Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 117

Discussie: [iROC2] Round 2: Michigan 150 | 06 11 12

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Hey Ismael, sta je wel ingeschreven, want dan heb je als het goed is de nieuwsbrief gehad waar het wachtwoord instaat, check je spamfolder anders
    ik heb gisteren een email gekregen van robert over de inschrijving en vandaag heb ik de ontwerp terug gestuurt naar de va niels maar tot nu heb ik nog niets terug gekregen dank je ik hoop dat ik nog mee mag racen

DigitalRacing.nl

Standaard

Ismael,

Ik heb je zojuist het paswoord van vanavond toegestuurd via de e-mail.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

wtf... niemand anders problemen met updaten?
    ik moet een kleine update installeren maar op het moment dat het downloaden gereed is wordt alleen de pagina ververst, niets geinstalleerd... de update is dus nog niet toegepast...
    zo kom ik dus niet meer in.

edit:
    sorry mannen maar ik krijg het niet voor elkaar.. lekker weer dit #$%!#$
    ik heb een topic op het iracing forum aangemaakt maarja, de race zal nu al bezig zijn dus mooi te laat allemaal...
    Laatst gewijzigd door Peter; 6 november 2012 om 20:17

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

1 caution aan het begin daarna bijna 70 ronden onder groen......da's heftig

wel gaaf dat het zo clean was
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member Ruudje's schermafbeelding

Standaard

Leuke race!

De draft in de update is wel te merken, het is nu echt onmogelijk om iemand met ongeveer gelijke pace lost te rijden. In de spiegel is het soms net of men een turbo erbij aanzet op 't rechte stuk.

Eerste stint was leuk, achter elkaar blijven rijden gaat sneller dan elke ronde van positie wisselen, maar lang niet zo leuk als lekker battelen. Fair en clean met Roy en Dennis. Ik had eigenlijk nog 2 ronden langer door willen rijden bij de pitstop, maar wilde niet riskeren dat ik de draft zou missen bij Roy en Dennis zodat ze weg konden rijden. Gelukkig voor mij een goede stop. 1 seconde winst bij entry, en 2 seconden winst op de outlap, dus zat ineens 4 seconden voor op beide. Was 'blij' dat Dennis snel moest afhaken bij Roy (loose?) waarna ik langzaam maar zeker wat extra tijd erbij kon rijden.

Vond het overigens vreemd dat we een paar keer geen caution kregen, zeker aan het begin, 2 dogwalking wagens en toch geen caution.

Volgende keer Dover... Denk je dat Michigan lastig is. Ik ben nog nooit zo gebroken achter het stuur vandaan gekropen als na een bijna 200 ronden lange groene vlag op Dover.

Tot de volgende keer .

Standaard

De uitslagen staan op www.digitalracing.nl

De replay is nogal omvangrijk, die is op aanvraag beschikbaar.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

1 Caution! Al kon ik wel een caution gebruiken om weer in de lead lap te komen.

De kwalificatie ging heel slecht, ik spinde heel de tijd en heb het maar opgegeven. Dus ik moest achteraan starten.

Bij de start kon ik een aantal plaatsen winnen. Toen crashten Jeremy en Tjerk voor me. Ik koos om naar de binnenkant te gaan, maar dat was de verkeerde keuze helaas Ik kon Tjerk niet meer ontwijken en knalde er vol in. Sorry!
    We moesten allebei towen en kwamen daardoor een ronde achter te liggen.

Bij de restart was ik in gevecht met Ron, midden in een ander gevecht voor P7. We reden met zijn 5en echt door elkaar heen. Dat was heel gaaf!
    Toen ik het groepje eindelijk had ingehaald, kon ik mijn eigen tempo rijden. Daarna steeds rond P4/5 gereden, maar dan een ronde minder Het tempo van Robin kon ik heel goed volgen.

De volgende race is op Dover! Daar zullen we wel een aantal cautions zien, denk ik. Het is wel handig om te oefenen
    Robert zei al dat hij er waarschijnlijk een test sessie komt. Ik wil er ook wel een of twee hosten in de komende weken.

Maar eerst eens beginnen aan de samenvatting. Hij zal in ieder geval korter zijn dan de eerste!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bekijk bericht
    wtf... niemand anders problemen met updaten?
    ik moet een kleine update installeren maar op het moment dat het downloaden gereed is wordt alleen de pagina ververst, niets geinstalleerd... de update is dus nog niet toegepast...
    zo kom ik dus niet meer in.

edit:
    sorry mannen maar ik krijg het niet voor elkaar.. lekker weer dit #$%!#$
    ik heb een topic op het iracing forum aangemaakt maarja, de race zal nu al bezig zijn dus mooi te laat allemaal...
    Jammer peter

Enorm gave race gehad, pace was enorm goed te noemen en de truck lag ook heerlijk op de baan. In het begin van de oefensessie nog even wat dingen geprobeerd om Turn 2 wat minder listig te maken, maar dat resulteerde in een veel te onderstuurde truck en veel onvoorspelbaarder gedrag in Turn 2. Rudy in het begin goed onder druk kunnen zetten, en na de caution (waar Robert S behoorlijk zat te slapen en waardoor ik met moeite niet teveel plaatsen verloor) mezelf terug kunnen vechten tot achter Rudy, waarna ik echt wel wilden gaan voor leadlaps om te kijken of ik de truck van Rudy weg kon rijden of om op een of andere manier een zwakke plek te vinden in de setup. Daardoor enorm veel van positie gewisseld (mooi voor Niel ) heel erg fair en enorm gaaf!

Op een gegeven moment Dennis er tussen gelaten doordat ik wat meer mijn banden wilde ontzien. Zo gereden tot de Pit onder Green(!!) waar dennis en ik eigenlijk even te voorzichtig waren met de pitentry en het aantal liter (al hadden we anders maar 4 liter overgehad op S/F) Dennis werd al snel erg loose in T2, totdat het bijna heel erg fout ging. Toen nog even geprobeerd om het gat naar Rudy dicht te rijden, maar dat ging zo miniem dat ik de knop maar heb omgezet naar cruise modus en tevreden zijn met P2. Toen continu 41.0 gereden waardoor Rudy wat uitliep, maar ik ook wat wegreed van Dennis.

Enorm gave race gehad, Gefeliciteerd en bedankt Rudy!

edit:

korter dan de eerste Niel, weet je dat zeker? Gevecht om P1 in de eerste helft van de race gaat je zeker wat moeilijk knipwerk bezorgen
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Member
    Naam
    Ron van den Hof

Standaard

Mooie race gehad.
    Het begin verliep niet vlekkeloos aan het einde van de eerste ronde spinde ik waardoor ik al op een ronde kwam.
    Na de herstart een gevecht met 5 man super gaaf.
    Tijdens het inrijden van de pitstraat teveel snelheid een spin en vast op de muur. Leverde me trouwens ook nog 17 sec straf op.

Nu op naar dover waar ik hoop de eerste top 10 klassering te behalen.

Senior Member

Standaard

Dat was heel tof! Kwalificatie ging erg goed, de beste tijd die ik gereden heb tot dan toe en dat leverde een mooie 7e plek op. Voor de race was het doel om weer met 0 inc te eindigen. De start ging goed, ik kon het tempo beter bijhouden dan gedacht en best vaak deur aan deur de bocht door. Toen een crash voor me, die ik wist te ontwijken en aangezien iedereen voor me de pit in dook, ging ik ze ook maar achterna.

Bij de restart kwam ik wel lekker weg, nogsteeds op de 7e plek. Kon redelijk aansluiten bij m'n voorgangers en ondertussen was er ook nog eens een gevecht om de 13e plek Was tof, maar ik raakte wel een beetje uit m'n ritme erdoor en verloor een paar seconden op m'n voorgangers.

Na een aantal ronden het ritme weer hervonden, en ik kon vanaf de 9e plek langzaam richting Mark toerijden. Ergens rond de 50 rondjes werd het tijd om te pitten en ik hoopte dat ik mee kon springen met hem. 2 rondjes voordat ik de pit in moest maakte hij een stop en ik dook erachteraan.
    Door een betere entry kon ik 'm in de pitlane al inhalen. De stop ging goed, na het wegrijden had ik zo'n 2 seconde voorsprong. In de ronden erna kon ik het gat wat vergroten. Toen kwam ik erachter dat ik 1 ronde te weinig brandstof bij me had

Dat was wel even balen, als ik brandstof ging sparen had Mark me ingehaald. Als ik door zou rijden had ik de finish niet gehaald! Maar toen zag ik Rudy op het F3 scherm tevoorschijn komen. Hij zat een aantal seconde achter Mark, dus ik besloot op hetzelfde tempo door te rijden. Toen Mark op een ronde gezet was heb ik 't tempo laten zakken en me door Rudy laten inhalen.

Zo hoefde ik dat laatste rondje niet te rijden, en 50 meter voor de finish viel m'n motor uit en cruisde ik naar een 8e plek

Het was een gave race! Geen netwerkproblemen deze keer, een paar punten gehaald en gefinisht met 0 inc zoals ik me voorgenomen had. Op naar Dover, waar dat heel wat moeilijker gaat worden

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Kwam na mijn pitstop achter je terecht, en kon je verrassend makkelijk volgen. Wilde je niet inhalen aangezien jij nog wel dicht bij andere rijders zat
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member

Standaard

Ja op dat moment zat ik geloof ik nog te twijfelen wat te doen, en ik zat wat meer op m'n brandstofmeter te letten. Had geen zin in problemen dus heb je maar voorbij gelaten

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Een degelijke kwali kunnen rijden en kon uit de problemen blijven bij de 1e en enige caution. Toen de caution viel ervoor gekozen buiten te blijven en zo kon ik 3 á 4 rondes aan de leiding rijden

Al snel kwamen de snellere goden voorbij zetten, maar ik kon daarna redelijks stand houden op P8. Een ontzettend tof gevecht met nog een aantal man. 2 een lap down, maar dat mocht de pret zeker niet drukken. Op een gegeven moment een beetje ruimte gekregen en was het intussen wel erg lang green.. jawel, een pitstop op snelheid.. dát had ik niet geoefend, dus extra voorzichtig afgeremt en gepit. Nadat iedereen z'n stops gedaan had lag ik in plaats van P8 ineens P10. Ik kreeg wel zicht op Mark Schuttenhelm die 9e reed, maar ik kon het gat tot 1,5 seconde krijgen en dat gat bleef dat daarna ook, schommelend naar de 1,9 en weer terug. Nog als ultieme poging de achterligger met 'ASUS' op z'n kont (ben je naam vergeten ) proberen te lenen als draft vriendje, maar die 1,5 seconde bleef het steeds op hangen

Uiteindelijk 10e in een race waar ik 2 incs te pakken had door een contact met de muur, maar verder ging het boven verwachting goed. Dit smaakt in ieder geval zeker naar meer. Aan de reacties te zien zal Dover wel wat meer voorbereiding vereisen, dus zal ik zeker proberen aanwezig te zijn bij de komende testsessies.

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Standaard

Ja die herstart ging sneller dan ik dacht, die pacecar was echt NET uit de weg! Hoe Roy daardoor plaatsen verloor weet ik niet precies, ik heb niet bepaald ind e weg gereden volgens mij.

Mijn kwali was slecht, ik kwam erachter dat ik met 70 liter in de tank reed... doh!

Race begon aardig, kon tempo volgen maar nooit echt druk zetten. Tussen wat spins door gereden en besloten relaxt en constant rondjes te gaan draaien. De eerste caution sloeg ik even over qua pitstops en daardoor lag ik ineens derde, wat nog geen ronde duurde, door de genoemde slechte herstart verlies je dan gelijk zo ongeveer elke plek. Pitstop onder green gemaakt voor alleen fuel, maar later in de race wat schade gereden doordat de auto toch nog iets te onrustig lag, en met een scheef stuur door blijven rijden vond ik niet echt relaxt dus heb toen voor de tow gekozen. Uiteindelijk een miljoen rondjes achterstand opgelopen en als laatste over de finish.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Mijn kwali was slecht, ik kwam erachter dat ik met 70 liter in de tank reed... doh!
    Dat had ik ook! Echt stom, nooit op gelet

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Standaard

Ja die herstart ging sneller dan ik dacht, die pacecar was echt NET uit de weg! Hoe Roy daardoor plaatsen verloor weet ik niet precies, ik heb niet bepaald ind e weg gereden volgens mij.

Ik moest liften omdat ik er bijna links langs schoot, volgens mij starte je in zijn 3?

en in de nascar kwalificeren ze altijd met volle tank, dat kun je niet aanpassen, het enige wat je kunt doen is tape op de neus plakken (Qtape) waardoor de wagen aerodynamischer wordt en dus harder loopt (alleen klapt je motor na 5 ronde uit elkaar door het gebrek aan koeling.

dat is dus nog een optie, moet je alleen in de meeste gevallen tov je racetape de RA trackbar 2 tikjes lager zetten, omdat door de andere airflow je wagen in ene veel looser wordt
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Senior Member Mossel's schermafbeelding
    Naam
    Mark S

Standaard

Leuke race gehad! Heb mezelf prima vermaakt tot mijn stop... Daarna in m'n eentje gereden en daar is natuurlijk niets aan. Wel onwijs mooi om te zien hoe mijn voorruit vies werd, ik zag op het laatst echt veel minder... Allemaal vuil en rubber op m'n raam
    @ iracing

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Ik moest liften omdat ik er bijna links langs schoot, volgens mij starte je in zijn 3?

en in de nascar kwalificeren ze altijd met volle tank, dat kun je niet aanpassen, het enige wat je kunt doen is tape op de neus plakken (Qtape) waardoor de wagen aerodynamischer wordt en dus harder loopt (alleen klapt je motor na 5 ronde uit elkaar door het gebrek aan koeling.

dat is dus nog een optie, moet je alleen in de meeste gevallen tov je racetape de RA trackbar 2 tikjes lager zetten, omdat door de andere airflow je wagen in ene veel looser wordt
    Ah ok, ik dacht, ik hou mijn lijn dan zal het wel goed komen. Versnelling weet ik niet meer, kan wel 3 geweest zijn, maar dat kan niet erg veel uitmaken denk ik bij 100 km/u.
    DigitalRacing.nl

Standaard

Ik had niet zoveel kunnen oefenen vooraf dus ik verwachte niet veel van deze race.
    Ik was dus des te meer verrast toen in de race bleek dat ik het tempo aardig kon volgen. Helaas leken mijn banden wat sneller te slijten dan de trucks vlak voor me, wat er ook voor zorgde dat ik meerdere keren de muur raakte bij de exit van T2.

Na de caution lange tijd opgereden met Jeremy, dat was een mooie samenwerking. Na de green flag pitstop moest ik hem na een paar rondes laten gaan omdat ik weer de muur indook...
    Al met al best wel tevreden met de 7e plek!

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik was er gister graag bij geweest, maar dat ging helaas niet. Toch vind ik het enorm leuk om deze enthousiaste verhalen te lezen. Op naar Dover!

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Had een goede kwalificatie met P4.

Bij de start voorzichtig aangedaan en wat plaatsen verloren maar deze weer redelijk snel terug gepakt. Ik lag bij de enige caution al weer 3e achter Roy en Rudy. Alle drie pitten en doordat er een aantal mannen niet naar binnen gingen lag ik toen 7e bij de herstart. Al snel werd het voordeel van nieuwe banden duidelijk en binnen no time ging het gevecht vooraan verder. Eerst rustig op P3 blijven rijden tot Roy een momentje had en ik P2 overnam. Nog wat spelden prikjes voor P1 maar kon niet echt aanvallen.
    Samen met Roy naar binnen gedoken in de hoop voor Rudy op de baan terecht te komen maar zijn stop was beduidend sneller.
    Kort na mijn stop had ik een mega moment uitkomen T2 waarbij ik hem net links uit de muur kon houden en mijn weg vervolgen. Helaas daardoor wel volledig uit mijn ritme en rustig naar P3 gereden.

Van de caution tot aan de pitstop een zeer intense race gehad en wederom thumbs up aan iedereen voor het zeer clean racen.

Standaard

Ah ok, ik dacht, ik hou mijn lijn dan zal het wel goed komen. Versnelling weet ik niet meer, kan wel 3 geweest zijn, maar dat kan niet erg veel uitmaken denk ik bij 100 km/u.
    Je hebt maar 4 versnellingen he, het maakt echt enorm veel uit in welke versnelling je start, in ze 3 verlies je wanneer iedereen achter je een goede start heeft, met gemak een plek of 4 en de kans is groot dat je 3 wide de bocht in duikt Volgende keer in ze 2 proberen en je vliegt mooi met het veld mee

Standaard

In dit geval was het gewoon mijn reactie die te wensen overliet maar zal terugschakelen.
    DigitalRacing.nl

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Ik ga zo beginnen aan de samenvatting. Als ik er aan denk, zal ik nog wat screenshots maken. Er waren een paar mooie momenten

Senior Member joansom's schermafbeelding
    Naam
    Joan Somers

Standaard

Hierbij nog een verlaat verslagje van mijn kant:

Zo, dat was 75 rondes genieten. Mijn eerste echte oval race tot het eind uitgereden (oja, testrace ook min of meer). Voor de rest nog weinig tot geen oval ervaring, maar dit is toch wel heel gaaf!

Maandagavond 20 rondjes gedraaid om de setup van Niel te proberen en de baan te ontdekken. Die setup beviel wel en dus tijdens raceavond zo gelaten. De shared setup tijdens de sessie vond ik beetje loose, maar heb ondertussen paar tips voorbij zien komen om daar wat aan te sleutelen.

Q ging boven verwachting goed met een 9e plek

Bij de start paar plekjes verloren maar tot aan de yellow lekker rondjes kunnen draaien. Was verbaasd dat iedereen zo vroeg naar binnen ging en net toen ik besloot om dan ook maar in te sturen richting pit, zag ik dat Jeroen voor de koppositie ging, dus hem maar gevolgd. Tsja, en dan starten de snelle mannen achter je en met verse banden, dus die bij de herstart maar snel voorbij gelaten. Vervolgens in een mooi groepje van 5-6 wagens op p10 aangesloten. Leek me niet verstandig om me ertussen te mengen en dus van ronde 15 tot 25 mooi in de slipstream banden kunnen sparen en genoten van de vele wisselingen voor me. Ik zat te wachten op de volgende caution die zou komen, maar die kwam gek genoeg niet. Een paar rondjes niet de juiste lijnen gereden en ik viel weg uit de slipstream en had de aansluiting verloren. Toen vele ronden in niemandsland gereden. Tot de laatst mogelijke ronde gewacht met pitten in afwachting van yellow die niet zou komen. Door mijn voorzichtige entry beetje veel tijd verloren. Het lappen door de koplopers ging vervolgens wel soepel. Dennis, dat was inderdaad een megamoment . Knap hoe je de auto op het binnenterrein kon opvangen. Gebeurde volgens mij nog een keer dat ik zag.
    Naar het einde toe kwam Niel sterk opzetten uit het achterveld, en zo eindigde ik op p12 en 0 inc. Dus meer dan tevreden.

Rijden in publiek voelt aan vertrouwder aan dan de eerste race, en met de aangekondigde testraces kan dat alleen nog beter worden.

Dan strategie, vraagje aan de yellow pitters: Hebben jullie 2x banden gewisseld, tijdens yellow en de reguliere pit? En allebei de keren, alle vier de wielen?
    Livestrong, drive yellow

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten