Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 48 van 48

Discussie: DRTCC8 | Ronde 13 & 14: Macau | 31 05 12

DigitalRacing.nl

Standaard

Correctie: De race van vanavond gaat over 11 ronden.

Senior Member Captain Slow's schermafbeelding
    Naam
    Casper

Standaard

Geen race vanavond. Zo wel clubsportpedalen als G25 pedalen werken niet mee.
    If you can meet with Triumph and Disaster
    And treat those two impostors just the same

Senior Member Henk Kraal's schermafbeelding
    Naam
    Henk Kraal

Standaard

Zonde Casper.... Ligt er zelf helaas uit met een DNF gespinned in de bocht na de heuvel omhoog. met lekker band de pit in, rijd ik de auto stuk....

Senior Member paulpeter's schermafbeelding
    Naam
    Paulpeter Kroon

Standaard

Laten we het houden op 2 aparte races

SBC | League Admin BobVSomeren's schermafbeelding
    Naam
    Bob van Someren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulpeter Bekijk bericht
    Laten we het houden op 2 aparte races
    amen!
    DJ Fennec.nl
    Twitch TV
    Sporting immortality doesn't come easy!

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Ik was helaas niet op tijd terug van het gemeentehuis. Had een afspraak om 19:00 maar werd pas net voor half 8 geholpen
    Power by Cosworth

Senior Member GTE's schermafbeelding

Standaard

Het was weer ns lekker druk op Macau. 17 deelnemers maar liefst. En in dat licht bezien (en omdat ik ondanks mijn non score op Poznan nog steeds 40kg strafgewicht had) vond ik mijn negende startplaats nog niet eens zo heel gek.

Race 1 begon veelbewogen met een knalgele Volvo die vlak voor mij na Mandarin Corner het luchtruim koos. Volgens mij knalde Jeroen Jonckers er vol in. Ook ik zette mij schrap voor de klap, maar ik bleek er precies onder door te rijden ofzo. Hoe dan ook, ik kon de rit voortzetten op de 6de plaats. Niet gek na drie bochtjes sturen op racesnelheid.

Ik probeerde een graantje mee te pikken van het gevecht tussen Dennis en Gerben. De titelpretendenten en aangezien ik niet of nauwelijks sneller was, besloot ik een eerbiedwaardige afstand in acht te nemen en vanaf daar het oog te houden op Eric die op mijn 6de plek aaste. Dat leek een taktiek die ik wel voor de rest van de race vol zou houden, maar toen ging het mis in de hairpin. Iets te strak aangestuurd en dan verlies je al gauw 1,5 seconde. Een ronde later een hapering in de internetverbinding net op het rempunt voor de bocht na Lisboa. En ja, dan kun je niet meer tijdig vertragen. Een behoorlijk harde aanvaring met de muur was het gevolg. Voorkant weg en daarmee alle grip. Doorrijden had geen zin dus dan maar ESC. Een schamele 13e startplaats voor race 2....

Race2 betekende achter Wilfred aansluiten. Achter mij de bromvlieg van Saalmink. De opwarmronde verliep wat slordig, hetgeen resulteerde in een aantal kop-staart aanrijdingen. Licht gehavend begon ik aan de race. Ik kon Wilfred vrij snel passeren en vervolgens stuitte ik op de massa crash in de bocht waarvan ik de naam even kwijt ben. Met enig duw- en trekwerk (ik stapte niet uit om te informeren of ik assistentie kon verlenen, sue me...) bleek ik op plek 4 te liggen, achter de Toyota van Bjorn. De strijd voor P3 ging ik fanatiek aan, maar al snel kwam mijn zwakke plek bloot te liggen: tractie en topsnelheid. In het bochtige gedeelte kon ik aanhaken, maar op de rechte stukken langs start finish moest ik de Toyota laten gaan. Ik begon de moed al snel te verliezen. Bjorn ging ondertussen de BMW van Storm voorbij, dus hij werd de volgende op mijn hitlist. De BMW was duidelijk aangeslagen. De snelheid was eruit en zo op het oog kon ik vrij makkelijk alsnog beslag leggen op dat felbegeerde podiumplekje. Maar helaas. Ook hier net te weinig tractie om echt gevaarlijk te kunnen zijn. In de bochten was de snelheid er wel, maar ja, daar kun je niet inhalen. Niettemin alles uit de kast getrokken (het was toch de laatste race) maar het mocht niet baten. Niettemin een P4 vanaf P13, dus geheel ontevreden mag ik niet zijn.

Rest mij al resumerend tevreden vast te stellen dat het DRTCC8 voor mij een bewogen seizoen was. Met de highs van Brands Hatch en de direct daarop volgende lows van Poznan en alles daar tussen in. Het racen was weer van hoog niveau terwijl niemand uit het oog verloor dat we het allemaal voor de lol doen. Perfect. Mijn onuitsprekelijke dank voor de organisatie die er toch maar haar vrije tijd in steekt om het ons zo naar de zin te maken op de donderdagavonden dat een DRTCC-race op het programma staat. Ik hoop van harte dat we ook in de toekomst online kunnen toerwagenracen. In welk format dan ook. Het blijft toch een bijzondere tak van sport. See you at the track!
    Remember when GTO's had twelve cylinders, Mondials had four, and Testarossa was two words?"

Standaard

Alvast even de resultaten online gezet. Dennis is kampioen met drie punten voorsprong op Gerben, feli Dennis!

LAPCHARTS RACE 1
    REPLAY EN LOGFILES RACE 1
    LAPCHARTS RACE 2
    REPLAY EN LOGFILES RACE 2
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Henk Kraal's schermafbeelding
    Naam
    Henk Kraal

Standaard

Qualy:
    Die was echt rete goed, weet een tijd (2:30.771) neer te zetten die nog even blijft staan en uiteindelijk goed is voor P3, ook niet meer aan kunnen komen.

Race 1:
    Met de start de aansluiting goed vast kunnen houden en achter Michel en Mark B. In de maternity bend gaat het echter niet goed, mijn achterkant breekt uit en ik glij naar de reling. De auto spinned vreemd genoeg en ik val terug tot P8 met een lekke rechtervoorband en missende aero.

Ik weet de pit nog te bereiken maar ben hier op onbekend terein en rij op de "splitter" in waar ik links had gemoeten; race over.

Race 2:
    Erik staat door zijn goede prestatie met 1 punt voor in het klassement, ik sta achteraan en hij vooraan waardoor ik ~10 plekken goed zou moeten gaan maken, verloren zaak dus.

In de Maternity bend gaat het echter fout en stapelen er zich een hoop auto's op. Gewaarschuwd door, naar bleek later, Erik zijn rook kwam ik al rustig aanrijden en kon ik er mooi tussendoor glippen en kon ik de aansluiting met Erik vinden.

Beiden rijden we een aantal rondes, met suspension damage, achter Robert aan die een stuk trager was maar zich goed breed hield. Erik weet een gaatje te vinden en sprint in een halve ronde 2 seconden bij Robert vandaan.
    In de statue corner weet ik Robert in te halen daar hij iets meer inhield en kan ik op Erik gaan inrijden.

Dit lukt aardig, na een ronde zit ik weer bij Erik achterop. Al zou ik hem inhalen, door mijn DNF van race 1 zouden we nog een gelijk aantal punten hebben en voor hem zit zo'n groot gat, die kan ik niet dichtrijden.

Ik ben sneller dan Erik maar kom er weer niet voorbij. De afstand fluctueert tussen de 0.1 en 2 seconden door mislukte pogingen om in te halen. Met een marge van 2 seconden verremt Erik zich in de statue corner en ga ik er bijna achteraan. Ik kan gelukkig nog net de baan weer opdraaien en voort maken.

Dennis kan hierdoor ineens een flinke slag maken en kan Erik dan ook voorbij steken. Dit zorgt voor 2 punten verschil in de eindstand en ik zou dus P3 gaan halen! Met het hart kloppend in de keel, vlinders in de buik en ENORME zin in een peuk dankzij de spanning gaan we de laatste paar rondes in.

Dennis blijft tussen de 0.7 en 1.4 seconden achter me, hij rijd naar me toe, ik weer van hem weg en dit houden we zo een paar rondes vol. Ondertussen heeft Jonckers Erik ook ingehaald en zou ik dus eventueel een plek kunnen verliezen zonder P3 vaarwel te hoeven zeggen.

Op dat moment begint het op TS te gonzen dat Mark wel eens P3 te pakken zou kunnen hebben aangezien hij ALWEER op P1 ligt en dan dus 2x 17 punten erbij zou mogen tellen... Hier had ik geen rekening mee gehouden!

Dennis weet me vervolgens in de 11de ronde voor de statue corner in te halen, zijn topsnelheid was dus nog wel in orde Ik kan achter hem blijven hangen maar dat is het dan ook.

P6 is mij ten deel gevallen.

DRTCC #8
    Dit seizoen is echt geweldig geweest, waar ik vorig seizoen een paar leuke races had (punt gewijs) lag de pace dit seizoen toch een stuk hoger. Mede dankzij de pro's die wat minder aanwezig waren mijn kansen goed kunnen benutten en zelfs even mogen strijden voor een podium in het algemeen klassement, een positie waar ik al een paar races op kon blijven hangen.

Ik wil de organisatie enorm bedanken voor hun inzet en het harde werk. Nu ik iets meer achter de schermen kan kijken wordt het pas duidelijk hoe druk jullie ermee zijn; geweldig heren!

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Gefeliciteerd Dennis met het behalen van het Drtcc8 kampioenschap !!!
    Alweer een mooie seizoensafsluiter geweest zo te lezen aan de reacties.

Damn, wat had ik er graag bij willen zijn vanavond.

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Race 1 lang op P9 gereden, tot het ineens P8 werd.. Vervolgens kwam Bjorn ruim 3 seconde per ronde dichterbij. Toen rondenlang breed moeten rijden, maar met klotsende oksels wist ik dat zowaar vast te houden en had ik pole voor race 2

Race 2 probeerde ik Bob van mij af te houden door iets later te remmen.. tja koude remmen (eikel).. dus ik zet hem in de muur en heb een lekke band. Vervolgens zie ik het hele veld ophopen in m'n spiegels dus nog meer balen, anders had ik een mega voorsprong gehad na de eerste ronde . Enige doel was nog voor de met lekke band rijdende Gerben Kelly te finishen die ruim 50 sec. voor me zat na m'n bandenwissel en met nog zo'n 2 ronden te gaan kon ik hem dan ook voorbij rijden.

Toch een mooie afsluiter voor het era Race07/RaceOn. DRNL bedankt voor deze mooie 8 seizoenen

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Na een geweldige vakantie en een succesvolle zoektoch naar PP in Amerika had ik weer veel zin in!
    Macau is altijd speciaal en als seizoens/game afsluiting was het nog wat specialer.
    Het stuur 5 weken niet aangeraakt en moest het stof er van af blazen.

FP:
    Al redelijk vroeg in Macau aangekomen om toch nog de nodige test km's af te kunnen leggen.
    Setup van een paar seizoenen geleden kunnen instellen en met een paar kleine aanpassingen voelde het al snel vertrouwd aan.
    Met een volle tank en strafgewicht kwam ik beter en beter in mn ritme en zag aan het eind van de FP mezelf in de top staan. Dit bood perpectieven en ging weer geloven in een P3 als eindresultaat dit seizoen, zou het dan toch?

Q:
    Ik wist dat ik in de top moest zitten om te strijden voor het eindpodium.
    Al snel zag ik dat Henk een top tijd had neergezet met z'n Seat en het tempo er goed in had. Om nog een beetje kans te maken moest ik voor hem kwalificeren. Met 0.048s! verschil gebeurde dit ook en kon van P2 starten.
    Totaal onverwacht maar het geloof kwam er steeds meer dat ik nog een paar mensen kon passeren in het klassement.

R1:
    Goed de aansluiting kunnen houden met Michael maar kon hem niet passeren.
    Inmiddels zag ik dat Henk zijn Seat de muur in stuurde en spinde.
    Hij viel ver terug en hoorde in m'n oor dat het deze race over was ivm de schade die hij had opgelopen.
    Aangezien Eric achter me reed en Jeroen J (de mannen waar ik naar keek in het klassement) ook was uitgevallen, wist ik dat ik hier wel eens een slag kon slaan.
    Inmiddels was PP al aangesloten bij Michael en mij en maakte het me goed lastig.
    Na 2 ronden wist hij me bij "Fisherman's Bend" netjes in te halen en lag op P3.
    Ik kon redelijk aan blijven haken en paar ronden later reed PP tegen de binnenkant vand de Mandarin Bend aan waardoor ik hem op snelheid voorbij kon rijden.
    P2 en een Storm die problemen kreeg met de banden. Ik liep goed in en in de allerlaatste ronden maakt hij een fout bij Faraway Hill.
    P1 over de finish! 17 punten terwijl Henk en Jeroen J allebei geen punten wisten te pakken. Ik ging er steeds meer in geloven. De heren moesten immers achteraan starten.

R2:
    Begonnen van P8 achter Storm en voor Bjorn.
    De snelheid van de Leon was gelukkig goed hier en door de goede aansluiting bij Storm kon Bjorn gelukkig geen aanval plaatsen.
    Het treintje voor me was al aardig aan het duwen en trekken voor me en aangekomen bij Hospital Hill was het dan ook raak.
    Veel rook en spinnende auto's voor me. Remmen dus!
    Rustig kon ik Gerben K ontwijken en op het moment dat ik weer gas wilde geven zag ik dikke rook bij Maternity Bend. Weer de remmen ingedrukt en dit maal waren het er wel wat meer mensen.
    Er rustig doorheen kunnen rijden zonder schade en reed ineens op P2!
    Wederom hoorde ik in m'n oor dat er mensen betrokken waren die voor mij stonden in het klassement en het geen dat ik 2e reed, kon wel eens betekenen dat ik zelfs voor het podium kon strijden in het algemeent klassement!
    Had al redelijk snel in de gaten dat ik sneller was dan Storm maar inhalen in Macau is geen gemakkelijke opgave. Gelukkig maakte Storm zelf een klein foutje en hierdoor kon ik hem voorbij rijden op snelheid en de voorsprong uitbreiden.
    Ik keek niet naar de stand waar de andere mensen reden. Ik moest hier maximaal scoren om überhaupt nog kans te maken en dat deed ik.
    P1 over de finish!
    2x winnen in een DRTCC evenement is mij nog nooit gelukt en als afsluiter geeft dit een speciaal tintje!
    Tevens heeft het mij nog P3 in het algemeent klassement opgeleverd waar ik super tevreden mee ben!

Het was een van mijn beste seizoen. Doordat ik 2 evenementen niet aanwezig kon zijn heb ik de strijd om het kampioenschap al snel laten varen maar de snelheid was in ieder geval aanwezig.

Dennis: Gefeliciteerd met het kampioenschap! Je hebt het verdiend. Je zat de laatste seizoenen er al dicht bij!

Organisatie: Bedankt voor deze 8 seizoenen in deze gigantische gave race klasse. Elke race heb ik met een smile op mijn gezicht gereden want dit is toch wel bij mij de leukste klasse om in te mogen rijden.
    Bedankt voor alle moeite, beoordelingen en geweldige sfeer!

Thnx!
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Kwalificatie:
    Die begon voor mij niet zo goed omdat ik achter andere deelnemers aan zat. Even naar binnen gegaan en een rustig stukje opgezocht zodat ik vrij baan had. Op een gegeven moment had ik mijn tijd verbeterd en was dat goed voor een 5e plek. Maar die tijd werd in de laatste 3 minuten toch nog verbeterd en mocht ik van P8 vertrekken.

Race1:
    Ik kan er kort in zijn, die ging niet zo goed. Na de opwarmronde ging het volledige veld van start en in Mandarin Bend verloor Joan zijn auto en ik zat daar 2 auto's achter. Voor me was 1 groot rookgordijn en ik moest kiezen of ik daar afremmend in reed of toch nog ging uitwijken. Ik koos voor het laatste, maar daar gleed Joan ook heen en ik knal de vol in zijn zijkant. Flinke schade en ook een lekke linker voorband. Aan het einde van het rechte stuk kwam ik de bocht naar rechts niet door en zette ik hem in de vangrail. Toen maar besloten deze race al verloren te beschouwen.

Race2:
    Ik mocht vanaf de laatste plek (P17) starten en besloot te hopen op wat chaos voor mij. En dat gebeurde ook in de 2e ronde in Maternity Bend. Daar kon ik wat plekken winnen en zat achter Gerben. Hij had een lekke rechter voorband en verwachtte dat hij de pit zou in gaan, maar dat gebeurde niet. Uiteindelijk kwam ik er wel voorbij. Daarna een tijdje achter Dennis gehangen en daar kwam ik niet voorbij. Vervolgens in de 7e ronde volgens mij hoor ik op TS dat Henk en Eric aan het eind van het rechte stuk eraf gingen en daar had ik Eric nog kunnen pakken, maar ik verremde me en kon Eric toch nog voor mij komen. Mijn auto had veel minder schade dan die van Eric waardoor ik op het rechte stuk veel meer vaart kon maken en hem er daar voorbij kon zetten. Uiteindelijk als P7 over de finish gekomen.

Felicitaties aan Mark voor het behalen van zijn twee overwinningen op Macau en Dennis met het behalen van het kampioenschap. Zelf ben ik tot de 7e plek gekomen en dat is mijn beste resultaat in de DRTCC history. Dit is mede te danken dat (zoals Henk het ook al zei) de grote namen niet meededen.

Mijn dank gaat uit naar de organisatie van DigitalRacing voor het mogelijk maken van 8 schitterende DRTCC seizoenen. En ik wil ook de mededeelnemers bedanken voor de mooie gevechten op de baan.

<ekdommode>
    "Bedankt! en we zullen het nooit, nooit vergeten!".
    </ekdommode>
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Toch nog terug gezakt naar de 6e plaats in de eindstand. Jammer maar het was te verwachten. Macau heeft me nooit gelegen dus ik denk dat als ik wel gereden had dat die 3e plaats ook moeilijk geweest was.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de mooie seizoenen en races. Ik ben blij dat ik in seizoen 7 terug ben gekomen en de beste resultaten uit mijn simrace carriere heb kunnen pakken

"Overtaking is an art"

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Even een verslagje van de man die geen kampioen werd!

Practise: Ging redelijk, kende de baan natuurlijk al. Paar verremd in de bocht na Mandarin Bend, en daar in de uitloopstrook gereden. Voor de rest ging het redelijk, en ging ik steeds sneller.

Kwali: Eerste stint, ram ik direct Henk Kraal, nog voordat we de baan opzijn. Excuus daarvoor . Mijn eerste stint ging niet zo best. Maar mijn 2e stint wel. En dit brengt mij op een mooie P4. 2 plaatsen voor Dennis, mijn directe tegenstander. Niet heel slecht met 65 kg al zeg ik het zelf

Race1: Bij de start raak ik direct al de muur in de Mandarin bend, waardoor ik direct ook al suspension damage te pakken had. Door het samenkomen met de vangrail kon PP mij voorbij en ging Joan andere dingen, waardoor Dennis nu direct achter mij lag. Wat volgde was een prachtig gevecht tot de finish tussen beide titelkandidaten. Ik reed met vleugel op 4 en Dennis met de TDI op 1. Dus bedenk zelf maar waar ik het het moeilijkst had Uiteindelijk toch P4 gefinished voor Dennis. En dus 1 puntje uitgelopen. 3 punten voorsprong voor race 2 en ook nog direct startende achter Dennis.

Race2: Start ging goed, kon aanhaken bij Dennis. Maar bij Lisboa bend zijn de auto's voor Dennis en mij in gevecht, waardoor Dennis en ik snel aanhaken. En bij het opgaan naar de Lignan bend (naar boven) heeft Bob minder vaart. Ik wil er eerst rechts voorbij, maar besef dan dat er te weinig ruimte is, en laat het gaan. Maar in een split second raak ik ineens links(!) de vangrail en spin ik. Hierdoor kan PP mij niet meer ontwijken, en die ramt mij direct weer in de goede richting. Helaas was hierdoor zijn race direct voorbij, mijne eigenlijk ook, maar dat had ik toen nog niet door.

Ik stond dus direct weer in de goede richting, en trapte direct het gas weer in. Tot ik bij Maternity bend kom, waar ineens Eric en Dennis, op de baan staan, en niet in de goede richting. Ik pak Dennis vol in de zijkant en daarna Eric. Misschien waren er nog meer auto's bij betrokken, maar ik ben alleen Eric en Dennis tegengekomen daar.

Door al het geduw en getrek kom ik alsnog voor Dennis weer terecht. Echter kom ik er bij de volgende bochten achter dat er iets mis is met de auto. Joan kan me al gauw voorbij, en ik probeer Dennis ook nog tevergeefs van me af te houden. Mijn auto mistte de voorbumper, had een lekke rechtervoorband, en waarschijnlijk ook nog wel suspension damage.

Ik had eigenlijk geen tijd om te balen, want ik zat te rekenen met posities, om te kijken wie er kampioen werd. Ik wou ook de pits niet in, gaan met die Alfa, bloedend over de finish als het moet. Dit zorgde voor een misverstandje met Jeroen J. Nogmaals excuus hiervoor.

Achteraf bedacht ik me ook, dat ik de pits NIET in kon gaan, want ik reed op de PC van mijn broertje, en aangezien er bij het DRTCC normaal geen stops worden gemaakt, had ik hiervoor ook niets ingesteld of toegewezen. Als ik dus wel uit reflex de pits in was gereden, was daar mijn race dus afgelopen.

Ik bleef rijden met de gehavende Alfa, en na Jeroen Jonckers besefte ik ook dat het geen zin had om te verdedigen tegen diegene die nog achter me reden. Dus die kwamen me allemaal voorbij, behalve Jeroen Ursem, die deed er wat langer over, maar hey, what else is new? Helaas had hij weer last van zijn teamradio, maargoed

Enige waar ik nog op hoopte, was dat er net zoveel uitvallers zouden komen als in race1. Zodat ik binnen 3 plekken van Dennis bleef. Maar Dennis deed wat hij moest doen, en haalde zelfs nog mensen in met 75 kg strafgewicht!

Ik weet de race nog te finishen, in de 10e ronde voor mij laat de ontketende Mark B voorbij in de hairpin. Het mag daar niet, maar via TS gaf ik aan Mark aan dat ik schade had, en het ging allemaal goed.

P11 voor mij. 3 punten tekort na een geweldig laatste seizoen. Erg jammer, dat ik door een eigen fout geen kampioen wordt, maar zo kan ik iig niemand anders de schuld geven P2 staat ook mooi op mijn lijstje, hoewel het natuurlijk wel altijd de eerste verliezer betekend!

Dennis gefeliciteerd met je titel!!! Erg gaaf om tegen je te strijden om de titel, volgende keer weer!

Mark, gefeliciteerd met de zeges en je 3e stek in het klassement. Echt een superprestatie van je die laatste 2 races!!!

En natuurlijk de organisatie en met name Niels bedankt voor de 8 seizoenen DRTCC!!! Dit is voor mij HET kampioenschap bij DR.nl, hier haal ik het meeste plezier uit, en daar zorgen jullie voor!!! Enorm bedankt!

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Kwalificatie:
    Ging niet zoals ik wilde. In de practise was ik met race fuel sneller dan nu in de kwalificatie. P11 was dus mijn start positie.

Race 1:
    Bij de start zie ik dat Joan bij de Mandarin bend besluit vliegles te nemen en dat Jeroen J. alles moet doen om hem te ontwijken. Hierdoor kan ik direct opschuiven naar P7 pal achter Marnix. Henk ligt er de eerste ronde al uit dus lig ik op koers voor P3 in het kampioenschap. In ronde 7 valt Marnix uit waardoor ik uiteindelijk op P6 de race eindigt.
    Mark wint race 1 dus gaat ook meedoen in het kampioenschap om P3. Het verschil met Mark is nu 7 punten en met Henk sta ik gelijk. Mark mag dus maar 6 punten meer halen dan ik in race 2 om P3 in het kampioenschap veilig te stellen en met Henk moet ik alleen zorgen dat ik direct voor hem zit.

Race 2:
    Jeroen Ursem start op pole met Bob op P2 en ikzelf er achter op P3. Bij Statue Corner zet Jeroen hem in de muur en Bob remt ook iets te laat. Hierdoor kan ik direct langs Bob. Opkomen Hospital Hill kruip ik naar Jeroen toe met Bob pal achter mij die in gevecht is met Dennis. In Maternity Bend maakt Bob een inschattingsfout met remmen en tikt mij zachtjes aan. Dit is echter precies genoeg om de auto in een slip te brengen. Dennis kan mij niet meer ontwijken en klapt vol op me.
    Een aantal mensen komt er goed doorheen. Van 1 viel mij echter op dat ie er niet rustig doorheen reed maar er doorheen beukte . Volgens mij begrijp je dan een gele vlag situatie niet helemaal.
    Ipv P1 (Jeroen U had nl. een lekke band) was het nu P7 met een gehavende auto .
    Hopen dat ik voor Henk kon blijven en dat Mark, die al P1 lag nog een foutje zou maken want het verschil was al te groot.
    (Bob bood overigens direct zijn excuses aan op TS)...
    Echter mijn auto was te veel beschadigd om de race goed te kunnen finishen.
    Henk en Dennis kwamen in ronde langs door een remfout van mij in statue corner en Jeroen J. kwam in de laatste ronde na Manderin Bend op snelheid voorbij.
    P8 was het eindresultaat en 5e in het kampioenschap (in ieder geval voor Jeroen Jonckers ).

Mark gefeliciteerd met 2 overwinningen op Macau en je P3 in het kampioenschap en Dennis natuurlijk gefeliciteerd met het behalen van de overwinning in het kampioenschap.

Ik wil de organisatie en deelnemers bedanken voor weer een leuk seizoen DRTCC. Ik vind het een zeer leuk kampioenschap en hoop er nog meerdere mee te kunnen doen in welke game dan ook.
    Laatst gewijzigd door eansys; 5 juni 2012 om 11:55
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Senior Member Brett Pit's schermafbeelding
    Naam
    Brett Pit

Standaard

DRTCC, de grote finale

Race 13&14 werden verreden op het circuit van Macau. Met maar een paar punten tussen Dennis Gerressen en Gerben Kelly, met Henk Kraal hopend op een wonder in hun kielzocht ging de kwalificatie van start. Terug van weggeweest waren het Michael Storm op de pole position en Mark Bentvelzen op de 2e startplaats. Henk Kraal kon aanvangen vanaf de 3e plek en hield zo alle opties open. Vanaf de 4e plek was Kelly die Gerressen (startend vanaf de 7e plek) aftroefde.

De start van race 1 was al na de opwarmronde een kleine chaos. Door een klein foutje voorin kwam het veld als een accordeon in elkaar en waren er de nodige slachtoffers. “In Mandarin Bend verloor Joan zijn auto en ik zat daar 2 auto’s achter. Voor me was 1 groot rookgordijn en ik moest kiezen of ik daar afremmend in reed of toch nog ging uitwijken. Ik koos voor het laatste, maar daar gleed Joan ook heen en ik knal de vol in zijn zijkant. Flinke schade en ook een lekke linker voorband. Aan het einde van het rechte stuk kwam ik de bocht naar rechts niet door en zette ik hem in de vangrail. Toen maar besloten deze race al verloren te beschouwen.” Aldus Jeroen Jonckers. Ook Henk Kraal kwam in aanraking met de vangrail, met een lekke band wist hij de pitingang nog te halen, maar schreef daar zijn wagen af op een andere vangrail. Gerben Kelly wist voor Dennis Gerressen te finishen, wat hem in een sterke positie zette voor de laatste race. Voorin was het overigens niet minder spannend, Michael Storm moest zijn meerdere erkennen in Mark Bentvelzen, die strak naar de overwinning toe kon rijden.

Race 2 begon ook met een opwarmronde, met Jeroen Ursem aan kop ging de race van start, maar al snel ging het daar mis. “Ik probeerde Bob van Someren van mij af te houden door van de lijn iets later te remmen. Niet verstandig met koude banden. Contact met de vangrail en direct een lekke band, stom, stom, stom.” Bob van Someren zelf maakte ook een kleine fout wat er wederom voor zorgde dat het veld knus bij elkaar kwam. Gerben Kelly maakte kort daarop een horror moment mee en raakte een vangrail die zijn wagen in een spin gooide. Paulpeter Kroon kon hem niet meer ontwijken en zag vroegtijdig zijn seizoen daar eindigen. Met de nodige schade kon Kelly wel zijn weg vervolgen. Iets verder naar voren ging het ook mis, Van Someren verkeek zich op een rempunt en tikte Eric Nannings in het rond. Omdat het hele veld al bij elkaar zat, zorgde dit voor de nodige contact situaties. Doordat er her en der wagens dwars op de baan kwamen te staan maakte Kelly contact met nota bene Gerressen en reed een lekke band bij zijn al reeds gehavende Alfa Romeo. Gerressen kon nog wel prima zijn weg vervolgen en kon naarmate de race vorderde steeds meer plaatsen winnen. Kelly koos ervoor om met een lekke band door te rijden, gezien hij als kostenbesparing voor de laatste race alvast zijn pitcrew had ontslagen. Door de plaatsen die Kelly verloor en Gerressen won, wist Dennis Gerressen de titel voor zich op te eisen. Met maar een kleine 3 punten voorsprong is de DRTCC8 titel voor hem! Voorin was het voor de 2e keer op 1 avond dat Mark Bentvelzen een race wist te winnen. “2x winnen in een DRTCC evenement is mij nog nooit gelukt en als afsluiter geeft dit een speciaal tintje!”

Mede door dit sterke optreden van Bentvelzen wist hij de 3e plaats in het kampioenschap voor zich op te eisen, 1 punt voor Henk Kraal. Eric Nannings werd 5e in de stand, 2 punten achter Kraal. Dit geeft toch maar weer aan dat het een close seizoen was. Helaas wel voorlopig de laatste. Met het Race07 hoofdstuk gesloten kijken we naar de toekomst. Of de DRTCC daar een vervolg in krijgt is nog maar de vraag. Wellicht in een andere vorm, of onder een andere naam. 1 ding is zeker, de 8 seizoenen DRTCC zullen we zeker in ons geheugen houden. Met veel rijders die hun eerste pole, snelste ronde, overwinning of zelfs resultaat wisten neer te zetten heeft deze serie een speciale plek in ons hart gekregen. Via deze weg kan ik denk ik namens het voltallige veld Digitalracing.nl en Niels Tieman bedanken voor het opzetten en runnen van deze geweldige competitie!

Brett Pit
    Reporter

Standaard

Mooi Brett
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

DigitalRacing.nl

Standaard

Een mooie afsluiter van het DRTCC8 seizoen!

SBC | League Admin BobVSomeren's schermafbeelding
    Naam
    Bob van Someren

Standaard

Ja beter kan je het niet omschrijven Brett. Ook namens mij, bedankt organisatie en natuurlijk Niels voor alles
    DJ Fennec.nl
    Twitch TV
    Sporting immortality doesn't come easy!

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Erg mooi brett!

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Brett
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Mooi verslag Brett
    Power by Cosworth

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten