Pagina 21 van 21 EersteEerste ... 11192021
Weergegeven resultaten: 501 t/m 525 van 525

Discussie: DRES | Algemene Thread

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

hmm, loop nu tegen het eerste probleempje aan
    was op spa aan het testen en met de wing settings op het hoogst rijdt ik ook de snelste rondetijden... terwijl je dan volgens mij toch door het gebrek aan topsnelheid/acceleratie langzamer zou moeten zijn.. spa lijkt me tenminste echt een medium downforce circuit..
    Gaan we proberen te fixen

Rondetijden lijken toch wel lekker realistisch te zijn, nu nog tenminste, reed net op spa dus 2.06.* daar kan dan zeker nog wel wat af en als ik kijk wat de Peugeots dit jaar op spa reden, kwali was 2.01.0 voor beide en in de race de snelste ronden 2.02 - 2.03 en met meer oefening en een beter setup gaan we dat met deze physics ook wel redden, waarschijnlijk nog ietsje sneller. Ik heb nog niet getest wat met de DRES1 carset gereden wordt op Spa, zal ik binnenkort eens doen.

@ Fred, alle wagens krijgen nieuwe physics, dus ook de Audi. Waarschijnlijk zal ik de Audi ietsje listiger maken maar wel iets 'easyer' dan de Peugeot maar dus ook iets langzamer, lijkt me het meest realistische en toch uitgebalanceerd. Misschien de Peugeot ook wat hogere slijtage, in het echt hadden de Peugeots ook meer bandenwissels nodig dan de Audi's?
    De benzinewagens maken we gewoon iets langzamer dan de diesels, wel iets makkelijker te besturen en het misschien zo maken dat ze bij de pitstops wat meer tijd kunnen winnen?

Ik heb trouwens ook aan de persoon die met de Audi R15 bezig is aangeboden om daar physics voor te maken, en stel nou dat we na de zomer al een werkend model daarvan hebben kan ik hem altijd vragen of we de R15 in de carset mogen opnemen, dat zou wel heel gaaf zijn, maar ik weet echt niet of de auto dan al klaar is dus dat moeten we gewoon even afwachten.

Senior Member GTE's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bekijk bericht
    Ik heb nog niet getest wat met de DRES1 carset gereden wordt op Spa, zal ik binnenkort eens doen.

Met de DRES Audi rij ik op Spa in de 1.54

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

ok thnx Marnix!

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Hoewel ik snap dat het realistischer is, als je de benzine wagens langzamer houdt gok ik dat ze niet meer gekozen gaan worden.

Kijkend naar afgelopen seizoen denk ik dat Sebring de enige plek was waar de Dome in de punten had kunnen eindigen zonder problemen voor de andere wagens. Alle andere banen was hij compleet kansloos. Op Le Mans was de topsnelheid ong. 344 maar de acceleratie was dramatisch. Enige plek waar je met de dome in het voordeel was waren de Porsche Esses. Benzineverbruik was ook hoger dan de diesels.

Wat mij betreft zou bijv de peugeot juist iets minder listig mogen. Op Monza moest je zover van de curbs afblijven dat het gewoon niet leuk is.

Wel goed dat je er mee bezig bent,
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Ik heb nergens gezegd dat de benzine wagens zoveel langzamer zullen gaan zijn als in de DRES1. als iemand graag wil dat er zoveel mogelijk verschillende wagens rondrijden ben ik het wel en ik snap heel goed dat als de benzinewagens te langzaam zijn niemand erin wil rijden. Het doel is dus om het hele zootje zo uit te balanceren dat elke wagen zn voor en zn nadelen heeft. De Peugeot zal snel zijn maar listig, de audi iets trager maar ook iets zuiniger met banden en iets makkelijker te besturen, de benzinewagens in kwalitrim toch wel een stukkie trager maar echt makkelijker te besturen, in racetrim hoop ik dat het verschil wat kleiner gaat zijn en dat de benzinewagens hun verloren tijd qua tempo ergens anders goed kunnen maken. Let wel, ik heb het dan niet over meerdere seconden verschil maar over betrekkelijk kleine verschillen, een close veld heeft iedereen baat bij. Maar het moet wel enigszins realistisch blijven, een diesel heeft nu eenmaal een veel hoger koppel en zal dus ook sneller uitacceleren. Wel noem je een aantal punten die goed zijn om mee te nemen in de ontwikkeling, bv. benzineverbruik. Laat maar horen hoe jij het zou willen zien... (moeten de stints even groot worden van diesels en benzine of moet een benzine ook langer doorkunnen?) hier kunnen we dan verschillen in aanbrengen met bv. de grote van de fueltank...

en het is natuurlijk maar een doel, het is mn eerste echte physics-project dus wie weet creeer ik alleen maar nieuwe problemen of gaan alle wagens teveel op elkaar lijken. Eerst de Peugeot naar mijn tevredenheid afmaken dan begin ik aan de volgende wagen op de lijst.

Maar goed dat er meegedacht wordt, het is niet de bedoeling dat de set straks volledig naar mijn smaak is en anderen het een groot drama vinden, bv. te grote verschillen of juist alles te veel van hetzelfde.

Het werk voor vanavond zit erop, nu aan mn echte werk beginnen, op naar de fabriek. mss morgen nog wat tweaken aan de aero van de Peu en dan werken aan de andere puntjes.

Standaard

Was zeker geen kritiek, het is gewoon wat me opgevallen is vorig jaar. Vind het sowieso erg leuk dat er zoveel aan gewerkt wordt.

Beter benzineverbruik zou zeker een interessante optie zijn. Met mijn setup kon ik met de Dome op Le Mans 3 stints op zachte banden doen. Dat was ook aantrekkelijk. Door de Porsche Esses kan ik met de dome bijna 30km/h harder dan met de Audi Hoewel die audi met wat werk waarschijnlijk iets beter kan. Indiananoplis was in de Dome geen uitdaging

Hoewel het logisch is dat de Diesels meer koppel en topsnelheid hebben, als je uit Tetre Rouge kwam met een diesel in je nek was die er al voor de eerste knik voorbij, dat zou misschien iets minder kunnen.

Zoals ik zei, geen kritiek, gewoon ideeën

Standaard

ideeen en inbreng van anderen vind ik idd erg belangrijk, ik vind het heel gaaf dat Peter het allemaal doet, maar het moet niet de visie zijn van 1 man natuurlijk
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Dat heb ik gelukkig ook al een paar keer gemeld
    Ik vindt het zelfs heel prettig om van mensen feedback te krijgen en ook als ik binnenkort de eerste versie klaar heb dat er mee getest wordt en dat er dan verbeterpunten gegeven worden. Dat heb ik voor de DRES met de bandenfiles wel gemist namelijk en dan blijken er altijd dingetjes te zijn die net ff iets anders hadden gekund.

Denk dat mn vorige post ook niet helemaal lekker overkwam, ik had het namelijk absoluut niet als kritiek opgevat Wilfred, hoe meer meningen ik krijg hoe beter het uiteindelijk zal gaan worden.

Admin l Commerciële zaken
    Naam
    Emile van der Stel

Standaard

Goed bezig Peter! Momenteel moet ik even wat tijd gaan steken in de Cup300 van de ZAC6, dus heb helaas wat minder tijd beschikbaar. Zodra ik wat tijd heb kunnen we er samen naar kijken. Mocht ik namens de organisatie een van de mod makers moeten benaderen moet je het even via een PM laten weten.

Bedankt voor de moeite die je neemt om een mooie uitgebalanceerde carset te maken.

Emile
    Supervise Racing
    www.supervise-racing.nl

Senior Member Fr3d's schermafbeelding

Standaard

Ik heb wel weer zin in een seizoentje DRES...

Wanneer komt die aankondiging

Member CannonDale's schermafbeelding
    Naam
    Riley Gustina

Standaard

DRES
    Wanneer, wanneer, wanneer ?????

Standaard

Is er nog nieuws over deze league? Terwijl de andere league's zo langzaamaan op snelheid komen blijft het hier akelig stil?

Standaard

vorig jaar was de eerste race in December dus we hebben nog wel even, maar ik moet zeggen dat ik best zin heb om weer te DRESSEN

DigitalRacing | Directie Gerben vd Broek's schermafbeelding
    Naam
    Gerben van den Broek

Standaard

Er zijn ontwikkelingen richting een kalender samenstellen, maar tzt meer info. Het is wip.
    Dat gaat zomaar niet gebeuren !!

Senior Member Fr3d's schermafbeelding

Standaard

heb er nú al zin án

Senior Member clipto's schermafbeelding
    Naam
    Jarno Hogeweg

Standaard

Senior Member clipto's schermafbeelding
    Naam
    Jarno Hogeweg

Standaard

Zie hier hoe Erwin en ik onze laatste race gereden hebben vorig seizoen.
    We werden 4e op deze manier

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=wb2t_CUQOsE"]YouTube - Frex Endurance racing[/ame]

Standaard

heel vet, maar toch lijkt het me prettiger om de pedalen en het stuur vast te hebben aan het bewegende gedeelte, ik neem aan dat de pneumatiek/hydrauliek daar sterk genoeg voor is?

edit, ah ik zie nu waarom frex dat zo doet, er is dus echt over nagedacht

nvm mijn opmerking dan
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Senior Member levi's schermafbeelding
    Naam
    erwin levasier

Standaard

Bring on the action
    Groetjes,

Erwin Levasier
    Rare Endurance Team

https://www.facebook.com/RareEnduranceTeam

Senior Member Mathijs's schermafbeelding
    Naam
    Mathijs Twisk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    heel vet, maar toch lijkt het me prettiger om de pedalen en het stuur vast te hebben aan het bewegende gedeelte, ik neem aan dat de pneumatiek/hydrauliek daar sterk genoeg voor is?

edit, ah ik zie nu waarom frex dat zo doet, er is dus echt over nagedacht

nvm mijn opmerking dan
    En waarom dan wel?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathijs Bekijk bericht
    En waarom dan wel?
    http://www.frex.com/gp/motion/motionpage1.htm

dat even lezen mathijs

Senior Member levi's schermafbeelding
    Naam
    erwin levasier

Standaard

Dat klopt ook helemaal, neem als voorbeeld de simulator in simworld, daar beweegt dus de hele simulator, en qua gevoel lijkt dat dus totaal niet op het gevoel als in een echte race auto.
    Zulke grote bewegingen zijn meer voor flight simulators, bij de Frex willen ze alleen de bewegingen simuleren die je voelt als je in je veiligheids gordels gedrukt wordt
    Groetjes,

Erwin Levasier
    Rare Endurance Team

https://www.facebook.com/RareEnduranceTeam

Senior Member Mathijs's schermafbeelding
    Naam
    Mathijs Twisk

Standaard

Check, gelezen en erg duidelijk!

Senior Member Atreidez's schermafbeelding
    Naam
    Jaap Kleijn

Standaard

Gave stoel

Member gerb_1963's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Bijhold

Standaard

Heren, heren, heren, ik zit met het stuur tussen mijn tanden, het zweet breekt me uit. Kortom, ik kan niet wachten wanneer de eerste race begint!!
    In frouljusrôk lukt mear as in span hynders.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten