Pagina 3 van 21 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 525

Discussie: DRES | Algemene Thread

Senior Member Captain Slow's schermafbeelding
    Naam
    Casper

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darthwillie Bekijk bericht
    Vanmiddag hebben we 3 uur gereden en het is idd best pittig zeker kleine teams kunnen denk ik niet de hele tijd voluit gaan

Red Bull was denk ik ook een goede sponsor van deze serie geweest
    Goed dat je het zegt, zal ff een waslading aan die reut kopen
    If you can meet with Triumph and Disaster
    And treat those two impostors just the same

Admin l Commerciële zaken
    Naam
    Emile van der Stel

Standaard

Vanaf heden draaien we ook een DRES testserver met Paul Richard en Sebring. Gebruikelijk wachtwoord voor 'test' servers is ingesteld.

Veel test plezier.
    Supervise Racing
    www.supervise-racing.nl

Senior Member TomG's schermafbeelding
    Naam
    Tom

Standaard

De tower bocht (sebring, voor de duidelijkheid) is volgens mij niet helemaal goed overgezet. Als je niet exact de goede lijn aanhoudt spin je er direct af, er zit daar nogal wat ruimte tussen de curbs en het asfalt.

Naam
    Emile van der Stel

Standaard

Je hebt voor een deel gelijk denk ik Tom. Persoonlijk had ik daar ook wat last van in het begin. Inmiddels de set up van de auto aangepast en het gaat een stuk beter nu. In real life blinkt Sebring ook niet echt uit met een strak asfalt laagje.
    Supervise Racing
    www.supervise-racing.nl

Member Eric Linssen's schermafbeelding
    Naam
    Eric Linssen

Standaard

uhm.. Kan het zijn dat het brandstofverbruik wat vreemde waarden geeft???

Op sebring kom je met de audi (diesel) 47 min. ver terwijl de benzine auto's en de peugeot bijna een kwartier langer kunnen rijden op de brandstof.

Lijkt me een uur zowieso wat weinig voor zo'n auto's maar de onderlinge verschillen stroken dan niet echt met de werkelijkheid... De audi staat daar toch bekend als een van de allerzuinigste.

Viel me gister gewoon even op, ben eens benieuwd wat anderen hebben ervaren.....

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Linssen Bekijk bericht
    uhm.. Kan het zijn dat het brandstofverbruik wat vreemde waarden geeft???

Op sebring kom je met de audi (diesel) 47 min. ver terwijl de benzine auto's en de peugeot bijna een kwartier langer kunnen rijden op de brandstof.

Lijkt me een uur zowieso wat weinig voor zo'n auto's maar de onderlinge verschillen stroken dan niet echt met de werkelijkheid... De audi staat daar toch bekend als een van de allerzuinigste.

Viel me gister gewoon even op, ben eens benieuwd wat anderen hebben ervaren.....

ik weet niet hoe jij bij 47 minuten komt maar zelfs dat lijkt me nog wat veel.
    Ik heb een verbruik van net geen 3.7 L per rondje waardoor ik max 22 ronden op een volle stint kan rijden.. wat neer komt op nog geen 40 minuten op een tank. van de andere auto's weet ik het niet, en daar zal meteen het probleem voor Bram liggen. de testset is toch een aantal maanden beschikbaar geweest en al die tijd is er niemand geweest die dat heeft getest, of in ieder geval met resultaten over is gekomen. Je kunt niet van Bram verwachten dat hij alles zelf test en aanpast, daar heeft hij toch echt onze input voor nodig..
    Zoiezo heb ik het idee dat mensen alleen maar bezig zijn geweest met kijken hoe snel de auto's kunnen en welke wagen het snelst voor hun was...
    Oftewel, ik zou alsnog uitgebreid gaan testen hoe het zit met andere zaken en daarvan resultaten aan Bram doorgeven en misschien wil Bram dan wel met een patch komen voor de volgende race...

Standaard

Het zou in mijn ogen niet eerlijk zijn om nu nog dingen aan te passen aan de wagens, er is ruim de tijd geweest om dit te doen.
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Member Eric Linssen's schermafbeelding
    Naam
    Eric Linssen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bekijk bericht
    ik weet niet hoe jij bij 47 minuten komt maar zelfs dat lijkt me nog wat veel.
    Ik heb een verbruik van net geen 3.7 L per rondje waardoor ik max 22 ronden op een volle stint kan rijden.. wat neer komt op nog geen 40 minuten op een tank. van de andere auto's weet ik het niet, en daar zal meteen het probleem voor Bram liggen. de testset is toch een aantal maanden beschikbaar geweest en al die tijd is er niemand geweest die dat heeft getest, of in ieder geval met resultaten over is gekomen. Je kunt niet van Bram verwachten dat hij alles zelf test en aanpast, daar heeft hij toch echt onze input voor nodig..
    Zoiezo heb ik het idee dat mensen alleen maar bezig zijn geweest met kijken hoe snel de auto's kunnen en welke wagen het snelst voor hun was...
    Oftewel, ik zou alsnog uitgebreid gaan testen hoe het zit met andere zaken en daarvan resultaten aan Bram doorgeven en misschien wil Bram dan wel met een patch komen voor de volgende race...
    Nou over aanpassen heb ik het nog niet gehad hoor geloof ik haha...
    viel me gister even op, en vroeg me af of meerdere deze ervaringen hadden of dat het aan mij ligt....

Naam
    Emile van der Stel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Het zou in mijn ogen niet eerlijk zijn om nu nog dingen aan te passen aan de wagens, er is ruim de tijd geweest om dit te doen.
    Heb jij geweten van het grote verschil in brandstofverbruik dan Roy?
    Supervise Racing
    www.supervise-racing.nl

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Linssen Bekijk bericht
    Nou over aanpassen heb ik het nog niet gehad hoor geloof ik haha...
    viel me gister even op, en vroeg me af of meerdere deze ervaringen hadden of dat het aan mij ligt....
    nou, het verschil is mij nog niet opgevallen maar dat komt omdat ik nog totaal niet gelet op de verschillende verbruiken.. maar hoe zit het nu met het aantal laps wat jij kunt rijden op 1 volle tank? ik dus 21 of 22 ronden wat dus geen 47 minuten is maar bijna 10 minder... Ik ben even aan het rekenen geweest een uitgaande van dat de race ong. 206-209 ronden zal zijn (wow hoe gaaf is het om dat te zeggen!! ) moet ik met de Audi dus 9 stops maken

hoe zit dat met de rest?

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

poehee, wat een vragen

Eerlijk gezegt heb ik bij geen enkele auto gelet op het verbruik alleen hoe ze eruit zien Peug vond ik persoonlijk het mooist eruitzien en natuurlijk omdat het een Peug is whahaha..

~ Respect is Everything ~

Naam
    Emile van der Stel

Standaard

Waar het hier om gaat is dat er blijkbaar een niet realistisch groot verschil in brandstof verbruik zit. Ik steek hand in eigen boezem en geef gelijk toe dat ik hier tijdens het testen niet op gelet heb, mede omdat ik verwacht dat het verschil tussen twee diesels nooit groot kan zijn.

Even wat data:
    Audi verbruikt gemiddeld 3,7 liter/ronde, een stint is dus ongeveer 21 ronden.
    Peugeot verbruikt gemiddels 2,6 liter/ronde, een stint is dus ongeveer 31 ronden.

Waarschijnlijk rij je geen 21 of 31 ronden omdat je niet op de dampen wil aankomen in de pits. Het verschil tussen twee diesels is naar mijn idee te groot. In de praktijk is het trouwens omgekeerd. De Audi's zijn zuiniger als de Peug's. Maar daar draait het hier niet om. Persoonlijk vind ik het verschil te groot. Heb dat niet eerder zelf opgemerkt en blijkbaar ben ik niet de enige.

Kortom we gaan hier nog even overleg over hebben en informeren jullie spoedig.
    Supervise Racing
    www.supervise-racing.nl

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Dan hadden die testresultaten ook bekend moeten zijn bij de organisatie, en dat was dus niet het geval. We gaan dit gewoon onderzoeken, als de verschillen inderdaad onredelijk groot zijn dan passen we dat gewoon aan.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flyer Bekijk bericht
    Heb jij geweten van het grote verschil in brandstofverbruik dan Roy?
    nee, ik heb lang de tijd niet kunnen steken in het testen voor bram als dat ik had gewild. Maar ik vind het wel ontzettend jammer dat andere mensen dit niet is opgevallen. Mensen die in alle wagens hebben lopen hotlappen bijvoorbeeld.

als het mij had opgevallen had ik het gemeld, ik neem aan dat jullie niets anders van mij verwachten, het voelt nu even alsof ik expres niet al mijn test gegevens met jullie deel om er zelf beter van te worden. Ik lees nu ook pas dat het verschil 10 rondes is, waar ik zelf dacht dat het om veel minder ging. Dit is idd veel te veel, misschien het beste om het verbruik van de diesels gelijk te trekken, zodat dat nooit een rare factor kan worden. Als er veel fouten in de post zitten, is vanaf mobiel gedaan dus excuses
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramzel Bekijk bericht
    Dan hadden die testresultaten ook bekend moeten zijn bij de organisatie, en dat was dus niet het geval. We gaan dit gewoon onderzoeken, als de verschillen inderdaad onredelijk groot zijn dan passen we dat gewoon aan.
    wat ik zeg, ik heb hier geen testresultaten van en dacht zelf dat de peug op een verbruik van 3.4 zat. Een voor mij redelijk verschil. Ik begrijp van mezelf niet dat ik tijdens de monza tests het verschil niet heb gezien. Misschien nog een extra test waard vanwege de audi 5bak

Senior Member paulpeter's schermafbeelding
    Naam
    Paulpeter Kroon

Standaard

Ik heb helaas ook niet veel kunnen testen. Heb net voor het eerst de r10 aan de tand gevoeld op sebring. Is toch even wennen deze wagens. Maar het ging nog vrij redelijk. Zat in de 43'ers met weinig fuel. Hoop dit tempo zondag met volle tank. Baan is nieuw voor mij, dus daar zit nog flink wat tijd in.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Nog even iets wat ik wilde melden/vragen...

Tijdens het testen voor Sebring merkte Robert op dat de temperaturen van de remmen erg hoog opliepen... in ieder geval geeft GRT2pd of xd, dat tooltje dus, na een tijdje de remmen rood aan wat dus betekent te heet... zelfs met de brake duct het verst open.
    De remmen worden volgens mij zo'n 600 graden met de duct op 5, wat dus volgens de tool te heet is maar ik weet niet of dat ook voor deze wagens geldt.. de remmen lijken niet slechter te gaan werken na een tijdje, en je zou denken dat deze wagens ook wel remmen hebben die op hogere temps werken dan de GT's van GTR2 maar is er toevallig ergens te vinden wat de beste temps zijn voor de remmen? We hebben nu de duct wel max open staan maar misschien zijn de remmen dan wel te koud, wij weten het niet, misschien iemand anders wel

Standaard

ik vroeg me precies hetzelfde af, ik neem aan dat zoeits ergens in een van de files moet staan?

Standaard

ik heb even de files onderzocht peter

Audi R10: Optimale Remtemperatuur - 750c
    Peugeot 908: Optimale Remtemperatuur - 750c
    Dome: Optimale Remtemperatuur - 750c
    Pescarolo: Optimale Remtemperatuur - 750c

allemaal identiek dus

heb jij nog extra hints voor de banden peter? Ik vind overigens de slijtage factor van wielspin wel enorm bij de peugeot, als ik even de wagen omkeer na een spin, is hij zo 6 punten gestegen.

Standaard

Woah, dat wordt brake ductje weer wat knijpen dus!!
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Top Roy! Dat wordt inderdaad knijpen dus

Over de banden... ik ben wezen testen voor de race en in ieder geval is het met de Audi zo dat softs en hards allebei wel iets hebben voor in de race...
    Ik hou het ff kort, voor meer info mag je me aanspreken op msn

Softs zijn, als je er perfect mee rijdt sneller dan hards... stops meegerekent.
    Hards zijn alleen wat makkelijker om te rijden, ik ga er in ieder geval constanter mee en zoals je al aangaf, een foutje kan je duur komen te staan.
    Achterbanden slijten inderdaad een stuk harder, wist overigens niet dat het bij de Peugeot zo hard ging.. Heb ik bij de Audi toch een stuk minder maar ook wel last van hoor... Wat me ook op is gevallen... als je ff wat contact met de vangrail/muur hebt en je beschadigt je splitter lichtjes dan ga je toch al snel zo'n 1 tot 2 seconden per rondje inleveren... Super!
    Zo reed ik in een teststint de pit uit na banden te hebben gewisseld en raakte ik direct de muur.. leuk joh, volle tank en koude banden/remmen
    Vervolgens zat ik steeds 1,5 seconde boven te tijden van mn vorige stint, ik zat al te twijfelen of ik er geen hards onder had gegooid

Veel zaken dus die ik echt heel gaaf vind aan deze wagens... Prima balans tussen softs en hards voor de race wat mij betreft, ben wel benieuwd hoe anderen dit ervaren... lichte schade maakt je merkbaar langzamer....

Over de banden dan, het was bekend dat de achterbanden redelijk hard slijten bij doorspinnen van de wielen maar zo hard als jij zegt was mij niet bekend. Dat is misschien iets om nog naar te kijken maar ook hier geld weer...
    ik heb na het uitgeven van de patch van niemand iets gehoord over testresultaten en dat is dan best jammer... nu is het te kort dag om nog wijzigingen te maken terwijl als je hier eerder mee was gekomen dan had ik er nog naar kunnen kijken en zelfs nog wel kunnen aanpassen....
    Ik zal in ieder geval voor de 2e race de boel nog eens goed bekijken en mocht het nodig zijn zeker aanpassingen maken.
    Hiervoor heb ik dan wel feedback nodig dus zeker na de eerste race op sebring verwacht ik toch wel wat mailtjes! Tenzij er niets mis is maar dat kan ik me haast niet voorstellen

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

De carset staat online heren! Zie ook de frontpage voor meer info.

Naast de autos van alle teams hebben we ook de bug gefixt mbt de verschillen in het verbruik van de Audi en de Peugeot.

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

TOP!!!! Downloading as we speak, zal de wagen zo nog even een korte shake down geven.

Standaard

Ook de server draait de carset uiteraard
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

een pareltje weer!!!! En een hele leuke verassing in de set zag ik al

Helaas voor Bram heb ik wel een foutje ontdekt, de wagen van Danny en Fabian heeft een geflipte skin.... hopelijk dus nog een update een dezer dagen.

Verder echt een zeer mooie carset weer, zitten zeker een aantal erg mooie designs tussen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten