58.xxx 2.59.xxx.

Wel heb ik tijdens de training vaak inc dus daar moet ik wel even aan werken.
    SR| Mark van den Broek

Senior Member
    Naam
    Bart Hendrikx

Standaard

Rij jij overal met de baseline? Of bedoel je alleen Spa?

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Wat hij probeert te zeggen is dat je niet te veel in de set-up moet zoeken bij de MX5 maar gewoon lekker moet gaan rijden.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart Hendrikx Bekijk bericht
    De setup uit de openingspost is rookie proof, als je rond de 1.54 begint te komen kun je misschien wat meer gaan zoeken in de setup, alles daar boven is zonde van de pit in en uitrijd tijd

Gewoon rijden en daar je tijd zoeken, zeker in een mx5 ligt daar 99% van de tijdswinst.

Naam
    Niel

Standaard

Dat is wel héél snel.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart Hendrikx Bekijk bericht
    Ik gok dat ik dit seizoen overal gewoon baseline ga rijden. Met de zomercompetitie van vorig jaar heb ik zo'n beetje álle settings en combi's gehad en toen vanaf de 2e race met een andere set gereden. Na het seizoen nog eens met de baseline gereden en toen was ik uiteindelijk zelfs iets sneller.

Het zit niet in de set, het zit in je rijderskwaliteiten. En idd, zoals Roy zegt: zonde van het in- en uitrijden van de pits. Pas als je schade hebt, of je tank leeg is zou je op reset moeten drukken

Standaard

En let er ook vooral op dat de banden echt even op temperatuur moeten komen, de MX5 reageerd erg happig op koude achterbandjes, na 2 rondjes moet dit echter zeker voorbij zijn en dan kun je gaan wennen aan het rijden ermee

Standaard

Ik pak vanavond ook even de practise mee.
    heb al een paar rondjes gedaan, vindt alleen spa wel aardig lang voor de mx5

maarja wel leuk wat anders!!

Naam
    Ruud

Standaard

Juj, laatste...

Ik mis gewoon nog een volle seconde op de voorlaatste, ik zou echt niet weten waar ik die consequent vandaan kan halen. Mijn optimale tijd zorgt zelfs slechts voor de twee na laatste plaats.

Senior Member
    Naam
    Bart Hendrikx

Standaard

Geen zorgen zondag sta je voor mij no worry

Standaard

Maar... Als je optimale tijd sneller is als je snelste ronde, dan weet je toch waar je tijd vandaan moet halen?

Ik verlies zelf veel in Pouhon, Busstop en La Source. En dan nog in elke bocht een paar honderdsten/een tiende.

Naam
    Ruud

Standaard

Maar... Als je optimale tijd sneller is als je snelste ronde, dan weet je toch waar je tijd vandaan moet halen?
    Ja, maar zie dat allemaal maar eens in één ronde te proppen, dat lukt me dus echt nooit. De ene ronde ben ik op het ene punt dan weer sneller, in de andere ronde op dat andere punt en pak ik die ene bocht weer niet optimaal, ik krijg dat nooit gecombineerd in één ronde. Maar zelfs met mijn optimale tijd ben ik nog nergens in vergelijking met de rest...

Maar goed, we zullen zien (als het me zondag lukt om mee te kunnen doen)

Senior Member Bram Van Der Stichelen's schermafbeelding
    Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

Leuke sessies vanavond gehad. Mid 55 met race fuel moet wel lukken denk ik. Alleen nog iets meer regelmaat in mijn rondes krijgen.

De start was echt geweldig trouwens. Dubbele 3 wijd op Kemmel.

http://www.flickr.com/photos/bramvds/

Seth: Hey, do not insult Death Cab.
    Summer: It's like one guitar and a whole lot of complaining.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten