Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 60

Discussie: DRGTC | Ronde 6 | Interlagos - 25 04 13

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tim Bekijk bericht
    Fabian kon ook aansluiting vinden en zette de aanval in. Wat er vervolgens gebeurde is me een raadsel. Ik koos de binnenkant, hoorde de spotter zeggen; "right side", duik vervolgens de bocht in en hoor plots: "clear", stuurde in en hoor vervolgens weer: "right side", dus ik liet weer ruimte maar ik zag Fabian nergens meer. Een verwarrend moment maar wat later bleek had Fabian het gras geraakt en spinde van de baan.
    Dat was helaas een klote momentje, waarschijnlijk met alle adrenaline etc en ik op het rechtestuk weer naar de ideale lijn ging dat ik iets te hard aan mijn stuur trok en dus te ver rechts op de baan kwam. Gevolg ik rem op het gras en knal snoeihard de muur in. Jammer, maar ik denk dat ook wij een heel gaaf gevecht zouden gaan hebben.

Op naar DRGTC2
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Volgens mijn berekening was 32 rondjes op map 1 krap geworden, op map 2 zou ook 33 ronden geen probleem zijn geweest

"Overtaking is an art"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Volgens mijn berekening was 32 rondjes op map 1 krap geworden, op map 2 zou ook 33 ronden geen probleem zijn geweest
    Ik had 32 ronden niet gered op map 1. 33 ronden op map 2 en ik had precies 1.4 liter over. Meestal rijd ik over het algemeen wel een stuk zuiniger rond dan de gemiddelde rijder, maar ik denk dat mede door baan kennis de flow er wat minder in zat.
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Kwalificatie ging best wel goed. Leverde P5 op en hiermee was ik tevreden. Het was ook mijn doel om in de top 5 te finishen.

De race start verliep vrij goed en rustig. Ik kon aansluiten achter Jarno en bij de eerste keer opkomen start/finish even naar mode 1 geschakeld om zo Jarno voorbij te komen. Dit lukte niet helemaal maar wel mooi deur aan deur de eerste bocht door. Aan het einde van het rechte stuk erna maakt Jarno een klein foutje waarbij hij zijn achter wielen blokkeerde en ik er voorbij kon duiken.

Vanaf dat moment rustig in mode 2 gaan rijden. Ik zag de top 3 aan de horizon verdwijnen en ik liep beetje bij beetje uit op Jarno. Halverwege krijg ik positie 3 in de schoot geworpen doordat Fabian even zijn McLaren afschrijft in T1. Hierna eigenlijk rustig de race uitgereden tot ik ineens zie dat Tim met nog enkele ronde te gaan de pits in duikt. Hij komt letterlijk vlak voor mijn bumper de baan weer op. Engine map naar 1 en vol voor P2 gegaan.

In de laatste ronde liep ik rap op hem in en in bocht 5/6 zet ik hem er aan de binnenkant naast nadat Tim te laat remt. Ik zit er vol naast maar Tim gaat toch voor de apex. We raken elkaar en ik weet hem nog net in het rechte spoor te houden.
    Twee bochten later zie ik ineens Storm langzaam rijden. Ik dacht dat hij zonder benzine kwam te staan maar hij bleek zich vergist te hebben en dacht al gefinshed te zijn. Ik ga er voorbij en haal zo mijn eerste DRGTC overwinning binnen.

Al met al op de eerste 2 en laatste 2 ronden een vrij saaie race maar die 4 ronden maakte wel alles goed.

Op naar volgend seizoen.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Gisteravond geen enkel internet signaal en ook de telefoon deed het niet, vanochtend gebeld door KPN, er was een kabelbreuk verder in de wijk waardoor slechts 1 enkele woning geen telefoonsignaal had

Bummer, daar ging mijn laatste kans op de overwinning
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Tijdens deze laatste repairs heb ik nog naar Storm en Tim gekeken, erg gaaf hoe close dat was! Daardoor zag ik ook dat Storm de finish over kwam met 0 time remaining. Erg vreemd allemaal dat hij dan kennelijk nog een ronde door moest.
    Even nagezocht. Je moet een white flag forceren. Je moet dus al ver voor s/f zorgen dat je eerst een witte vlag krijgt, dan krijg je een ronde later gewoon de zwart wit geblokte. Op het laatste moment afremmen, het tellertje laten verlopen en over s/f gaan met 0,0s te gaan werkt dus niet. Best logisch, want op Le Mans wordt ook vlak voor het verstrijken van de tijd al bepaald hoeveel ronden er nog moeten worden gereden (voor zo ver ik weet).

Door de leuke races met Tweakers amper kunnen oefenen. Woensdag een paar rondjes met een q set gereden en die heb ik gisteren tijdens de kwalificatie omgebouwd tot race set. Met het tempo dat de Koga boys reden zat ik te twijfelen of er 32 of 33 ronden gereden zouden worden. Dat was wel van belang voor de fuel mapping.

In de kwalificatie kon ik een aardig rondje neerzetten. Tijdens de race werd ik al snel om mijn oren gereden. Dennis kon me snel voorbij en ik had niet echt het tempo om er goed bij te blijven. Al snel besloot ik te gokken op 33 rondjes, omdat vooraan het tempo er erg goed in zat, en te hopen dat dat voor andere mensen een probleem op zou leveren. Voor me ging het namelijk net even te hard en achter me had ik het redelijk onder controle. Robbert nam T1 net even anders dan ik en leek daardoor vaak dichterbij te komen, maar bij de exit pakte ik dat allemaal weer terug.

Zo redelijk relaxed rondgereden zonder echt te pushen. Door het wegvallen van Fabian en de fout van Michael werd het P3 voor mij. In het kampioenschap de 5e* plaats, met 1 gemiste race. Op zich niet verkeerd.

Ik vond het een leuk kampioenschap, maar de échte motivatie heb ik niet gehad, omdat ik bij voorbaat al kansloos was doordat ik de eerste race moest missen.

*Op de site staat gedeeld 4e, maar Dennis heeft een overwinning en ik niet. Nou kan ik nérgens een puntentelling vinden, maar ik ga er vanuit dat bij een gelijk aantal punten naar de overwinningen wordt gekeken omdat dat altijd zo is.

DigitalRacing.nl

Standaard

Dat klopt. Dat word pas goed gezet op het moment dat wij de uitslag bevestigen.

Standaard

Voorbereiding
    Euhm.... Ik had nog nooit op Interlagos gereden (heel misschien ooit bij Jarno Pannekeet thuis een verdwaalt half rondje met GP2) en had vanwege werk en andere dingetjes ook geen tijd om rondjes te rijden. Ik dook dus om 18.30 helemaal zonder kennis de baan op. Dat was ook nog een hele beleving, dat soort dingen doe ik normaal niet zo laat, en al helemaal niet met publiek. Tot kostelijk vermaak van Dennis en wat andere heren op teamspeak, deed ik mijn allereerste rondjes Dennis gaf wat hints en tips, maar was duidelijk niet gewent aan het instructeur zijn. Langzamerhand werden wat dingen meer routine en heb gewoon de tank leeggereden. Daarna met verse banden naar buiten en nog even 2 rondjes met dennis zijn setup gereden, ondertussen een setup van Jarno aangeboden gekregen, die na 2 rondjes wat meer voegde bij mijn rijstijl. Hierna gewoon weer rondjes gaan rijden en er kwam zowaar een beetje gang in. Op naar de kwalificatie!

Kwalificatie
    Normaal ben ik als eerste weg, maar dat had dit keer met mijn lagere snelheid geen nut. De setup van jarno omgebouwt naar Q, fuel er uit en rijhoogte teruggezet. Achteraf had de achterspoiler ook nog een tikje lager gekunt, de wagen voelde wat onderstuurder aan. Daardoor wel stabiel en een 32.7 reed ik eigenlijk met gemak. Hierna nog wat harder proberen te gaan en zat uiteindelijk ruimte in voor een 31-er, maar baanonervarendheid zorgde ervoor dat ik de opgebouwde tijd ergens weer gigantisch verloor. Toen mijn klokje afliep op escape gedrukt, terwijl ik achteraf nog 1 vliegende ronde had kunnen rijden. Gaf mij in ieder geval tijd om na te denken over de strategie. Beginnen op map 2, en kijken hoeveel fuel er nog in zat na 16.5 rondje was het plan.

Race
    Start vond ik een beetje chaotisch, weet niet precies wat er gebeurde, voor mijn gevoel gingen we al langzamer voor SF en toen het groen werd had ik net mijn voet van het gas en werd dus gigantisch voorbij geknalt door Richard. Ronde later kon ik hem mooi uitremmen voor T1 en hierna heb ik het eigenlijk niet meer spannend gehad of gemaakt. Ging puur voor punten om P3 veilig te stellen en had ook niet echt de juiste mindset om wat harder te rijden. Lekker veilig was perfect en ik reed in een mooi niemandsland. Fabian kwam na zijn pit nog even aandringen maar nam even teveel risico met inhalen waardoor hij hem kwijtraakte. Op de helft van de race gezien dat met de mapping op 2 ik het net aan zou halen bij 33 rondjes, en dus op dezelfde manier doorgereden. Redelijk finish resultaat, en wederom weer plekken gewonnen tov de Kwalificatie. Met meer oefening had ik hier zeker bij het kopgroepje gereden, maar het was even niet anders

Gefeliciteerd Dennis!

Kampioenschap
    Mooie races gehad en veel echt geraced tegen medecoureurs, 1 race gewonnen, waar ik uiteraard erg blij mee ben. Ik had maar 1 doelstelling en dat was eigenlijk minstens 1 overwinning, en het dan behalen op Spa was ik echt wel heel erg blij mee. Spa blijft mijn favoriete circuit en na de talloze testsessies was het resultaat ook persoonlijk verdient Hierna op Zolder en Daytona ook mooie podium finishes, waarbij ik ook mooie gevechten heb gehad met Tim. Toen kwam helaas Laguna waarbij andere problemen, en het starten vanaf de pit, roet in het kampioenschap gooide. Okayama ging dan nog redelijk, maar ook daar zat ik met tijds/oefen gebrek. Met als toppunt Interlagos kwa oefengebrek. Ik ben uiteraard van nature wel erg rap (thanks mark bentvelzen voor die opmerking gisteren op teamspeak ) maar het beste haal ik er bij mijzelf alleen uit door enorm veel te rijden. Dan komt de ware snelheid wat meer naar voren zeg maar en dat zie je ook gewoon terug in de resultaten. Ik laat voorlopig het CSW stuurtje gemonteerd en wil met iRacing weer wat public races gaan rijden om het nivo wat constanter te houden (zoals ik helaas al vaker heb gezegt maar niet gedaan..) . Want het racen zelf blijft toch wel heel erg leuk, zeker in zo'n mooi veld waar eigenlijk weinig onbalans zat kwa prestaties. Nergens reed iemand doods rond, overal waren wel gevechten (voorin/midden/achterin het veld) wat voor een mooi kampioenschap heeft gezorgt. De mcLarens zijn hier ook erg geschikt voor, erg mooie klasse!

Bedankt organisatie en gefeliciteerd Michael en Tim met de posities boven mij in het kampioenschap!

Voor de statistieken ook nog wel leuk dat ik nog steeds in alle door DRNL georganiseerde kampioenschappen (titels dan, niet edities) een podium finish heb gehaald (ZAC/LEC/DRC/DRTCC/DRES/iROC/DRMX en nu de DRGTC). Leuk
    Laatst gewijzigd door Roy Visser; 26 april 2013 om 19:50
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

En last but not least, het raceverslag van Interlagos: http://www.digitalracing.nl/site/ind...?artikelid=172
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    En last but not least, het raceverslag van Interlagos: http://www.digitalracing.nl/site/ind...?artikelid=172
    Leuk
    DigitalRacing.nl feliciteert Michael met de eerste DRGTC titel! Daarnaast ook gefeliciteerd naar Fabian de Jong, die samen met Storm de rijders titel op hun naam wist te schrijven. Wij zien iedereen graag terug bij een volgend seizoen!
    Ik wist niet dat ik ook de rijders titel gewonnen had
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten