Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 103

Discussie: [iROC2] Round 1: Charlotte 150 | 23 10 12

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik ben vanmiddag elders in het land en ik weet niet of ik op tijd terug ben. Fingers crossed want ik ben zeer nieuwsgierig naar het complete startveld.

Mooi om te zien dat de IROC gegroeid is en zoveel enthousiasme teweeg brengt.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Heb er zin in vandaag. Qua pure pace zal het wel ergens in het middenveld zitten. Doel voor de race is uit de problemen blijven en dan ben ik met een top 8 zeer tevreden.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ik heb er ook zin in. Gisteren long runs gedaan en tot de conclusie gekomen dat ik twee tactieken kan gaan hanteren. Welke het gaat worden, ligt aan de race.
    Qua pure snelheid kom ik iig te kort, dus moet het maar tactisch.

"Overtaking is an art"

Standaard

Gouden regel is dat ik uit de ochtenddienst niet mag racen vanwege dat de kans altijd erg groot is op foutjes met mijn brakke hoofd, ik heb er echter enorm zin in en er ligt een hoop Dextro naast mij, samen met wat cola gaat dat helemaal goed komen Ga voorlopig op een top 10 positie, op een oval weet je het echter nooit, hoop op 20man vanavond, dat is al een mooi startveld met genoeg kans op groepjes
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Naam
    Dennis

Standaard

Regels zijn er om gebroken te worden Roy

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Regels zijn er om gebroken te worden Roy
    We zullen wel weer om en nabij elkaar rijden Dennis, wordt weer mooi
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    We zullen wel weer om en nabij elkaar rijden Dennis, wordt weer mooi
    Altijd leuk. Net als vorige week, maar dit keer wel in de omgekeerde volgorde.

Senior Member Ruudje's schermafbeelding

Standaard

Storing dienst deze week, hopen dat ik niet gebeld word...

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruudje Bekijk bericht
    Storing dienst deze week, hopen dat ik niet gebeld word...
    Telefoon niet opnemen, ja sorry mijn telefoon had ook een storing
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Het gerucht gaat dat er met de nieuwe build ook een carkit beschikbaar komt.

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

ik laat deze even aan me voorbij gaan, krijg nog geen stint van langer dan 10 rondes zonder crashen voor elkaar op deze baan. Dat maakt het niet leuk voor mij en zeker niet voor de rest
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darthwillie Bekijk bericht
    ik laat deze even aan me voorbij gaan, krijg nog geen stint van langer dan 10 rondes zonder crashen voor elkaar op deze baan. Dat maakt het niet leuk voor mij en zeker niet voor de rest
    Gewoon joinen, ik heb wel wat voor je.

Senior Member

Standaard

Dat was leuk! De kwalificatie ging best oke, ik stond twee keer achterstevoren maar ik heb geloof ik wel m'n snelste tijd ooit gereden. Helaas niet onder de 30 seconde

Voor de race was m'n doelstelling 0 inc te behalen en dat is gelukt Helaas kreeg ik na de eerste caution een network error en werd ik eruit gegooid. Ik kon wel direct terugkeren, maar had gelijk 5 ronden achterstand. Daarna de draad weer proberen op te pakken en ik heb nog wel lekker rondjes kunnen draaien. Wel jammer dat ik nu nog niet weet waar ik eigenlijk sta.

Niels, nog bedankt voor de setup! En nu al weer zin in de volgende race ;-)

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Raceverslag komt later, maar mag ik mijn complimenten geven voor dit stukje reclame voor DRNL

"Overtaking is an art"

DigitalRacing | Directie Tjerk Korving's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof dat ik Kim rond geduwd heb net na de laatste caution, sorry daarvoor.

Mijn wagen was in eerste instantie teveel overstuurd in de bochten maar achteraf in de race weer teveel onderstuurd voor het mooie. Dat maakt het er niet makkelijker op als je word ingehaald in de bochten. Helaas had ik niet de snelheid om aansluiting te vinden in de race maar het was leerzaam.

Senior Member Ruudje's schermafbeelding

Standaard

Heerlijke race gehad. Had een slechte pitstop, wilde Fabian er nog net uittrekken bij pit exit en kreeg een EoL penalty voor speeding . Set was wat loose bij de exit als er iemand binnen 0.5s achter zat, dat maakte het in traffic af en toe wat spannend op de binnenlijn. Mooie passes gemaakt, prachtige ronden side by side met Jarno.

3 cautions met zo'n groote van het veld is top gedaan!

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

De kwalificatie ging veel beter dan ik had verwacht.
    Ik had nooit durven voorspellen dat ik op de eerste rijd mag starten.

Alleen gebeurde waar ik bang voor was: een slechte start. Ik vind het heel lastig om de polesitter te zien met maar één scherm. Maar de schade viel gelukkig mee.
    Door de race heen reed ik heel de tijd rond de 4e plek en bij de laatste restart zat ik vast achter Robin. Ik kon mijn auto twee keer naast die van hem krijgen, maar Robin gooide deur gewoon dicht. Dat was wel gevaarlijk imo, want we hadden er ook samen er af kunnen gaan.
    Daarna kon ik maar geen gaatje vinden om hem in te halen en finishte uiteindelijk op de 5e plaats.
    Ik ben wel blij met het resultaat.
    Op naar de volgende race

De replay heb ik opgeslagen en nu beginnen met de samenvatting Ik durf niet te zeggen wanneer die af is. Ik hoop voor volgende week.
    Laatst gewijzigd door NielHekkens; 23 oktober 2012 om 22:41

Senior Member
    Naam
    Chris Zijlstra

Standaard

Allereerst mooie opkomst, geweldig zoveel deelnemers.

Leuke race gereden, in het begin steeds rond de 7e positie rondgereden, totdat ik Roy binnendoor probeerde te steken, helaas ging mijn wagen wijd en tikte ik net zijn achterkant ging waardoor die achterstevoren ging, sorry daarvoor. Na de laatste herstart kon in niet meer zo meekomen (wellicht door schade) en op P11 terecht gekomen. Hulde aan iedereen voor die mooie lange laatste 'Green'.

Op naar de volgende race!

Member
    Naam
    Ron van den Hof

Standaard

Zo dat was de eerste.

Heb een mooie race gehad en hoop dat er meer volgen. Nou ja mooi kun je het ook weer niet noemen.
    Training ging lekker heb weinig tijd gehad om te oefenen dus dacht van we zien wel. Heb de setup van Chris gepakt die hij met de testrace gedeeld had waarvoor mijn dank.

Quali liep voor geen meter wilde te veel 3 keer spin in 4 rondjes. Volgende keer beter.

De race ging in eerste instantie lekker. Tot in ronde 13 (hoe kan het ook anders) volgens mij net na de eerste herstart raakte ik de achterkant kwijt, wist hem bijna nog te redden maar knalde de muur in en met gevolg dat de auto niets meer doet. Anderhalve minuut in de wacht gestaan daarna was de race eingelijk al zo goed als bekeken voor mij.
    Al met al nog op p16 terecht gekomen.

Dit was mn eerste race hier bij drnl maar weet zeker dat er meer gaan volgen.
    Op naar de volgende race waar ik zeker meer tijd heb om te oefenen en hoop dat het dan wat beter gaat.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Mijn doel was om in de top 5 te starten, wat lukte want ik had een P3 in de kwalificatie gereden. Ik kon bij de start mooi Niel pakken want die zat te pitten bij de start

Vervolgens kwam Jarno langzaam naar voren en uitkomen bocht twee werd ik in 1x heel loose waardoor die er op de backstretch de truck ernaast kon zetten. Hier een tijd gereden, volgens kwam er een caution en kwam ik als P2 terug de baan op.

Bij de herstart kon Robin mij inhalen, maar omdat mijn exit van turn 2 beter was kon ik hem meteen weer inhalen. Toen een paar rondes achter Jarno gereden en hem uiteindelijk uitkomen bocht 4 naast gezet en ingehaald. En vlak hierna kwam weer een caution wat ook de laatste bleek te zijn.

Vervolgens precies op het groen op het gas gegaan waardoor ik een klein gaatje kon trekken, maar niet veel. Langzaam kwamen Jarno en Rudy terug, en uiteindelijk had ik in turn 1 een behoorlijk momentje waardoor Jarno mij voorbij kwam. Een ronde later kwam ook Rudy mij voorbij en toen ontstond er een paar ronde lang gevecht pal voor me tussen Jarno en Rudy. Waar uiteindelijke Rudy de winnaar was, en ondertussen zat ik ook al aan de binnenkant van Jarno en na een paar rondes kon ik ook Jarno clearen. Vanaf dat moment reed Rudy bij ons vandaan en bleef het gat tussen Jarno en mij binnen 0.5 seconden en was het een kwestie van P2 veiligstellen wat lukte

Ook erg gaaf om gewoon een veld van 20+ trucks te krijgen op een oval, dit had ik persoonlijk nooit verwacht voor een Nederlands talige league
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    maar mag ik mijn complimenten geven voor dit stukje reclame voor DRNL
    +1. Dit was top! Lange runs en clean racen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielHekkens Bekijk bericht
    Alleen gebeurde waar ik bang voor was: een slechte start. Ik vind het heel lastig om de polesitter te zien met maar één scherm.
    Ik was er ook al bang voor en het kostte me een plekje aan Roy. En na de eerste caution zat ik weer in de slow-line maar met 1 scherm doe je daar niks aan. Wel een leuke inhaalrace kunnen rijden voor de eerste caution.

Gelukkig heb ik wel 3 schermen en dat was echt genieten deze race, al zag ik in de replay dat ik Rudy toch nog net even te veel ruimte gaf Dat was echt gaaf en helaas koos Fabian de juiste lijn en kon hij er achteraan. P3 is niet slecht en biedt zeker perspectief.

Maar vooral was het leuk

Standaard

niet mijn beste photoshop werk, maar had even geen zin om er echt voor te gaan zitten

Practice:
    Vanmiddag echt de tijd genomen om te oefenen, 5 verschillende setups geprobeerd en daarvan de beste genomen als basis en daar op verder gewerkt. Uiteindelijk een set gevonden die bij mijn rijstijl past en daar op voort geborduurd. Uiteindelijk kon ik hem vrij makkelijk lang onder de 30.5 houden en was er dus meer dan tevreden over

Kwalificatie:
    Met Q tape en de RA trackbar 2 tikjes lager als de race tape, en gaan. 29.6 was absoluut mogelijk, maar 29.7 en P5 was ik meer dan tevreden

Race:
    Goede start en lag na Turn 1 al 3e. Hierna kwam jarno weer terug en reden we tot vlak voor de eerste caution alleen maar deur aan deur. Erg gaaf Bij de caution naar binnen gegaan voor fuel, maar niet de banden gewisseld. Doordat veel mensen niet naar binnen gingen kwam ik achter een groepje terecht. De wagen lag prima en wist dat ik mee kon rijden in de top 3. Ik zat echter al vrij snel boven niels, toen de wagen daaronder het 3 wide maakte. Niels ging verder naar boven dan had gehoeven door een beetje onervarenheid, en tikte mij de muur in. Express de wagen meer de muur ingestuurd zodat ik niet een caution zou creeeren, maar dit zorgde wel voor behoorlijke schade. De green run hierna was echter heel lang, waardoor ik posities en afstand verloor. Tijdens de 2e caution een nieuwe auto gekregen en was er dus helemaal klaar voor, tijdens mijn inhaal race wilde Chris zijn positie direct de volgende bocht nadat ik hem in had gehaald al weer terug, hij kwam voor mijn gevoel van veel te ver en veel te hard, had je bijgeremt had je mij absoluut kunnen laten leven, ik ging nog verder omhoog maar gaslos was echt niet voldoende . Wagen helemaal krom en aan flenters gereden door het achteropkomende groepje. Snel naar binnen gereden in closed pits, maar ook hier gelukkig weer een nieuwe silverado voor mij. Moest echter van helemaal achteraan starten en ben gestrand op P10 (was eigenlijk P9 maar Dennis leek sneller te gaan en we hadden gehoopt op die manier naar het groepje voor ons te rijden, gaf hem mijn positie, maar wilde er wel voor racen om hem terug te hebben, niet gelukt maar wel leuk ) Tempo in de laatste run was nog steeds goed, zelfs met een stukje schade wat ik had gereden door in het spoor van Niels te rijden

Truck was absoluut snel, top 5 positie was makkelijk haalbaar, maar dat is het mooie aan ovalracen, er kan heel snel veel veranderen, en ben allang blij dat ik van P18 weer helemaal naar P10 gereden was

Mooie eerste race, lange greenruns en zeer mooie raceafstand! Voor de volgende keer voor de organisatie, ik vind de 4 uur sessie de betere optie zoals jullie nu gedaan hebben, maar een server "huren" van 18.00 tot 22.00 zou wel helemaal perfect zijn, lekkere lange inloop practise sessie en ruim de tijd om na de race nog even na te babbelen! Nu hadden we nog 2.06 uur sessie tijd over na de race, waarin je in principe niks kan. 2 uur sessie is dus zeker te kort wanneer je wat meer cautions hebt. Thats all!

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Qua snelheid wist ik dat ik het lastig ging krijgen. Als ik ging pushen kon ik aan het begin van de stint een 29er rijden, maar daarna zakten de tijden snel naar de hoge 30ers. De andere optie was om in de 30ers te blijven waardoor het veel langer duurde voor ik hoge 30ers ging rijden.
    Het eerste was het plan als er veel cautions en pitstops zouden zijn, de tweede en meest lastige zou mijn strategie bij lange groene runs zijn.

Met Q-tape kon ik niet uit de muur blijven, dus ik besloot maar met de racesetup te kwalificeren. Met een 13e plaats als resultaat. Midden in de drukte, dus uit de problemen blijven was het plan.

En dat lukte, voorzichtig kon ik de top 10 binnen kruipen. Eerste caution bleef ik buiten, die was te vroeg om voor de hele race fuel te tanken en afgekoelde bandjes konden ook wel weer even mee. Bij het testen kon ik qua fuel zonder slipstream een run van 55 ronden doen. De caution op 58 ronden voor het einde was dus spannend, maar met 2 langzame rondjes achter de SC en slipstreamen moest het wel gaan lukken.

Wat volgde was een van de moeilijkste inhaalacties die ik ooit gedaan heb. Ik heb zeker 30 ronden achter Jeremy gezeten en aan alle kanten geprikt om die 6e plaats te pakken. Af en toe wat afstand genomen om de bandjes te koelen en dan de druk er weer op. Ik kon er naast komen, maar het ontbrak me aan snelheid in het midden van de bocht. Entry en exit was ik sneller, maar niet genoeg om er helemaal langs te komen. Ook nam ik geen risico's omdat een 7e plaats eigenlijk al boven verwachting was.
    5 ronden voor het einde toch nog een aanval opgezet, dit keer met iets meer risico en 2 ronden voor het einde er dan eindelijk voorbij om zo de 6e plaats binnen te halen. Daar ben ik zeer tevreden mee.

Als ik dit vergelijk met de eerste IROC races in de Streetstock, dan mag er gezegd worden dat er hele grote stappen zijn gezet. Mooi groot veld, geen grote problemen gezien en mooie gevechten op de baan. Zoals ik al eerder zei vind ik dit erg goeie reclame voor DRNL waar we wat mij betreft het hele iRacing forum mee vol spammen

"Overtaking is an art"

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Mooie grid hoor mannen
    Power by Cosworth

Naam
    Dennis

Standaard

Heb een leuke race achter de rug. Kwalificatie was boven verwachting met een 6e plek. Eerste stint zonder al te veel problemen gereden, wat plekken verloren bij de start maar verder niet echt bijzonder.
    Vlak na de 1e herstart verloor ik he bijna op het rechte stuk. Een iets te felle stuur beweging zorgde er voor dat ik dwars ging. Gelukkig net uit de muur en de rest van het veld kunnen houden. Verder gereden, nog wat mensen ingehaald en heel veel opluchting toen er een tweede caution kwam.
    Helaas gebeurde na de laatste caution opnieuw hetzelfde op het rechte stuk. Dit keer wat minder tijd verloren maar wel weer vanaf achteraan naar voren moeten werken.
    Laatste 25 rondjes met Roy in gevecht geweest. Nog een rondje of 2 deur aan deur gereden en zoals altijd een leuk en fair gevecht.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten