Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 103

Discussie: [iROC2] Round 1: Charlotte 150 | 23 10 12

Standaard

Goed om te lezen dat alles goed is gegaan Ik moest helaas verstek laten gaan, kon hier even niet onderuit maar Tjerk kon het gelukkig opvangen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Mooie eerste race, lange greenruns en zeer mooie raceafstand! Voor de volgende keer voor de organisatie, ik vind de 4 uur sessie de betere optie zoals jullie nu gedaan hebben, maar een server "huren" van 18.00 tot 22.00 zou wel helemaal perfect zijn, lekkere lange inloop practise sessie en ruim de tijd om na de race nog even na te babbelen! Nu hadden we nog 2.06 uur sessie tijd over na de race, waarin je in principe niks kan. 2 uur sessie is dus zeker te kort wanneer je wat meer cautions hebt. Thats all!
    Staat genoteerd, gaan we even op broeden. Ik dacht dat het wle makkelijk moest kunnen zo, maar we bespreken het even.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Gaaf om te horen dat het zo'n succes is geweest Mag ik als niet-iRacer / niet-meeRacer nog een verzoekje plaatsen voor wat meer screenshots?
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan." - Pippi Langkous

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik was eigenlijk van plan om wat screenshots te editen zoals bij het DRTCC, als daar behoefte aan is.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Tieman Bekijk bericht
    Ik was eigenlijk van plan om wat screenshots te editen zoals bij het DRTCC, als daar behoefte aan is.
    Neuh, die waren zo fraai ook weer niet en then again, who wants screenshots?

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramzel Bekijk bericht
    Gaaf om te horen dat het zo'n succes is geweest Mag ik als niet-iRacer / niet-meeRacer nog een verzoekje plaatsen voor wat meer screenshots?
    +1

En die dan niet linken vanuit een iRacing-forum hè
    Het mag beide wat mij betreft Jij de bewerkingen, en andere losse screenshots, zoals Roy er al 1 neerzette!

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Ik zal ook nog wat screenshots plaatsen en de recap binnenkort uiteraard.
    "I'm on fire. I'm on fire."
    - Ricky Bobby

DigitalRacing.nl

Standaard

Een 'quick one'. Een beetje ruw langs de randjes en over de top. Maar het is in elk geval een begin. Klik voor de grotere versie.

edit: "cancel that". Eerst even de foutjes er uit halen.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Ziet er cool uit. Mis alleen de P4 op dit plaatje.

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik zag het ook net. Screenshots net even te vroeg genomen blijkbaar. Maar ik pas hem later wel even aan. No problem.

Standaard

Niet echt een toffe race gehad, pace was zeker goed, maar 2 keer een incident gehad, één keer naar achter bij de restart door een verse wagen, 2de keer rond getikt door Tjerk, wagen aan flarden maar geen caution en dus vele ronden verloren, erg frustrerend.

Toen ik gelapt werd door wagens die in groepjes rijden kon ik met het groepje om P5 makkelijk mee.
    Laatst gewijzigd door Kim Van Der Stichelen; 24 oktober 2012 om 15:50

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Hier was het voornamelijk materiaal storing, een niet vol gas gevend gaspedaal zorgde voor een irritante kwali. In de race te veel de focus op het balkje linksonderin waar je kan zien hoe vol je gas aan staat. Raakte de wagen kwijt en ik zorgde voor de eerste caution. Doodzonde, maarja met goede moed weer verder gegaan.

Toen ik hem een 2e keer verloor, had ik een pitbezoek nodig die mij 3 rondes op achterstand zette. Toen ik rondenlang eigenlijk naar tevredenheid m'n rondjes reed werd ik op een 4e ronde achterstand gezet. 1 bocht later was er weer een caution.. jammer, anders had ik er 1 terug kunnen pakken gezien iedereen zeker de pit zou bezoeken.

Daarna nog een laatste fout net over de helft van de race, die gaf mij 3 minuten repairs en nog eens 8 minuten optional. Toen de race als spectator uitgekeken.

Echt top hoe het ging, mooi veld, weinig cautions. Dikke pluim zou ik zeggen

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Senior Member Ruudje's schermafbeelding

Standaard

Hier wat un-edited screens. Sorry dat de bezel correction nog aanstaat.

In de laatste screen is duidelijk het verschil te zien tussen 1 en 3 schermen.

http://www.xs4all.nl/~wit9/truck1.jpg
    http://www.xs4all.nl/~wit9/truck2.jpg
    http://www.xs4all.nl/~wit9/truck3.jpg
    http://www.xs4all.nl/~wit9/truck4.jpg
    http://www.xs4all.nl/~wit9/truck5.jpg
    http://www.xs4all.nl/~wit9/truck6.jpg
    Laatst gewijzigd door Bramzel; 1 november 2012 om 22:45 Reden: Even linkjes van gemaakt ivm formaat.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruudje Bekijk bericht
    In de laatste screen is duidelijk het verschil te zien tussen 1 en 3 schermen.
    Nou dat wordt sparen voor mij.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Zoveel kost dat niet meer hoor. 3 schermen en kaart doe het aankan. Maar die kaart heb je al volgens mij.

Anyway, beetje sparen dan

~ Respect is Everything ~

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maik Peters Bekijk bericht
    Zoveel kost dat niet meer hoor. 3 schermen en kaart doe het aankan. Maar die kaart heb je al volgens mij.

Anyway, beetje sparen dan
    Hangt er een beetje vanaf welke technologie je gebruikt. Destijds was 3 schermen op 120hz wel tricky. Je kon zomaar 200€ extra kwijt zijn aan adapters.
    Videokaart is wel heel belangrijk, omdat ik de 3 schermen op 120hz draai moet ik minimaal 120fps hebben met alle wagens in beeld. Dat is minimaal 360fps op een single screen. In de praktijk zit ik rond de 200fps omdat ik de eye candy wat heb teruggeschroeft.
    In mijn geval was ik 1200€ kwijt voor de schermen en kabels.

Naam
    Niel

Standaard

Ik was niet tevreden over de eerste ticker/balk boven in beeld en heb dus een nieuwe gemaakt.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)

DigitalRacing.nl

Standaard

Ga je die nog verder stijlen of hou je hem zo plat ?

Naam
    Niel

Standaard

Ga je die nog verder stijlen of hou je hem zo plat ?
    Voor nu laat ik het even zo. Ik heb nog niets beters gevonden.
    Ik moet nu even verder komen dan de start

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ik was van plan een samenvatting van mijn race te maken, maar dat vraagt te veel van mijn processor waardoor het programma steeds vast loopt. Ik moet nog bedenken wat ik ga doen: opnieuw opnemen op lagere resolutie, inkorten, een paar Highlights eruit halen en als kort filmpje uploaden of deze race maar overslaan.
    Aangezien ik de beelden toch al opgenomen heb, neig ik naar de 2e of 3e optie

Wat ik in ieder geval wel leuk vond om alvast te laten zien, zijn de pitstops. Drukte tijdens een caution en er zijn ook duidelijk verschillende strategieën te zien

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Fvx_YjZ5vio"]iroc2 pitstop Charlotte - YouTube[/ame]

"Overtaking is an art"

Naam
    Niel

Standaard

Ik ben nog steeds bezig met de samenvatting
    Het gaat wel goed. Ik denk dat ik wel over de helft ben.

Naam
    Niel

Standaard

Wat waren er veel gevechten in de race! Het is lastig om te kiezen wat wel en niet in de recap komt

Senior Member Brett Pit's schermafbeelding
    Naam
    Brett Pit

Standaard

iROC 2, een nieuw seizoen, vol nieuwe gezichten

Na de altijd lange zomerpauze, waar we nog van een klein seizoen met de Mazda MX5 konden genieten is het geweld eindelijk weer losgebarsten op Digitalracing.nl. Na een succesvolle iROC waar Jarno Pannekeet de titel had verzilverd is het startveld echter van 14 naar 25 man gegaan! Een recordstijging op z’n minst.

Hier zien wij veel nieuwe gezichten, maar wat we ervan konden verwachten was nog niet iedereen duidelijk. Ron van den Hof is een nieuw gezicht uit Zuidwolde. Hij is nu net een half jaar lid van iRacing maar heeft wel al 2 overwinningen op de ovals weten te bemachtigen. Jeffry Tanghe is een nieuwe toevoeging om de Belgische delegatie te versterken, op iRacing.com is hij sinds 2011 lid, maar heeft daar wel al 15 oval overwinningen op zijn naam weten te zetten. Jeremy van de Kraats is volgens zijn iRacing statistieken 1 om rekening mee te houden, sinds 2010 raced hij aldaar en heeft inmiddels een mooie 37 overwinningen op de ovals behaald.

Met deze 3 namen zijn we er nog niet, ook Robin van Brenk is nieuw bij ons, ook hij heeft een mooi aantal overwinningen staan bij iRacing sinds zijn start in 2010. 25 races staan er in zijn recordboekje. Raimond Brakenhoff rijd sinds 2010 bij iRacing, maar heeft nog geen overwinningen behaald in de oval series, wel een 12-tal in het road gedeelte. Toch lijkt hij een geduchte tegenstander, op zijn profiel is te zien dat hij contacten heeft met niemand minder dan David Coulthard die hem wellicht wat tips heeft meegegeven. De grootste underdog op het eerste oog bij de nieuwkomers bleek echter Rudy de Wit te zijn. Hij raced op iRacing sinds 2009 en heeft nog maar 1 overwinning op zijn naam staan, maar toch wist hij de 1e race van het seizoen op Charlotte op zijn naam te schrijven waar hij ook de pole position opeiste.

De publieke statistieken van iRacing zeggen dus niet altijd zoveel, hosted sessions worden immers niet meegenomen in deze stats, evenals wellicht roemrijke carrières bij andere leagues. Vanuit de Digitalracing.nl rijders die al meerdere seizoenen hebben meegedaan heeft Fabian de Jong met 70 oval-overwinningen de beste papieren, hij wist dan ook bij race 1 de 2e stek te bemachtigen. Op de 3e plaats kon Jarno Pannekeet nog zicht houden op een opvolgende rijderstitel, maar 1 ding is wel duidelijk. Het zal voor hem niet makkelijk worden in dit diverse veld.

De start van de iROC 2 is een feit

De race was er 1 om door een ringetje te halen, met maar 3 cautions was iedereen blij verrast met het niveau van het rijdersveld. Rudy de Wit wist hem te winnen, maar dat ging niet zonder problemen. “Heerlijke race gehad. Had een slechte pitstop, wilde Fabian er nog net uittrekken bij pit exit en kreeg een ‘end of the longest line’ penalty voor speeding” Aldus De Wit. Nieuwkomer Ron van den Hof had minder geluk. ”De race ging in eerste instantie lekker. Tot in ronde 13 (hoe kan het ook anders) volgens mij net na de eerste herstart raakte ik de achterkant kwijt, wist hem bijna nog te redden maar knalde de muur in en met gevolg dat de auto niets meer doet. Anderhalve minuut in de wacht gestaan daarna was de race eingelijk al zo goed als bekeken voor mij.”

Over het gehele veld waren er gevechten te zien en tijdens de 3 cautions werden de diverse tactieken uitgeprobeerd. Het mooiste hiervan is misschien wel het feit dat tijdens de herstarts netjes ruimte werd gehouden maar er toch gestreden werd om de diverse posities vast te houden dan wel te winnen.

Al met al lijkt de eerste race van de iROC2 een mooie start van het seizoen. Zoals Richard Kortland al meldde “Als ik dit vergelijk met de eerste IROC races in de Streetstock, dan mag er gezegd worden dat er hele grote stappen zijn gezet. Mooi groot veld, geen grote problemen gezien en mooie gevechten op de baan. Zoals ik al eerder zei vind ik dit erg goeie reclame voor DRNL”

Ik kan zelf bijna niet wachten op de samenvatting waar Niel Hekkens zich op gestort heeft en ik kijk enorm uit naar de 2e race van het seizoen, komende dinsdag op Michigan!

Brett Pit
    Laatst gewijzigd door Brett Pit; 1 november 2012 om 22:23
    Reporter

DigitalRacing.nl

Standaard

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

De grootste underdog op het eerste oog bij de nieuwkomers bleek echter Rudy de Wit te zijn. Hij raced op iRacing sinds 2009 en heeft nog maar 1 overwinning op zijn naam staan, maar toch wist hij de 1e race van het seizoen op Charlotte op zijn naam te schrijven waar hij ook de pole position opeiste.
    Rudy heeft veel in Duitse oval leagues geraced waar die zeer succesvol is geweest. Dus alleen kijken naar de statistieken die iRacing geeft blijk maar weer dat dit geen geldigheid is over hoe iemand rijdt.

Verder een top verslag, en ik kijk ook uit naar het filmpje van Niel.

/me schopt Niel.. schiet eens op!
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Charlotte is het circuit waar ik ooit m'n allereerste oval winst heb behaald. Zo'n eerste online overwinning vergeet je niet snel, deze was in 1997!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten