Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 76 t/m 94 van 94

Discussie: DRGTC | Ronde 5 | Okayama - 18 04 13

Member
    Naam
    Ron van den Hof

Standaard

Wat heb ik gebaald gister.
    Gistermiddag nog druk aan het testen geweest om de setup nog wat beter te krijgen wat gelukt is en wilde gisteravond gaan racen geen internet verbinding.
    Van alles geprobeert maar het was er gewoonweg niet waardoor ik helaas niet aanwezig was.
    Helaas maar de volgende ben ik er gewoon weer bij als het internet me niet in de steek laat.

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Ik heb wederom een leuke avond gehad

Kwalificatie ging goed met een 1.30.2 was ik tevreden. Kwam uiteindelijk op p21 terecht volgens mij.

Start van de race ging goed en er gebeurde tot mijn verbazing eigenlijk helemaal niks vreemds. Iedereen hield goed rekening met elkaar. Na een paar rondjes begon het veld zich een beetje uit te rekken en ik zat achter de beide Q-Dance auto's van Mark en Bob. Ik kon de pace tot mijn verbazing best goed volgen. Op een gegeven moment maakte Bob een foutje waardoor ik hem in de eennalaatste bocht voorbij kon prikken. Volgens mij rem ik voor de laatste bocht op mijn normale rempunt en Bob tikt hem er achter in. Resultaat een spin en een toch wat minder stabiele auto dan daarvoor. De schade was te weinig om te pitten dus maar gewoon doorgereden.
    Uiteindelijk kwam ik in een groepje met Pascal, Rinus, Eric, Marcel en misschien nog wel een paar terecht. Ik kon het niet zo goed zien want ze zaten allemaal in mijn spiegel Volgens mij heb ik Pascal minimaal de halve race op minder dan 0,5 sec achter me gehad. Een heerlijk gevecht maar uiteindelijk kon ik hem niet meer achter me houden. Het spiegel kijken kostte behoorlijk wat concentratie en daardoor reed ik ook niet echt snelle rondjes meer voor zover dat mogelijk was. Toen Pascal er langs was de auto op Map2 gegooit en proberen de rest achter me te houden en de finish te halen. Dat is gelukt op p16 waar ik tevreden mee ben
    Power by Cosworth

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

En weer een race uitgereden

Q: Toch wel tevreden. Er zat zeker wel een 1:28 in maar met een 1:29.2xx was ik tevreden! Ik mocht van P15 starten, net achter Gerben vd B.

R: Begonnen op mode2 en kon het groepje voor mij redelijk volgen. Deed express wat rustig aan om geen problemen te krijgen en door de eventuele problemen te blijven. Halverwege ben ik van mode2 naar mode1 gestapt (thnx voor het berekenen teamie Bob). Kon bij het groepje voor mij (Ruud, Stefan, Tiemen, Mark) aansluiten maar net nadat ik de aansluiting gevonden had maakte ik zelf de fout en kwam achter Pascal en Gerben te zitten.

Daarna weer de achtervolging ingezet op Gerben en Pascal die ik redelijk snel voorbij kon. Gerben verremde zich en Pascal maakte zelf de fout.
    Toen de rest van de race op uitrijmodes gereden en laatste 2 rondjes toch nog op mode2 gereden omdat ik toch niet helamaal zeker was betreft de benzine. Tiemen kwam snel dichtbij en door een eigen fout kon hij toch nog een plekje stijgen

Leuke race gehad zonder gekke dingen. Prima resultaat dus
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad... uitgereden. Met deze instelling ging ik ook de race in.

Eergister nog een 30.4 kunnen rijden, maar tijdens de qualificatie kwam dit er maar niet uit.
    Startpositie was voorlaatste met Jeroen Jonckers voor me. Tijdens de opwarmronde nam ik de bocht te ruim, waardoor ik Jeroen al in de rondte tikte. Ik was al bang dat ik hierdoor voordat de race uberhaupt van start ging, zijn race had verpest.
    Gelukkig bleek de schade mee te vallen en konden we allemaal voordat de groene vlag viel weer aansluiten.

Enkele ronden goed kunnen bijblijven, maar op een gegeven moment was ik nét iets te gretig met het gaspedaal in te drukken, waardoor er een spinde volgde.
    De plaatsen die ik gewonnen had door foutjes van anderen kon ik weer teruggeven.

Uiteindelijk een hele tijd in niemandsland gereden, geprobeerd om te race uit te rijden.
    Op een bepaald moment had ik mijn voorruit zo vuil met het rubber dat het zicht ook steeds beperkter werd. Maar hoeverder we in de race kwamen, des te beter ging het.

Mark Schuttenhelm reed voor mij, en ik kwam steeds korter bij met nog een paar ronden tegaan. Helaas met een minimaal verschil niet zijn positie kunnen afpakken.

Weer een aardige race gehad met Iracing.

Michael gefeliciteerd met je podium.

En op naar Brazillië.

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Dit was een vrij bewogen race voor mij.

Had nog niet met de McLaren op Okayama gereden dus waren men eerste meters gister. In practise kwam ik erachter dat de McLaren hier wel graag wil glijden maar op zich was het met 9 wing best goed vol te houden.

Qualifcatie:
    Ging best aardig en kon een PB rijden van 1.28.1. Echter gooide ik in men laatste ronde nog wel een 1.27.9 weg. Nu starte ik als 5de op de grid waar ik wel mee kon leven.

Race:
    Start was wat hectisch en ik opgesloten zat tussen wat mesnen waardoor ik 2 plekken evrloor en op p7 moest aansluiten. Ree nu vlak achter Jarno en merkte dat die wat moeite had met de auto. Kon de druk dan ook wat opvoeren. Echter in men enthousiasme raakte ik hem in de hairpin voor het rechte stuk. Verwachte niet dat die daar zo extreem af zou remmen (Ik rol daar meestal meer doorheen). Was gelukkig een 0 inc en we konden allebei ook door zonder veel tijd verlies. Nog een aantal rondjes achter Jarno gereden tot die dus eraf vloog door het missen van zen rempunt.
    Daarna kon ik een klein gaatje slaan met Jasper die achter me ree. Ben toen overgeschakeld naar map 2 om het einde van de race te halen zonder stop. Hierdoor kwam Jasper wel wat dichterbij maar voordat die kon aanvallen dook die de pit in. Nu ahd ik Roy achter me op ongeveer 5 seconde. Bleef voor de zekerheid door rijden op map 2 maar Roy kwam nu wel snel dichterbij. 3 rondjes voor het einde maar terug gegaan naar map 1 en proberen men positie te verdedigen. Echter zat Roy nu in men slipstream en met een mooie actie kwam die me voorbij op het lange rechte stuk. Moest toen achter hem aan maar kwam ook met Roy in contact doordat ik zijn rempunt verkeerd inschatte. Hij spinde half waardoor ik maar netjes wachtte tot die weer op weg kon. Daarna nog geprobeerd in de laatste ronde een inhaal poging te forceren maar Roy verdedigde netjes en zo als 5de gefinisched.

Leuke race met veel actie. Wel 2 foutjes van mij waardoor ik Roy en Jarno aantikte maar volgens mij was dat zonder al te grote gevolgen. Op naar Brazilië voor een mooie afsluiting van een leuk toernooi.

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Ik heb een zeer vermakelijke race gehad.
    De afgelopen tijd ben ik er druk geweest met mijn studie en kon daardoor niet de tijd aan de hobby besteden die ik graag zou willen. Woensdagavond heb ik voor het eerst de Mac uitgelaten op dit baantje om te kijken hoe hij zou aanvoelen. Echt lekker gingen de rondjes niet, maar dat verweet ik aan het gebrek aan tracktime. De tactiek was dus simpel: De boel heel houden, geen incidenten en de race uitrijden. Al met al had ik geen al te hoge verwachtingen. Met een plekje bij de eerste 15 zou ik tevreden zijn.

Naar verwachting was de kwalificatie niet je van het. Mijn teamgenootje bijhouden was schier onmogelijk (+1 sec) en met wat langere stints kon ik per rondje een paar tienden van mijn tijd afsnoepen. Uiteindelijk was P19 mijn plekkie.

De start verliep goed. Het was lekker druk in de eerste bocht, maar iedereen kwam er zonder problemen doorheen. Na een paar rondjes waren de posities verdeeld. Ik reed zo rond P18 achter de beide Q-Dancers en Roy D aan.
    Ik weet nog dat ik Mark B in de rondte zag gaan, maar lang kon ik niet genieten van mijn positiewinst. Ik maakte een fout en spinde van de baan af. Zonder schade kon ik mijn weg vervolgen, maar zat weer achter Roy D (ergens ben ik hem voorbij gegaan, maar wanneer en waar, geen idee).

Ik heb ruim een half uur achter Roy gezeten en in dat halve uur heb ik een paar keer de auto ernaast kunnen zetten, maar wist Roy te pareren.
    Roy had een veel betere tractie bij het uitkomen van bochten. Het gat wat hij daarmee kon creëren kon ik bij het aanremmen weer dichten. Uiteindelijk kon ik hem voorbij. Het was een zeer mooi, intensief en clean gevecht. Ik heb er van genoten

De laatste rondjes reed ik achter Jeroen J aan en we stonden op het punt om op een rondje gezet te worden. Eerst kwam Michael voorbij, toen Tim en daarna Dennis. Jeroen liet Dennis op het achterste rechte stuk voorbij. Bij het aanremmen van de hairpin kon ik daardoor Jeroen buitenom inhalen.

Ondertussen begon fuel-management ook wel een dingetje te worden.
    Ronde per ronde hield ik strak in de gaten hoeveel sap ik nog in de tank had zitten. 2 ronden voor het einde besloot ik de gok te nemen om geen pitstop te maken. Het laatste rondje was dat betreft best wel spannend. Met nog 0.1L (!) over ging ik als 14de over de streep en ben daar zeer tevreden mee.

Op naar Interlagos!

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Ik had er tijdens testen enorm last van dus heb hetzelfde truckje toegepast als op zolder. Toe in naar 0 op de vooras, rembalans iets verder naar achter en de camber naar 2.0. Dit werkte op zolder overigens beter als op okyama, maar mijn setup was ook erg slecht vandaag. Drop off viel na die truckjes wel mee, tijdens testen reed ik continu 29.4 en als snelste zelfs 28.4 met volle tank.. Q viel daarom best wel tegen. Morgen compleet verslag
    Thanks Roy. Ik ga er de komende week mee aan de slag

Standaard

Voorbereiding

Okoyama vaak gereden, maar vrijwel altijd in langzamere autos. De schrik zat er aardig in de eerste paar rondjes met de mcLaren. Wat onwijs glad zeg! De eerste testsessie alleen maar met racefuel gereden en setups geprobeerd. Uiteindelijk kwam ik uit op de setup van Zolder, maar de middag voor de race toch besloten om de setup van Niels Tieman om te bouwen naar iets wat lekker reed. De zolder setup werkt vooralsnog alleen lekker op zolder, ik vond hem op okoyama erg happig op een of andere manier, niels zijn setup voelde wat zachter en viel daardoor wat beter op te vangen. Verschillende keren geprobeerd om het overstuur er uit te halen, maar alle pogingen daartoe leidde tot een enorme heatbuildup in de voorwielen op een langere run. De wagen nog overstuurder gemaakt om dit tegen te gaan, maar dit alles leidde tot een enorme bezigheids therapie op de baan. Er was een sweet spot waarin alles klopte, maar die was behoorlijk klein, maar uiteindelijk wel precies op het juiste moment in de race

Kwalificatie

Ik reed 28.4 met Racefuel, dus dit leek mij een makkie om te verbreken, en dit deed ik ook.. met maar liefst 1 tiende! De wagen ging op low fuel met verse banden echt alle kanten op, in mijn snelste ronde heb ik geen een bocht de juiste kant op gestuurd. De frustratie sloeg toe en dit zorgde voor geen verbetering van het allereerste rondje..

Race

Wederom lekker van start, en kon al direct een paar plekken pakken. Zat hierna direct achter Fabian, voor wie ik absoluut wilde eindigen zodat ik voor Interlagos wat meer ruimte had voor het niet zorgen maken over minstens P3 in het kampioenschap. Ik reed hier overigens continu op engine mapping 1. Na een aantal ronden op de achterbumper liep ik heuvel op, enorm op fabian in, ik zet hem er naast en fabian gooit keurig de deur dicht, ik geef hem wel nog even een klein kusje, waarna we gezamelijk door de volgende paar bochten gaan. Bij de linkerknik verander ik mijn lijn voor exit speed en zoveel mogelijk aan de linkerzijde uitkomen, wetende dat fabian die de bocht vanaf links instuurd, vrijwel zeker rechts met een lagere exit speed uit gaat komen. De andere lijn die hij neemt verward Fabian alleen en hij spint. Gelukkig genoeg ruimte om er langs te rijden. In de verte rijden Tim en Michael, en achter mij zit Dennis. Op dit punt had ik mijn advies voor jeroen zelf moeten toepassen, de engine map in het begin van de race op 2 zetten, omdat de wagen op 1 echt superlistig was. Veel drift werk en onrust in de wagen zorgen ervoor dat ik niet echt van dennis weg kan rijden en uiteindelijk spin ik op de enige plek waar ik bang was dat het zou gebeuren, de knik voor het rechte stuk zit ik teveel links en tijdens het remmen zit ik in het gras en zwiept de wagen onder mij vandaan. Dennis passeerd, samen met nog 5 anderen, ondertussen schakel ik nog even op naar z'n 5 omdat ik mijn stuur ondersteboven vast had

Hierna volgt een heerlijke inhaalrace, met mooie uitrem acties en veel tactiek. Ik bleef tot de helft van de race op mode 1 rijden, zodat ik na rondje 17 precies wist hoeveel fuel ik gebruikt had en hoeveel ik moest besparen om het te halen. Na rondje 17 had ik nog iets van 43.7 liter in de tank. Theoretisch had ik dus nog 47 liter (46.3 plus 0.7 om er voor te zorgen dat hij niet ging happeren) nodig. Dat was dus 3.3 liter te weinig.. Tijdens testen had ik gezien dat ik 0.3 per rondje bespaarde met engine mode 2. Dat werden dus 11 rondjes rondracen op fuel save modus. Ik had een mooi anker punt aan het einde van rondje 24, aangezien ik vanaf dat punt makkelijk wist hoeveel ik nodig zou moeten hebben met engine mode 1 (immers, 10 laps is makkelijk uitrekenen hoeveel liter je nodig hebt als je weet dat je 2.7 per lap gebruikt) Na rondje 24 had ik precies 27.4 in de tank zitten. Yippie, nog 1 rondje op Mapping 2 en ik was er! Ik liep tijdens mapping 2 al in op de wagens voor mij (jasper en robbert) en toen ik overschakelde naar map 1 ging jasper naar binnen voor benzine. Robbert had met 9 rondjes te gaan bijna 6 seconden voorsprong en precies op dat moment voelde de wagen het beter aan als dat hij gedurende al het testwerk deed. Knallen dus! Continu 29.6 eruit geperst en met 3 rondjes te gaan zat ik op Robbert zijn achterbumper, nauwkeurig lettend op waar hij het meeste tijd verloor tov mijn tempo. Ik kwam er al gauw achter dat hij zich continu verremde in de rechterbocht omhoog, dat werd het punt. De eerste keer was het een beetje aftasten en mij laten zien, maar het rondje daarna zet ik hem er mooi naast, perfect gebruik makend van de ruimte die Robbert liet door hem wijd te laten lopen. Extra vroeg op het gas om overstuur te creeren en mijn radius kleiner te maken en kom vol oversturend binnen 5 cm van Robbert er langs. Persoonlijk hoogtepuntje

Robbert vergiste zich daarna nog in mijn rempunt en tikte mij rond in de langzame linker, maar wachte keurig tot ik weer recht sta en we gaan zo verder de laatste ronde in. 3.2 liter in de tank, dus even snel mapping terug op 2 gezet (heerlijk zo'n draaiknopje) om niet op S/F voorbij geknalt te worden vanwege een sputterende mcLaren, en jawel, een mooie near podium finish te pakken Eerlijk gezegt zat er niet meer in, ik weet niet of ik dennis achter mij had weten te houden, maar daar kom je niet achter als je zelf een foutje maakt. De setup was echt gewoon voor het eerst dit seizoen niet goed, maar eigenlijk precies de 8 rondes dat het uitmaakte, juist wel

Podium gefeliciteerd!
    Laatst gewijzigd door Roy Visser; 19 april 2013 om 19:27
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Wederom lekker van start, en kon al direct een paar plekken pakken. Zat hierna direct achter Fabian, voor wie ik absoluut wilde eindigen zodat ik voor Interlagos wat meer ruimte had voor het niet zorgen maken over minstens P3 in het kampioenschap. Ik reed hier overigens continu op engine mapping 1. Na een aantal ronden op de achterbumper liep ik heuvel op, enorm op fabian in, ik zet hem er naast en fabian gooit keurig de deur dicht, ik geef hem wel nog even een klein kusje, waarna we gezamelijk door de volgende paar bochten gaan. Bij de linkerknik verander ik mijn lijn voor exit speed en zoveel mogelijk aan de linkerzijde uitkomen, wetende dat fabian die de bocht vanaf links instuurd, vrijwel zeker rechts met een lagere exit speed uit gaat komen. De andere lijn die hij neemt verward Fabian alleen en hij spint.
    Het verwarde mij niet hoor Roy, maar precies vanaf die ronde begon ik probleem door te krijgen met mijn gaspedaal en ga je er steeds meer op letten. Tevens reed ik tot het ingaan van het rechte stuk op engine mapping 2 en jij in 1, vervolgens toen ik het rechte stuk op ging had ik hem op 1 gezet en nog kwam je als een raket naar mij toe. Ook bij die linkerknik waar ik hem vervolgens verloor reed ik op de curb waardoor er een onbalans in de auto kwam die ik normaal niet of nauwelijks had.

Al met al hadden we en leuk gevecht, maar uiteindelijk met een niet 100% gaspedaal was ik kansloos geweest.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Member Tiemenc's schermafbeelding
    Naam
    Tiemen Claus

Standaard

Ik heb trouwens de hele race op fuel map 1 gereden...niet dat ik bewust benzine heb gespaard maar waarschijnlijk was mijn tempo daar precies goed genoeg voor

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

ff mijn verslag:

In de practise alleen met volle tank gereden, om verbruik te bepalen op mapping 1 en mapping 2. Eind van de practise gebruikt om aantal ronden op map 2 uit te rekenen voor de race. 20 ronden was dat voor mij uiteindelijk. Tactiek was om dat de eerste 20 ronden te doen. Ging uit van 35 rondjes.

Kwali: Ging redelijk, terwijl de vlag al gevallen was mijn tijd nog verbeterd, maar leverde geen positie winst op. P7 voor mij.

Race: Volgens mij verloor ik een plaats aan Jarno bij de start, ben direct op mapping 2 gestart. Kon de mannen voor me redelijk bijhouden. Totdat Jarno eraf ging en Jasper en Robbert ineens een stuk harder gingen.
    Roy nog voorbij gegaan die ff aan het grindhappen was. Die haalde mij kort daarna weer in op het rechte stuk voor de hairpin, hij gebruikte daar heel even mapping 1 om meer topsnelheid te hebben dan ik op mapping 2. Heb wel verdedigd, maar kon Roy niet achter me houden. Mooie actie!
    2 bochten daarna voor de 2 hairpins achter elkaar rem ik op hetzelfde moment als Roy, maar Jarno die achter ons zit remt een klap later. Waardoor hij mij aantikt, maar ik er verder geen last van had.

Daarna de race uitgereden, weinig gevechten gehad, vanaf eind ronde 21 naar mapping 1 gegaan. Kon iets inlopen op Roy, maar die ging iets later volgens mij ook weer naar mapping 1.

En gefinished op P6. wel 34 rondjes, had dus voor nog een rondje benzine aan boord.

Werd wel fair gereden moet ik zeggen! Maar een superleuke race voor mij was het nou ook weer niet haha.

Organisatie bedankt voor dit seizoen! Op naar het volgende, daar zoek ik nog een team/teammaat voor die wel elke race aanwezig kan zijn!

Interlagos kan ik helaas niet bijzijn, i.v.m. verjaardag van mij Pa! Die kan ik niet best overslaan natuurlijk

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik wil hierbij en public mijn excuses aanbieden aan Peter vd Kolk. De laatste tijd zijn er (privé) wat zaken voorgevallen. Het race-incident op Donderdagavond was de druppel en daarbij heb ik me laten gaan op een manier die niet Niels Tieman-, DRNL Admin- of forum-waardig is.

Nogmaals mijn excuses.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Bij deze aanvaard Niels, dan is wat mij betreft alles weer goed tussen ons.
    Helemaal netjes dat je het ook nog hier doet.
    Hopelijk kunnen we een volgende keer als we weer tegen elkaar racen er een mooi gevecht van maken, maar dan met goede afloop voor beiden.

Standaard

Heeft iemand voor mij de replay van Okayama misschien beschikbaar?
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Heeft iemand voor mij de replay van Okayama misschien beschikbaar?
    Is over 15min hier te downloaden.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Thanks! Ik pak hem vanavond even op.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Beter laat dan nooit, het raceverslag: http://www.digitalracing.nl/site/ind...?artikelid=171
    DigitalRacing.nl

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Leuk leuk leuk
    Power by Cosworth

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Beter laat dan nooit
    RIP Mama