Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 57

Discussie: GTC | Post Season vragenlijst

DigitalRacing.nl

Standaard GTC | Post Season vragenlijst

Beste deelnemers,

Ik zou jullie willen verzoeken om deze vragenlijst in te vullen en aan te vullen waar nodig zodat we als organisatie een duidelijk beeld kunnen krijgen van het afgelopen seizoen en de (eventuele) wensen die mensen hebben.

Wees creatief, laat je niet beperken tot de vraagstellingen als je zelf nog bepaalde ideeën hebt!

Bij voorbaat dank!

De organisatie
    1. Algemeen, wat is goed, wat kan beter?
    2. Wat vinden jullie van de nieuwsbrief? Deze is vanaf dit seizoen gewijzigd, misschien ook leuk om aan te geven welke beter beviel?
    3. Zijn er organisatorische dingen die verbeterd kunnen worden? Zo ja, hoe?

De races
    1. Hoe is het seizoen je in het algemeen bevallen?
    2. Wat was goed? Wat kan beter?
    3. Wat vind je van de sessie indeling/sessie lengtes?
    4. Frequentie en aantal van de races: hoe beviel dat?
    5. Welke circuits die we nu niet aandeden, staan hoog op het verlanglijstje?
    6. Welke circuits wil je nooit meer terug zien?
    7. Zijn er op het race-vlak dingen die verandert moeten worden? Denk aan hoe er gereden werd enz.

Reglementen en Punten
    1. Voldoen deze, wat kan er eventueel beter?
    2. Puntentelling, moet deze anders? Zo ja, hoe?
    3. Straffen: strenger zijn, of juist niet?
    4. Straffen: Zijn er verbeteringen/veranderingen nodig bij het indienen of afhandelen van de protesten?

Overige
    1. Graag al je opmerkingen en ideeën! Wees creatief!

Standaard

De organisatie

Het schrappen van Zandvoort was imo onnodig en het schrappen van Lime Rock helemaal. DRNL is volgens mij de eerste organisatie in de geschiedenis van de autosport die een chicane wilde schrappen vanwege de veiligheid.

Verder gaat het gewoon goed.

2. Wat vinden jullie van de nieuwsbrief? Deze is in de loop van het seizoen gewijzigd, misschien ook leuk om aan te geven welke beter beviel?

Ik vind het rottig dat het password in de nieuwsbrief staat die ergens op de site verborgen is. Er staan veel dingen in die al eerder ergens verschenen zijn, dus ik lees hem alleen voor het password. En dan heb ik hem liever in mijn mailbox.

De races

Goed

Ik heb liever een vast tijd tussen de races. Nu zat er soms 1, soms 2 weken tussen een race.

Verder graag veel meer races, met misschien een wat lagere frequentie. Dat een seizoen gewoon echt een seizoen duurt.

Mosport, Oulton Park, Road America, Watkins Glen, Zandvoort.

Okayama

Reglementen en Punten

Ik vind de 'chatten' regel veel te ver gaan. Natuurlijk is het niet de bedoeling om de laatste aflevering van Star Trek te gaan analyseren tijdens de race, maar even sorry mogen zeggen kan een hoop frustratie voorkomen.

Mochten de seizoenen langer worden met meer races, dan svp schrapresultaten invoeren, zodat je ook eens een slechte race kunt hebben of nog kans op het kampioenschap hebt als je een race moet missen. In de officiele iRacing series heb je 12 races, waarvan de beste 8 mee tellen. Dat vind ik een mooie verdeling.

Verder het liefst een dnrt stijl puntentelling. Als er 20 deelnemers zijn, krijgt nr 1 20 punten, nr 2 19 en nr 20 1 punt. Op die manier is het voor de mensen achterin het veld ook interessant en hebben zij ook iets om voor te vechten.

Senior Member

Standaard

Ik ga nog niet alles invullen, dat doe ik wel na Interlagos, maar iig 1 puntje:

Je stelt een hoofdsponsor aan, laat iedereen verplicht een stikker op hun auto plakken waarmee ze in de meeste gevallen ook officiële races rijden, maar dan laat je wel je deelnemers hun eigen testsessies betalen.

Zo laat je je deelnemers eigenlijk geld betalen om gesponsord te worden. Volgens mij is andersom een stuk eerlijker, verplicht je hoofdsponsor dus minimaal 3 testsessies per week te hosten voor de komende race. Voor wat hoort wat!

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NS Bekijk bericht
    Ik ga nog niet alles invullen, dat doe ik wel na Interlagos, maar iig 1 puntje:

Je stelt een hoofdsponsor aan, laat iedereen verplicht een stikker op hun auto plakken waarmee ze in de meeste gevallen ook officiële races rijden, maar dan laat je wel je deelnemers hun eigen testsessies betalen.

Zo laat je je deelnemers eigenlijk geld betalen om gesponsord te worden. Volgens mij is andersom een stuk eerlijker, verplicht je hoofdsponsor dus minimaal 3 testsessies per week te hosten voor de komende race. Voor wat hoort wat!
    Hier wil ik toch even op inhaken want vind je reactie toch een beetje negatief tegenover de organisatie.
    De organisatie heeft ontiegelijk veel werk zitten in het organiseren in deze league en heeft altijd 1 test sessie die ze hosten + de races.

De test sessies door de weeks wordt onderling door iemand geregeld die dat geheel vrijblijvend doen en zelfs het PW erop zetten die iedereen kent.
    Ik ken op 1 hand tellen die altijd hosten en ik denk dat je hun heel dankbaar mag zijn dat ze het doen.
    Het zelfde met de opmerkign toen je vroeg of er nog een test sessie door iemand gehost werd...
    Zou leuk zijn als jij dat ook een keer zou doen? Het is een paar dollar voor veel pret en de meeste die hosten zitten doorgaans ook op TS (TeamSpeak).
    Zou zo maar kunnen dat er een pw op komt te zitten die dan alleen via TS toegankelijk is oid want jouw opmerking schoot bij mij in ieder geval in het verkeerde keelgat.

De organisatie en sponsor (Raymond in dit geval) ben ik echt super dankbaar dat we ubarhaupt kunnen en mogen rijden!
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Voor mijn de eerste echte kennismaking met Iracing.

Ik vond alles gewoon top.
    Misschien makkelijk om het zo neer te schrijven..maar zo voelt het wel.

Organisatie, hosters, sponsoren...bedankt voor dit nu al mooie seizoen.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

De organisatie
    Prima

2. Wat vinden jullie van de nieuwsbrief? Deze is vanaf dit seizoen gewijzigd, misschien ook leuk om aan te geven welke beter beviel?
    Leuk

-

De races
    Prima

-

Ik zou graag tussen de kwalificatie en de race een warmup willen zien van 5 minuten. Zodat er nog even een bezoekje aan de wc kan plaats vinden.

Ik zou liever meer races in een seizoen zien.

Zodra ze uit zijn Bathurst en Montreal. En verder Indianapolis (kan ook voor de DRNL Indy250 gebruikt worden), Phillip Island, Sebring, Silverstone.

Laguna Seca

7. Zijn er op het race-vlak dingen die verandert moeten worden? Denk aan hoe er gereden werd enz.
    -

Reglementen en Punten
    Ik ben het met Jarno eens, voor een bedankje moet het niet gebeuren maar voor een contact met iemand even snel een sorry moet kunnen vind ik.

De manier die Jarno aankaart lijkt mij wel een goed idee, en helemaal om de mensen die achterin rijden ook te belonen en hun dus ook een race hebben en niet 50min rond rijden en alleen een schamel puntje krijgen voor het uitrijden.

Zijn er straffen geweest dan dit seizoen?

4. Straffen: Zijn er verbeteringen/veranderingen nodig bij het indienen of afhandelen van de protesten?
    Zie punt 3

Overige
    Laatst gewijzigd door Fabian de Jong; 19 april 2013 om 22:43
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark B Bekijk bericht
    De test sessies door de weeks wordt onderling door iemand geregeld die dat geheel vrijblijvend doen en zelfs het PW erop zetten die iedereen kent.
    Ik ken op 1 hand tellen die altijd hosten en ik denk dat je hun heel dankbaar mag zijn dat ze het doen.
    Het zelfde met de opmerkign toen je vroeg of er nog een test sessie door iemand gehost werd...
    Zou leuk zijn als jij dat ook een keer zou doen? Het is een paar dollar voor veel pret en de meeste die hosten zitten doorgaans ook op TS (TeamSpeak).
    Zou zo maar kunnen dat er een pw op komt te zitten die dan alleen via TS toegankelijk is oid want jouw opmerking schoot bij mij in ieder geval in het verkeerde keelgat.
    Voor wat deze opmerking betreft ben ik het met Mark eens. Ikzelf heb een aantal keren gehosted omdat ik het leuk vind om met andere te trainen.
    Mijn keus dus en uiteraard van mijn geld. Het zijn wel vaak dezelfde mensen die zoiets doen. Vind ik persoonlijk niet erg maar dan moeten andere, die ikzelf nog nooit een hosted sessie hebben zien opzetten, niet gaan zeuren over de organisatie. Deze doet in mijn ogen al genoeg nl....

De vragenlijst zal ik eind van het seizoen doen.
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark B Bekijk bericht
    Hier wil ik toch even op inhaken want vind je reactie toch een beetje negatief tegenover de organisatie.
    De organisatie heeft ontiegelijk veel werk zitten in het organiseren in deze league en heeft altijd 1 test sessie die ze hosten + de races.

De organisatie en sponsor (Raymond in dit geval) ben ik echt super dankbaar dat we ubarhaupt kunnen en mogen rijden!
    Dat kan je inderdaad niet mooier zeggen Mark! De opmerking of er nog iemand een testsessie hoste kwam bij mij ook verkeerd aan, en nu deze opmerking ook. De races zijn voor DRNL niet gratis, en het forum en de website al helemaal niet, de sponsor betaald echt geen misselijk bedrag voor zijn naam op de auto.

Zometeen even de vragenlijst invullen
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Member Tiemenc's schermafbeelding
    Naam
    Tiemen Claus

Standaard

De organisatie
    Ik ben erg tevreden over de organisatie en ook over de communicatie. Het blijft toch een hobby waar je veel tijd in steekt en motivatie voor moet vinden. Zeker als er kritiek wordt geleverd (al dan niet terecht) wordt hier goed over gecommuniceerd door de organisatie.

Ik vind het dashboard idee wel tof! Alleen de korte terugblik is wat mij betreft overbodig omdat deze ook op de FP staat.

Kan zo geen verbeterpunten verzinnen..

De races
    Prima! Niveau deelnemersveld was ook een goede mix.

-

Ik zou ook graag de warm-up van 5 minuten kunnen waarderen. Even de adrenaline van de Q laten zakken, plaspauze, setup dubbel checken etc. Race mag ook wel 20 min langer.

Goed, dit jaar toch vrij korte kalender. Zou liever 10 of 12 races willen.

Oulton Park, Watkins Glen en Zandvoort.

-

-

Reglementen en Punten
    Chatten is vrij strict, mag wel iets meer ruimte in zitten voor sorry's bijv.

Ik vind de puntentelling goed zo. Ben blij dat finishen beloond wordt, ook al rijd je achteraan rond.

Niet mee te maken gehad..

-

Overige
    Ik vind het idee van 1 of 2 drop off races op een kalender van 10/12 races goed!

Standaard

De organisatie
    Op persoonlijk nivo zou ik het prettig vinden als het allemaal wat meer solide aanvoelt. Dan heb ik het over vaste tijdstippen dat alles voor elkaar is. Dit is echter compleet onmogelijk aangezien het een hobby is voor iedereen, maar ik zou het erg prettig vinden als bijvoorbeeld de dag na de vorige race, het topic voor de nieuwe geopend wordt. Netzoals de review en preview. Het is erg moeilijk om te verwachten, maar het valt me op dat ik vaak de frontpage bezoek en hoop dat de review of preview er staat en dat dit dan niet het geval is. Standaard Maandagavond de preview en Zondagavond de review als voorbeeld.

Dat geeft voor mij veel orde en strakheid aan, zelfs als de review eerder af is als dat zou ik het toch op een vaste datum prefereren.

Met de komst van de frontpage begint de nieuwsbrief met een paar dingen overbodig te worden. De vooruitblik staat al in het topic en de review staat op de frontpage.

Ik denk dat Nieuwsbriefing een beter woord is, want zo zou ik het eigenlijk zien, het belangrijkste zijn het password, protesten uit de vorige race, opmerkingen naar aanleiding van de vorige race, server settings, headsups en/of regelementswijzigingen. Eigenlijk de dingen die je standaard bij een echte rijders briefing hoort. Je zou dit kunnen inlassen op de server door het daar live te doen via de voicechat, of je kunt de nieuwsbrief houden op flyer formaat, zoals gezegt, het invoegen van de preview/review hoeft van mij niet perse.

Downloaden is handig, maar ik vind de download pagina onoverzichtelijk, heb liever een apart kopje nieuwsbrieven. Op de virtuele deurmat vond ik overigens ook nooit erg, zeker omdat er nog steeds gemailed wordt over testraces etc, vind ik de nieuwsbrief in de mail persoonlijk zelfs beter. (website als naslagwerk?)

De organisatie leert langzaam beter om te gaan met iRacing, dat voelt erg prettig en een stuk meer solide als voorgaande iRacing seizoenen. Goed gedaan .

klein puntje van opmerking, de admin controls zouden wat meer gebruikt mogen worden. Als chat niet mag tijdens de race, disable het dan voor iedereen, dan kan het ook niet per ongeluk meer gebeuren. Tijdens races valt het erg op dat er mensen per ongeluk op knopjes drukken voor voicechat, minstens net zoveel inbraak op de concentratie als daadwerkelijk wat zeggen. Dit wil overigens niet zeggen dat ik voorstander ben van het afschaffen van de voicechat in sessies. Je kunt het zelf aan en uit zetten en muten of unmuten. Het is een optie binnen de game die mijns inziens te weinig benut wordt. Er zit veel man op teamspeak, wat gezellig is maar ik vind daardoor het gat naar mensen die er niet op zitten erg groot. De gezelligheid van het binnenkomen op de ZAC2/3 server mist. Dat heb je dan wel weer als je op teamspeak komt, maar het zou hetzelfde moeten zijn als je buiten teamspeak de server joined. Een headset is overigens zo gekocht en zeker binnen iRacing een handige tool, dus ook voor de mensen buiten teamspeak is dit absoluut de overweging waard om eens te proberen

De races
    Tot nu toe goed, op 1 race na, maar dat kwam puur door mijzelf (met wat hulp in de laatste bocht van anderen )

Paar dingen hier boven al opgenoemt die hier ook onder vallen

Ik vind het erg fijn dat practise zo lang is, maar de race en q mogen wat mij betreft langer. Persoonlijk vind ik Q momenteel erg gehaast en ik raak gefrustreerd doordat ik continu het gevoel heb weinig tijd te hebben, waardoor ik mij sneller irriteer aan mensen die voor of achter mij rijden. Q zal altijd hectisch zijn, maar er mag wat meer rust in zitten. Race mag ook langer maar dat is meer omdat ik alleen maar sneller wordt naarmate de race langer duurt "vroeger" was ik enorm sterk in Q maar lijkt tegenwoordig vooral over volledige raceafstanden wat meer te winnen. Al begrijp ik dat de opzet voor de league anders is, maar 2.5 uur P 0.5 uur Q en 1 uur R lijkt mij een mooi iets. De echt lange races kunnen voor andere dingen bewaard worden

Aantal races is mooi, langer en de puntenafstanden worden groter, enig nadeel is dat je na 1 slecht resultaat toch wel een enorme deuk in je eindklassement rijd. Frequentie mag wat mij betreft constanter. Liever iedere 2 weken, zeker omdat het op een doordeweekse dag is lijkt het me stug dat je bijvoorbeeld formule 1 hebt op die dag. Een fijn ritme geeft meer rust en je weet duidelijker waar je aan toe bent. Interlagos is nieuw voor DRNL, en redelijk nieuw binnen iRacing, maar we hebben maar 1 week om te oefenen bijvoorbeeld.

Watkins Glen
    van de huidige kalender vond ik Daytona en Spa echt super, Zolder wat minder maar kan begrijpen dat mensen daar wat mee hebben. Laguna Seca is gewoon niet mijn Baan en Okoyama is leuk, maar niet met dit soort autos. De wat grootser opgezette banen zijn voor mij het mooist in zo'n klasse

Laguna Seca en Okoyama

Met de deelnemer aantallen en de soort wagens, vind ik de starts bijzonder goed gaan

Reglementen en Punten
    Regelementen zijn prima

Ik vind persoonlijk dat er te weinig mensen punten verdienen. Het kampioenschap moet voor het hele veld spannend zijn en ik vind persoonlijk dat er nu te veel mensen buiten de punten rijden en er hierdoor achterin het veld nu veel mensen met z'n 4en 1 positie delen. Terwijl er van die 4 misschien wel eentje is die continu voor de 3 anderen gefinished is, terwijl de puntentelling dit niet weerspiegeld.

En dan ga ik nog maar weer eens pleiten voor een schrapresultaat. We zijn onderhand een behoorlijk volwassen groep mensen, waar we "eerst" nog allemaal kinderloos waren, naar school gingen en weet ik veel wat voor dingen, hebben we nu vrijwel allemaal een stuk meer verantwoordelijkheden gekregen. Er zit voor sommigen heel veel vrije tijd in het kampioenschap, en het is gewoon jammer dat als je door omstandigheden buiten jouw doen een race moet missen en daardoor eigenlijk een heel kampioenschap weg kunt gooien. Een kind wegbrengen naar zwemles, gebeld worden dat je met spoed naar je werk moet of ander soortig ziek of zeer is allemaal mogelijk tegenwoordig en dan heb ik het nog niet eens over ander soortige persoonlijke omstandigheden waar meerdere van ons mee te maken hebben. Ik denk niet dat het meer van deze tijd is om te verwachten dat iedereen alles opzij legt voor een race en ik denk zelfs dat het het deelnemer aantal aan het einde van een seizoen kan verhogen. Er zijn nou eenmaal mensen die graag gaan voor een goed eindresultaat en wanneer dit niet meer mogelijk is de zin een beetje inkakt. Iets wat ik volkomen begrijpelijk vind wanneer je door pech een race niet kan bijwonen, of door een enthusiaste mederijder in de eerste bocht van de eerste race van de baan gereden word.

Strenger en meer onder de loop. Afmeldprocedure weet ik niet of je moet bestraffen, pas wanneer er een reserve lijst is moet je dit als optie gaan gebruiken. Als rijder heb je al een race gemist, en dan krijg je ook nog straf voor de volgende race, dan ben je er al rap klaar mee.

nvt

Overige
    De meeste dingen heb ik al een beetje verwerkt in mijn andere opmerkingen. Kan vooralsnog even niets meer bedenken wat ik kwijt wil. Komt misschien nog wel

ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

DigitalRacing.nl

Standaard

Edit: Nevermind

SBC | League Admin BobVSomeren's schermafbeelding
    Naam
    Bob van Someren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Dat kan je inderdaad niet mooier zeggen Mark! De opmerking of er nog iemand een testsessie hoste kwam bij mij ook verkeerd aan, en nu deze opmerking ook. De races zijn voor DRNL niet gratis, en het forum en de website al helemaal niet, de sponsor betaald echt geen misselijk bedrag voor zijn naam op de auto.
    Ook ik sluit mij hier helemaal bij aan
    DJ Fennec.nl
    Twitch TV
    Sporting immortality doesn't come easy!

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

De organisatie
    De opbouw naar de eerste race was geweldig. Een steeds groter wordende grid met bijbehorende enthousiasme, het verstandige idee om vanwege de massale interesse Zandvoort te schrappen (al had die achteraf gezien later in het seizoen zonder problemen verreden kunnen worden), de mooie carset en natuurlijk de spotter guides. Wat ik minder geslaagd en overtuigend over vond komen was het schrappen van Lime Rock.
    Ik wil hier absoluut niet mee zeggen dat de organisatie te weinig werk oid verricht, want ik ben er van overtuigd dat dat wel goed zit. Maar het komt over als een slechte voorbereiding. Lime Rock is een zeer uitgesproken circuit en ik verwacht eigenlijk wel dat als daar voor gekozen wordt dat bekend is welke eigenaardigheden zo'n circuit heeft. Ik kan mij nog van de series in de Simbin reeks herrineren dat er vooraf veel tijd werd gestoken in het testen van circuits. Dat was hier misschien ook verstandig geweest, dan was het iig niet nodig om gedurende het seizoen aanpassingen aan de kalender te doen.

Om heel eerlijk te zijn vind ik het een beetje een achterhaald idee. Met de nieuwe site en actiever gebruik van Facebook zijn de (p)reviews daar vaak al te lezen, dan ga ik die niet nog eens in de nieuwsbrief lezen. Password vind ik wat lastig te vinden in het rijtje servergegevens.
    Ik zou zelf graag een nieuwsbrief zien die een soort rijdersbriefing is. Dus die zich beperkt tot servergegevens, incidenten/protesten/straffen uit de vorige race en vooruitblik op het komende circuit met bv punten waar gevaarlijke situaties kunnen ontstaan

Met Trading Paints heb je binnen iRacing een mooie tool om de paints mee te beheren. Ik zie eerlijk gezegd dan ook niet het nut om zelf een carset uit te brengen. Daarmee heb je 2 systemen naast elkaar lopen waarbij TP ook nog eens paints uit de carset die niet op TP staan delete. Natuurlijk kun je de bestanden op read only zetten, maar het lijkt mij makkelijker om gewoon TP te gebruiken. Altijd een uptodate carset waar je geen omkijken meer naar hebt en het scheelt natuurlijk werk.

Ik zou niet weten hoe je dat organisatorisch aan kunt pakken, maar ik vind het wel jammer dat er mensen zijn die zich ingeschreven hebben maar die volgens mij geen meter gereden hebben. Ik heb regelmatig herrineringen van bv testraces in de mail gezien, dus daar kan het niet aan liggen

De races
    Qua plezier uitstekend, qua resultaat heel wisselvallig

De fuel limit waardoor je strategiën kreeg was briljant. Logisch natuurlijk dat ik dat zeg, want ik heb de trend gezet
    Spa was wat dat betreft erg mooi omdat het echt heel spannend was of het ging lukken. Maar als ik lees dat er op circuits als Okayama en Laguna Seca halverwege de race alweer naar fuel mode 1 geschakeld kon worden, mag die limiet van mij wel wat lager

De lengte van de practice vind ik ok, maar gezien mijn volgende opmerkingen zou hij ook iets korter mogen. Kwalificatie zou van mij 5 minuten langer mogen duren, ik denk dat dat wat meer rust geeft. Verkeer hoort erbij, maar het geeft je de mogelijkheid tot 1 poging extra waardoor ik denk dat de gevolgen met bijbehorende frustraties minder zijn. Indien mogelijk is een warm up wel handig en ik zou graag langere races zien. Het hoeft geen endurance race te worden, maar een uur of 75 minuten zou mooi zijn. Dat in combinatie met de fuel limit zorgt er denk ik voor dat er meer strategiën mogelijk zijn

Het zou voor mij persoonlijk beter zijn als alle races in de oneven weken gereden worden
    Zo heeft iedereen natuurlijk een voorkeur, dus totaal niet realistisch om te verwachten. Ik wist vooraf dat ik niet overal bij kon zijn, ik ben blij dat ik dat tot 1 race heb weten te beperken.
    Wel zou ik graag een langere kalender zien, maak er maar 10 of 12 races van met evt schrapresultaten

Watkins Glen, Mid Ohio en Road Atlanta zijn toch wel mijn favorieten. Zoals ik al zei zou ik graag een langere kalender zien, dan passen circuits als Sebring, Silverstone, Oulton Park, Oran Park, Phillip Island en Barber er ook goed bij. Ik begrijp heel goed dat er dan 9 circuits bij gekocht moeten worden en dat dat een drempel kan zijn. Ik heb als lid van de 100% club natuurlijk makkelijk praten

Laguna Seca en Okayama zal ik niet missen

-

Reglementen en Punten
    Ja

Zo houden. Finishen wordt beloond, maar echt punten scoren moet wel een prestatie blijven

Zijn er straffen geweest dan? De inc's worden gemeten en in de lap charts wordt ook nog eens aangegeven waar ze voor gegeven zijn, dat maakt het volgens mij wel makkelijk om eens te kijken wat er mis gaat

-

Overige

Iedereen bedankt. Organisatie voor het organiseren, deelnemers voor de leuke races en natuurlijk de mensen die test sessies opgezet hebben. Ik had er graag ook één gehost (mede omdat ik er dan weer een iRacing award bij heb ) maar telkens als ik dat wou doen was iemand me voor. En om nou een sessie op te zetten waar ik zelf niet aan mee kan doen vind ik ook een beetje onzin. Maar mijn kans komt vast nog wel
    Vragen of er iemand een sessie start vind/vond ik ook een beetje raar, start er dan gewoon zelf één of hou gewoon je mond en ga zelfstandig offline testen

"Overtaking is an art"

Standaard

Dat is nog een goeie inderdaad, de Fuel cap mag van mij zo gezet worden dat een pitstop de enige oplossing is, ik wil zo hard mogelijk wanneer een race zo kort is, een complete race fuelsaven of continu hoofdrekenen hoeft van mij niet zo nodig. Het verplichten van een pitstop geeft al een stukje extra tactiek met betrekking tot verkeer etc, daar hoeven de zorgen van of je het wel of niet haalt niet nog bij

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    [COLOR="blue"]Met Trading Paints heb je binnen iRacing een mooie tool om de paints mee te beheren. Ik zie eerlijk gezegd dan ook niet het nut om zelf een carset uit te brengen. Daarmee heb je 2 systemen naast elkaar lopen waarbij TP ook nog eens paints uit de carset die niet op TP staan delete. Natuurlijk kun je de bestanden op read only zetten, maar het lijkt mij makkelijker om gewoon TP te gebruiken. Altijd een uptodate carset waar je geen omkijken meer naar hebt en het scheelt natuurlijk werk.
    Ja, goeie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de hele carset niet eens geinstalleerd heb. Ik heb het bij de Iroc wel gedaan, maar nou staan er nog een zootje bestanden op read only, terwijl die mensen wellicht al een tijdje een andere paint gebruiken. Trading Paints is een enorm handig en simpel programma wat je hiervoor goed kunt gebruiken.

Laguna Seca en Okayama zal ik niet missen
    Laguna Seca en Okoyama
    Ehm, jullie hebben per ongeluk Laguna Seca ingetikt. Ik zou het bericht ff aanpassen

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Ehm, jullie hebben per ongeluk Laguna Seca ingetikt. Ik zou het bericht ff aanpassen
    Ik wist dat ik iets miste aan mijn post... edited
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

De organisatie
    Verloop van het hele kampioenschap is goed, omlijsting is goed, site en forum is goed! Wat kan beter? Geen tracks veranderen tijdens het kampioenschap. Waarom? Omdat er van te voren al een overwogen keuze gemaakt is neem ik aan.
    Om eerlijk te zijn, ik pak alleen de nieuwsbrief voor het wachtwoord, de rest lees ik niet. Moest er wel erg aan wennen dat ik deze niet meer in de mail krijg. Maar het is wel beter zo denk ik!
    Nee

De races
    In het begin kreeg ik veel commentaar van allerlei mensen op mijn broertje, als je commentaar op iemand hebt, ga dan contact zoeken met diegene en niet via iemand anders. Verschrikkelijk irritant is dat en erger mij er mateloos aan!
    Het seizoen zelf, Spa uitgevallen door een hele domme fout... Zolder zat ik er goed bij tot ik betrokken raakte bij een crash 3 ronden voor het einde, Daytona moest ik helaas missen vanwege buikgriep. Laguna ging goed, had alleen meet aandacht moeten besteden aan het benzineverbruik. Okayama ging goed, 6e plek! Interlagos moet ik helaas missen vanwege verjaardag vader!

Achterliggers waren goed, gingen goed aan de kant, of iig geen problemen mee gehad. Wat kan beter: Iemand die top 20 rijdt, met een snelle man achter zich uit de top 10, moet zijn positie verdedigen. Het gaat immers om positie! Kadootjes geven doe je maar met Sinterklaas.
    Goed! Misschien race iets langer en de HPD erbij (Multi Class)
    Goed!
    -Silverstone
    - Suzuka
    - Indianapolis GP
    - Watkins Glen
    - Lime Rock
    - Zandvoort
    - Oulton Park
    - Philip Island
    - Sebring
    - Zandvoort
    - Magny Cours

Geen, maar het zou leuk zijn dat komend seizoen geen enkele baan wordt gereden die dit seizoen is gereden!
    Misschien iets minder contact nog!

Reglementen en Punten
    Ja
    Nee
    Ja, vind ik wel. Bij incidenten geef mensen maar een gridpenalty of tijdstraf. Maar er zijn dit seizoen weinig protesten geweest volgens mij? Wel een hoop geklaag, maar geen protesten.
    Niet mee te maken gehad.

Overige
    - Mixed Class (HPD en McLaren?)
    - Iets langere race
    - Rookieklassement?

En natuurlijk organisatie bedankt voor dit kampioenschap! Kijk uit naar de volgende!

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Multiclass lijkt me meer iets voor zoiets als de DRES dan voor de DRGTC. Maar wel leuk, net zoals dat een FPL met de Star Mazda of Dallara Indycar mij leuk lijkt.
    Maar dat is waarschijnlijk een discussie die in een algemener topic thuis hoort

"Overtaking is an art"

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

De organisatie

Geen opmerkingen over. Volgens mij ging het allemaal wel goed.

Wat al eerder aangegeven is vaak dubbele info op vergeleken met de FrontPage. Meestal gebruik ik hem alleen om het paswoord af te halen.

De organisatie leert langzaam beter om te gaan met iRacing, dat voelt erg prettig en een stuk meer solide als voorgaande iRacing seizoenen. Goed gedaan .

Het is altijd wennen een nieuwe game engine maar op zich doen jullie het goed. Er zou wat meer gebruik kunnen worden gemaakt van de admin controls in iracing.

De races

Perfect, zeer leuke races gehad en alleen op Zolder wat minder moment gehad waardoor ik veel plekken verloor maar voor de rest ging het perfect.

Zit ook al in de andere vragen

Ik vond de sessies op zich goed voor mekaar. Alleen de brandstof instellingen vond ik wat minder. Het is zo wel in veel races geweest dat ik meer zat te rekenen dan lekker te rijden. Mag wel iets minder brandstof in zodat het lastiger word op 1 tank een race uit te rijden.

Iets meer races zou leuk zijn en dan ook drop races introduceren zodat je ook een keer een weekje kan missen.

Watkins Glen

Mijn favoriete banen die ik graag zou zien in een volgend kampioenschap; Zandvoort, New Hamshire Road with south oval, Oulton Park, Barber Motorpsort parc en Mid Ohio.

Vind alles leuk.

Ging zeer goed volgens mij.

Reglementen en Punten

Geen opmerkingen.

Misschien iets meer punten aan de lager geklaseerde maar op zich was het geen verkeerd systeem.

Geen opmerkingen.

Geen opmerkingen.

Overige

Geen opmerkingen.

Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Multiclass lijkt me meer iets voor zoiets als de DRES dan voor de DRGTC. Maar wel leuk, net zoals dat een FPL met de Star Mazda of Dallara Indycar mij leuk lijkt.
    Maar dat is waarschijnlijk een discussie die in een algemener topic thuis hoort
    Ja dat klopt, maar wanneer was de laatste DRES? In de DRGT kan het net zo goed denk ik.

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

De organisatie

Ik vond het goed om te zien dat de organisatie besloot om Zandvoort en Lime Rock te schrappen, nadat meerdere deelnemers hun twijfels hadden geuit. Dit geeft aan dat de input van deelnemers serieus word genomen.
    Ik sluit me echter wel aan bij de mensen die aangeven dat er iets zorgvuldiger kan worden gekeken naar de keuze van de circuits. Ik stond positief tegenover het schrappen van Lime Rock, maar er waren ook mensen die teleurgesteld waren. Door van te voren een kalender samen te stellen en deze ook daadwerkelijk aan te houden, kunnen teleurstellingen in de toekomst worden voorkomen.

Goed verzorgd, maar veel informatie is al elders op de website of het forum te vinden. Ik gebruikte de nieuwsbrief met name voor het password en belangrijke aandachtspunten. Hij zou iets beknopter kunnen.

-

De races

Het was mijn eerste echte seizoen binnen drnl en het is uitstekend bevallen. Ik heb leuke races gehad en me geen moment hoeven vervelen. Er wordt hard maar fair geracet.

Ik zou de fuel cap terugbrengen naar het niveau dat een stop de enige optie is. Een pitstop draagt bij aan het spektakel en je kunt nog altijd variëren in het moment wanneer je naar binnen duikt i.v.m verkeer of fuel loads.

De practice zou iets ingekort mogen worden om de kwalificatie iets langer te maken (5 of 10 minuten). Vanwege het grote deelnemers veld kan het soms lastig zijn om een vrije ronde te vinden. Door de kwalificatie iets te verlengen geef je de deelnemers wat meer rust en ruimte om een vrije ronde te rijden en het zal ook minder frustraties leiden.

Na de kwalificatie zou ik zoals veel andere mensen graag een korte pauze van 5 minuten zien. Dit geeft deelnemers de mogelijkheid om nog enkele dingen te wijzigen of te controleren. Het voelt nu allemaal wat gehaast aan.

Ik ben tevreden met de lengte van de races. Mogelijk dat ze nog verlengt kunnen worden naar 60 minuten maar dat zou voor mij toch wel de grens zijn.

Het liefst zie ik in de toekomst meer races en ook een spreiding over een langere periode. Ook zou ik een vast gat tussen de races aanhouden. Persoonlijk prefereer ik een gat van drie weken tussen de races. Ik heb het idee dat de wisselende pauzes van een of twee weken soms tot verwarring leiden.

-Barber Motorsport
    -Mid-Ohio
    -Road America
    -Sebring
    -Virginia

-Laguna Seca
    -Okayama

Deze 'kleinere' banen vind ik erg vermakelijk met instap wagens, maar met de wat grotere, snellere en zwaardere Mclaren heb ik er weinig plezier aan beleefd.

-

Reglementen en Punten

Prima

Ik denk dat de ervaren drnl'ers hier een beter oordeel over kunnen vellen. Ik heb geen ervaring met andere puntentellingen.

-

-

Overige

Ik zou graag een mixed class zien. Enkele mogelijkheden:

-Corvette/Ford/Mclaren
    -Corvette/Mclaren
    Laatst gewijzigd door Tim; 21 april 2013 om 11:39

Standaard

Als aanvulling op mijn verhaaltje wil ik overigens nog wel de verschillende admin/achtergrond mensen bij DRNL bedanken voor eindelijk weer een groots opgezet en echt DRNL kampioenschap. Alle extraatjes voor het seizoen en de verschillende nieuwe dingen tijdens het seizoen waren erg tof. De pre season verhaaltjes van Brett Pit, maar ook de mooie Nabeschouwingen waren echt dingen waar ik naar uitkeek gedurende de week na de Race. De mooie spotters guide liet het enorme deelnemers aantal zien. Iets wat alweer een tijdje geleden was! Het enthusiasme van iedereen heeft voor een aantal nieuwe leden gezorgt die zich volgens mij prima vermaakt hebben, maar ook oude gedienden lijken toch wel enorm enthusiast over iRacing.

De opgeslagen weg is een goede geweest

Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Tim heeft wel een punt met het moment van kwali naar race. De meesten van hier zijn een warm-up gewend waar ze ff de setups en fuel goed kunnen zetten, ff wat drinken halen en het toilet bezoeken. Dit moet nu voor of tijdens de kwali.

Ik weet niet of een warm-up mogelijk is in iRacing?

DigitalRacing.nl

Standaard

Nee, dat is niet mogelijk. Die keuze hebben wij niet. Dus daar zal elke deelnemer zelf rekening mee moeten houden.

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Als aanvulling op mijn verhaaltje wil ik overigens nog wel de verschillende admin/achtergrond mensen bij DRNL bedanken voor eindelijk weer een groots opgezet en echt DRNL kampioenschap. Alle extraatjes voor het seizoen en de verschillende nieuwe dingen tijdens het seizoen waren erg tof. De pre season verhaaltjes van Brett Pit, maar ook de mooie Nabeschouwingen waren echt dingen waar ik naar uitkeek gedurende de week na de Race. De mooie spotters guide liet het enorme deelnemers aantal zien. Iets wat alweer een tijdje geleden was! Het enthusiasme van iedereen heeft voor een aantal nieuwe leden gezorgt die zich volgens mij prima vermaakt hebben, maar ook oude gedienden lijken toch wel enorm enthusiast over iRacing.

De opgeslagen weg is een goede geweest
    Hier sluit ik me volledig bij aan. De previews en reviews van de races vond ik echt van toegevoegde waarde. Hopelijk gaan jullie hiermee door. Ook de pre-season verhalen wierpen duidelijk hun vruchten af. Je zag dat ook mensen die zich in eerste instantie niet hadden ingeschreven in verloop van tijd toch overstag gingen. Ook complimenten voor de prachtige screenshots die ik langs heb zien komen!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten