Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 101 t/m 114 van 114

Discussie: DRGTC | Ronde 4 | Laguna Seca - 04 04 13

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    vanaf toen met Gerben K in mijn nek gereden, die na de mooie inhaal poging de wagen wel heel erg voor mijn auto gooit. Opzich niet erg omdat ik hem er toch niet langs wilde zetten, maar wel erg aggressief.
    ....erg aggresief? Ik gooi gewoon de deur dicht en jij rijdt tegen mijn achterkant aan, wat jij daar aggresief aan vindt boeit me eigenlijk helemaal niets. Als je iets tegen mijn rijgedrag hebt, dien je maar een protest in in plaats van klagen op het forum. Is niet de eerste keer dit seizoen.

ff mijn raceverslag:

Na een kleine 3 weken in de ban te zijn geweest van de fijne griep die in Nederland heerst, was ik deze week weer aan het werk gegaan. Zat donderdagavond nog te twijfelen om mee te doen. Toch maar gedaan, en heb wel fun gehad!

Practise: collegarijders Ruud Mulders was zaterdag bij mij geweest en had ff in mijn rig gereden. Het stuur en pedalen moesten toen opeens gecalibreerd worden, oke ff gauw gedaan en Ruud kon wat rondjes rijden. Daarna FOV anders ingesteld op advies van Ruud. Dat was ff flink wennen voor mij.
    Nu kwam ik donderdag de server in, en de auto reed serieus k*t, zat rond de 20e plek te harken. Dacht dat het aan die FOV lag, maar na ff opnieuw kalibreren van de pedalen en stuur reed het weer normaal. En dit keer eens met de medium friction remblokken ipv de hard waarmee ik voorgaande races reed. Vlak voor de kwali kon ik nog een 7e tijd rijden.

Kwali: In mijn eerste vliegende rondje kom ik achterop Tjerk, ik besluit hem niet in te halen, want hij zit natuurlijk ook in een snelle ronde. En dan had ik in ieder geval een geldende rondetijd staan. Daarna nog 2 of 3 runs gedaan wat mij de 4e plek bracht. Had nog iets sneller gekund, maar dat had volgens mij niets uitgemaakt.

Race: Fuel, had geen idee, hoorde dingen over Map2 en uitrijden, hoorde ook dingen over 7 liter bij tanken. Ik besloot om 19,nogwat liter bij te tanken. Dus de race gestart. Bij een inhaalactie op Jarno hadden we helaas contact, volgens mij bleef ik redelijk netjes aan de binnenkant, maar ik kan de replay niet terugkijken. Hierdoor kon Dennis er voorbij. Daarna spinde Tim eraf, en haalde Jarno mij weer in. Paar rondjes daarna haalde Robbert mij in, en kon ik een tempo rijden waarbij ik uitliep op diegene achter mij.
    Met nog 70 liter in de tank besloot ik te stoppen. Dubbele foute keuze achteraf, want aan het eind van de race had ik 19 liter over, en ik kwam achter mensen terecht die op Map2 reden.
    Kwam achter Jeroen Ursem de baan op, die gleed er eigenhandig af, dus daar had ik geen moeite mee. Toen kwam Eric Nannings... rondenlang heb ik daar achter gehangen. Paar keer verslikt in bochten waar Eric langzamer dan ik doorheen ging. Dit leverde me zelfs een halve spin achtig iets op waardoor ik ff moest ploegen in de grindbak. Daardoor kon Roy mij voorbij. Dit ging om positie.
    En tot mijn grote verbazing gaat Eric ruimschoots aan de kant op Roy te laten passeren. Omdat hij in gevecht is voor de titel zegt Eric op teamspeak...Je had hem makkelijk achter je kunnen houden Eric, want ik was sneller dan Roy, en ik kon je ook niet voorbij.
    Maargoed, ik haakte weer aan bij Eric, en had al gezegd op teamspeak dat ik meer risico zou nemen om er voorbij te komen. En dit gebeurde ook, laatste bocht wring ik hem er tussen door en vanaf daar zie ik de Enweb wagen kleiner worden in mijn spiegel. Geen nette inhaalactie, maarja, aan optochten doe ik niet. Dus als iemand goed verdedigd, neem ik gewoon meer risico.

Toen Mark S voor de neus, maar die elimineerde zichzelf met een schuivertje.

Daarna een mooi gevecht met Mark B gehad, die zeer strak reed! Uiteindelijk door een remfoutje van Mark zijn kant hem in kunnen halen.

Daarna richting Roy, die ik uiteindelijk in de eerste bocht kan passeren. Nadat ik er voorbij was, pakte Roy een lijn die iemand pakt om in te halen. Maar ik zat er nog voor, dus ik gooi lekker de deur dicht waardoor Roy op mijn achterbumper tikt. Vanaf daar richting Maik gereden, en die in de laatste of een na laatste ronde in de eerste bocht ingehaald.

Een paar bochten voor het einde krijg ik nog een plekje van Niels Tieman kado, die dit keer geen motor opblies, maar te weinig peut had!

8e plek voormij. Had meer ingezeten, als ik wat meer tijd in de fuel berekening had gestopt en later naar binnen was gegaan. Maargoed alsnog een leuke race gehad!

Eerste keer in de punten dit seizoen, Spa gecrashed, Zolder crash door iemand anders wel kunnen finishen, Daytona griep, Laguna 8e. Ook jammer dat mijn broertje door drukte op de zaak en zijn nieuwe huis nauwelijks aan gamen/racen toekomt. Maar ik ben allang blij dat het daar op de zaak druk is, itt de verhalen die je van andere bedrijven hoort.

Okyama hoop ik toch zeker op een top 5, ben de griep bijna weer helemaal kwijt, dus zou weer wat meer kunnen testen.

Interlagos moet ik helaas missen wegens andere verplichtingen.

Het volgende seizoen moet beter worden, en ik heb al een open sollicitatie gehoord van een voor mij bekend team

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerben Bekijk bericht
    En tot mijn grote verbazing gaat Eric ruimschoots aan de kant op Roy te laten passeren. Omdat hij in gevecht is voor de titel zegt Eric op teamspeak...Je had hem makkelijk achter je kunnen houden Eric, want ik was sneller dan Roy, en ik kon je ook niet voorbij.
    Dít is bij meer rijders een probleem, ik zie dat ook vaak bij rijders waar Michael Storm achteraan rijd. "ik ben toch niet sneller" Nou en?

Ik ga liever een gevecht aan wat ik waarschijnlijk na 3 bochten al verlies, dan dat ik aan de kant ga omdat iemand sneller is. Zolang het voor positie is mag je gewoon racen hoor.

Dat is ook voor rijders die een vroege stop doen trouwens, die hoef je ook niet langs te laten. Ze rijden achter je, probeer ze daar dan te houden

Ik laat Roy overigens ook gewoon langs, maar dat is meer uit familie/team oogpunt

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Standaard

....erg aggresief? Ik gooi gewoon de deur dicht en jij rijdt tegen mijn achterkant aan, wat jij daar aggresief aan vindt boeit me eigenlijk helemaal niets. Als je iets tegen mijn rijgedrag hebt, dien je maar een protest in in plaats van klagen op het forum. Is niet de eerste keer dit seizoen.
    Alleereerst mijn excuses als ik aanvallend overkom dat was niet de bedoeling, ik denk dat assertief een betere woordkeus had geweest. Zo voelde de actie in ieder geval vanuit mijn stoel. Ik blijf rechts rijden omdat het niet de eerste keer is dat ik jouw achterbumper aantik doordat ik de situatie verkeerd inschat. Je zet nu alleen de Mclaren voor mijn neus terwijl je gaat remmen, ik kan zoals je ziet geen kant op en reageer zsm met helaas contact tot gevolg. Inhalen was echt mijn doel daar niet, ten eerste is de bocht helemaal klote daarvoor, ten tweede had ik jouw nodig om naar Maik te rijden, ten derde had je die positie gewoon verdient (want ook mij viel het op dat Eric het jouw veel en veel moeilijker maakte) en als laatste was het gewoon een mooie inhaalactie.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=VGroZObgPu4[/ame]

Filmpje is alleen ter verduidelijking van mijn zicht op de situatie, niet om vingers te wijzen. En het is totaal niet protest waardig, ik noem het alleen op als moment in de Race. Ik weet zelf ook dat ik erg assertief kan rijden/verdedigen en jij hebt vanwege andere leagues waar het mijn schuld is dat ik jouw kont aantik (door verkeerde inschattingen van mijn kant) veel meer grond voor protesten wat dat betreft.

Dus bij deze mijn excuus als mijn opmerking het verkeerde keelgat in schoot, en ik hoop dat het filmpje en de uitleg de situatie wat verduidelijkt.

Maargoed, ik haakte weer aan bij Eric, en had al gezegd op teamspeak dat ik meer risico zou nemen om er voorbij te komen. En dit gebeurde ook, laatste bocht wring ik hem er tussen door en vanaf daar zie ik de Enweb wagen kleiner worden in mijn spiegel. Geen nette inhaalactie, maarja, aan optochten doe ik niet. Dus als iemand goed verdedigd, neem ik gewoon meer risico.
    Zoals gezegt, dit viel mij ook al op. Ik zag je al lang bezig zijn en maakte mij ook al op voor een mooi gevecht met dito inhaalactie. Het is niet dat ik het niet op prijs stel dat je voor mij aan de kant gaat hoor Eric, maar het is niet nodig. Als het om positie gaat, race dan gewoon de persoon die achter je aan rijd. Daar zijn we hier mee bezig. Die persoon achter je die hoger staat in het kampioenschap of veel sneller is rijd daar doordat hij in vele gevallen zelf een fout heeft gemaakt. Juist doordat je aan de kant gaat beinvloed je het Kampioenschap alleen maar meer, voor jezelf, maar ook voor de mensen die je er niet op dezelfde manier langs laat. Ik heb ook een aantal bochten vast gezeten achter Willie of Manuel, en vind het alleen maar leuk als ze niet voor me aan de kant gaan.

Het is ook niet leuk voor de mensen die er voordeel bij hebben als de persoon voor hun in het kampioenschap een Freepass krijgt naar voren en zo makkelijker zichzelf weer in de punten rijd. Punten hoor je te verdienen, niet zomaar in je schoot geworpen te krijgen. Juist doordat je bepaalde mensen er zo maar langs laat en anderen er hard voor gaat racen heb je een veel grotere impact op het kampioenschap.

Ik snap de goede bedoelingen Eric en de anderen die het doen, maar we zijn hier om te Racen en ik vind het mooier om 1 ronde lang voor P28 te vechten als 20 rondes op P1 met een gat van 5 seconden naar achteren.

En zoals jeroen zegt, Teamgenoten daargelaten. Dat is overigens maar goed ook, want als ik jeroen nog zou moeten racen voor positie dan verlies ik nog veel meer tijd, aangezien ik iedere keer nadat ik hem inhaal het zo onwijs tof vind dat ik een fout fake om het nog een keer te doen.
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

En zoals jeroen zegt, Teamgenoten daargelaten. Dat is overigens maar goed ook, want als ik jeroen nog zou moeten racen voor positie dan verlies ik nog veel meer tijd, aangezien ik iedere keer nadat ik hem inhaal het zo onwijs tof vind dat ik een fout fake om het nog een keer te doen.
    Nou Jeroen dat je dat maar weet
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

"vroeger" toen Jeroen en Ik met Gran Turismo 3 en 4 nog tot de top behoorde en nagenoeg even snel waren, was het inhalen van elkaar het allermooiste, we hebben echt gigantisch veel rondjes gereden op elkaars achterbumper. Mocht het ooit een keer gebeuren dat Jeroen weer in die vorm komt en hij rijd voor mij op positie, dan gaat het extreem moeilijk worden voor mij om er langs te komen, hij kent al mijn truckjes . De laatste DRTCC race op Imola was daar al een mooi voorproefje van
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Mocht het ooit een keer gebeuren dat Jeroen weer in die vorm komt
    Zolang simracen niet meer richting Arcade gaat, ga ik niet tippen aan de snelheid die jij hebt

Tenzij ze Imola inscannen, want dan ga ik daar pas rusten als ik alle records op m'n naam heb staan

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Ursem Bekijk bericht
    Zolang simracen niet meer richting Arcade gaat, ga ik niet tippen aan de snelheid die jij hebt

Tenzij ze Imola inscannen, want dan ga ik daar pas rusten als ik alle records op m'n naam heb staan
    /me stelt een petitie op aan iRacing... please pretty please scan Imola.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

SBC | League Admin BobVSomeren's schermafbeelding
    Naam
    Bob van Someren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabian de Jong Bekijk bericht
    Als we een optie hadden gehad met een 'duimpje' knop, had het hele forum op 'i like' gedrukt
    DJ Fennec.nl
    Twitch TV
    Sporting immortality doesn't come easy!

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabian de Jong Bekijk bericht
    Eerst Magny Cours!

Roy duidelijk verhaal excuses aanvaard. Tot op Okyama!

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Eerst Magny Cours!
    Weet iemand tot hoever die Noord-Koreaanse raketten kunnen? Anders heb ik nog wel een tip voor ze
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

SBC | League Admin BobVSomeren's schermafbeelding
    Naam
    Bob van Someren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darthwillie Bekijk bericht
    Weet iemand tot hoever die Noord-Koreaanse raketten kunnen? Anders heb ik nog wel een tip voor ze
    You Sir, just made my day!
    DJ Fennec.nl
    Twitch TV
    Sporting immortality doesn't come easy!

Senior Member Joost van den Heuvel's schermafbeelding

Standaard

Wilfred
    jungletrain.net - 24/7 drum and bass radio

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Leuke race gehad. Met Gerben wat extra gevochten .
    Alleen in ronde 37 was Ruud iets te enthousiast waardoor we er samen na de corkscrew eraf stuiterde.

Voor de rest kan ik alleen maar verwijzen naar Post je nieuwe aankoop bericht 763
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Ik heb nog even de replay nagekeken om er zeker van te zijn dat het in mijn race enthousiasme niet erger was dan dat het leek maar in bocht één kruip ik al op je bumper en in de eerste rechter bocht zit ik er echt al bovenop. Doordat ik er al zo dicht op zat en Jarno op mijn bumper had kon ik je niet echt pakken op de exit uit de bocht waardoor ik er nog wat bochten achter moest blijven hangen. Op het rechte stuk richting de corckscrew ga je dan prima aan de kant. Uiteindelijk heb ik er geen last van gehad en heb ik Jarno achter me kunnen houden. Ik dacht ook dat je in gevecht was met Mark dus tijdens de race had ik er wel begrip voor.
    Dennis, ik wilde hier nog even een reactie op geven. Afgelopen race viel het me op een gegeven moment op dat de gap naar degene achter mij 0.6 seconde was, en zoveel zat ik ook achter mijn voorligger waarvan ik het gevoel had er soms vol op te zitten en eerder moest remmen etc. Maar in mijn spiegel leek het toch alsof het gat naar achteren veel groter was.
    Ik herinner mij nu weer dat ik ooit de instellingen van de FOV van de mirror heb gewijzigd omdat ik op de ovals te gestressed raakte van die auto's zo vol in beeld.
    Bij mij lijkt de afstand in de spiegel dus veel groter dan hij in werkelijkheid is. Ik zal voor de volgende race kijken of ik dit kan veranderen want ik zat in het geval met jou op Laguna dus wel fout Op Okayama werd ik in de kwali ook al verrast door mn teamie

en meer kijken op mn f3 schermpje natuurlijk

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten