Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 101 t/m 117 van 117

Discussie: [iROC2] Round 2: Michigan 150 | 06 11 12

Standaard

Gaaf filmpje niel!

maar dit kan toch echt niet hoor Robert..

je hoort direct achter Jeroen te zitten daar (voordat de groene vlag valt), het hele veld op de inside lane start 4 posities verder naar achteren doordat jij zo'n groot gat laat. Let er in het vervolg even op, dat je wat langzamer start door onervarendheid kon ik me nog wel indenken, maar zo'n groot gat laten voordat we zijn gestart is even iets teveel van het goede
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

Viel mij ook al op tijdens het bekijken van het filmpje

Ik heb tijdens mijn eerste truckraces een paar keer een pit-stop gemaakt met nog 1 lap onder yellow, zodat ik achteraan terecht kwam en me geen zorgen hoefde te maken over dat soort dingen. Zeker op de eerste paar rijen moet je op iemands bumper zitten bij het uitkomen van T4.

@Niel: Tof filmpje weer! Al blijf ik de muziek veel te hard vinden. Van mij mag hij zelfs helemaal weg, het voegt imo niet echt iets toe. En het viel me op dat je de inside en outside lane bij de startopstelling precies andersom had als dat de auto's in beeld stonden

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Als de muziek nog zachter wordt, hoor je alleen heel zacht de muziek en het geluid van iRacing kan ik niet harder zetten want dan gaat die vervormen. De muziek haal ik niet weg. Anders hoor je alleen de motoren en het geluid van iRacing is nu niet echt, je van het.
    Mensen die niet bekent zijn met sim racing zouden het dan al helemaal saai vinden. Of we zouden commentaar moeten hebben tijdens de races Dat zou wel gaaf zijn.

Ik heb inside links staan en outside rechts in de graphics. Ik zou ze misschien kunnen omwisselen de volgende keer.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Gaaf filmpje niel!

maar dit kan toch echt niet hoor Robert..

je hoort direct achter Jeroen te zitten daar (voordat de groene vlag valt), het hele veld op de inside lane start 4 posities verder naar achteren doordat jij zo'n groot gat laat. Let er in het vervolg even op, dat je wat langzamer start door onervarendheid kon ik me nog wel indenken, maar zo'n groot gat laten voordat we zijn gestart is even iets teveel van het goede
    Je hebt het over als de groene vlag valt, Daar zat ik ook op te wachten, Maar er werd al vol gas gegeven toen de pacecar nog aan het afbuigen was. Dus wat je zegt klopt dan toch ook niet? Daarom was ik ook verrast, net als wat je nu zegt, ik wachtte op de groene vlag, net als bij de gewone start gebeurde.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Naam
    Niel

Standaard

Als de pace car afbuigt, dan mag de leider het tempo aangeven. Hij mag al gaan tussen voordat het groen valt.
    In het echt is er een 'restart area' en binnen dat gebied mag de leider starten. Als die dat niet doet, valt de groene vlag.

Standaard

Dus wat Roy zegt over die vlag klopt dan ook niet?

Overigens liet ik gelijk al ruimte toen ik het opmerkte, iemand met een betere start had er zo langs gekunt wat mij betreft.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Naam
    Niel

Standaard

Wat Roy zegt, klopt volgens mij wel.
    Eigenlijk moet je al op zijn bumper zitten op het moment dat de SC naar binnen gaat en op Jeroen reageren in plaats van de groene vlag.

Bij een restart mag je degene voor je niet aan de linkerkant (binnenkant) inhalen voor S/F. In dit geval mag Roy jou alleen rechts inhalen voor S/F.

Dit soort dingen leer je alleen door in het begin fout te doen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Je hebt het over als de groene vlag valt, Daar zat ik ook op te wachten, Maar er werd al vol gas gegeven toen de pacecar nog aan het afbuigen was. Dus wat je zegt klopt dan toch ook niet? Daarom was ik ook verrast, net als wat je nu zegt, ik wachtte op de groene vlag.
    nee ik zeg dat je op de bumper van jeroen hoorde te zitten voordat de groene vlag valt Zodra de Pacecar naar binnen is mag de leider de race starten in principe. Het Green Green Green kun je in principe als laatste punt gebruiken voordat de leider de race moet starten. Ergens daar tussen kan hij dus gewoon op ieder moment starten (in het echt werkt dit anders, maar iRacing staat dit toe) , en het maakt niet uit welk moment dat is, je wilt als persoon daarachter gewoon zo dicht mogelijk erop zitten. Als het hele veld volgas wegrijd en jij wacht als enige met gas geven totdat je Green Green Green hoort, dan kon het nog wel eens gevaarlijke situaties opleveren, zoals hier ook het geval was, ik moest behoorlijk voor je in de ankers en verloor onnodig veel plekken. Meerijden met het verkeer dus en kijken wat er om je heen gebeurt, want wachten totdat de green valt terwijl het hele veld al volgas vertrekt, dat is gevaarlijk

het is allemaal een beetje ervaring wat je mist waarschijnlijk, maar vragen tijdens de yellow wat je het beste kunt doen of wat er gaat gebeuren staat geheel vrij, vergeet dat handige praat knopje op je stuur niet

Edit, wat roy zegt over de vlag klopt niet?
    ik denk dat je het verkeerd leest, welk gedeelte snap je niet?
    Laatst gewijzigd door Roy Visser; 20 november 2012 om 12:38
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Standaard

Mowah, ik heb me destijds helemaal stuk gespeeld op de diverse Indycar en Nascar games van Papyrus, dus of het aan de ervaring ligt? Ik ben domweg nooit goed geweest in rollende starts, zie ook ZAC en DRTCC. Staande start win ik altijd wel een plek of drie/vier, rollend nooit.

Overigens wachtte ik niet tot het green toen de rest al gas gaf, er zat denk ik een seconde of twee hooguit tussen maar dat is al voldoende voor een gat. Ik zal volgende keer nog wat meer ruimte geven indien mogelijk, het is mij echt niet te doen om de positie te verdedigen bij een slechte herstart.
    DigitalRacing.nl

Standaard

Mowah, ik heb me destijds helemaal stuk gespeeld op de diverse Indycar en Nascar games van Papyrus, dus of het aan de ervaring ligt? Ik ben domweg nooit goed geweest in rollende starts, zie ook ZAC en DRTCC. Staande start win ik altijd wel een plek of drie/vier, rollend nooit.

Overigens wachtte ik niet tot het green toen de rest al gas gaf, er zat denk ik een seconde of twee hooguit tussen maar dat is al voldoende voor een gat. Ik zal volgende keer nog wat meer ruimte geven indien mogelijk, het is mij echt niet te doen om de positie te verdedigen bij een slechte herstart.
    Ja maar hier verlies je het al voordat de start uberhaupt begint doordat je veel te ver achter jeroen zit, snap je dat gedeelte nou? Want dat is waar het hier over gaat, niet over dat je langzaam start, maar puur het gat wat je laat voordat we uberhaupt beginnen . Als de auto voor je gaat, ga jij ook. En 1 of 2 seconden is heel heel erg veel, reactie tijd van een gemiddelde niet gamer is hooguit 0.25s. En ruimte geven mag, zolang je maar niet ervoor van het gas afgaat.

Standaard

Oh, ik dacht dat Jeroen bij me weg liep toen hij gas gaf, maar daartoe moet ik het filmpje eerst terug kijken, dat kan pas morgenavond
    DigitalRacing.nl

Standaard

Overigens wachtte ik niet tot het green toen de rest al gas gaf, er zat denk ik een seconde of twee hooguit tussen maar dat is al voldoende voor een gat.
    Yep, zoals de rest al zegt, gewoon de auto vóór je in de gaten houden, niet letten op de groene vlag oid. Ik probeer altijd de auto die 2 rijen voor me staat te zien (dus als ik 5e sta, probeer ik de nr 1 te zien). Zodra die op het gas gaat, ga ik ook. Dan heb ik vrijwel geen verlies tov de auto die direct voor me staat.

Ik zal volgende keer nog wat meer ruimte geven indien mogelijk, het is mij echt niet te doen om de positie te verdedigen bij een slechte herstart.
    Nee, niet doen. Degenen achter je mogen je pas inhalen als de groene vlag is gezwaaid, anders levert het een zwarte vlag op. Gewoon bij het uitkomen van T4 in z'n 2 op de bumper zitten van degene voor je en die zo goed mogelijk volgen. Zo lang je niemand inhaalt voordat het groen wordt krijg je nooit een zwarte vlag.

Zodra je gaat twijfelen of niet direct vol op het gas gaat ontstaat er achter je allerlei chaos.

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

[QUOTE=Robert Saalmink;1057003060] Ik ben domweg nooit goed geweest in rollende starts, en de bocht Surtees, zie ook ZAC en DRTCC. Staande start win ik altijd wel een plek of drie/vier, rollend nooit. [QUOTE]

Senior Member Ruudje's schermafbeelding

Standaard

'T was niet echt een restart. Ik reed er in het begin halfgas achteraan. Volgens mij werd er in 3 gerestart. Beetje vreemde restart was het wel.

Senior Member joansom's schermafbeelding
    Naam
    Joan Somers

Standaard

Gave film wederom, Niel
    Livestrong, drive yellow

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Gave film!!!! Baal nog steeds van dat tikje van Tjerk toen die spon, vreemd dat er geen SC kwam, kostte me nu twee ronden.
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Standaard

De yellow wordt getriggerd door een auto die langs een auto rijdt die net de controle kwijt is. In dit geval zat 1 van jullie denk ik nét onder de lijn op de apron en dan werkt dat niet. Ik heb dat ook wel meegemaakt op Michigan en dat is een groot nadeel van die baan. De apron is heel groot en de baan is daar niet zo heel breed. Bij een spin zit je dus zo op de apron en dan kun je een yellow wel vergeten...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten