Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 113

Discussie: [iROC2] Round 3: Dover 125 | 20 11 12

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruudje Bekijk bericht
    De truuk () is de wagen laag door de bocht laten rollen met een beetje gas en pas laat volgas. Wordt de wagen loose op de exit, dan ben je te vroeg op het gas gegaan.
    Yep, ik heb hem nu ook door. Gisteren een full fuel run gedaan en ik kon aardig bij jouw tijden blijven. Een stuk beter dan vorige week iig Alleen werd mijn wagen uiteindelijk wel héél tight. Had rechtsvoor 43% en achter 61% (of zoiets). Terwijl ik aan het begin op het randje van loose zit... Vanavond nog even verder oefenen

Senior Member Ruudje's schermafbeelding

Standaard

Dat wordt dan tandemracend de boch in. Op michigan al een keer geprobeert met Fabian en dat liep (voor mij) goed af

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik heb Dover niet in mijn bezit, en financieel zie ik het even niet zitten. Ik hoop vurig dat ik de volgende race weer aan kan schuiven, want IROC is een geweldig competitie om te zien en mee te maken.

Standaard

nog snel even een carb cup race runnen vooraleer ik me ga dood ergeren aan Dover xD

Standaard

Ik ben er de hele race avond bij als DRNL admin, alleen zonder mee te rijden. Playseat staat nog niet terug op de plek, verbouwing had afgerond moeten zijn maar dat zal pas morgen gebeuren helaas Rijden zal ik dus niet zelf doen vanavond maar ben er wel bij.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

had me afgemeld maar mijn afspraak belt net af, kom er dus aan!!!!
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member

Standaard

Dat was echt een drama :') Eerste crash kon ik niet ontwijken, tweede kwam er iemand heel hard naar beneden geloof ik, al kan ik daar ook wat te enthousiast geweest zijn, if so, mijn excuses. Daarna de pit in, een paar minuten repair, daarna kon ik niet meer wegrijden, shift-r gedaan. Weer een tijd wachten en toen kon ik alleen maar rechtdoor met mn stuur op 90 graden naar links, dat is geen doen natuurlijk.

Member Tiemenc's schermafbeelding
    Naam
    Tiemen Claus

Standaard

Helaas, leuke race tot de big one. Kon Jarno nog net ontwijken maar daarna was het pats boem over. Nog paar rondjes geprobeerd maar de truck was te beschadigd om nog veilig zonder incidenten verder te rijden. Inpakken en wegwezen!

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Ook hier een drama... de snelheid zat er nog wel beter in dan ik had verwacht en aangezien het mn eerste race was in de iROC2 had ik er erg veel zin in.

in kwali boven verwachting op P5, bij de start helaas wel snel 2 plekken verloren omdat ik even moest liften.. na de eerste stops onder yellow (was geloof ik de 2e caution) kwam ik achter Joan te zitten en hoewel het snelheidsverschil behoorlijk groot was kwam ik er toch steeds niet langs... ik zat steeds weer in de verkeerde rij en heb meerdere malen flink moeten liften, zelfs 1 keer behoorlijk moeten remmen. dat vroeg er dus om fout te gaan en dat ging het ook... schade en een stop onder groen.... -2 laps...

verderop was Ron de muur in gegaan en die kwam omhoog dus ik besloot eronderdoor te gaan maar helaas, toch geraakt. Dacht eerst nog dat Ron hem zelf de baan op had gestuurd en weer naar beneden dook maar na de replay gezien te hebben is wel duidelijk dat jij hier helemaal niets aan kon doen... maar wel weer schade en wederom een stop onder groen. dit keer kwam ik uit op -4 laps.. En net als ik de pit uit ben is er een caution, lekker getimed jongens!

alle wel nog een ronde terug gekregen omdat Tiemen zo vriendelijk was om toch nog te pitten. Top man!
    In de volgende crash (big one!) deed ik het denk ik niet zo slim door op de baan te blijven rijden... ik had beter naar beneden of boven kunnen gaan om de boel te kunnen ontwijken maar helaas.
    Had sowieso al schade omdat Wilfred vlak voor me al direct vol in de remmen dook dus ik had totaal geen tijd om daarop te reageren dus ik ramde hem al vol van achteren...

Ik weet niet wat gangbaar is maar het lijkt mij verstandiger om altijd alleen maar gas los te laten? Niet vol in de remmen te duiken als je een pack wagens achter je hebt?

Nou ja, het rijden in de pack is me in iede geval weer goed bevallen, hopelijk volgende race op Indianapolis iets minder pech om dan toch te kunnen uitrijden in ieder geval...

Dover viel me in het begin overigens flink tegen, lastig, moeilijk etc.. terwijl ik toch wel van de kleine ovals ben, maar gaandeweg de race kreeg ik hem wel door en nu vind ik het wel een heerlijke baan!
    Tijdens practice vroeg ik me al af waarom deze baan eigenlijk op de kalender stond maar uiteindelijk een goede keuze geweest!

Standaard

tja, als ik niet vol in de remmen was gedoken was ik zeker in de crash voor me geklapt. Met remmen hoopte ik dat de mensen achter me de rook van de crash ook zagen, helaas.

Standaard

Als willie de crash kon zien dan had jij hem ook kunnen zien. Remmen is gebruikelijk om schade te voorkomen. Alleen wanneer er een vlag naar buiten komt voor een caution en je hebt niemand voor je die crashed, dan ga je van je gas af. Maar als je op een baan vol gespinde autos afrijd, dan vind ik het gewoon logisch dat je remt

Zal zo even mijn verhaaltje posten
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Het was geen saaie race!

In het begin had ik een paar leuke ronden, maar toen ging ik de muur in
    Hierdoor kwam ik op 2 ronden achterstand. Bij de eerstvolgende caution ging uiteindelijk Tiemen ook de pits in. Een gentleman! Ik zal het onthouden Hierdoor kreeg ik één ronde terug van de twee.

Bij de grote crash had ik pech en kwam weer terug op 2, omdat ik net na de pace car weer de baan op kwam.
    Na een tijdje toch weer een ronde terug gekregen door een wave around te nemen.

Uiteindelijk op P5 binnen gekomen. Na alles wat er gebeurd is, ben ik blij met het resultaat.

Op naar Indianapolis!

edit:
    Ik weet niet of ik de samenvatting voor de volgende race al klaar heb.
    Laatst gewijzigd door NielHekkens; 20 november 2012 om 22:18

Standaard

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Z74nTZrdJs8"]IROC2 Dover - The Big One - YouTube[/ame]

Standaard

Qualy schraapte ik nog net de muur bij het uitkomen T4. 2e attempt kwam ik ook te wijd maar ging nog net goed.

Op de korte run was het pittig Jarno bij de houden. De draft hielp daarbij. Restarts waren lastig, kon gelukkig in de draft blijven dus uiteindelijk een paar rondjes gepushed en na een kleine run de bocht uit kon ik hem voorbij.
    Helaas ging het bij de restart daarna mis en viel Jarno ver terug. De restarts waren nog leuk, volgas door T1/T2 is dan best spannend . Laatste lange run had ik m'n tank niet bijgevuld en de wagen werd iets tighter. Tempo was genoeg om nog gemakkelijk de overwinning te behalen.

Op naar Indy!

Standaard

Lol Jarno! Beetje Tony actie. "Sorry mij fout." "De fans komen voor crahes en we kunnen het niet maken als niet op 'n minst he halve veld crashed!!"

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

In de practice kon ik aardig in het middenveld meekomen. Maar gezien het grote aantal crashes in de practice, en de aard van deze oval, was mijn doel toch vooral om uit de problemen te blijve.

De kwali verprutste ik. In mijn 1e ronde schampte ik de muur met een 0x tot gevolg, die ronde telde dus niet meer. 2e ronde kom ik in turn 3/4 te hoog uit waardoor ik snelheid verlies en dus ook meteen mijn 3e ronde nutteloos maak. Ronde 4 waren mijn bandjes alweer te slecht voor een snelle ronde. Mijn tijd was dus de op een na langzaamste van iedereen. Er waren nog wat mensen zonder tijd, dus ik stond niet helemaal achteraan op de grid.

De start van de race deed ik voorzichtig, ik wou immers buiten de problemen blijven. Einde ronde 1 kon dat scenario de vuilnisbak in, grote crash voor me waar ik bij betrokken raakte omdat ik geen kant meer op kon.
    Wat volgde was een foutje van mijn kant, ik heb totaal geen ervaring met fast tows. Ik drukte dus op esc, en ipv een fast tow werd het dus een gewone tow. Dat geintje kostte me 2 ronden.
    Het nieuwe plan werd dus om bij iedere caution buiten te blijven om die Laps maar terug te krijgen. Dat lukte aardig toen iedereen tijdens een caution naar binnen ging, alleen Jarno bleef buiten waardoor ik geen ronde terug kreeg maar gewoon weer achteraan moest sluiten.
    Uiteindelijk was Tiemen bij een volgende caution zo vriendelijk om naar binnen te gaan, waardoor ik die ronde eindelijk terug kreeg. Na een ronde of 80 reed ik nog steeds op mijn 1e setje banden en de tank raakte ook aardig leeg. Gelukkig kon ik tijdens een caution pitten en door de grote crash reed ik plotseling, nog steeds op een ronde achterstand, op een 4e plek. Uit de problemen blijven was mijn doel, dus ik heb het Jarno en Niel niet moeilijk gemaakt. Met een 6e plaats ben ik zeer tevreden. Ik ben verder namelijk uit de problemen gebleven, al scheelde het soms weinig. Achteraf gezien had er misschien meer ingezeten als ik die tow op de juiste manier had gebruikt.

"Overtaking is an art"

Standaard

Vond het echt een vette race vol actie

In practice heb ik de setup die we allen van Niels hadden gekregen genomen (waarvoor dank) en die getweaked naar mijn eigen liking. enkele short en ook long runs gedaan in practice. had ik daar de 2e tijd, schrok ik wel even van..

De qualifying had ik echt verprutst.. in mijn eerste ronde uit de pits werd ik wat loose naar de start finish streep waardoor die wagen heel de volgende ronden ook maar bleef schuiven.. heb dan 2 rondjes heel traag gereden zodat die bandentemperatuur wat zakte (slijtage van het schuiven bleef uiteraard.. ) en bij de laatste ronde heb ik er dan toch nog een .3 uit geperst.

De race was echt wel vet. begonnen op P7, me naar voor gevochten tot P4. De auto deed het schitterend, het was wel duidelijk dat de wagen niet meekon met het tempo op de long run van de twee leiders maar daar zat ik niet zoveel mee. Na een pitstop under caution waarop de rest uit bleef en ik terug voor nieuwe banden ging begon ik als laatste op de lead lap. Eenmaal terug op P4 en ik begon te dromen van die P3 te pakken was er nogmaals een caution. terug pitten en bij de restart was er 'the big one'

ik zag daar iemand vlak voor me de muur ingaan en zijn voorganger de achterkant aantikken, ik dacht dan dat ze op de high side zouden sliden. Was ook zo, dus ik ging op snelheid low om al die crashes te vermijden. Werd ik toch ook achteraan aangetikt en raakte ik daardoor nog iemand in ieder geval, naar mijn gevoel dacht ik dat de schade nog wel meeviel. steering deed nog redelijk OK.. grote ontgoocheling toen daar 2 minuten required en 5 minuten optional stond.. grote tegenvaller..

nog de baan opgegaan als p14 en nog als p11 geëindigd.

in ieder geval een dikke proficiat aan de winnaar

Standaard

Alle uitslagen en de nieuwe tussenstand zijn verwerkt op de site.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Volgens mij kloppen de bonus punten voor uitrijden niet.

Standaard

Inderdaad, werd niet automatisch opgepikt, heb ze handmatig aangepast. Dank!
    DigitalRacing.nl

Standaard

Deze race bewees dat het huidige systeem van fast tows niet werkt (tenzij je zelf bij elke pitstop kunt aangeven of je er wel of niet gebruikt van wilt maken? Maar voorzover ik weet kan dat niet).
    Mensen die nog een fast tow over hadden na de big one konden vrolijk verder, mensen die 2x met hele lichte schade gepit hadden waren na de big one de sjaak.... waaronder dus ook ik.
    Uiteindelijk gezien mijn snelheid en de schade nog best tevreden met een 8e plek.

Naam
    Dennis

Standaard

Het is maar hoe je het bekijkt Raimond. Zonder fast tows was 3/4e van het veld daarvoor al klaar geweest.

Ik zal straks nog even een kort verslagje van mijn race plaatsen.

Standaard

ik baal er wel fors van dat ik in 2 races 3 keer zonder mijn schuld in andermans crashes terecht ben gekomen.

Gaat niet expres dat weet ik maar het is wel jammer.

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Dan zijn de fast tows (fast repairs) wel handig, als je betrokken raakt zonder dat het jou schuld is.

Maar aan de ander kant nodigt het wel uit om agressiever te rijden omdat ze juist denken, ik heb nog 2 fast repairs.

Ik zag gisteren ook een paar pogingen om de start te jumpen. Dat hoort naar mijn mening niet. Zeker niet op een baan als Dover.

Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darthwillie Bekijk bericht
    ik baal er wel fors van dat ik in 2 races 3 keer zonder mijn schuld in andermans crashes terecht ben gekomen.

Gaat niet expres dat weet ik maar het is wel jammer.
    Dat gaat wel een beetje hand in hand met oval racen. Echter ben ik wel van mening dat je door ervaring een hoop narigheid kan voorkomen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten