Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 65

Discussie: [iROC2] Round 4: Indianapolis 150 | 27 11 12

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Het is echt een tricky oval! Nog erger dan met de Indycar. Je hoeft maar iets te laat in te sturen en je verliest ontzettend veel tijd!

De 23.1 is er al. Nu nog constant rijden voor de rest van de run.
    Laatst gewijzigd door NielHekkens; 26 november 2012 om 13:44

Standaard

Als je 23.1 kan rijden is het niet zo erg dat je wat tijd verliest bij te laat insturen

Standaard

Precies wat ik ook al dacht
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member

Standaard

Als het een 1:23.1 is dan is het een ander verhaal..

Member Tiemenc's schermafbeelding
    Naam
    Tiemen Claus

Standaard

Ik weet niet of er al een nieuwe versie van de carset is, maar mijn paint is ook via trading paints te downloaden

Senior Member Ruudje's schermafbeelding

Standaard

Omdat Jarno er ook een rijdt, toch maar een Jimmy Johnson set in elkaar geschroefd. De handling is redelijk, morgen de longer run nog testen.

Naam
    Niel

Standaard

Ik gebruik nu een 'normale' set en heb nu een 53.0 gereden met race trim. Over de snelheid ben ik wel redelijk tevreden alleen mag die nog iets looser. Maar niet ook weer te loose.
    Bocht 1 op Indianapolis is een van meest verraderlijke bochten die ik ken

Senior Member

Standaard

Ik krijg die setup van Jarno echt niet de bocht om. Het ding wil alleen maar rechtdoor, ik kwam niet verder dan een 53.7 ofzo. Met wat aanpassingen een 53.2, maar echt tevreden ben ik nog niet

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

De 1e van de 2 races die ik gepland moet missen.
    Ik mag op het moment van de race werken.

Zonde, want Indy lijkt me een mooie oval met de Trucks.
    Daytona ben ik er pas weer bij

"Overtaking is an art"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NS Bekijk bericht
    Ik krijg die setup van Jarno echt niet de bocht om. Het ding wil alleen maar rechtdoor, ik kwam niet verder dan een 53.7 ofzo. Met wat aanpassingen een 53.2, maar echt tevreden ben ik nog niet
    Ga je veel te hard de bocht in

Ik heb uit die set een .899 weten te halen

Naam
    Niel

Standaard

Dit heeft nog niemand gezegd

RACEDAY!

DigitalRacing.nl

Standaard

Mijn abbo is verlopen en ik heb voorlopig geen extra geld om hem te verlengen. Ik zal dit topic met veel plezier blijven volgen.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Als het goed is ben ik mooi op tijd thuis vandaag. Wat zeer goed uit komt want ik heb nog geen ronde gereden. Op hoop van zegen deze race.

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

5 liter meer.. en ik had hem krap aan kunnen winnen Jammer dat er geen late yellow kwam

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Senior Member

Standaard

Iets te enthousiast de pit in, 15 seconden stilstaan, scheelde me minimaal 2 en maximaal 4 plekken

Naam
    Niel

Standaard

Wow. Wat een gave race! Vooral de milage pitstops aan het einde!
    Nogmaals sorry voor de tik bij de restart Tiemen!

Na de laatste restart een leuk gevecht met Peter gehad! Het was heel lastig om hier in te halen.

Het is nu al mijn 3e P5 van het seizoen.

Gefeliciteerd Jarno!
    Laatst gewijzigd door NielHekkens; 27 november 2012 om 22:12

Senior Member Ruudje's schermafbeelding

Standaard

Leuke race gehad, maximale eruit gehaald. Jarno was een stuk sneller op de long run. Door de cautions en de pitstrategie kon ik met nog 36 te gaan (net geen tank). Aan kop met Dennis die verrassend goed het tempo kon bijbenen. Het gevecht met Dennis en Roy/Jarno leverde me ongeveer 3 seconden op, maar aan het einde van de run zag ik al dat Jarno eenmaal voorbij 0.2 per rondje inliep op mijn al maar looser wordende truck. Zelfs met voldoende fuel had ik Jarno nooit voorgebleven, dus gokte maar op bandjes aangezien ik toch wel een aantal seconden stil moest staan voor fuel.

Wagen was niet loose meer na de stop, maar Jarno had teveel gewonnen met zijn spash & dash!. Jarno was de rapste vanavond, dus dik verdiende overwinning!

Volgende keer Richmond, een geweldige Oval!

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

weehoo, eerste iROC2 race uitgereden! En hoe

eigenlijk een heel grappige race gehad

heren, bedankt voor het on the fly uitleggen hoe ik mn penaltys moest uitdienen, ik snapte er weinig van, en al die regeltjes en dingetjes wist ik echt niet.
    Jullie hulp heeft me in de race gehouden, anders had ik echt niet meer in de lead lap gezeten. Toen kwam ook de yellow nog op precies het juiste moment, volgens mij reden jullie op start/finish toen ik weer weg mocht, moest 33 seconden stilstaan....

na die caution lag ik op P8, en na de herstart had ik een goed tempo, kon Maik, Diederik en Niel pakken, alleen Roy ging er op briljante wijze nog tussendoor, daar nam je wel aardig risico volgens mij of viel dat mee? Aansluiting met groepje Jarno, Roy, en Dennis ging ik niet krijgen en Niel bleef lang achter mij, toen de stops er bijna aankwamen maakte Niel een move en heb ik het niet te moeilijk gemaakt, was van plan om de rechterbanden te wisselen om hem daarna op de baan in te kunnen halen. Kwam na de stops op meer dan 3 seconden achter Niel de baan op, op start/finish waren dat er nog 0,5 geloof ik. Heel mooie race gehad, en mn eerste punten!

Ik leer het vast nog wel een keer...

Naam
    Niel

Standaard

Standaard

Yes! Ik kan het nog

Al op woensdag kon ik een goeie set in elkaar draaien die ik daarna niet meer verbeterd heb. Maar ik heb wel een stuk of 5 full fuel runs gedaan en dat heeft me vooral op het gebied van throttle control veel gebracht. Ik kon echt heerlijk door de bochten met een hele kleine drift. En op Indy is loose snel.

Ik had nog niet met q tape gereden, maar in race trim had ik een .7 staan, dus ik verwachtte een .6 of 5, maar het werd zelfs een .4! Ik was duidelijk niet de enige die van het verschil schrok

In de race lag ik vooral dubbel om Peter, ik weet hoe stressvol het kan zijn om in de lead lap te blijven... Peter had echt alle mazzel van de wereld en ik vond het behoorlijk hilarisch.

Een full fuel run is 32 rondjes en tijdens de testrace had ik gezien dat je dat in verkeer kunt rekken tot zo'n 36 rondjes. Ik besloot daarom om naar binnen te gaan terwijl een hoop anderen buiten bleven. Ook zou ik dan bij een late caution of green flag stop minder fuel mee hoeven nemen waardoor ik in de pits nog wat zou kunnen winnen. De yellow kwam echter net te vroeg waardoor stretchen niet ging werken (echt niet Jeroen ) en ik snel achter Rudy aanmoest. Na een geweldig gevecht met Dennis kon ik achter Rudy aan die al zo'n 3 seconden weg was. Gelukkig liep ik wel in, maar het werd erg spannend toen hij ging pitten en ik op z'n Schumachers nog wat snelle ronden moest stampen. Ik ben doorgereden tot ik een achterblijver tegenkwam. Pit in en pit uit vrijwel maximaal gedaan en tot mijn vreugde (en lichte verbazing) kwam ik 2 seconden voor Rudy terecht. Later kwam ik er achter dat hij z'n rechterbanden had gewisseld, terwijl ik alleen een korte splash en dash deed. Maar victory was mine! En na het harde werk van de week, voelt dat errug goed

Standaard

Mooi om te lezen heren!

De uitslagen en nieuwe standen staan inmiddels op de site, er zat een malware melding in de weg maar dat is inmiddels opgelost als het goed is.

Als Rudy de volgende race zijn voorsprong van 22 punten niet laat terugvallen naar minder dan 16 dan is hij in Richmond al kampioen!
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Member Tiemenc's schermafbeelding
    Naam
    Tiemen Claus

Standaard

Te gekke race gehad!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielHekkens Bekijk bericht
    ...
    Nogmaals sorry voor de tik bij de restart Tiemen! ...
    Geen probleem Hoort erbij.

Heb een leuke avond gehad. Ik had een goede Q maar Jarno had een sick goede Q!! Wat een tijd...

Over de race:
    Ik kon in het begin absoluut niet in mijn ritme komen en moest veel plaatsen laten. Na de crash bij de restart waar Niel me aantikte had ik toch net iets teveel damage waardoor ik niet aan kon klampen. Heb lekker met Yannick geraced! Jammer dat dit niet om positie ging.

7e plaats ben ik tevreden mee, veel hoger dan 5e zat , als ik zelf beter had gereden en mijn truck geen schade had, er denk ik toch niet in.

Mooie green flag run aan het eind! Heb nog nooit een echte fuel milage race meegemaakt dus dat was wel even rekenen voor me

Standaard

Indy bleek een race met behoorlijke mixed feelings te zijn...
    Ik had niet veel getraind (o.a. door gebrek aan een setup). Ik kon wel stabiel rondrijden maar de rondetijden waren behoorlijk off pace.
    In de kwalificatie zowaar een PB eruit geperst, maar toen ik nog even wat ging drinken en terug kwam in mijn "man cave" had ik een missed start :doh:
    De eerste caution kwam gelukkig op tijd zodat ik weer kon aansluiten.

Bij de restarts kon ik gek genoeg aardig meekomen en verdedigen (en soms zelf aanvallen) maar na een rondje of 3 kreeg ik al zoveel onderstuur dat ik de snelleren ervoorbij liet.

Daarna bij 2 cautions op rij betrokken geraakt. 1x vol driftend over het rechte stuk nadat ik was aangetikt door een spinnende truck
    De fast tows hielpen me weer op weg, dus deze week vielen ze wel goed voor mij

Bij de laatste restart was ik ineens heel loose; bijna gespind maar ik hield m nog net en niemand raakte me. Daarna achter de rest aan gehobbeld op P14. P10 t/m P13 waren even snel maar lagen 3 seconden voor.
    Toen ik er eenmaal achterkwam dat we tekort fuel hadden heb ik eerst nog geprobeerd brandstof te sparen, wat redelijk ging maar toch wel veel tijd kostte. Daarom eind lap 56 alsnog naar binnen gegaan voor een splash, waarmee ik toch nog 2 plekken heb gewonnen.
    Achteraf gezien had ik waarschijnlijk toch beter gewoon door kunnen rijden op langzamer tempo want dat had me een seconde of 10 minder gekost waardoor ik 10e had kunnen worden.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raimond Bekijk bericht
    Ik had niet veel getraind (o.a. door gebrek aan een setup).
    Misschien toch wat vaker het race topic checken. Op vrijdag stond er al een behoorlijk stabiele en snelle setup in dit topic.

Standaard

Dat topic check ik dagelijks, maar ik heb (zeker in het weekend) ook andere dingen te doen. Normaal pluk ik een setup uit het iracing forum o.i.d. en kan dan doordeweeks oefenen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten