Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 60

Discussie: DRGTC | Ronde 6 | Interlagos - 25 04 13

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Tieman Bekijk bericht
    Deze race heb ik maar een doel en dat is een leuke race hebben en ik zie vanzelf wel waar het schip strand. :-)
    Dan gaat het vaak het best.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

DigitalRacing.nl

Standaard

Ja, dat is ook wel zo. Maar de rest van het seizoen kun je ongeveer wel inschatten waar je ongeveer 'moet' rijden. Op Interlagos heb ik geen idee. Maar het GTC is een succes gebleken. Een leuk kampioenschap zowel op persoonlijk als op DRNL vlak.

Member
    Naam
    Ron van den Hof

Standaard

Ben er de laatste race niet bij kan het vanavond helaas niet wachten om mee te doen.

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Voor Eric finishen
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Senior Member Kay Nauman's schermafbeelding
    Naam
    Kay

Standaard

Ik heb nog een test server draaien van 13:15-15:15 voor de liefhebbers wachtwoord hetzelfde (max 10)
    GT: Trussardi89

DigitalRacing.nl

Standaard

De nieuwsbrief staat online!

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Mijn internet lig er uit, hoop dat ik het nog kan fixen voor de race
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member Ruud Mulders's schermafbeelding
    Naam
    Ruud Mulders

Standaard

Helaas ik ga de start missen
    "If everything seems under control, you’re not going fast enough."

Senior Member joansom's schermafbeelding
    Naam
    Joan Somers

Standaard

net thuis na 8 uur vergaderen en 2 uur filerijden, stijf van cafeine + adrenaline
    ideale voorbereiding, maar niet heus
    even kijken of quali wil lukken
    Livestrong, drive yellow

Member Jasper Groeneweg's schermafbeelding
    Naam
    Jasper Groeneweg

Standaard

Geen commentaar voor deze race >.>

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Kwalificatie ging prima kon vanaf P2 starten.

De race ik verloor bij de start een plekje aan Tim, en een ronde later Michael een plekje aan Tim. Toen de hele tijd achter hun twee aan gereden totdat Michael, Tim weer inhaalde en een rondje later doe ik een poging bij bocht 1, maar tijdens het remmen raak ik het gras is knal ik mega hard de muur in. Door naar de pits voor mijn fasttow, snel wat brandstof erbij en knallen op Map 1. Ik opweg naar Roy en op het rechte stuk zeg maar naar S/F wil ik buitenom, maar raak het gras en krijg een gigantische tankslapper en klap zo de muur in .. gevolg 7min repair. Dus dat wordt geen P4 in het eindklassement, maar maximaal een P7.

Achteraf natuurlijk dom en had ik lekker achter Tim aan moeten blijven rijden, maar goed je wilt meer
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member Koos's schermafbeelding
    Naam
    Koos de Boer

Standaard

Dat was weer niet best.

Sorry Maik en Manuel...

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JazzGreenway Bekijk bericht
    Geen commentaar voor deze race >.>
    Als je aub je commentaar de volgende keer in de qualy en de race ook wil laten (zie reglement)
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Member Jasper Groeneweg's schermafbeelding
    Naam
    Jasper Groeneweg

Standaard

Ja sorry, was niet mijn beste avond dit

DigitalRacing.nl

Standaard

In elk geval sorry voor de tik, Jasper. Ik had niet verwacht dat je zo vroeg zou remmen. Helaas ging het later alsnog goed mis voor je, maar ik kon niet ontdekken waarom.

Gefeliciteerd Dennis met je overwinning en Michael met je kampioenschap!

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koos Bekijk bericht
    Dat was weer niet best.

Sorry Maik en Manuel...
    Geen probleem Koos...het was een behoorlijke klapper voor beide.

DigitalRacing | Directie Gerben vd Broek's schermafbeelding
    Naam
    Gerben van den Broek

Standaard

Hopeloos...... Had echt een goede pace achteraf gezien. Kon Roy redelijk volgens zelfs, dus had uiteindelijk gewoon ergens p7-9 kunnen worden..

Maar goed, ongelukkig overstuur momentje in bocht 2, snap oversteer, en raak ongelukkig Richard. Dat was mijn fast tow al. Na mijn repair 2 ronden achter en kan groepje voor p5 gewoon volgen. Blijven rijden om vervolgens een spinnende Robert te vinden.. Repair 7 minuten... en kleurloos uitgereden.
    Dat gaat zomaar niet gebeuren !!

Member Tiemenc's schermafbeelding
    Naam
    Tiemen Claus

Standaard

Intensieve race wederom!

Ik had (voor mijn doen) een geweldige pace te pakken. Kon net niet onder de 1m33 komen tijdens de Q maar toch boven mijn eigen verwachtingen.

In de race kon ik goed aanklampen bij Robert, ik reed zelf op map 1 en kon het goed bijhouden. Ik weet niet of de anderen op map 1 of 2 reden? Ik denk dat Roy wel op map 2 reed, aangezien ik nog nooit bij hem vandaan ben gereden in welke race dan ook.

Mijn pitstop duurde helaas wat langer omdat mijn vriendin voor de deur stond en ik had de sleutels aan de binnenkant v/d deur laten zitten waardoor ze het huis niet in kon.... Supersnel trap op/trap af. Denk daar 5 sec mee verloren.

Daarna in duel met Roy en Richard. Had 2 keer een aanvaring met Richard. De eerste keer werd ik achterstevoren getikt bij de 2e hairpin. Ik denk dat dit een combi van factoren was (na uitgebreide studie van mijn replay). Ik ging iets trager in de entry, Richard iets sneller en contact was gauw gemaakt. Gelukkig liet Richard mij er bij SF weer zonder slag of stoot langs en konden we overnieuw beginnen.

2e incident was denk ik een race incident. Bij inrijden bocht 1 kwam Richard van redelijk ver naast me, ik liet genoeg ruimte maar ook net genoeg. Richard had net een paar meter extra nodig waardoor we elkaar behoorlijk raakten. Daardoor kon ik niet meer counteren en was de 7e plek in de race en ook de 11e plek in het kampioenschap aan Richard vergeven

Ik gaf in de chat aan Richard dat ik het niet zo netjes vond maar daar bied ik nu mijn excuus voor aan. Het was gewoon racen op het scherpst van de snede!!

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

De avond begon (qua racen) niet zo goed, maar is uiteindelijk redelijk geeindigd.

Een paar weken geleden heb ik in de officiele iRacing series al met de Mclaren op Interlagos gereden. Maar dat was puur om te finishen en zo geld voor participation binnen te harken. Ik wist dus dat ik qua rondetijd nog wel wat werk te doen voor de race.

Tijdens practice steeds mijn rondjes paar keer af moeten breken omdat er hier een klein kereltje vandaag voor het eerst ontdekte dat je ook op je buik kan gaan liggen. Maar wel telkens gillen omdat hij niet wist hoe hij terug moest. Ik had me er al helemaal op voorbereid om de kwali over te slaan.

Maar gelukkig overwon de vermoeidheid het en kon ik gewoon de kwali rijden.
    Tot mijn eigen verbazing rij ik een tijd waarbij ik eerder nog niet eens in de buurt ben gekomen. Met een plek in de top 10 was ik heel tevreden.

Racestart ging goed, stuk tussen pitentry en start/finish is hier heel kort dus de groene vlag valt ook snel. Ik bleek daar meer rekening mee te houden dan de mensen voor me, dus ik kon meteen een paar plaatsen winnen. Maar die verloor ik ook alweer snel omdat mijn pace gewoon niet goed genoeg was. Achteraf gezien reden een aantal mensen blijkbaar op engine map 1, daar waar ik het eerste deel op 2 zou gaan rijden en halverwege naar 1 over zou schakelen.
    Na een rondje of 7 verliest Gerben op het rechte stuk ineens veel snelheid, waardoor ik hem er in bocht 1 naast kan zetten. Naast elkaar gaan we door de esses heen en ondanks dat we elkaar genoeg ruimte geven heeft Gerben een momentje op de kerb en terwijl hij hem opvangt parkeert hij hem in mijn deur. Stuur krom maar nog wel goed genoeg om zonder positieverlies naar de pits te rijden voor de fast repair. 11 liter erbij en knallen op map 1.
    Na een tijdje kom ik achter Tiemen te zitten en samen kunnen we ons nog een paar plaatsen naar voren werken.
    Zoals het hele seizoen al had ik een setup(in principe gebruik ik overal dezelfde, alleen wings pas ik aan per circuit) die vanaf het moment dat er nog maar een liter of 60 in de tank zit lekker gaat rijden. Insturen gaat dan veel beter.
    Tiemen heeft blijkbaar andere problemen, iedere langzame bocht staat hij bijna stil of laat een klein gaatje. Ik heb op dat moment het gevoel dat ik steeds opgevangen wordt waardoor we een paar keer (bijna) contact hebben. 1x gaat het echt mis, het gat en snelheidsverschil is zo groot dat ik geen kant op kan en Tiemen dwars gaat. In de replay ziet het er wel vrij lomp uit, maar de beleving tijdens de race was heel anders. Tiemen kan in bocht 1 weer terug komen, om eerlijk te zijn gaf ik die plek niet terug maar ik verdedig daar gewoon liever niet. Daarmee verpest je nl je exit en heb je er dat hele rechte stuk last van. Uiteindelijk toch weer voor Tiemen gekomen en de laatste paar rondjes gecontroleerd naar de 7e plaats kunnen rijden. En daarmee ook in het kampioenschap voor Tiemen kunnen komen.

Uiteindelijk precies zoals ik het vooraf zei toen ik outsider genoemd werd, top 15 ben ik tevreden en top 10 heb ik het goed gedaan. Achteraf gezien had top 10 erin gezeten als ik op Zolder en Laguna Seca gewoon de finish had gehaald. Dat waren dan ook mijn 2 dieptepunten. Spa was mijn absolute hoogtepunt, omdat ik daar strategische sterk was maar ook omdat ik op pure snelheid lekker voorin zat en dat ook nog eens een hele race vol heb kunnen houden.

"Overtaking is an art"

Member Tiemenc's schermafbeelding
    Naam
    Tiemen Claus

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    ....
    Tiemen heeft blijkbaar andere problemen, iedere langzame bocht staat hij bijna stil of laat een klein gaatje. Ik heb op dat moment het gevoel dat ik steeds opgevangen wordt waardoor we een paar keer (bijna) contact hebben. 1x gaat het echt mis, het gat en snelheidsverschil is zo groot dat ik geen kant op kan en Tiemen dwars gaat. In de replay ziet het er wel vrij lomp uit, maar de beleving tijdens de race was heel anders. Tiemen kan in bocht 1 weer terug komen, om eerlijk te zijn gaf ik die plek niet terug maar ik verdedig daar gewoon liever niet. Daarmee verpest je nl je exit en heb je er dat hele rechte stuk last van. Uiteindelijk toch weer voor Tiemen gekomen en de laatste paar rondjes gecontroleerd naar de 7e plaats kunnen rijden. En daarmee ook in het kampioenschap voor Tiemen kunnen komen...
    Dat ik je het gevoel gaf je op te vangen was uiteraard niet mijn intentie. Ik heb dit hele seizoen al moeite in de langzame bochten met de Mclaren. Misschien heeft het met mijn stuursettings te maken ofzo maar kortom, ik ben daar gewoon traag

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Zo dat was me het raceje wel weer.

Ik reed in de practice voor de de qualy ineens een dik pb. 1:33:4 als ik mij niet vergis. Hier ben ik in de daadwerkelijke qualy niet meer aangekomen maar ik heb de auto op p16 gezet volgens mij.

Ik had uiteindelijk een lekker gevoel hier op Interlagos en kon vrij constant rijden. Ik had van te voren al uit gevogeld dat een hele race op map 1 niet ging lukken. Maar hoeveel ik dan op map 2 moesten rijden was me niet bekend en een pure gok. Gestart dus op map 2 en hier een rondje of 20 op gereden. Ik heb wel een tijdje "last" gehad van Eric. Die reed een rondje achte maar was sneller dan mij. Daardoor zat hij vaak erg dicht op me en soms langs me. Maar echt inhalen deed hij ook niet. Van mij had je er best langs mogen gaan Eric als je toch sneller was. Dan had ik er zelf denk ik minder hinder van ondervonden. Ondertussen door pitstops van anderen ergen op p8 gekomen volgens mij. Tiemen en Richard waren een stuk sneller natuurlijk en toen ze voorbij waren de auto op map 1 gegooit om te proberen aan te haken. Dit ging eigenlijk net niet en daarna maar weer terug op map 2 omdat ik bang was dat ik het niet zou halen met de fuel. Mark B kwam snel dichtbij en ivm de fuel heb ik hem vrij makkelijk voorbij moeten laten gaan. Tiemen en Richard hadden even contact en Mark en ik zaten bijna weer op hun bumpers. In rondje 30 maakt Tiemen een foutje en moet Mark door het gras. Mark houd met moeite de auto op de baan en ik dacht buitenom te kunnen. Ik had het idee dat Mark me gezien had en ik er helemaal langs was maar dit bleek niet het geval. Gevolg een zacht tikje op mijn achterbumper en ik ga rond. Hierdoor kon Maik me nog voorbij en lag ik op p11. De auto weer terug op map 2 gezet om zo naar de finish te hobbelen. Storm haalt me in en ik krijg de witte vlag. Gaan over de finish en ik dacht net als Storm klaar te zijn maar er kwam geen zwart/wit geblokte vlag. Storm ging van zijn gas maar ik besloot maar door te gaan. Volgend rondje nogmaals de witte vlag en nog een keer heel dat circuit rond. Ik begon me nu wel ernstig zorgen te maken over mijn benzine. Rustig rond gereden en de finish gehaald. In bocht 1 was de tank leeg

De 3 races die ik mee heb kunnen doen zijn me goed bevallen. Ik kijk uit naar een volgend seizoen
    Power by Cosworth

SBC | League Admin BobVSomeren's schermafbeelding
    Naam
    Bob van Someren

Standaard

Ik had voor mij doen een prima kwalificatie.
    Met goede moed begon ik aan de race maar dat kwam snel tot een einde.

Einde ronde één kwam ik beter uit de bocht dan Jasper. Toen zat ik op zijn achterbumper en maakte ik een inschattingsfout waardoor ik rechts op het gras kwam en daarna links de muur in dook. 50sec tow en meteen pitstop gedaan. Helaas er had meer in gezeten voor mijn gevoel. Nou verder racen dacht ik toen, want ik wilde het puntje hebben.

Toen rustig op mode 1 verder geraced en begon ik mensen in te halen die ook fouten maakte en mensen die pitstops deden. Op een gegeven moment kwam Gerben vd Broek dichterbij en Jarno zat op mijn staart die mij op een ronde wilde zetten. Jarno er langs gelaten en er achter gebleven. Tot mijn verbazing kon ik zijn tempo ren paar rondjes volhouden en mijn gat met Gerben werd weer groter. Een kleine woohoo was wel op zijn plaatst
    Toen Gerben een fout maakte heb ik mijn fuel mode op twee gezet en hoopte ik dat het genoeg zou zijn. Dat bleek want ik had nog 1.2L over bij het passeren van de finish
    Eindresultaat: P15 en een extra puntje!
    DJ Fennec.nl
    Twitch TV
    Sporting immortality doesn't come easy!

Standaard

Eindelijk eens wat meters gemaakt na alle internet ellende en PC troubles. Ik had al wat rondjes getest gelukkig want het is een lastig circuit. Door de update (denk ik) waren mijn controller instellingen van slag helaas. IK heb de hele vrije training zitten pielen om dat weer goed te krijgen, zonder heel veel resultaat trouwens. Kom daar nog wel op terug in de andere thread.

De kwalificatie 1 rondje getimed zonder off-tracks en achteraan starten was mijn deel. Toch kon ik in eerste instantie een paar man inhalen dus ik dacht, ik rij gewoon mijn rondjes en zie wel waar het schip strandt. Als ik wordt aangevallen zal ik niet al te moeilijk doen (ik speel immers geen enkele rol in het kampioenschap) had ik me voorgenomen. Maar door die controller problemen kon ik slecht voelen wat de auto deed en op een bepaald moment spinde ik en moest ik voor repairs. Shift-R, 2 minuten towen en wat repairs later lag ik een ronde of twee achter en werd het vooral meters maken, ik wilde hem eigenlijk gewoon uitrijden

Dat lukte bijna. In een van de laatste ronden raak ik hem weer kwijt en helaas kon Gerben me niet meer ontwijken. Ik had ESC al ingedrukt maar het is dan erg vervelend dat je eerst stil moet staan, anders was de auto al gelijk uit beeld geweest!

Tijdens deze laatste repairs heb ik nog naar Storm en Tim gekeken, erg gaaf hoe close dat was! Daardoor zag ik ook dat Storm de finish over kwam met 0 time remaining. Erg vreemd allemaal dat hij dan kennelijk nog een ronde door moest.

In elk geval kan ik Michael wel feliciteren met zijn titel! Goed gereden!
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Mijn race begon vermakelijk, maar eindigde met een defect aan het stuur:

De laatste race alweer. Wat vliegt de tijd. Net als de voorgaande races was er amper tijd om te oefenen, maar dat mag te pret niet drukken. Interlagos is en blijft een circuit waar ik erg graag rijd. Woensdagavond heb ik in mijn uppie de auto even aan de tand gevoeld. In het begin voornamelijk overstuur in de snelle bochten dus de vleugel maar wat hoger gezet. Verder aan de setup sleutelen zou mij toch geen tijdwinst opleveren. Lekker mijn rondjes rijden. Daar zat mijn winst.

Op raceday zag ik de tijden van de anderen pas en de conclusie was dat ik weer voor P15 zou moeten strijden. Wederom hield ik de tijden van Niels in de gaten. Je eerste tegenstander is toch je teamgenootje. Al vroeg in de sessie had Niels een 1:33.3xx neergezet. Nou, ik kon mijn borst nat maken want ik was nog niet eerder de 33ers in gedoken. Na 2 rondjes met incidenten voor me kon ik mijn eerste vrije rondje rijden. Die bleek goed te zijn voor een lage 34er en een 16de plaats. Naarmate de sessie vorderde zakte ik in posities steeds verder terug en besloot nog een run te doen. Het rondje wat ik neerzette voelde niet sneller, maar bleek een 1:33.9xx en P18 te zijn. Daar was ik zeer content mee. De achterhoede zat sowieso erg dicht bij elkaar dus de race kon wel eens heel erg leuk gaan worden.

De start ging goed. Bij de Senna S zat ik naast Niels en kon er voor blijven tot de Ferra Dura waarbij Niels later remde dan ik. Al snel ging het mis voor Bob bij het naderen van start/finish. Hij reed het gras op en verloor de controle. Ik wilde geen risico's nemen en als reactie trapte ik licht op de rem. Mark en Koos gingen mij voorbij. Er ontstond een leuk gevecht waarbij ik het gevoel had meer vleugel te hebben staan dan de mannen voor me. In het bochtige gedeelte leek ik er wat makkelijker doorheen te komen. Ik kon redelijk snel Koos inhalen bij Pinheirinho. Mark bleek een niet te passeren station. Het jagen vond ik erg leuk, maar ik kon hem niet in een foutje dwingen. Eerder dan ik had verwacht ging hij naar binnen voor zijn pitstop. Ik besloot pas na 25 minuten naar binnen te gaan. Inmiddels reed ik op P8, maar het rijden werd steeds moeilijker.

Ik merkte dat de auto niet altijd meer wilde terugschakelen met als resultaat dat ik soms mijn rempunten mistte. Toen verweet ik het nog aan mijn rijstijl, maar na mijn pitstop werd het alleen maar erger. Het probleem breidde zich ook uit naar de upshifts en het bleek mijn stuur te zijn die kuren gaf. Al een tijdje geleden had ik een dergelijk probleem en heb het stuur (g25) even uit elkaar gehad. Het metalen plaatje wat er voor moet zorgen dat de flippers weer terugveren bleek na 7 jaar veel soepeler te zijn geworden. Bij het indrukken van een flipper veert deze niet meer goed terug waardoor het schakelaartje ingedrukt blijft. Twee keer achter elkaar schakelen werkt daardoor dus niet meer.

Bovenstaand dacht ik nog niet aan tijdens het racen. Het frustreerde wel gigantisch. Zeker nadat Niels na zijn pitstop achter mij reed. Als sneeuw voor de zon verloor ik mijn 7 seconden voorsprong op hem, maar ik wist bij voorhand al dat ik mijn positie niet kon behouden. Inmiddels stond ik ook op het punt gelapped te worden. Noodgedwongen liet ik Niels en Michael voorbij op het rechte stuk. Ik zat in de vierde versnelling en het ding wilde niet opschakelen. En ik maar rossen op die flipper.... Heel even dacht ik aan opgeven, maar met 10 seconden voorsprong op Marcel kon ik ook proberen hem nog voor te blijven. Ik koos voor het laatste.

Ik kon redelijk om het probleem heen rijden. Bij de upshifts werkte het min of meer door eerst de flipper van me af te duwen en vervolgens weer in te drukken. Maar soms schakelde hij daardoor weer terug. Door het metalen plaatje zijn de flippers min of meer met elkaar verbonden. Terugschakelen was ook drama tijdens het remmen. Soms wel en soms niet. Het gat naar Marcel bleef gelijk, maar Niels was al aan de horizon verdwenen.
    Op P13 eindigde ik mijn race.

Bij deze wil ik Michael feliciteren met het binnenhalen van het kampioenschap!
    Mijn seizoen kon beter, maar een was een goede leerschool in het competitief racen in iRacing. Ik hoop dat mijn resultaten voldoende blijken te zijn voor een contractverlenging bij team VISA. Mijn eerste prioriteit is nu om te kijken of ik mijn stuur nog kan fixen. Een nieuw stuurtje is toch ook weer een smak geld.

Heren van de organisatie: Heel erg bedankt voor de puike organisatie in deze nieuwe opzet. Het is een gouden greep gebleken en ik hoop dat het DRGTC een vervolg krijgt.

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Een enerverende race!

Kwalificatie:

De kwalificatie ging heel behoorlijk. Eerste run op safe gereden om in ieder geval een tijd te zetten: 32.1. Dit was geen slechte tijd maar gezien het tempo van Jarno toch nog wat runs erin gegooid. De volgende pushte ik iets harder: 32.0. Uiteindelijk nog een run maximaal gepushed: 31,9. Uiteindelijk mocht ik als derde plaats nemen op de grid. Gezien het tempo wat de Koga jongens konden rijden was dit het maximaal haalbare.

Race:

Voorafgaand aan de race: Voorafgaand aan de race ontstond er wat verwarring bij Maik en ik. Hij had vernomen dat het merendeel van de mensen de race zouden gaan uitrijden zonder stop. Uit de fuel runs die ik had gedaan bleek dat dit inderdaad mogelijk was maar dan hing het er sterk vanaf of je 32 of 33 ronden zou moeten afleggen. Omdat ik de tweede plek in het kampioenschap wilde vastleggen, had ik voor de race al besloten om geen risico's te nemen en op map 1 te gaan rijden met een late pitstop. Toen ik vlak voor de race de berichten opving over de 0 stoppers heb nog even getwijfeld maar ik had het tempo van Michael en Fabian niet dus besloot ik het maar over een andere boeg te gooien.

Start en eerste ronden: Ik wist dat ik de eerste ronden zou moeten aanvallen om m'n strategie werkend te krijgen. Tijdens de start viel ik precies in het groene licht en ik kon Fabian verschalken. Michael en ik doken zij aan zij bocht 1 in maar helaas zat ik aan de verkeerde kant.
    Aan het einde van ronde 1 kon ik profiteren van de slipstream van Michael en hem ernaast zetten. Michael pakte de verdedigende lijn maar ik zag nog net voldoende ruimte tussen hem en de pit muur. Ik hield m'n adem even in maar uiteindelijk lukte het om de eerste positie over te nemen. Het was ontzettend close maar daarom ook erg gaaf. Wat dat betreft heb ik al enkele mooie duels gehad met Michael dit jaar. Een rijder die hard maar fair raced

Daaropvolgende ronden en pitstop: Vervolgens heb ik 12 ronden aan de leiding gereden waarbij ik het gevoel had dat Storm een fractie sneller was. Hij kroop telkens iets verder naar me toe. Aangezien ik het idee had dat we een hoger tempo zouden rijden met Michael op kop, heb ik hem tijdens de eerstvolgende poging er langs gelaten. Op dat moment focuste ik me voornamelijk op Jarno en Dennis aangezien ik wist dat ik eigenlijk voor p3 aan het rijden was. Ik had een gat van ongeveer 22 seconden nodig om een pitstop te kunnen maken.
    Fabian kon ook aansluiting vinden en zette de aanval in. Wat er vervolgens gebeurde is me een raadsel. Ik koos de binnenkant, hoorde de spotter zeggen; "right side", duik vervolgens de bocht in en hoor plots: "clear", stuurde in en hoor vervolgens weer: "right side", dus ik liet weer ruimte maar ik zag Fabian nergens meer. Een verwarrend moment maar wat later bleek had Fabian het gras geraakt en spinde van de baan.
    Daarna heb ik Storm op de voet gevolgd om druk te zetten zodat we de 33 i.p.v de 32 ronden moesten afleggen. Ik wist dat de map 2 rijders het dan iets lastiger zouden kunnen krijgen. In ronde 30 ben ik de pits in gedoken voor een korte Splash & Dash.

Laatste ronden: Het werd erg krap met Dennis bij het uitkomen van de pit straat. Uiteindelijk kwam ik 0,4 voor hem de baan weer op. Vervolgens kon ik het gat redelijk controleren. De laatste ronde heb ik echter een slechte exit uit bocht 4 waardoor ik me in een moeilijke situatie breng. Ik kies de verdedigende lijn. Stom als ik ben hou ik er geen rekening mee om een fractie eerder te remmen zodat ik de binnenste lijn kan behouden. Ik duik een fractie te hard de bocht in waardoor ik wijd ga. Dennis zet hem ernaast en ik liet hem staan met de gedachte dat het de laatste ronde was. Op dat moment is het namelijk lastig in te schatten of iemand er meer dan de helft naast zit en ik wilde achteraf geen spijt hebben van m'n keuze om te wijken We spinnen allebei waarbij Dennis net wat gunstiger uitkomt en zijn weg als eerste kan vervolgen.
    Vervolgens draai ik het laatste rechte stuk op en zie ik dat Storm bijna stil valt. Op dat moment baalde ik wel stevig dat ik P2 niet vast had weten te houden maar goed; that's racing!

Overigens wil ik duidelijk maken dat Dennis niks verkeerd deed in deze situatie. Ik heb de replays terug gekeken en hij zat er op een gegeven moment meer dan de helft naast. Ik liet de auto staan waardoor Dennis op het gras terecht kwam en iets naar buiten tegen mijn auto aan gleed. Kortom: het incident is een gevolg van m'n eigen keuze om de auto te laten staan. Ik was vooral teleurgesteld in mezelf dat ik niet iets slimmer had gereden.

Het kampioenschap: Allereerst wil ik Michael feliciteren met het kampioenschap. Heel sterk gereden dit seizoen en ik denk dat de snelste man kampioen is geworden. Dik verdiend dus! Ik heb ook erg genoten van onze gevechten op met name Daytona en Interlagos

Ook wil ik Roy feliciteren met z'n derde plek in het kampioenschap. Een mooie aanvulling op z'n toch al indrukwekkende DRNL CV.

Met een tweede plek in het kampioenschap mag ik als 'rookie' niet ontevreden zijn. Ik had een top 15 plek in het kampioenschap als doelstelling gesteld en dat meende ik ook echt. Uiteindelijk is het een stuk beter verlopen. In ieder geval heb ik m'n eerste overwinning, snelste ronde, pole en een aantal podia kunnen pakken. Hopelijk kan ik er in de toekomst nog een aantal aan toevoegen.

Ook nog tweede geworden met Bartosz in het team kampioenschap (ook al is dit niet officieel). Een mooi resultaat, mede bereikt door m'n teammaat Maik
    Laatst gewijzigd door Tim; 26 april 2013 om 11:03

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten