Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 51

Discussie: DRTCC8 | Ronde 9 & 10 | Brands Hatch Indy | 10 05 12

Senior Member Atreidez's schermafbeelding
    Naam
    Jaap Kleijn

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Tieman Bekijk bericht

De nieuwsbrief is verzonden!

Net gelezen, en er is geen weer vanavond

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Vanavond maar eens de eerste rondes rijden. Gelukkig is het een kort rondje dus dat moet goed komen. Storm die niet mee doet, m.a.w. bring it on Gerben!!

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Ik voel een vreemd soort spanning in mijn buik...
    Making a left turn
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manuel Bekijk bericht
    Dat is ook meer met een knipoog. Organisatie weet ervan af.
    Spannend, aangezien ik de organisatie op me neem vandaag maar ik zal vanavond voorafgaand aan de race eerst alle e-mails wel even lezen.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Ik ga het niet halen vanavond. Ben nog voor het werk bezig maar het ziet er niet naar uit dat ik de boel af krijg voor de start...
    Power by Cosworth

Senior Member GTE's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Tieman Bekijk bericht

De nieuwsbrief is verzonden!

Niks ontvangen. Kan iemand mij het wachtwoord toefluisteren?
    Remember when GTO's had twelve cylinders, Mondials had four, and Testarossa was two words?"

Naam
    Eric Nannings

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GTE Bekijk bericht
    Niks ontvangen. Kan iemand mij het wachtwoord toefluisteren?
    Denk aan Robert
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Quali
    Goed ritme te pakken, een tijd waar ik uitermate tevreden mee was en ik stond zowaar op pole! Tot ongeveer 3 minuten voor het einde.. toen pakte Marnix hem van me af . Meteen weer naar buiten, maar ik kreeg het niet meer voor elkaar.

Race 1
    Als 2e wegrijden en in m'n spiegels 150kg aan strafgewicht op P3 en P4.. Mooie buffer dus! Ik achter Marnix aan jagen, steeds bungelend tussen de 0,5 en 1 seconde. Tot ik simpelgenoeg gewoon loof werd. Marnix verdween ronde na ronde aan de horizon en pakte zo een erg knappe overwinning. Strak gereden Marnix Ik kon echt niets beginnen tegen de mooie pace die je had. Maar: 2e! Tijd voor een nieuw boek!

Race 2
    Startend vanaf P7, maar dit werd al P6 door het wegvallen van Dennis. Eigenlijk kwam ik compleet niet in een ritme en zag al snel Marnix weer aan me voorbij komen na 2 rondjes verdedigen. Eigenlijk leek het uit te lopen op een suf raceje, tot de mannen voor me dichterbij kwamen omdat ze tijd verloren in gevechten. Toen naar de bumper van Gerben Kelly kunnen rijden tot ik een gekraak in m'n oor hoor waar je u tegen zegt. Teamradio leek op Ali-babba FM te staan, ik kon er niets van maken. Voor zover ik het kon ontcijferen zeiden ze iets over "Hol yo potion, wie niet t points". Vervolgens Gerben maar ingehaald omdat ik dacht dat misschien zijn zender uit z'n Alfa misschien de mijne stoorde. Kort daarna raakte Jaap hem kwijt in de laatste bocht en kwam vlak achter mij de baan weer op. Vanaf toen eigenlijk uitrijden. Uiteindelijk nog redelijk tevreden met volgens mij de 5e plaats

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Naam
    Eric Nannings

Standaard

PFFF, deze baan hebben we gehad.

Q:
    Kwam pas op het laatste aan mijn snelste ronde wat P10 opleverde.

R1:
    Ik heb een slechte start maar kan na bocht 1 aan de binnenkant bij Robert komen. Daar verrem ik me iets waardoor Joan binnendoor komt. Robert komt voor de eerste linker bocht links langs mij en Joan zit rechts. Opeens krijg ik een tik van achteren van Bjorn waardoor ik doorschiet en Robert eraf tik. Bjorn schiet ook door en neemt Joan, die rechts van hem zit, mee.
    Ik kan door rijden en heb de hele tijd een saaie race gereden op P9.
    Halverwege de race wordt ik nog wel ingehaald door Richard (ik reed toen P8) maar die was vele malen sneller.

R2:
    Net voor de race start krijgt Dennis een screendump en klapt uit het spel.
    Ik ga dus van start op P8. Daar heb ik de hele race gereden.
    Wat ik wel frapant vond is dat ik tot 2x aantoe een cut-warning heb gekregen in bocht 1 terwijl ik de curb niet eens raakte.

Een race om snel te vergeten. Gelukkig gaan er wat kilootjes weg nu.

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Whooo! Na P2 ook m'n eerste snelste ronde

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Naam
    Roy Diederen

Standaard

Sow klaar met werk. Sorry dat ik er niet bij kon zijn.
    Power by Cosworth

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ondanks het resultaat van race 2 was het eigenlijk gekkenwerk dat ik mee reed. Vanaf de kwali kreeg ik toch weer last van m'n koorts

In practice kon ik zonder strafgewicht een 49.9 rijden, tot dan de enige onder de 50. Met 10kg erbij werd de balans zelfs wat beter waardoor ik een 49.7 kon rijden en qua sector tijden had ik zelfs een 49.5 kunnen rijden.

In kwali hetzelfde verhaal als de practice, eerste ronde meteen een 49.7 en daarna wel steeds 0.2sec eronder maar die voorsprong niet mee kunnen nemen naar de streep. Uiteindelijk dus een 3e startplaats.

Start van race 1 was een drama. In 2 ronden tijd terug gevallen naar de 10e plaats door slechte start, koorts,afleiding in de kamer, het missen van een spotter zoals in iRacing, wat kleine tikjes van anderen. Veel redenen dus die het niet makkelijk maakten. Uiteindelijk toch weer naar een 8e plaats kunnen rijden wat in de laatste ronde ronde zelfs een 7e werd doordat Henk van de baan ging. Laatste bocht ging Dennis van de baan waardoor ik die ook nog kon pakken, helaas werd daardoor wel mijn aanval op Jeroen J. afgebroken. 6e plaats viel me toch nog mee.

Race 2 blijkbaar vanaf de 2e plaats gestart aangezien Dennis verdwenen was. Al snel kon ik de koppositie van Henk overnemen en aan een voorsprong gaan bouwen. Dat lukte en was maar goed ook, want door de koorts werd mijn ritme steeds slechter. Uiteindelijk toch met een goede 6sec voorsprong de overwinning gepakt

"Overtaking is an art"

Senior Member GTE's schermafbeelding

Standaard

Zo, dat was me het raceje wel...

Eigenlijk niet kunnen oefenen omdat internet er tot en met afgelopen dinsdagavond uit lag. Deskundige hulp van Robert (u wel bekend) bracht uiteindelijk de oplossing, maar verder geen tijd meer gehad om de baan op te gaan. Ik heb dus maar een setup uit het rek gepakt en hier en daar wat lopen klooien met de versnellingsbakverhoudingen en demping. Tijdens de practice sessie viel het me op dat ik maar op die tiende plek bleef hangen, hoe zeer ik mn tijd ook verbeterde. Bleek dat die rangschikking niet klopte en dat ik ongeveer de 5de tijd had. Dat gaf me al wat meer hoop.

In de kwalificatie ging het boven verwachting goed. Bleef met een tijd hoog in de 49-ers zo rond de tweede en derde plek zweven. Totdat ik er tot mn eigen verbazing een 49.6 uit wist te persen en daar ineens de 'fastest lap' melding verscheen. P1! Met nog ongeveer een minuut te gaan kon ik alleen maar hopen dat ik dat vast kon houden en dat bleek ook het geval. De allereerste pole position voor WayAheadMotorsports!

Dat smaakte natuurlijk naar meer. Zon pole is leuk, maar uiteindelijk telt alleen de winst. En aangezien ik er toch niet vanuit ging dat die winst binnen bereik lag, ging ik tamelijk relaxed van start. Gelukkig geen indicenten en ik pakte de leiding voor de Alfa van Jeroen Ursem. Die bleef me rondenlang hardnekkig stalken. Meer dan een tiende of zes zat er niet tussen. Ik kon alleen maar geconcentreerd door blijven stampen, hopen dat ik wat meer lucht zou krijgen. Uiteindelijk groeide de voorsprong gestaag naar iets meer dan 2 seconden en kon ik me wat meer bekommeren om mn banden. Zo tegen het einde van de race klom de voorsprong zelfs naar een seconde of 4 en realiseerde ik me dat de winst nu toch wel erg dichtbij kwam. Niettemin was waakzaamheid geboden omdat ik een heuse 'tyres worn' waarschuwing kreeg en niet ten onrechte want de grip was eigenlijk gewoon weg. Ik kon dan ook een vreugdekreet niet onderdrukken toen ik als eerste over de finish kwam (gelukkig niemand wakker gemaakt). De allereerste overwinning voor WayAheadMotorsports!

Race 2 dus als 8ste op de grid. Dat werd de 7de startplek omdat Dennis van de server verdween. De eerste paar ronden moest ik alles op alles zetten om de Alfa van eerder genoemde Ursem te verschalken. Jeroen verdedigde buitengewoon effectief, dus het viel allemaal niet mee. Uiteindelijk toch een gaatje kunnen prikken in zijn defensie om daarna het vizier op de Alfa van Gerben Kelly te richten. Tot mijn genoegen kon ik het gaatje vrij snel dichtrijden. Tot een episch gevecht kwam het niet, omdat Gerben zn rempunt miste bij het ingaan van de Paddock Hill Bend en die kans kon ik niet laten liggen. Volgende op de lijst was de Volvo van Jaap Kleijn. Ook die kon ik tot mijn verbazing betrekkelijk makkelijk volgen, maar Jaap bleek een uiterst weerbarstige tegenstander. Gelukkig behield Jaap zelf ook aardig zicht op de heren voor hem, Jeroen Jonckers en Henk Kraal, dus heel veel haast had ik niet. Uiteindelijk de Volvo voorbij, diende zich weer een leeuwengevecht aan met Jeroen Jonckers. Die zal het niet makkelijk gehad hebben met enerzijds zijn pogingen om Henk te passeren en anderzijds de noodzakelijke verdedigingsacties richting mijn persoontje. Op een zeker moment ging Henk wijd in de Graham Hill-bend en denderden beide Peugeots op weg naar Surtees langs de Seat. Ook Jeroen was niet van plan zijn positie zonder slag of stoot aan mij af te staan, maar ook dat duel kon ik in mijn voordeel beslechten. Eindbaas was Richard in zijn ouwe trouwe Volvo, maar die had inmiddels een stevige 7 seconden voorsprong. Ik besloot te testen hoe zijn rondetijden waren door gewoon ns twee rondjes te stampen en te kijken wat ik van die achterstand kon terugbrengen. Conclusie: weinig tot niets. Dat was dus onbegonnen werk en de beslissing om P2 te consolideren was snel genomen. Met een dikke 6 seconden achterstand op Richard en ongeveer 3 seconden voorsprong op Jeroen werd dat dus ook mijn finishplaats. De allereerste P2 voor WayAheadMotorsports

(oh, en dan vergeet ik nog de allereerste snelste ronde(race 2 en overall) voor WayAheadMotorsports )

Dus goeie zaken gedaan voor het kampioenschap. Alleen jammer van die sloot strafgewicht
    Laatst gewijzigd door GTE; 10 mei 2012 om 23:09
    Remember when GTO's had twelve cylinders, Mondials had four, and Testarossa was two words?"

Senior Member Atreidez's schermafbeelding
    Naam
    Jaap Kleijn

Standaard

Vermoeiend baantje weer vanavond. Toch wel lekker resultaat met 4e en 6e na van de negende plek te vertrekken. De qual viel wat tegen, al waren de verschillen wel erg klein allemaal. In race 1 wel een redelijk goeie start waarbij ik Joan en Henk iig pak. De ronde erna rij op bocht 2 af en rem Richard uit, waarbij ik nog de achterkant van Kelly schamp. Ik zag daarna Richard niet meer, maar in de replay zag ik dat hij tegen me aan stuurde. Ik had niet echt t idee dat ik veel naar buiten kwam, maar excuses als t onverwacht kwam. Ik kom achter Dennis, Jeroen J en Gerben te rijden en Henk volgt mij op korte afstand. De gaatjes wisselen af en toe, maar echt veel verschil zit er niet in. Zo'n 3 rondes voor t einde kan ik naast Jeroen J komen en we rijden zo een halve ronde naast elkaar. Uiteindelijk kan ik er voor blijven en pak in de laatste bocht ook nog Dennis die wijd ging.

De tweede race van p5 starten, maar werd p4 door wegvallen Dennis, en erg lang daar gereden, achter Jeroen J aan en met Gerben in me kielzog. Op gegeven moment kwam Marnix even langs. Die moest wel 2 rondjes geduld hebben, maar kwam er eigenlijk vrij makkelijk langs toen. Inmiddels was Henk teruggevallen, en in de slotfase kon ik m er naast krijgen en was er even voorbij, maar verrem me bij de laatste bocht. Hierdoor kon Ursem er makkelijk langs en kom ik naast Gerben weer de baan op. Bij bocht 1 steek ik m weer binnendoor waardoor ik p6 blijf houden.

Was weer een warm avondje

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Kwalificatie:
    Ik had vandeweek al wel geoefend en wist zonder strafgewicht 50.2xx neer te zetten. Maar tijdens de free practise op donderdag had ik daaral een 50.0xx van kunnen maken. Dit was echter nog zonder strafgewicht. Jaja, ik had voor het eerst 10kg strafgewicht. De tijden lagen allemaal erg dicht bij elkaar en ik kon gelukkig veel stints maken om daar een mooi resultaat uit proberen te halen. Dat lukte op zich wel, want er was niet zoveel verkeer op de baan (11 coureurs). In de eerste stints kwam ik niet onder de 50 seconde, maar in de laatste had ik een mooie 49.807 op de klok weten te zetten. Goed voor een 4e plek op de startgrid.

Race1:
    Tijdens de start kon ik goed wegkomen en reed al snel op de 3e plek. Helaas kwamen een paar rondes later Dennis en Gerben me wel voorbij. Met z'n drieën reden we in een Gerben-treintje waarbij ik achter op op P5 reed. Ik kon de mannen voor me goed bijhouden en af en toe probeerde ik in te halen (wat best wel lastig is op deze baan). Dennis blokkeerde mooi mijn aanvallen. Op een gegeven moment zag ik mijn kans schoon en probeerde ik in de eerste bocht Dennis aan de binnenkant in te halen. Hij bleef echter op zijn ideale lijn en we raakte elkaar en Dennis ging met behoorlijke overstuur door de bocht. Omdag ik vond dat deze inhaalactie niet helemaal clean was heb ik hem zijn plek weer terug gegeven. Dit had wel tot gevolg dat Jaap kon aansluiten en mij vervolgens ook nog voorbij kwam. Ergens in de laatste rondes ging Dennis nog wijd en kon ik uiteindelijk toch nog met P5 de race beëindigen.

Race2:
    Ik mocht vertrekken van P4 en aangezien Dennis een CTD had kon ik tijdens de opwarmronde van P3 vertrekken met Richard en Henk voor mij. Richard had de snelheid goed te pakken en liep goed uit. Ik kon wel aansluiting bij Henk vinden en heb geprobeerd om hem in te halen en momenten te zoeken waarop dat kon lukken. Die waren er niet veel, maar omdat ik Marnix in mijn spiegel zag oprukken moest ik wel een poging doen om Henk voorbij te gaan. Dit lukte in Graham Hill. Ik reed toen P2. Maar helaas liep de Peugeot van Marnix op rails en kwam mij een aantal ronden later toch voorbij. Na 28 ronden, wat behoorlijk vermoeiend was, zeker nadat we er al 28 hadden gereden kwam ik toch uiteindelijk als P3 over de finish. Ik kreeg gelijk visioenen over het schrijven van een boek

Toch weer knappe resultaten geboekt en met 30kg aan de broek en vanaf P7 in het algemeen klassement met 8 punten verschil op Henk Kraal die op P3 staat is het toch nog erg spannend voor de komende 2 events.

Op naar Poznan.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member joansom's schermafbeelding
    Naam
    Joan Somers

Standaard

Al vroeg de baan op in FP om op zoek naar een snellere tijd dan mijn 50.4 tot dan toe. Kreeg nog een setup van JJ, maar uiteindelijk toch maar vastgehouden aan de veelgebruikte RV setup

Zoals zo vaak in mijn eerste twee rondes in kwali mijn snelste tijd gezet met 50.116 en daar later niet meer onder kunnen duiken.

Tot zover wat goed ging. Beide races liepen helaas uit op een teleurstelling:
    Vlak voordat de grid opkwam trok ik per ongeluk mijn G930 usb stick eruit in plaats van de lader. Toen had ik dus geen ingame sound (TS deed het wel) en dat is verrekte lastig. Door gebrek aan ronkende motoren kwam ik slecht weg bij de start, schakelen bleek een drama en toen ik in ronde 1 zachthandig Graham Hill werd opgedirigeerd, heb ik een rustig plekje in de pit opgezocht in de hoop in race 2 wel met geluid te kunnen starten.

Race 2 echter weer geen ingame geluid, maar toch van start gegaan. Tijdens de warmup lap was Robert Saalmink zooooooooooooooooo aan het genieten van de naar zijn naam omgedoopte Surtees dat hij spontaan links instuurde . De piloncommissarien stuurden hem echter terug de baan op waardoor mijn suspension aan barrels was . Nog een paar rondes geprobeerd maar met nog een handicap erbij viel er weinig eer te behalen, dus wederom de race gevolgd vanuit de pit.

Dan moet het in Macau maar gaan gebeuren, want Poznan kan ik niet bijzijn
    Livestrong, drive yellow

Standaard

Oh oeps Joan, geen idee dat ik je zo van het spoor bracht, ik wilde even heel ver links rijden daar maar dat ging even niet lekker dus. Excuses!

Mijn races waren niet beter. 1e race een goede start maar dan door een tikje het gras in gestuurd en van achteraan begonnen. Kort daarop mijn suspension beschadigd en toen moeten opgeven.

In race 2 had ik ook suspension damage maar de auto reed nog wel een beetje, kon alleen het gat met Bjorn niet meer dichten.
    DigitalRacing.nl

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Ff mijn verslag dan:

Kwali: Kon niet in de 49'ers komen met de 70 kg strafgewicht, terwijl ik de dag ervoor redelijk makkelijk een 49'er reed met racefuel. P6 achter mijn directe concurrent Dennis!

Race1: Goede start, kon direct Jeroen Jonckers verschalken. Daarna ronden op Dennis zijn achterbumper gehangen, en na wat aandringen kon ik hem inhalen. Toen kon ik een klein gaatje trekken, maar tegen het einde van de race gingen mijn banden er hard aan en kwam Dennis weer dichterbij. Maar Dennis maakte een foutje en het gevaar was geweken. P3 was mijn deel, niet slecht met 70kg succes gewicht al zeg ik zelf

Race2: Rollende start, ik kan de mannen voor mij helaas niet aanvallen, en achter mij komt Marnix aanstormen. Door een remfoutje van mijn kant, waardoor ik alle zeilen bij moest zetten om de bocht nog te kunnen halen, werd dit een nogal kort gevecht . Paar ronden later kwam ook merkgenoot Jeroen Ursem mij voorbij, en moest ik zelfs op de rem om hem er niet af te rossen. Team zei dat er iets met de teamradio mis was...

P7 uiteindelijk, nog even Jaap voorbij geweest, maar dat duurde ook niet lang haha

Door het uitvallen van Dennis heb ik nu een redelijke voorsprong in het klassement, echter is nog niet duidelijk voor mij of ik de laatste 2 races mee kan doen i.v.m. verhuizing naar het mooie Ruinen.

Marnix en Richard gefeliciteerd met de zeges!!!

Wat wel even gezegd mag worden is dat de opkomst gewoon een trieste bedoeling was... Jammer.

Senior Member Brett Pit's schermafbeelding
    Naam
    Brett Pit

Standaard

Brands Hatch Indy prooi voor Breukers

Race 9 en 10 vonden plaats op Brand Hatch te Engeland, de Indy lay-out wel te verstaan. Deze lay-out ligt bij menig drnl-er in het geheugen gegrift door een prachtige actie van Robert Saalmink, welke bij een testrace vol overgave de full-course op stuurde. Maar de ogen waren niet gericht op Saalmink deze race. Het gevecht in het kampioenschap tussen Gerressen en Kelly was het onderwerp in de paddock. Echter met beide een serieuze hoeveelheid strafgewicht zou het niet makkelijk worden. Mark Bentvelzen en Bob van Someren waren de grote afwezigen, zij waren op een zoektocht naar Amerika gegaan om Paulpeter Kroon terug te vinden. Kroon was na de 1e race op Spa Francorchamps nog altijd niet terug gevonden. Mede door het wegvallen van deze groep rijders was de opkomst met 12 man, aan de lage kant.

Dit werd in de kwalificatie al snel duidelijk. Met Gerressen op de 5e plaats en Kelly op de 6e, moesten zij toekijken hoe Marnix Breukers er met de pole vandoor ging. Hij pakte deze pole in de slotfase nog net weg voor de neus van Jeroen Ursem die uiteindelijk 2e stond.

In de race konden Breukers en Ursem al snel een gaatje slaan naar hun achtervolgers, Breukers verkeerde in de vorm van zijn leven en stuurde vrijwel onbedreigd naar zijn eerste overwinning. Ursem scoorde ook zijn beste finish ooit. “Ik achter Marnix aan jagen, steeds bungelend tussen de 0,5 en 1 seconde. Tot ik simpelgenoeg gewoon loof werd. Marnix verdween ronde na ronde aan de horizon en pakte zo een erg knappe overwinning. Zelf werd ik 2e! Tijd voor een nieuw boek!”. Gerben Kelly deed goed aan schadebeperking en werd 3e. Dennis Gerressen scoorde met een 7e stek een tactisch sterke uitgangspositie voor race 2.

Breukers vooraan bij de start van race 1

Bij race 2 sloeg echter al snel het noodlot toe. Een communicatiestoornis bij het team van Gerressen zorgde ervoor dat hij plots met lege handen op zijn bureaublad zat te staren. Plots lagen alle scenario’s weer open voor de overige rijders. Richard Kortland wist al snel polesitter Henk Kraal te verschalken en sloeg een mooi gaatje naar achteren. Hij gaf deze voorsprong niet meer uit handen en won de race. Marnix Breukers vocht zich mooi door het veld naar voren en wist zelfs de 2e plaats nog te behalen. Met een pole, winst en 2e plaats dus een uiterst geslaagd weekend voor Breukers. Jeroen Jonckers wist als 3e de finishvlag te halen. Gerben Kelly profiteerde van het wegvallen van Gerressen maar wist enkel de 7e plaats te behalen, vlak achter Jaap Kleijn op de 6e stek. “Op gegeven moment kwam Marnix even langs. Die moest wel 2 rondjes geduld hebben, maar kwam er eigenlijk vrij makkelijk langs toen. Inmiddels was Henk teruggevallen, en in de slotfase kon ik m er naast krijgen en was er even voorbij, maar verrem me bij de laatste bocht. Hierdoor kon Ursem er makkelijk langs en kom ik naast Gerben weer de baan op. Bij bocht 1 steek ik m weer binnendoor waardoor ik p6 blijf houden.”

In de stand slaat Gerben Kelly een gaatje naar Dennis Gerressen. Zijn voorsprong is nu 9 punten. Henk Kraal klimt naar de 3e stek in het kampioenschap en haalt hiermee Mark Bentvelzen in. Marnix Breukers komt met stip binnen op de 5e stek door zijn sterke optreden. De volgende race op Poznan (Polen) zal het er weer om spannen. Kelly mag dan 80kg aan strafgewicht meenemen en Gerressen ‘maar’ 65kg. Of dit voldoende zal zijn voor Gerressen om het gat te dichten, zien we 24 mei.

Brett Pit
    Reporter

Standaard

DigitalRacing.nl

Standaard

Top weer
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

DigitalRacing.nl

Standaard

Leuk weer om te lezen.

Naam
    Roy Diederen

Standaard

Inderdaad erg leuk
    Power by Cosworth

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam