Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 65

Discussie: [iROC2] Round 4: Indianapolis 150 | 27 11 12

Standaard [iROC2] Round 4: Indianapolis 150 | 27 11 12

ROUND 4: INDIANAPOLIS 150 | 27 11 12

Inleiding
    Wie gaat Rudy de Wit tegenhouden dit seizoen? We zijn halverwege en het is voor hem de volle score tot nu toe. Jarno Pannekeet deed een poging door in Dover de pole position te pakken maar in de incident-packed race was het toch weer Rudy die het hoofd koel wist te houden. Roy Visser deed goede zaken en reed zichzelf naar de tweede plek in het kampioenschap toe, maar heeft wel al 20 punten achterstand. Dennis Gerressen scoort mooi constant dit seizoen en staat derde in de titelstrijd.

Het contrast met Indianapolis kon niet groter zijn. Langere baan, hogere snelheden en meer ruimte vragen om een hele andere aanpak dan in Dover.

Circuit
    Een van de meest legendarische circuits ter wereld is de Indianapolis Motor Speedway, home of the Indy 500. Deze oval heeft als bijnaam The Brickyard omdat het wegdek vroeger van bakstenen (bricks) was gemaakt. Tegenwoordig zie je die bij wijze van knipoog naar het verleden alleen nog terug in de start-finishlijn (yard of bricks). De formule is sinds 1909 onveranderd: vier bochten en vier duidelijke rechte stukken maken dit tot een bijzondere oval.

Testsessie
    We gaan een traditie inbouwen om voorafgaand aan de officiële race een testsessie op te zetten. In dit geval zal de testsessie plaatsvinden op zondag 25 november 2012. Het tijdschema is:

18:30 - 20:00 practice, inloggen
    20:00 - 20:05 kwalificatie (lone qualifier, 4 laps)
    20:05 Green flag - oefenrace halve lengte (30 laps).

Het wachtwoord is drnltest.

Tijdschema race
    De sessietijden zullen als volgt zijn:
    18:30 - 20:00 practice, inloggen
    20:00 - 20:05 kwalificatie (lone qualifier, 4 laps)
    20:05 Green flag
    Aantal ronden: 60

De server zal in totaal 4 uur lang online zijn, genoeg tijd dus om ook nog even lekker na te praten!

Het wachtwoord wordt per e-mail nieuwsbrief verzonden, uiterlijk 1 avond vooraf.

Uitslag
    Eerst racen.

The links
    iROC2 round 1: Charlotte 150
    iROC2 round 2: Michigan 150
    iROC2 round 3: Dover 125

iROC2 algemene thread
    Charlotte testrace
    iRacing forumdeel
    Racesim setup thread

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Het zal lastiger worden om hier een goede afstelling voor te maken, want er is helemaal geen basis/fixed set van iRacing.
    Ik zal mijn best doen om de anderen weer helpen.

Standaard

This is gonna be gooooood

Heel erg benieuwd hoe de Trucks hier op rondrijden, alleen maar gaver omdat ik ieder rondje langs de plekken ga rijden waar ik zelf gestaan/gezeten heb
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Naam
    Niel

Standaard

Persoonlijk denk ik dat de fixed setup van Pocono een goede basis is. Die heeft ook van dit soort lange rechte stukken met relatief vlakke bochten.
    Correct me if I'm wrong

Senior Member Ruudje's schermafbeelding

Standaard

Wat voor banden hebben we, schoenen of ijsklompen? Kan me herinneren dat deze tussen een oefen race op woensdag en een race op donderdag wisselde voor de Impala A, dat was dag en nacht verschil.

Set gaat hier 2 groepen opleveren net als op Michigan.

Member Tiemenc's schermafbeelding
    Naam
    Tiemen Claus

Standaard

Ben benieuwd! Heb volgens mij nog nooit in league verband met een sprint/nationwide of truck car op deze oval gereden.

Totaal nieuwe ervaring voor mij en een goede uitdaging om van de puntloze situatie in de standings af te komen.

Standaard

Short track banden -> Kentucky set als start punt. Te loose bij het uitkomen, wel vlot. Conventioneel wint .1 in T1/2 en .1 in T3/4 en verliest 0.2 op de rechte stukken.

Kwam op 53.4 uit met de Kentucky set. Het zal jagen worden op een 52.9.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

En weer een race die ik moet missen
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruudje Bekijk bericht
    Short track banden -> Kentucky set als start punt. Te loose bij het uitkomen, wel vlot. Conventioneel wint .1 in T1/2 en .1 in T3/4 en verliest 0.2 op de rechte stukken.

Kwam op 53.4 uit met de Kentucky set. Het zal jagen worden op een 52.9.
    Short track banden? Dat is raar, aangezien de baan 2.5 mijl is.
    Met de Pocono fixed setup reed ik na een aantal rondjes 53.63x.

Ik zal de Kentucky setup binnenkort eens proberen.
    Wat voor tijden rijd je met zo'n 'neus hoog, achterkant laag' setup?

Standaard

Met m'n dover set een 53.2, Was tight op entry en late exit. Entry missen is vrijwel altijd de muur in.

Wat me wel een beetje zorgen baarde is dat de neus opstijgt bij de exit zoals op een flat track als new hampshire en milwaukee. Er zal dus meer dan een half uurtje nodig zijn om de set werkend te krijgen en dat voor 2/3 mph op het rechte stuk.

Naam
    Niel

Standaard

Heb nog een Hotlap video gevonden over IMS. Ze zeggen hier ook dat het belangrijk is dat je de apex raakt en laag rijdt.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=dgpe_LWHrGk"]HotLaps Ep. 12: Indianapolis Motor Speedway - Jul 20 2012 - YouTube[/ame]

Er zitten wel een aantal goede tips bij.

Standaard

Hier een beginnersset voor Indianapolis. Ik heb hem zo proberen te maken dat hij zeer stabiel is onder vrijwel alle omstandigheden. Ik heb er een .1 mee gereden, dus de snelheid zit er ook goed in. Graag (ongezouten) reacties
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Naam
    Niel

Standaard

Bedankt Jarno. Ik ga hem morgen eens uit testen.

Standaard

Set is maar 1mph langzamer op het rechte stuk dan een 200/200 set. Reed wel stukken beter. Reed op een ronde even hard een 53.2.

De set iets losser gemaakt op entry en exit en er rolde direct een 53.0 uit.

200/200 sla ik deze week over

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

lekkere set Jarno! in details gaan zoals Rudy is er voor mij niet bij, ik heb wat dat betreft nauwelijks verstand van setups voor oval rijden maar ik heb met een paar kleine aanpassingen (hopelijk de goede ) een 53.2 eruit weten te persen... long run testen is nog wat lastig omdat ik nog niet constant genoeg ben maar volgens mij kan ik hem wel een mooi tijdje onder of op de 54.0 houden.

Het fijnste aan de set vind ik de exit... daar ligt ie echt lekker.... vooral T4 ligt ie erg goed. Entry T1 is het grootste probleem, daar heb ik de grootste moeite om de apex te pakken en moet ik te veel lossen voor mijn gevoel.

Maar als basis zeker een goede set, bedankt!!

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Entry van T1 is op Indy altijd lastig. Richting T1 loopt de baan iets af waardoor je er sneller op af komt dan de andere bochten. Dan heb je ook nog eens die schaduwen waardoor het imho een van de moeilijkste oval bochten is om constant goed te nemen.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

nog wat verder getest, een paar korte runs van 6-7 ronden en nog wat kleine setup aanpassingen met een snelste ronde van 53.06 en 1 long run van 26 ronden waarbij ik de eerste 8 ronden nog onder de 54 kan blijven, daarna een aantal rondes wat minder constant die ik tussen de 53.9 en 54.3 reed om vervolgens te settelen op 54.1 die ik mooi kon vasthouden. langzaamste ronde van de run was een 54.4 waarbij ik T1 te wijd nam.. ronde 26 uitkomen T4 spin ik omdat ik te ver op de curb kom, die moet je zo veel mogelijk mijden

Naam
    Niel

Standaard

Ik ben vandaag helaas niet meer aan testen toe gekomen.
    Morgen zal ik waarschijnlijk ook niet veel kunnen testen.

Ook zal ik me moeten afmelden voor de testrace. Zondag komen mijn ouders op bezoek en gaan we naar Skyfall.

Standaard

Let op!: Er zit verschil in de mogelijke gearing tussen Indy Oval en de normale Oval configuratie. Ik denk dat het leuker is de Indy Oval configuratie te gebruiken, die geeft meer vrijheid in de gearing en ook pit entry is eenvoudiger. 43 trucks zien we toch niet aan de start verschijnen.

Zal Robert nog even een pm-etje schrijven zodat we zeker zijn dat hij dit bericht tijdig ziet.

Standaard

Ik ben dr eigenlijk niet zo'n voorstander van. We rijden Nascar en geen Indycar

Naam
    Niel

Standaard

Eens met Jarno.
    "I'm on fire. I'm on fire."
    - Ricky Bobby

Senior Member

Standaard

Ik ook

Member Tiemenc's schermafbeelding
    Naam
    Tiemen Claus

Standaard

Net 2 uur tureluurs rondjes gedraaid linksom en rechtsom gegaan met de setup. Ben nu de rode draad kwijt. Tijden verschillen van 53.0 tot 53.4 constant maar na een lap of 8 val ik erg terug in tempo.

De test race ben ik niet bij ivm andere verplichtingen maar dinsdag uiteraard wel!

Standaard

Beste wat ik uit de persoonlijke aanpassingen van Jarno's setup heb kunnen persen is een 53.0

Vandaag zal ik er niet bij kunnen zijn. In het weekend valt racen moeilijk voor me

Standaard

Ben benieuwd wat Jarno zelf rijdt.
    Ik ben niet echt sneller dan de tijden die hier gepost zijn. Heb een 52.9 staan in racetrim en blijf binnen de 54s. Na een halve tank veranderde het gedrag van de wagen van neutraal naar een klein beetje tight.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten