Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 51

Discussie: DRTCC8 | Ronde 11 & 12 | Poznan | 24 05 12

Senior Member R. de Ruijter's schermafbeelding
    Naam
    Ruben de Ruijter

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Kocken Bekijk bericht
    Wauw, dat was episch
    En bloedheet!

Senior Member Henk Kraal's schermafbeelding
    Naam
    Henk Kraal

Standaard

Ik had het hier iets beter te verteren qua temperatuur:

Heb P3 net weten te behouden, maar dan ook maar net... gaat een hele spannende Macau worden zo!!

Race verslagje doe ik morgen ff, maar weer genoten van de race!

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Vandaag mijn eerste meters op Poznan gemaakt. Waar ik op andere circuits dus meteen met finetunen van de basissetup en het zoeken van de limiet kan beginnen, moest ik hier eerst de bochten leren kennen.
    Setup kreeg ik gedurende practice en qualy niet goed, ik had op hoge snelheid teveel onderstuur. Hierdoor niet verder gekomen dan een 9e startplaats.

Paar kleine aanpassingen in de warm up gedaan en plotseling ging het al veel beter. Bij de start van race 1 kom ik redelijk weg, ik zie het in bocht 1 een beetje ophopen. Ik besloot dus wat meer snelheid mee te nemen en een wijde lijn te nemen, helaas was daar te weinig asfalt voor. Met onderstuur de muur in, suspension damaged en als laatste weer de baan op. Uiteindelijk toch nog naar een 7e plaats kunnen rijden, al kwam ik in de laatste ronde nog wel erg dichtbij Robert op P6. Maar die ving me goed op waardoor ik geen aanval meer kon doen.

Race 2 op P2 gestart achter Henk. Klein foutje gemaakt waardoor hij uit kon lopen naar een gat van ongeveer 2,5sec. 2e deel van de race zie ik dat hij de bochten met rokende bandjes neemt, terwijl ik juist strak en rustig aan het rijden was om de bandjes te sparen. Die voorsprong verdween dus plotseling en toen maakte Henk nog een foutje ook waardoor ik de leiding kado kreeg. Vervolgens rustig naar de finish gereden om zo mijn seizoen en DRTCC carriere af te sluiten met een overwinning. Nummer 2 alweer van het seizoen, en de 3e keer dat ik de volle punten ontvang.

Mooi kunnen klimmen naar P4 in de stand, maar die ga ik niet vast houden. Met een beetje geluk blijft het een 5e plaats.

"Overtaking is an art"

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Epische race met de heren Kocken en Ursem Zag Brett Pitt al een schrijfblok volpennen

Snel 1 foto, dit zal ronde 7 zijn geweest
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member Captain Slow's schermafbeelding
    Naam
    Casper

Standaard

Leuke avond gehad.
    P3 in race 1. Tactisch gereden, geprobeerd op de bandjes te letten, en betaalde zich uit.
    Race 2 was hectisch. Moest in het begin ff aan de bak, vooral bezig met Dennis. Bandjes branden toch te snel weg. Ruben laten passeren in de hoop dat die Dennis en Robert zou gekmaken en bandjes op zou laten vreten, was ie er zo voorbij. Dat was dus niet de bedoeling! Wel een actie gemaakt buitenom in bocht 1. Wauw!
    Uiteindelijk op p5, en ik schrok van een geluid buiten en verremde me. Achter Dennis gefinished. Leuke races gehad, en 1e podium bij Digitalracing
    If you can meet with Triumph and Disaster
    And treat those two impostors just the same

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Q Gisteren maar eens wat laps gaan rijden, laatste keer dat we hier gereden hebben is alweer een tijdje geleden. Tijden lagen in de 36 ers, met een pb van 1:35.9xx .
    Gezien de rondetijden die werden gereden, schatte ik mijn kans redelijk tot goed in voor een goede qualificatie. Met nog 4 minuten te gaan, gekozen om de laatste poging te wagen om nog meer vooraan op de grid te komen, helaas was de tijd voorbij, want ik zat bij de sectoren onder de poletijd. P4 was mijn positie, uiteraard dik tevreden mee.

R1 Met Jeroen Jonckers voor me op P3 gingen we richting de 2e bocht. Ik remde nét iets later dan Jeroen en probeerde hem via de binnenkant in te halen. Volgens was er lichtelijk contact tussen ons beide, maar ik zag dat Jeroen gewoon zijn weg op P4 kon vervolgen. Met Ruben de Ruyter en Eric Nannings voor me, steeds geprobeerd om korter bij te komen, maar de afstand bleef lange tijd op 1,6 seconde. Uiteindelijk door een kleine fout wat tijd verloren, met een hijgende Casper Smit achter me aan. Helaas heb ik de 3e plek niet kunnen vasthouden, Casper heb ik langere tijd achter me kunnen houden, maar op een gegeven moment was de druk te hoog.
    Het beste resultaat behaald vanaf mijn eerste deelname met DRTCC3.....P4

R2 Startpositie 5 op de grid...wat gaat de laatste race me brengen??
    Helaas door wat kleine foutjes en de snellere mannen achter me niet lang kunnen genieten van P5. Teruggevallen naar P8 met een jagende Jeroen Jonckers in de laatste ronden achter me aan. Postitie kunnen vasthouden en gefinished op P8.

Al met al met een goed gevoel kunnen terugkijken op deze race en een mooie sprong in het klassement gemaakt qua punten. P12 allround lijkt veilig.

Door omstandigheden ben ik er in Macau, waar ik zoooo naar uitkijk,.... niet bij om het DRTCC8 seizoen waardig te kunnen afsluiten.

Ruben en Richard nog gefeliciteerd met jullie behaalde overwinningen.

Rest me nog te zeggen dat de DRTCC klasse bij Digitalracing toch echt wel een klasse is, die op en top racen bevat.
    Het zou echt wel jammer zijn, indien er geen alternatief is, om afscheid hiervan te nemen in het huidige concept.

Senior Member GTE's schermafbeelding

Standaard

WayAheadMotorsports stond in Poznan weer met beide benen op de grond.

In de kwalificatie met een uiterste krachtsinspanning een zevende plek kunnen behalen.

In race 1 de moeder van alle slechte starts. In de eerste paar ronden nog de strijd met Robert aan kunnen binden, maar die moest ik uiteindelijk toch laten gaan. Doordat (ik meen) Henk en Jeroen in het grind terecht waren gekomen, twee plekjes kunnen winnen. Ik had mn zinnen gezet op P7 of P8, mede gezien het uitgangspunt voor race 2, maar internet besloot eruit te klappen en dat was dat.

Op naar Macau.

Ruben en Richard, gefeliciteerd!
    Remember when GTO's had twelve cylinders, Mondials had four, and Testarossa was two words?"

Standaard

Race 1 maakte ik een redelijk goede start en wist wat plekjes te pakken. De eerste paar ronden lopen stoeien met Marnix, een gevecht dat uiteindelijk in zijn voordeel beslecht werd. Toen Marnix van de server verdween probeerde ik naar Dennis toe te rijden maar dat lukte niet, het gat bleef steeds zo rond de 2 a 2,5 seconden. Toen besloten rustig uit te rijden maar door een CTD in de voorlaatste ronde een voorsprong van 6,5 seconden op Richard in 1 klap kwijt. Kon het gelukkig nog wel vasthouden tot de finish, P6.

Race 2 een goede start vanaf P3 en kon zowaar de twee mannen voor me iets volgen en wat afstand nemen van Dennis. Maar ik wist dat dat niet lang ging duren, en Dennis kwam na een aantal ronden dan toch echt aandringen. Ik heb het kunnen verdedigen en Dennis had daarna zelf zijn spiegel vol met anderen, wat me wat ademruimte gaf maar nooit meer dan een ruime seconde. Ik hoopte echt op een podium maar Ruben in de Cruze was veel te snel. In punten ben ik wel 3e geworden natuurlijk, maar toch he.....!
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

race 1 was er 1 om te vergeten, crash, veel schade, never mind.

Race 2 was top, hoewel er 1 klacht is. Het is duidelijk dat alle vakmensen weg zijn uit polen, er was 1 stuk van het circuit nog niet geasfalteerd.

Hele race snoeiharde gevechten met Bram Kocken en Jeroen Ursem op de beste plek, dubbel 1, plaats 11

Zeer spectaculaire inhaalactie van mezelf, achterstevoren over het gras

en 200 meter later reden we weer zo

coole race en het was zeker niet zo dat soms mensen van het gas gingen om op anderen te wachten, Jeroen deed trouwens zijn best de bochten zo slippend mogelijk te doen
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Was weer leuk. Goeie zaken gedaan voor het kampioenschap

Quali:
    Ik had woensdag avond een uurtje getest en toen een 1.36.1xx gereden met race fuel. Dit moest dus sneller kunnen.
    Tijdens mijn eerste snelle rondje meteen al in de 1.35 laag en snelste
    Dit had ik dus totaal niet verwacht, snelste te zijn.
    Mijn 2e stint reed ik nog iets sneller met als gevolg starten vanaf pole voor race 1

Race 1:
    Ik had een goeie start en kon mijn pole verdedigen. Tot +/- ronde 8 kon ik het gat naar Ruben op gemiddeld 1 sec. houden. Ruben was sneller (in zijn Chevrolet met evenveel strafgewicht als ik had) en kwam in 1,5 ronde erg dichtbij.
    Aangezien Ruben een gastrijder is wilde ik geen risico's nemen met het verdedigen van mijn P1. Ik heb het hem dus niet al te moeilijk gemaakt mij in te halen. Mij ging het om de punten en niet om de plek
    Wel de snelste ronde in deze race neergezet

Race 2:
    Race 2 mocht ik op P7 aanvangen met Ruben wederom achter mij. In de eerste de beste race ronde gaat hij me dus ook voorbij zonder al te veel moeite .
    Daarna was mijn doel voor Jeroen Jonckers blijven en proberen de mannen voor mij bij te blijven.
    Dat lukte goed. In ronde 11 kan ik Manuel voorbij en sluit aan achter Dennis en Casper. Bij het ingaan van ronde 14 gaat Casper wat wijd en kan ik aan de rechterkant naast hem komen (en voorbij) echter de bocht die wij naderen is linksaf en ik wil geen risico lopen er op dit punt in de race af te stuiteren. Ik kan Casper niet zien in mijn spiegels dus rem voorzichtig de bocht aan. Hierdoor wint Casper zijn positie terug.
    Daarna mijn race uitgereden en posities gewonnen in het kampioenschap.

Over het kampioenschap gesproken. In Macau is de laatste race en er kan nog veel veranderen in het kampioenschap. Tijdens race 1 hier werd Gerben Kelly 9e maar krijgt de punten voor P8. Als Ruben als gastrijder (en dit is geen aanval op de gastrijder) niet mee gedaan zou hebben was Gerben race 2 vanaf P1 vertrokken (niet dat hij snel genoeg was ) en dit zou een heel andere race hebben gegeven.
    Gezien de stand in het kampioenschap zou het jammer zijn als een gastrijder in Macau dezelfde invloed zou hebben op de race uitslagen. Ik denk dat dit iets is waar de organisatie over moet nadenken.

Poznan waren voor mij weer 2 leuke races
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darthwillie Bekijk bericht
    coole race en het was zeker niet zo dat soms mensen van het gas gingen om op anderen te wachten, Jeroen deed trouwens zijn best de bochten zo slippend mogelijk te doen
    Ik ben zo blij dat we in deze leagues zelfs om P11 zoveel lol kunnen hebben Ik was vooraf al heel erg bang voor een niemandsland race, die angst werd in Race1 ook werkelijkheid En uniek foutje (als in, daar is het nog nooit fout gegaan, niet dat ik geen foutjes maak ) deed mijn suspension & splitter geen goed, stopje gemaakt, en daarna was het erg leeg.

Race 2 is meer dan prima in beeld gebracht door Wilfred Geen woord aan toe te voegen

@NielsTieman,
    hoewel het geen punten-waardige plek beging, zou jij kunnen kijken of je een bewerking kunt uitvoeren van een moment van ons drieën in de race?

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Captain Slow Bekijk bericht
    Leuke avond gehad.
    Race 2 was hectisch. Moest in het begin ff aan de bak, vooral bezig met Dennis. Bandjes branden toch te snel weg. Ruben laten passeren in de hoop dat die Dennis en Robert zou gekmaken en bandjes op zou laten vreten, was ie er zo voorbij. Dat was dus niet de bedoeling! Wel een actie gemaakt buitenom in bocht 1. Wauw!
    Ik hield redelijk in omdat ik verwacht had dat je er wel af zou schieten. Was even slikken toen ik zat dat je hem gewoon op de baan hield. Hele nette actie!

Verder twee enerverende races gehad met genoeg gevechten. Gat met Gerben mooi kunnen dichten. Het beloofd heel spannend te worden volgende week.

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Kwalificatie:
    Ik had tijdens de vrije training voor de kwalificatie de snelste tijd neer weten te zetten. Ik had goede hoop dit tijdens de kwalificatie vast te kunnen houden, maar dat lukte niet helemaal. Eric zette namelijk een hele mooie tijd neer. Gefeliciteerd hiervoor. Ik wist zelf de 3e tijd neer te zetten en was daar achteraf helemaal niet zo ontevreden over.

Race1:
    Ik kwam goed weg bij de start en probeerde mijn positie te behouden. Helaas kon Manuel mij voorbij komen en moest ik Casper en Henk van me af houden. Casper had door ontbreken van extra gewicht veel meer snelheid en kwam mij vervolgens ook voorbij. Op het rechte stuk probeerde Henk daar ook gebruik van de maken. In de 6e ronde net voor de eeste bocht naar rechts zat Henk aan de buitenkant en vlak nadat ik aanremde kwam hij op eens naar binnen en raakte in hem rechtsachter waardoor we er helaas allebei afgingen en 2 plekken verloren aan Robert en Dennis.

Door deze aanrijding was de concentratie even zoek en in de 7e ronde verrem ik mij in dezelfde bocht waar ik daarvoor de aanvaring met Henk had, waardoor Richard en Gerben mij konden passeren. In de laatste fase van de race heb ik de aanval geopend op Gerben en kon de 5 seconde achterstand inhalen. Het lukte mij echter niet om hem voorbij te komen doordat Gerben zich goed breed hield. Helaas als P10 over de streep gekomen en kon niet tevreden zijn over het resultaat. Wel grappig overigens dat in in de voorgaande edities erg tevreden zou zijn met een plek in de Top10, maar omdat er nu maar 14 coureurs op de baan waren was dit resultaat gewoon niet goed genoeg.

Race2:
    Tijdens de rollende start mocht in vertrekken achter dezelfde Gerben Kelly waar ik tijdens Race1 maar niet voorbij kwam. Ik vreesde het ergste en dat ik de aansluiting op de Top8 zou kwijtraken. Tot aan de 6e ronde flink in gevecht geweest met Gerben en toen ik hem bij de hairpin halverwege aan de buitenkant in wilde halen kwam Gerben nog wat veel naar buiten waardoor we een redelikk aanvaring hadden. Een paar honder meter laten hield Gerben in waardoor ik er voorbij kon. Hij zat wel op TS maar had de push-to-talk aanstaan en had nog niet kunnen bevestigen of dit ook daadwerkelijk zo was.

Het gat met Eric was inmiddels gegroeid naar 7 tot 8 seconde. Die heb ik kunnen dichten naar een seconde of 5 a 6. Maar daarbij heb ik wel teveel moeten vragen van mijn banden. Op een gegeven moment zag ik zag Manuel een foutje had gemaakt en ik kon achter hem aansluiten. In de slotfase van de race geprobeerd er voorbij te komen, maar dat lukte helaas niet. P9 was het resultaat bij de finish.

Overall:
    Gefeliciteerd naar Ruben en Richard voor de overwinningen. Jammer dat er weer zo weinig mensen kwamen opdagen. Ik wil best geloen dat iedereen valide redenen heeft, maar vooraf is bekend dat je op donderdag moet racen en dan moet je soms prioriteiten stellen. In het klassement ben ik nu naar P6 gestegen en ik hoop dat ik tijdens Macau nog stuivertje kan wisselen met Eric. We zulen zien hoe het uitpakt. Ikzlef mag aantreden met 15 KG en iedereen voormij heeft meer kilo's. Ik hoop dat dit in mijn vooordeel werkt. Ik hoop alleen dat het volgende week niet zo warm is, want rijden met die warmte is niet goed voor mijn concentratie.

Enne: Wilfred, leuk dat je er weer was en bedankt voor de screenshots.
    Laatst gewijzigd door Ferroeni; 25 mei 2012 om 15:11
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Naam
    Casper

Standaard

Hoeveel strafgewicht heb ik opgeraapt voor Macau? Zal ook nieuw worden voor me.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Captain Slow Bekijk bericht
    Hoeveel strafgewicht heb ik opgeraapt voor Macau? Zal ook nieuw worden voor me.
    www.digitalracing.nl
    DigitalRacing.nl

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

15 kg Casper.

Naam
    Casper

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manuel Bekijk bericht
    15 kg Casper.
    Thanks, zit op mobiel dus is ff lastig vinden.

Senior Member R. de Ruijter's schermafbeelding
    Naam
    Ruben de Ruijter

Standaard

Ik zag dat er veel afmeldingen waren en ik had tijd en zin. Dus vandaar besloten om mee te doen.

Met nog 20 min op de klok in de practise reed ik mijn eerste rondjes op poznan. Een leuke snelle baan met een mooie flow. De cruze lag met zijn standaard setup erg goed op de weg en kijkend naar de tijden in de top10 kon ik me opmaken voor een strijd voor pole. De eerste paar rondjes had ik redelijk last van verkeer en kon geen goede tijd neerzetten. Terug naar de pit voor verse bandjes en opnieuw proberen. Dit keer ging het beter en zette ik een mooie tijd neer. Eric was nog een stuk sneller. Op een gegeven moment zat ik op schema voor pole maar in de 3e sector maakte ik een foutje. Ik mocht starten van p2.

Race 1
    Direct vanaf de start ontstond er een gat tussen mij en Eric van ong 1-2,5 sec. Dit gat werd de eerste 8 ronden niet groter maar ook niet veel kleiner. Vanaf dat moment liep ik meer en meer ik. Uiteindelijk kon ik hem er naast zetten en kon ik mijn eigen rondjes rijden en werd het gat alsmaar groter. Ik kon de race uitrijden op p1! Mijn 2e winst als gastrijder!

Race 2
    Meteen in de 1e raceronde eric voorbij kunnen steken. Daarna direct op de bumper bij Casper. Dat had ik veel meer moeite mee en hij verdedigde goed. Ik was duidelijk sneller maar kon hem er maar niet naast zetten. Na een gaaf gevecht kon ik mn cruze er op een gegeven moment naast zetten toen Casper een foutje maakte. Een aantal seconden voor mij lag Dennis. Daar reed ik redelijk snel naartoe en zette m'n auto in de binnenbocht voor s/f ernaast.
    Weer een aantal seconden voor reed Robert. Met nog een aantal roden op de klok hoopte ik dat ik hem nog in kon halen. Ik reed dit gat sneller dicht dan verwacht en kon ook hem voorbij. Met nog 2 ronden te rijden en Henk 5 seconden voor mij was het gewoon uitrijden op p3. Maar Henk maakte een fout waardoor ik toch wel erg dichtbij kwam. In de laatste ronde heb ik de cruze in de 2e bocht ernaast en verremde mij een beetje. Met een beetje duw en trekwerk komt Henk weer voorbij. Laatste bocht voor s/f heb ik veel meer snelheid waardoor ik er alsnog langskom en m'n 2e race als 2e eindig en de snelste ronde pak!

Blijft erg gaaf deze klasse!
    Gefeliciteerd Richard !

Naam
    Casper

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R. de Ruijter Bekijk bericht
    Race 2
    Daarna direct op de bumper bij Casper. Dat had ik veel meer moeite mee en hij verdedigde goed. Ik was duidelijk sneller maar kon hem er maar niet naast zetten. Na een gaaf gevecht kon ik mn cruze er op een gegeven moment naast zetten toen Casper een foutje maakte.
    Je mocht er voorbij Dit verdedigen was simpel, die TDI was sneller in een rechte lijn. DRTCC3 in de Volvo op Spa was een ander verhaal. Dat was pas verdedigen en breed maken

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Ff mijn verslag dan:

Practise: Eerste ronden met de Alfa op de baan, hoopte dat het beter zou gaan dan vorig seizoen. Toen reed ik straks achteraan met de BMW hier... Maar die hoop was gauw vervlogen toen ik erachter kwam dat ik zelfs moeite had om top 10 tijden te rijden met de 80 kg... En daarnaast vind ik Poznan echt de meeste vervelende, niet leuke, demotiverende baan...haha vraag me niet waarom, maar hij ligt me gewoon niet

Kwali: Flink zitten stampen, wat me uiteindelijk op P11 brengt...van de 14 man... had nog 2 tienden sneller gekund, maar dat had niets uitgemaakt.

Race1: Goede start, maar die vern**k ik bij het uitkomen van bocht 1. Daar lekker lopen grasmaaien en als laatste (op Richard na, die tijdens het grasmaaien ook nog de muur raakt ) de baan weer op. En toen een gevecht gehad met, jaja, Wilfred!!! Ook het enige gevecht deze race, waarbij ik kon aanvallen. Daarna was het rondjes rijden, kon niet inlopen op de mannen voor me, en Richard liep op mij in en ging mij ook nog voorbij.

Door schuivers van anderen lig ik de laatste ronden 9e...wetende dat een gastrijder in de top 8 rijdt. Dus wel punten voor P8 maar geen pole...toch jammer dat dat invloed heeft gehad. Want dan had ik in Race2 de auto superbreed gehouden, en dat was juist het enige dat wel lukte op deze baan. Vraag Jeroen Jonckers maar eens over de laatste ronde van race 1

Race2: Goede start, kan de eerste paar bochten even aanhaken en kijken bij Eric, maar dan komt hij in zijn ritme en is mijn ritme te langzaam. Al snel komt Jeroen Jonckers weer kijken, en na wat verschillende inhaalpogingen, gooide ik bij weer een poging te hard de deur dicht waardoor JJ dwars op de baan kwam. Mijn schuld en daarom heb ik je weer voorbij gelaten.

P9 was mijn deel geloof ik, ben benieuwd wat dat was geweest als ik van pole was gestart!

Eric, Ruben, en Richard gefeliciteerd met de zeges en pole!!!

Op naar Macau met 2 punten voorsprong en 15 kg minder dan Dennis! Heb al een PC geregeld voor volgende week (wederom die van Jeroen Kelly), maar ik hoop dat ik mijn eigen gear kan gebruiken!
    Laatst gewijzigd door Gerben; 25 mei 2012 om 19:26 Reden: letterbak mal in de war...:P

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

DigitalRacing.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eansys Bekijk bericht
    Over het kampioenschap gesproken. In Macau is de laatste race en er kan nog veel veranderen in het kampioenschap. Tijdens race 1 hier werd Gerben Kelly 9e maar krijgt de punten voor P8. Als Ruben als gastrijder (en dit is geen aanval op de gastrijder) niet mee gedaan zou hebben was Gerben race 2 vanaf P1 vertrokken (niet dat hij snel genoeg was ) en dit zou een heel andere race hebben gegeven.
    Gezien de stand in het kampioenschap zou het jammer zijn als een gastrijder in Macau dezelfde invloed zou hebben op de race uitslagen. Ik denk dat dit iets is waar de organisatie over moet nadenken.
    De organisatie had hier al over nagedacht en de conclusie is als volgt:

Er zullen geen gastrijders worden toegelaten in het evenement van Macau.

De reden dat we hier voor gekozen hebben heeft te maken met het kampioenschap. Er zijn nog talloze deelnemers die kunnen strijden voor een betere positie in het kampioenschap.

Nu is het in de regelgeving van DigitalRacing.nl zo geregeld dat de strafgewichten wel worden toegekend aan de gastrijder, maar de punten niet. Dit neemt niet weg dat een gastrijder wel invloed kan hebben op de uitslag door middel van gevechten en eventuele problemen/crashes. Om dit allemaal voor te zijn, en iedere vaste deelnemer een eerlijke kans te geven zijn we tot deze beslissing over gegaan.

Ik zal dit tevens nog een keer toelichten in de startpost van Macau en de nieuwsbrief.

Senior Member Brett Pit's schermafbeelding
    Naam
    Brett Pit

Standaard

DRTCC8 nadert de ontknoping

Race 11 en 12, alweer het voorlaatste evenement van de DRTCC8. Met nog veel plaatsen te winnen in het kampioenschap stond iedereen dan ook op scherp. Nu het hoofd laten hangen betekend de aansluiting missen naar Macau. Veel van de rijders met strafgewicht zou het die rijders dan ook niet makkelijker maken.

Op de grid werd dit ook al snel duidelijk. Eric Nannings bleek in topvorm en pakte de pole position met bijna 5 tiende weg voor de neus van gastrijder Ruben de Ruijter. Daarachter waren het Jeroen Jonckers op de 3e, Manuel Nelissen op de 4e en Casper Smit op de 5e stek. De top in het kampioenschap trainde allemaal een tijd achter deze 5 heren wat toch aangaf dat het strafgewicht zijn tol eiste bij deze rijders.

Bij race 1 was het voor Nannings zaak zoveel mogelijk punten binnen te halen, en zo geschiede. ”Tot +/- ronde 8 kon ik het gat naar Ruben op gemiddeld 1 sec. houden. Ruben was sneller, maar aangezien Ruben een gastrijder is wilde ik geen risico's nemen met het verdedigen van mijn P1. Ik heb het hem dus niet al te moeilijk gemaakt mij in te halen. Mij ging het om de punten en niet om de plek.” Ruben de Ruijter wist dus ook de race te winnen. Achter deze 2 heren scoorde Casper Smit na een knappe rally zijn eerste podiumplek bij digitalracing en ging aan het einde van de avond zeker tevreden zijn batje in. Dennis Gerressen wist de meeste schade te beperken en kon zelfs 4 punten inlopen op Gerben Kelly door als 5e te finishen. Henk Kraal wist zich weer eens op P8 te nestelen en kon zo weer genieten van een mooie pole voor race 2.

Bij race 2 hield Henk dit echter niet vast, al snel wist Richard Kortland zijn Volvo langszij te zetten en kon hij redelijk onbedreigd zijn 2e overwinning van het seizoen noteren. Achter Kortland kon Kraal lang zijn 2e stek vasthouden ten opzichte van de opgerukte Ruben de Ruijter, maar zwichtte onder de druk. “Met nog 2 ronden te rijden en Henk 5 seconden voor mij was het gewoon uitrijden op p3. Maar Henk maakte een fout waardoor ik toch wel erg dichtbij kwam. In de laatste ronde heb ik de cruze in de 2e bocht ernaast en verremde mij een beetje. Met een beetje duw en trekwerk komt Henk weer voorbij. Laatste bocht voor s/f heb ik veel meer snelheid waardoor ik er alsnog langskom en m'n 2e race als 2e eindig”. Achter dit geweld kon Robert Saalmink een nette race noteren en werd 4e, voor Dennis Gerressen die wederom in kon lopen op Gerben Kelly in het kampioenschap.

Nog 1 evenement te gaan, op het almachtige en onvergevende stratencircuit van Macau. 2 punten tussen kampioenschapleider Gerben Kelly en zijn achtervolger Dennis Gerressen. Daarachter aast Henk Kraal op een hevig onderonsje tussen de eerder genoemden. Kraal maakt met 23 punten achterstand nog altijd kans op de titel. In het overige deel van het veld zijn de marges wederom krap, hier valt nog veel te winnen of te verliezen.

Brett Pit
    Reporter

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Leuk leesvoer weer
    Hopelijk ben ik in Macau weer vooraan te vinden.
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten