Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 51 t/m 54 van 54

Discussie: [iROC2] Officiele testsessie | Charlotte | 16 10 12

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin van Brenk Bekijk bericht
    Ik had vooral veel last van Entry turn 1 waardoor ik steeds rondging.
    Had ik dat onder de knie had ik onderstuur midden van de bocht dus het schoot allemaal nietzo op.
    Ah, ik denk dat ik het probleem met mijn set begin te snappen

Die set kun je heel mooi 'de bocht in driften'. Als je net even te lang het gas erop houdt spinnen de achterwielen rond (nouja, klein beetje) en kun je de truck al de bocht in zetten met het gas. Dat geeft een lekker gevoel van wagenbeheersing als dat lukt

Maar het warmt je achterbanden gigantisch op en na enkele bochten spin je dan... Ik had mezelf dat al afgeleerd. En wellicht doe ik nog wat dingetjes net effe anders. Met die set heb ik nl al 29.8 gereden. Een hoge acht weliswaar, maar toch. In verkeer heb ik hem overigens totaal niet getest, dus het kan inderdaad zijn dat hij erg veel last heeft van andere auto's...

Ik zou de rr trackbar verlagen voor een veiligere exit, alleen helpt dat niet echt bij de entry.

Nu even gokken, maar wellicht de lr en rr trackbar wat dichter bij elkaar zetten. Rijhoogte achter is goed. Rijhoogte voor mag een stuk hoger. Let wel op de arb voor. De preload hou ik altijd op 0 en waar mogelijk gooi ik er zelfs wat link slack in.

En voor zover ik me kan herinneren is de druk in de banden aan de lage kant. Veren achter zijn goed, voor zit in de buurt.

Senior Member Ruudje's schermafbeelding

Standaard

Wat wedge toevoegen helpt ook met het verplaatsen van hitte naar rechts voor. Een andere optie is de spring rechts achter wat lager te zetten, maar met 200/200 is dat een beetje lastig.

Standaard

Hoe zit dat precies met wedge in iracing? In N2003 had je een optie "wedge" die je direct kon instellen maar in iracing gaat dat indirect via andere settings?

Standaard

Via de spring perches. Ik verhoog wedge als volgt:
    -koppel de arb los, of zet er flink wat link slack op (ik rij met chain),
    -verlaag de rijhoogte linksvoor,
    -verlaag de rijhoogte rechtsachter,
    -verhoog rechtsvoor en linksachter, zodat de rijhoogtes weer hetzelfde staan als ervoor,
    -vergeet niet de arb weer vast te maken

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten