Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 58

Discussie: DRTCC8 | Ronde 7 & 8 | Monza | 26 04 12

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Monza in de regen; dat had ik nog nooit eerder meegemaakt. Op woensdag had ik al wat rondes gereden op een kletsnatte baan en het was duidelijk dat het niet makkelijk zou gaan worden.

Tijdens de practise begon ik met regenbanden maar merkte al gauw dat het aan het opdrogen was. Toch maar met slicks geprobeerd. Die tijden waren zelfs sneller. Dat beloofde nog wat voor de kwalificatie.

Kwalificatie:
    We begonnen met een redelijk natte baan dus begonnen met wet tires. Ik was zo stom om nog te veel brandstof in mijn tank had en besloot die actie maar af te breken en wat brandstof te lozen. Ik kon een redelijke tijd neerzetten en kwam op de 5e plek uit volgen mij. Maar omdat de baan opdroogde waren anderen al overgestapt op slicks. Dat deed ik ook, maar het mocht niet baten. Ik mocht van P11 vertrekken.

Race 1:
    Voor de start was het een lastige beslissing waarop ik zou vertrekken. Het werden de wet tires. En dat was achteraf gezien wel een goede beslissing. Bij de start kon ik gelijk veel plekken winnen en voor ik het wist reed ik op P5. Hele gave gevechten gehad en doordat de baan opdroogde moest ik af en toe van de ideale lijn afwijken om de banden af te koelen. In de laatste 2 rondes zag ik Eric in mijn spiegel opduiken en hij had op TS al wel 100 miljoen miljard keer verteld dat ie op slicks reed (kun je het misschien nog een keer vertellen ) en hij liep aardig op mij in. In de laatste ronde voor s/f deed ik er alles aan om voor Eric te blijven zodat hij in Race 2 van P4 mocht vertrekken en ik van P5. Achteraf zei ik nog tegen hem dat die P4 voor hem zijn overwinning in Race 2 heeft bezorgd

Race 2:
    De voorspellingen waren dat het droog zou blijven dus dit maal voor slicks gekozen. Dat was een goeie keus, want toen we op de startgrid stonden was het een blauwe hemel.
    Na de rollende start kon ik niet helemaal bij Henk en Eric aansluiten en moest ik moeite doen om Niels en Michael van me af te houden, maar dat lukte niet. Door de opdrogende baan kon ik wel steeds meer in mijn ritme komen en wegrijden van Gerben die achter me zat. Storm die voor me reed zag ik met zijn BMW vaak corrigeren en het leek erop als of hij moeite had met zijn wagen. Dat was voor mij motivatie om aansluiting te proberen te vinden. Dat lukte goed. En in de laatste ronde maakte hij in Parabolica nog een foutje waardoor ik meer vaart had en ik nog net voor s/f hem voorbij kon. Deze race was ik als P5 over de finish.

Door deze resultaten ben ik hopelijk weer wat gestegen in het overall klassement. En ik wil natuurlijk Eric bedanken met zijn eerste overwinning, top gedaan. En Niels wil ik bedanken voor de mieterse weatherfile.

Op naar Brands Hatch Indy.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Gaaf om te lezen mannen dat de weather file voor echte spanning op de baan heeft gezorgd waarbij beide strategiën/bandenkeuzes een optie waren en het echt per persoon verschilde! Dat zijn altijd mooie races!

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Zo dat was nog eens een supvervette weather file! Nat in de practice, een opdrogende kwalieficatie en een vochtige/natte en droge race! VET!

Kwalie:
    Besloten om lang te wachten met mijn rondjes maar uiteindelijk toch besloten om een tijd neer te zetten in het natte. Uiteindelijk had ik nog wat tijd over om een tijd neer te gaan zetten onder "droge" omstandigheden. Helaas een domme fout gemaakt door bij ascari iets te vroeg in te sturen. Lag op koers voor een mooie tijd maar werd terug gefloten door de wedstrijdleiding.
    Geen tijd meer kunnen neerzetten hierdoor en mijn tijd op een natte baan werd uiteindelijk een P10 op de grid. Beetje balen maar kon er mee leven, het was immers m'n eigen schuld .

Race1:
    Tijdens de warmup bleef ik lekker in de pit staan en merkte dat het toch wat nat was. Met m'n crew een discussie gevoerd wat slim was om te doen. Op slicks starten aangezien ik best wat naar achteren stond of de wit tires eronder te gooien en op zekerheid te gaan.
    Besloot toch om voor de zekerheid te gaan en hopen om in de top8 te finishen. De punten waren hard nodig aangezien ik komende 2 races moet missen ivm een reclame tour door de United States met Team Underground.
    De start was al veelbelovend! Kon met mijn nat weer bandjes Eric makkelijk passeren. Achteraf hoorde we dat zijn boardradio op de loopstand stond en wel 100x gehoord hebben dat hij op droogweerbandjes aan het rijden was.
    Aan de rijstijl van Storm te zien stond hij op droogweerbanden en kon hem redelijk makkelijk passeren.
    Toen was het doorrijden naar Gerben en de rest en ook hier kon ik van profiteren en reed zowaar op P2! Wat een top start. Dennis lag al een paar bochten verder maar door een foutje aan zijn kant lag ik in ronde 3 alweer vlak achter hem. Ik kon niets anders doen dan volgen en ik de bochten naar hem toe kruipen aangezien het op het rechte stuk "not done" was met de TDI motor in zijn Seat.
    Heb hem 1x voor hem weten te krijgen maar op het rechte stuk was het weer afgelopen met de pret. Uiteindelijk een stuk of 8 rondjes supergaaf gereden en op een P2 gefinished op 0,1sec achter Dennis die strak reed.

Race2:
    Als 7e starten met een droge baan! Slicks waren hier geen uitzondering meer en het was even zoeken naar de rempunten voor iedereen.
    Uiteindelijk iets te enthousiast door de bochten en ik ronde 3 had ik al een stop en go te pakken... Balen maar ook hier was het mijn eigen fout dus moest zelf maar op de blaren zitten. Tevens past het wel in de lijn van dit seizoen. Race 1 nog elke race op het podium gereden en in Race 2 door domme pech en eigen toedoen een mindere klassering rijden.
    Uiteindelijk op P13 gefinished waar veel meer in zat.
    Eric behaalde zijn 1e overwinning in de DRTCC en hij heeft het verdiend

Mannen succes de komende 2 races en ik zie jullie wel weer terug in Macau met het nodige strafgewicht
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Senior Member GTE's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark B Bekijk bericht
    Eric behaalde zijn 1e overwinning in de DRTCC en hij heeft het verdiend
    In DRTCC8 dan, want ik meen dat Eric vorig seizoen al eens in Macau won.
    Remember when GTO's had twelve cylinders, Mondials had four, and Testarossa was two words?"

Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GTE Bekijk bericht
    In DRTCC8 dan, want ik meen dat Eric vorig seizoen al eens in Macau won.
    Nou op digitalracing.nl waar de uitslagen staan zijn het toch echt Storm en Fred die daar gewonnen hebben Marnix.
    Team Underground

Standaard

kijk, dan verwar ik Eric met Fred. Allebei Honda's wellicht??
    Remember when GTO's had twelve cylinders, Mondials had four, and Testarossa was two words?"

DigitalRacing | Directie Gerben vd Broek's schermafbeelding
    Naam
    Gerben van den Broek
    Dat gaat zomaar niet gebeuren !!

Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GTE Bekijk bericht
    kijk, dan verwar ik Eric met Fred. Allebei Honda's wellicht??
    Nope, Fred reed in een Chevrolet dus ik heb geen idee hoe je er bij komt.
    Team Underground

Standaard

Nope, Fred reed in een Chevrolet dus ik heb geen idee hoe je er bij komt.
    Ik ook niet, maar is verder ook niet zo boeiend.

meer algemeen:
    Ik zie nu ineens dat ik in race2 zelfs derde ben geworden. Wat is er met Niels gebeurd?

Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Klopt inderdaad nog niet met de site. In de lapcharts is hij wel gewoon 2e Even een reminder aan de organisatie
    Team Underground

Senior Member joansom's schermafbeelding
    Naam
    Joan Somers

Standaard

Niet mijn beste raceavond, maar desondanks wel fun gehad.
    In mijn eentje, want besloten om niet op TS tegaan omdat ik snotverkouden ben en jullie alle bijgeluiden wilde besparen. Achteraf was dat wel een gemis, zonder TS, want ik kon me maar moeilijk concentreren omdat ik me continu afvroeg of Eric op slicks op wets reed

Voorafgaand maar een avondje kort getraind, had niet eens een droogweer setup, dus kwam het niet in me op om in practice en kwali het op slicks te proberen. Totdat ik 3 minuten voor het einde van de quali ineens zag dat mijn linkervoorband loeiheet was geworden . Toen was er helaas geen tijd meer om nog een tijd op slicks te zetten, waardoor ik in de laatste minuten door de opdrogende baan van p9 naar p14 kukelde.

R1 gestart op wets. Bleek een goede keuze want na de 1e bocht lag ik 9e. Kon goed de aansluiting naar voren vinden en kwam de 1e ronde op p6 door. Daarna ten koste van Storm nog een plekje gewonnen en kwam ik achter Jeroen J. Daarna ging het voor de eerste keer fout in Lesmo: ik stuurde te laat in waardoor de achterkant uitbrak. Paar plekken verloren. In ronde 5 ging het op hetzelfde punt weer fout. Lag op dat moment op p6 en ging te hard het 2e deel van lesmo in: grindbak, andere kant vangrail en achterstevoren terug op de weg. Manuel kon mij helaas niet ontwijken, dus die werd ook slachtoffer. De daaropvolgende botsing met de mannen achter ons overleefde mijn volvo niet en dus zocht ik de pit op voor de nodige reparaties waarbij ik rustig mijn neus kon snuiten. Slicks eronder gegooid maar dat bleek nogal tricky waardoor ik in het vervolg meerdere malen achterstevoren stond. Eén keer bij Retefilio, waarbij ik Gerben hinderde (sorry). Dacht dat ik in de weg stond, dus wilde snel het gras op, maar daarbij raakte ik Gerben. Gelukkig zonder al te veel hinder kon hij verder, toch?
    Uiteindelijk als laatste gefinisht

R2 wat naar voren kunnen werken en leuke gevechtjes gehad met Manuel en Bjorn. Door een S&G wederom buiten de punten.

Op naar een wisselvallig BH

Oja, Eric proficiat met je 1e victory. Je was er al een aantal keren dichtbij, maar nu eindelijk gelukt. En dat op je oude dag, er is dus nog hoop..
    Livestrong, drive yellow

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik vertel mijn volledige verhaal later op de dag. Het enige wat ik alvast even kwijt wil is de excuses aan Bjorn, voor het voorval in de kwalificatie.

Naam
    Gerben van den Broek

Standaard

Klopt inderdaad nog niet met de site. In de lapcharts is hij wel gewoon 2e Even een reminder aan de organisatie
    Ik lees het net ook van Niels dat het niet klopt. Ik had er verder niet naar gekeken en kende de uitslag verder ook niet, dus geen idee dat er wat mis is gegaan. Maar ik zal ff op onderzoek uitgaan waarom de eindtijd van Niels op een DNF uitgekomen is.

UPDATE: Zat een vreemd iets in de uitslagenfile. Niels kwam 2x voor in het lijstje, met 1x zijn racetijden en 1x als helemaal geen tijden. En door de volgorde van het script werd de 2de gekozen bij het uploaden op de site. De blanco verwijderd, en nu is het wel goed volgens mij.

Standaard

HugeBOSS geteisterd door logistieke problemen
    De afgelopen race in het DRTCC moest het stellen zonder de equipe van HBR. Althans, de equipe was er, de auto ook, maar de rijder?

Vandaag is bekend gemaakt dat de rijder van HBR door file-overmacht zich niet meer op tijd bij het team kon voegen om de kwalificatie te starten. Omstreeks 18:00u verscheen deze foto online;

Later verklaarde de geplaagde rijder dat zijn werkzaamheden voor een sponsor in Tilburg uitliepen en door een ongelukkige route keuze er geen andere mogelijkheid was dan de race verstek te laten gaan.

Senior Member Atreidez's schermafbeelding
    Naam
    Jaap Kleijn

Standaard

Vanaf Hank is het 10 uur rijden, dus zelfs zonder file en regen had t moeilijk geworden

Standaard

Lol
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Brett Pit's schermafbeelding
    Naam
    Brett Pit

Standaard

Monza prooi voor Gerressen

Aangekomen op Monza had het weerbericht het bij het rechte eind, er was nattigheid op de baan, maar toch was er twijfel tussen de diverse coureurs welke band nou de beste keuze was. Lang leek dit de regenband te zijn, maar toen de kwalificatie zo’n beetje op de helft was klokte er ineens een paar rijders snellere tijden. Op de slicks! Al snel volgde bijna het hele veld en waren er nog veel verschuivingen op de grid. Met nog amper een seconde te gaan pakte Siebren Wiersma zelfs verrassend de 5e plaats op de grid, een persoonlijk record. Niels Tieman leek met nog een tiental secondes op de klok ervandoor te gaan met de pole position, maar Michael Storm had zijn ronde goed uitgezocht en reed met ruim 5 tiende onder de tijd van Tieman.

Bij race 1 waren de weersomstandigheden wederom een moeilijke keuze voor de diverse rijders, slicks, of toch regenbanden? Michael Storm koos voor het eerste en verloor hiermee veel plaatsen in de eerste rondes. Na 3 rondes was hij teruggevallen naar de 11e plaats. Toch kwam de baan naar hem toe, want al snel leek er een mooie opdrogende lijn te komen. Veel rijders die een veilige en verstandigere keuze hadden gemaakt met de regenbanden moesten zelfs soms naast de lijn rijden om de steeds warmer wordende regenbanden te kunnen koelen. Jeroen Jonckers: “Bij de start kon ik gelijk veel plekken winnen en voor ik het wist reed ik op P5. Hele gave gevechten gehad en doordat de baan opdroogde moest ik af en toe van de ideale lijn afwijken om de banden af te koelen.“ Michael Storm wist zich nog terug te vechten tot het podium, de 3e plaats wel te verstaan. Mark Bentvelzen, startend van de 10e plaats wist zijn Seat op regenbanden naar de 2e plaats te rijden, hij reed zelfs even op kop, maar Dennis Gerressen reed een strakke race en claimde de overwinning in zijn Seat TDI. Belangrijke punten, want kampioenschapsleider Gerben Kelly wist met zijn Alfa Romeo naar de 4e stek te rijden.

Race 2 startte weer met de omgekeerde grid, dit gaf Henk Kraal de pole position met Jaap Kleijn, Eric Nannings en Jeroen Jonckers in zijn kielzog. De baan lag er mooi droog bij, dus de keuze was een stuk makkelijker, het hele veld startte op slicks. Al snel verloor Henk Kraal zijn positie aan Jaap Kleijn, met de overwinning in het vizier moest Kleijn echter de pits opzoeken om een stop&go te incasseren. Intussen was vanaf de 11e plek Niels Tieman opgestoomd tot zelfs de 2e plaats, met nog luttele rondes te rijden kreeg hij Eric Nannings in het vizier. Ondanks de snelste ronde van de race (2:00.057) kwam Tieman echter net tekort en kon Nannings met de eer ervandoor gaan. Dennis Gerressen eindigde een solide optreden op de 3e plaats en pakt hiermee met 2 punten voorsprong de leiding in het kampioenschap over van de op de 7e stek gefinishte Gerben Kelly. Marnix Breukers kwam met zijn Peugeot als 4e over de streep. “Ik kreeg mn Peugeot-collega Jeroen Jonckers in beeld en dat werd een heel aardig leeuwengevecht. Jeroen verdedigde kort en krachtig, maar uiteindelijk toch een gaatje kunnen vinden. Vervolgens bleek ik naar de BMW van Storm te kunnen rijden. Uiteindelijk kon ik hem toch aan de binnenkant van de eerste Lesmo zetten en ik geloof dat het vonnis in de tweede Lesmo werd geveld. Met nog twee ronden te gaan was de vierde plek van Henk een bruggetje te ver, maar gezien de complete afwezigheid van enige voorbereiding, voelt het als een klinkende overwinning!”

Mark Bentvelzen zette zijn seizoen voort zoals hij deze elke race nog heeft ingezet. 1e race op het podium, 2e race op een wat teleurstellende plaats. Toch staat hij maar 11 punten achter. In de subtop is het ook spannend, met de overwinning van Eric Nannings doet hij goede zaken en staat hiermee 6e in de stand. Jeroen Jonckers en Marnix Breukers reden ook een goed evenement en stijgen respectievelijk naar de 7e en 9e plaats. Niels Tieman, die zijn eerste race van het seizoen reed, komt binnen op de 14e stek met een goeie 19 punten.

Brett Pit
    Reporter

Standaard

bedankt weer Brett!
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Mooi verslag weer van Brett.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Mooi stukje Brett

De overwinningsroes is een beetje gezakt. Zal van de week mijn verslag schrijven.
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Bijgekomen van de overwinningsroes nu ook maar mijn verslag.

Ik had geheel niet getest tijdens de regen dus was om 18.30 uur al op de baan te vinden om te oefenen.
    Had ik al gezegd dat ik beide races op slicks heb gereden

Geintje

Kwali:
    De kwalificatie ging niet lekker. De eerste stint op regenbanden gereden en een 2.04.052 neer gezet. Tijdens het rijden in de practise kwam ik erachter waar ongeveer het omslagpunt lag van de opdrogende baan. Daarom de 2e stint slicks onder de auto gegooid. De eerste vliegende ronden meteen een cut-warning in de eerste chicane, de tweede vliegende ronde te laat remmen voor de Variante Della Roggia en de laatste vliegende ronde (terwijl ik 2 sec. onder mijn snelste tijd zit) iets te snel Ascari in waardoor ik ook deze ronde verknal. Uiteindelijk de 8 ste tijd voor race 1.

Race 1:
    Gezien de hoeveelheid regen op de race lijn besloten op slicks te vertrekken.
    Helaas stond ik bij de start niet op de race lijn(42% nat), hier was het 65% nat. De start was dus ruk en Ascari ging ik in als 16e volgens mij. In de parabolica vliegen er al 2 af (Sybren en Henk) en Niels gaat de pits in waardoor ik de eerste ronde als 13e over de SF kom. Door een foutje van Jeroen U. kom ik de 2e ronde als 12e door. Het is dan al gestopt met regenen en de racelijn is nog 29% nat (daarbuiten nog steeds 64%).
    In rond 5 verliest Joan de controle over zijn auto in Lesmo en knalt Manuel vol op hem. Hierdoor schuif ik weer 2 plekken op. Op dat moment rijden Junior Kelly, Marnix, Jaap en Storm voor me. Zowel ik als Storm staan op slicks en beide rijden we 2.04.2xx. De andere 3 zijn beduidend langzamer en ik loop snel in. In de parabolica gaat Marnix iets te wijd door Junior en kan ik aan de binnenkant aansluiten, P9. Bij het uitkomen van de eerste chicane heb ik beduidend meer grip dan Junior en ga hem dan ook bij het uit accelereren voorbij. P8 en opweg naar Jaap, die op dat moment P7 rijd. Bij het ingaan van ronde 10 rijden Jeroen J, Bjorn en Jaap voor me. Bij het aanremmen van de eerste chicane tikt Bjorn Jeroen ligt aan en wordt daarna tegen Jaap geketst.
    Hierdoor haalt Bjorn de chicane niet meer en rijd ik achter Jaap en Jeroen op P7. Voor Ascari weet ik Jaap in te halen en zit ik bij het uitkomen hiervan op de bumper van Jeroen. Echter komt Jaap met meer snelheid uit Ascari en haalt me weer in. In de allerlaatste ronde gaat Jaap te hard de parabolica in en kan de auto niet meer houden.
    Tegen de achterbumper van Jeroen aan eindig ik de race op P6.

Race 2:
    Beginnend bij de rollende start op P3. In de eerste chicane gaat Jaap al voorbij aan Henk die van pole af aan mocht beginnen.

Bij het uitkomen van Variante della Roggia heb ik meer snelheid dan Henk en zet hem aan de binnenkant van Lesmo ernaast. Door beide bochten gaan we naast elkaar.

Uiteindelijk ga ik er met P2 vandoor. Op weg naar Jaap die al een aardig gat heeft geslagen met Henk nog in mijn nek.
    Pas in ronde 7 weet ik aan te haken bij Jaap. Een leuk gevecht met hem en bij het uitkomen van Ascari in ronde 8 heb ik meer snelheid en zet hem er links naast. Voor de parabolica haal ik Jaap in. Hij rijd echter de pits in ivm een S&G. Als ik dat had geweten had ik geen risico genomen. Heer Tieman is inmiddels met een opmars bezig en komt snel dichter bij.
    In ronde 10 weet ik mijn snelste race ronde neer te zetten en het gat groot genoeg te houden om in ronde 11 op P1 over de finish te komen.

OOOOOO YEAH, mijn eerste overwinning....

Dit smaakt naar meer.
    Laatst gewijzigd door eansys; 3 mei 2012 om 23:31
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Standaard

Mooi verhaal Eric!

Maarhe, elke keer op acceleratie uit een bocht sneller zijn.... dat riekt naar sponsor-invloeden

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eansys Bekijk bericht
    Helaas stond ik bij de start niet op de race lijn(42% nat), hier was het 65% nat.

en de racelijn is nog 29% nat (daarbuiten nog steeds 64%).
    Hoe kom je aan deze percentages?

"Overtaking is an art"

Naam
    Gerben van den Broek

Standaard

Real time telemetry. Moet je wel een 2de scherm hebben om het te zien tijdens het racen.

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Hoe kom je aan deze percentages?
    Dat vroeg ik me ook al af

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten