Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 54

Discussie: [iROC2] Officiele testsessie | Charlotte | 16 10 12

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Pfff ik heb nog veel werk te doen.. Aan het einde van de practice heb ik iets gedaan waardoor mijn auto heel erg loose werd en tijdens de Q sessie niet meer kunnen verhelpen.
    Tijdens de race was het alsof ik op eieren reed en spinde na de 2e restart. Helaas kon Raimond mij niet meer ontwijken
    Excuses!
    Daarna nog even met Joan gereden en opeens was hij ook weg. In mijn eentje ben ik verder gereden en ben vlak achter Jarno gefinisht.

Ik krijg mijn tijd maar niet onder de 30.0. Alles wat ik ook probeer, het lukt maar niet. Heel frustrerend is dat. Als iemand later deze week nog wil oefenen, roept u maar. Ik wil best een sessie hosten.
    Laatst gewijzigd door NielHekkens; 17 oktober 2012 om 12:20

Standaard

Mooie opkomst mannen, en zo te zien heeft defending champion Jarno de eerste slag alweer te pakken!

Hierbij de uitslag en .csv file klik
    CSV-file download
    Uitslagen op iRacing.com

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Naam
    Niel

Standaard

Hier is ook een link naar de uitslagen:
    Klikkerdeklik

Standaard

Dank, die plaats ik er nog bij, maar voor bovenstaande manier kiezen we bij voorkeur omdat ook mensen die geen iRacing hebben dan kunnen meegenieten
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Dank, die plaats ik er nog bij, maar voor bovenstaande manier kiezen we bij voorkeur omdat ook mensen die geen iRacing hebben dan kunnen meegenieten
    Ach ja dat is waar. Helemaal vergeten
    Ik dacht, wat zit hij moeilijk te doen

Standaard

Lol
    DigitalRacing.nl

Senior Member
    Naam
    Chris Zijlstra

Standaard

Tijdens de eerste caution besloten naar binnen te gaan om banden te wisselen, helaas volgden daarna nog 2 of 3 cautions. Bij stukje en beetje weer naar voren gekropen om uiteindelijk als 3e te finishen, helaas werd de race na 35 minuten afgevlagd (waarom geen volledige race lengte?)

Standaard

We hebben gekozen voor meer practise tijd zodat er meer tijd was om ervaringen uit te wisselen enz. Zie ook de startpost
    DigitalRacing.nl

Standaard

Ik denk dat Chris doelt op het instellen van een maximumtijd in de race. Nu duurde de race 60 ronden of 35 (?) minuten. Maar die maximumtijd van 35 minuten was niet nodig geweest, want er was nog anderhalf uur sessietijd over aan het einde.

Ik ben daar zelf ook geen voorstander van trouwens. Ik wil (zeker op ovals) heel graag gewoon het volledige aantal ronden afleggen.

Standaard

Staat genoteerd voor de volgende keer, dank

Wat achtergrond is misschien wel handig: er was in het verleden regelmatig een issue dat het op race avonden niet al te laat moest worden, maar daarover zijn de meningen ook wat verdeeld zo blijkt. De focus moest op deze avond in elk geval liggen op het kennismaken, met elkaar oefenen en ervaringen uitwisselen en niet zo zeer op de race zelf. Als je dan een lange practise instelt en ook nog een lange race, dan heb je kans dat mensen juist de practise (of een deel ervan) overslaan om voor de race te kiezen en daarvoor was deze avond nu juist niet bedoeld
    DigitalRacing.nl

Standaard

Ook ik deel die mening, de maximale tijdslimiet vind ik een domper op het oval racen. Zeker gisteren was het niet nodig geweest, maar ik denk ook dat bij de officiele sessies er eigenlijk geen tijdslimiet op hoeft, mensen worden vanzelf voorzichtiger bij cautions. Je zou de tijdslimiet kunnen zetten zodat hij uitkomt om 21.30, dat lijkt mij nog een prima acceptabele tijd om te eindigen. Heb je 35 minuten uitloop tijd van de gemikte racetijd, dat is een hoop, maar het is niet dat je dan 85minuten vol aan het racen bent, cautions zijn relaxed en ontspannen. En dat zijn echt een hoop cautions die je nodig heb om dat vol te rijden, dan zijn we met ze allen wel enorm aan het prutsen. Maar 2/3 cautions is een vrij acceptabel getal voor een groep mensen die grotendeels nieuw is in de "scene" en ik vind niet dat je dat dan gelijk moet voelen in het aantal te racen rondjes, bij ovalracen is het spannend tot de streep, ik had bijvoorbeeld zeker een paar plekken verloren wanneer we tot het maximaal aantal ronden hadden geraced.

En zoals niel al zegt, stiekem vind ik het gaver om niet precies de 50minuten op te zoeken als mikpunt, maar een mooi rond getal kwa mijlen, klinkt meer Nascar Charlotte 150 etc!

en zoals beloofd, de replay van de race:

http://www.sr-academy.nl/iRacing/iRo...e_16102012.rar

edit: thanks voor de uitleg Robert, je zou er een Poll aan kunnen wagen wat mensen binnen de iROC vinden van de uiterste finish tijd?
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

Het gaat ons niet precies om die 50 minuten, maar die dient in eerste instantie om het aantal ronden vast te stellen. Voor de league zelf zal de tijdslimiet ruim worden afgesteld, zeker na bovenstaande ervaringen die die gedachte bevestigen. Thanks
    DigitalRacing.nl

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Ik ben het ook met de heren eens, vind het ook niet nodig om een uiterste tijd te hebben. Bij benadering in je al wel redelijk vaststellen hoe lang de race zal gaan duren, Niel zijn voorstel klinkt dan ook wel leuk, met ronde getallen qua afstand werken.

Waren voor mij gisteren de eerste ronden met de truck op Charlotte en de setup van Jarno was mij te tricky, heb het daarom met de setup van Chris gedaan die mij uiteindelijk nog iets te tight was, maar was wel een stuk stabieler dan die van Jarno.

Ik hoop maar dat er elke race een goede base setup komt, er zijn toch meerderen die denk ik totaal niet kunnen setuppen voor een oval dus dan is het wel zo prettig om op z'n minst een goede stabiele setup te hebben, en dat hoeft dan echt niet de snelste te zijn.
    Dat zal ook absoluut helpen met het aantal cautions in de races, we begonnen gisteren toch wat onrustig en met nog eens 10 man erbij op de baan hoop ik niet dat we het seizoen beginnen als de iROC 1

Verder mooi dat de opkomst zo goed was!

Naam
    Niel

Standaard

Het gaat ons niet precies om die 50 minuten, maar die dient in eerste instantie om het aantal ronden vast te stellen.
    Als je wilt wil ik er best bij helpen Ik had vanmorgen niet veel te doen, dus heb ik voor mezelf het aantal ronden voor Charlotte, Michigan en Dover uitgerekend (gebaseerd op 50 min. green flag racing). Deze 3 hebben ook een mooi getal als afstand.
    De rest kan ik ook nog wel uitrekenen en kan ik je PM'en, als je wilt natuurlijk.

Senior Member joansom's schermafbeelding
    Naam
    Joan Somers

Standaard

Ik heb me meer dan prima vermaakt. Tot gisteravond nog weinig tot geen rondjes oval gereden. In het verre verleden wel genascard, maar dit is toch net ff beter. Gaandeweg de practice de (on)mogelijkheden van de auto en baan beter leren kennen en zowaar kwam er een 30-er in de vizier. Fijn ook dat ik via TS een DRNL spoedcursus Oval racen kreeg
    Alleen voor het onderdeel 'Remlicht' ben ik gezakt
    Oja, en geleerd hoe push to talk gewerkt

In Q niet eens de langzaamste tijd neergezet en door de cautions in de race zelfs de pacecar van dichtbij kunnen bewonderen. Na het Green green zakte ik dan weer snel naar de staart van het veld. Daar mooi met Niel rondgecruised. Uiteindelijk 1x met schade de pits opgezocht en daarna nog een lekkere stint kunnen gereden. Kon daarna met verse bandjes goed inlopen op Peter en zijn bijrijder (ff naam vergeten).

De setups van jarno en chris hebben mij zeker geholpen, heb uiteindelijk die van chris gebruikt. Keep up the good work.

@Niel: als je een sessie wil hosten, dan doe ik wss wel mee
    Livestrong, drive yellow

Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joansom Bekijk bericht
    Ik heb me meer dan prima vermaakt. Tot gisteravond nog weinig tot geen rondjes oval gereden. In het verre verleden wel genascard, maar dit is toch net ff beter. Gaandeweg de practice de (on)mogelijkheden van de auto en baan beter leren kennen en zowaar kwam er een 30-er in de vizier. Fijn ook dat ik via TS een DRNL spoedcursus Oval racen kreeg
    Alleen voor het onderdeel 'Remlicht' ben ik gezakt
    Oja, en geleerd hoe push to talk gewerkt

In Q niet eens de langzaamste tijd neergezet en door de cautions in de race zelfs de pacecar van dichtbij kunnen bewonderen. Na het Green green zakte ik dan weer snel naar de staart van het veld. Daar mooi met Niel rondgecruised. Uiteindelijk 1x met schade de pits opgezocht en daarna nog een lekkere stint kunnen gereden. Kon daarna met verse bandjes goed inlopen op Peter en zijn bijrijder (ff naam vergeten).

De setups van jarno en chris hebben mij zeker geholpen, heb uiteindelijk die van chris gebruikt. Keep up the good work.

@Niel: als je een sessie wil hosten, dan doe ik wss wel mee
    Ik ga vanmiddag rond 3 uur even oefenen. Vanavond is het Criminal Minds avond bij ons thuis
    Ik kan wel een sessie hosten

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielHekkens Bekijk bericht
    Als je wilt wil ik er best bij helpen Ik had vanmorgen niet veel te doen, dus heb ik voor mezelf het aantal ronden voor Charlotte, Michigan en Dover uitgerekend (gebaseerd op 50 min. green flag racing). Deze 3 hebben ook een mooi getal als afstand.
    De rest kan ik ook nog wel uitrekenen en kan ik je PM'en, als je wilt natuurlijk.
    Dat hadden wij ook al gedaan natuurlijk maar ik zie alsnog graag jouw PM tegemoet alle vorm van meedenken is welkom
    DigitalRacing.nl

Standaard

Het gaat ons niet precies om die 50 minuten, maar die dient in eerste instantie om het aantal ronden vast te stellen. Voor de league zelf zal de tijdslimiet ruim worden afgesteld, zeker na bovenstaande ervaringen die die gedachte bevestigen. Thanks
    Top!

Heb me gisteren trouwens uitstekend vermaakt. Even 3 wijd op de backstraight en van P11 naar P5 in 1 rondje was leuk

Wat me wel opviel is dat er tijdens de gehele sessie geen enkele vraag over setups is gesteld. Ik kreeg redelijk aan het einde van de sessie pas te horen dat mijn setup instabiel zou zijn. Mij was dat niet opgevallen en ik had het graag eerder gehoord.

Ik denk ook dat het wel van belang is dat je een klein beetje weet wat je moet doen als een set niet lekker rijdt. Bij mijn set kun je bv de rr-trackbar omlaag gooien om hem stabieler te krijgen en bij de set van Chris kun je de nose-weight verminderen om hem minder onderstuurd te krijgen.

Ik doe altijd het volgende: Verdeel een bocht in een paar secties.
    1 entry: Beginnen met remmen en sturen
    2 entry: Minder remmen, meer sturen
    3a entry: voor de apex. Meer sturen, constant gas
    3b exit: na de apex, constant gas, minder sturen
    4 exit: meer gas, minder sturen.

Of zo:

En vervolgens ga je kijken waar je welke problemen hebt. Op Charlotte in de truck rem je trouwens niet, dus 1 en 2 zijn ongeveer gelijk.

Pak een set en rij er 10 rondjes mee. Dat duurt 3 minuten. Ik onthoud meestal wat mij opvalt en dat probeer ik te verbeteren. En verder kijk ik naar bandenslijtage en temperatuur. Ik zoek naar gelijke slijtage tussen rechtsvoor en -achter. En gelijke temperatuur in het midden bij die banden. De buitentemps mogen wat lager zijn.

Dat kun je met spiekbriefjes doen. Die staan bv hier en hier.

Verbeter me als ik het fout heb, maar ik had het idee dat veel mensen gisteren graag in de 29 terecht wilden komen, terwijl het veel belangrijker is om een stabiele set te hebben die ook op een lange run goed werkt. Eigenlijk zag ik alleen Chris runs van meer dan 10 rondjes maken. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk

Standaard

Als je meer bekend bent met de wagen en track moet je inderdaad gaan denken aan langere stints, als je er weer in moet komen of net nieuw bent dan is het vooral zoeken naar wat sneller is en of je de lijnen juist hebt en dat zorgt voor nogal wandcontact/spins.

Exact de reden waarom je ook geen setup vragen hoort, iedereen weet dat je eerst de wagen een beetje door moet hebben en je er normaal mee rond kunt komen voordat je dingen aan de setup veranderd.

Ik heb een behoorlijk druk weekend en zal waarschijnlijk pas dinsdag uit de ochtenddienst weer verder kunnen met oefenen. Opzich kun je met ovallen behoorlijk wat progressie maken in een paar uur, als ik een set heb die meer bij mijn rijstijl past dan ben ik tevreden
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Verbeter me als ik het fout heb, maar ik had het idee dat veel mensen gisteren graag in de 29 terecht wilden komen, terwijl het veel belangrijker is om een stabiele set te hebben die ook op een lange run goed werkt. Eigenlijk zag ik alleen Chris runs van meer dan 10 rondjes maken. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk
    dan heb je mij niet zien rondtoeren

Maar voor mij geldt wel wat Roy zegt, ik moet echt eerst de wagen doorkrijgen. Gelukkig ging dat met de setup van Chris een stuk beter. Die setup zou ik normaal gesproken dan ook als basis gebruiken en naar mijn smaak aanpassen voor de race. alleen grote kans dat ik deze race moet missen dus ga ik niet heel veel tijd steken in setup aanpassen om hem vervolgens niet te gebruiken

Bovendien geldt voor mij ook dat ik echt geen flauw idee heb hoe het afstellen van een ovalracer werkt. Dan pak ik liever een stabiele, desnoods wat langzamere setup en gebruik die voor de races. Ik was met die setup nog een stuk langzamer dan Chris dus ik kan nog leren er meer snelheid uit te halen. Daarnaast moet ik gewoon nog veel leren mbt oval racen, het slipstreamen, naast elkaar rijden etc. daar kan ik beter mn tijd en energie insteken dan in het leren setuppen. Dat komt vanzelf wel

Ik heb in iRacing wat races in de rookiewagens en in de Late Model erop zitten maar in de truck nog nauwelijks. Valt dus nog genoeg te leren over de truck voor mij.

Naam
    Niel

Standaard

Ik heb net een replay opgeslagen van een paar rondjes van mij. Ik zal ze straks op YouTube zetten.
    Eerst even naar de winkel

Naam
    Niel

Standaard

Omdat er nog geen topic is voor de eerste race, post ik het maar even hier:

Zoals ik NS had beloof, het filmpje van een paar rondes

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Xt3dg59LEcQ"]A couple of laps in the Silverado - YouTube[/ame]

Bij T1 gebruik ik de rode reclame op de muur als referentiepunt en het schuift steeds meer naar de zwarte reclame daarvoor wanneer de banden ouder worden.

Bij T3 lift ik na de streep, die dwars over de weg ligt. Wanneer de banden ouder worden, lift ik steeds eerder.

Hier is ook de setup die ik gebruik. Hij is (nog) niet super snel, maar ik ben wel
    redelijk constant.
    De set is nog WIP!

Lap #tijd
    7700:30.046
    78 00:30.083
    79 00:30.393
    80 00:30.450
    81 00:30.479
    82 00:30.433
    83 00:30.525
    84 00:30.653
    85 00:30.675
    86 00:30.648
    87 00:30.589
    88 00:30.616
    89 00:30.730
    90 00:30.829
    91 00:30.782
    92 00:30.794
    93 00:30.708
    94 00:30.682
    95 00:30.718
    96 00:30.668
    97 00:30.734
    98 00:30.788
    99 00:30.798
    100 00:42.808
    In de laatste ronde reed ik de pits in.

Ik hoop dat ik hiermee een aantal mensen help
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Standaard

Ik kreeg gister de wagen niet lekker onder controle.
    Waardoor ik veel tijd kwijt was met aanpassen van de setup wat me uiteindelijk nog niet gelukt was.

Ook ik kon niet overweg met jou setup Jarno, maar zal volgende keer die aanpassing uitproberen.

Ik had vooral veel last van Entry turn 1 waardoor ik steeds rondging.
    Had ik dat onder de knie had ik onderstuur midden van de bocht dus het schoot allemaal nietzo op.

Uiteindelijk Chris zijn setup werkte perfect voor me al moet ik nog wat snelheid zien te vinden om Jarno volgende wedstrijd bij te kunnen houden

Bedankt allemaal voor de race was zeker geslaagd.

Senior Member

Standaard

thanks Niel

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin van Brenk Bekijk bericht
    Ik had vooral veel last van Entry turn 1 waardoor ik steeds rondging.
    Had ik dat onder de knie had ik onderstuur midden van de bocht dus het schoot allemaal nietzo op.
    Dan ga je of te hard de bocht in, of je remt op het verkeerde punt. Geen idee of je in de Silverado moet remmen, maar in de Impala A merkte ik dat vooral.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten