Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 58

Discussie: DRTCC8 | Ronde 7 & 8 | Monza | 26 04 12

DigitalRacing.nl

Standaard DRTCC8 | Ronde 7 & 8 | Monza | 26 04 12

DRTCC8 Hoofdsponsor

RONDE 7 & 8 | MONZA | 26 04 12

Vooruitblik
    Voor degene die nog geen replay's hebben gezien van de afgelopen races kan ik een advies geven: Bekijk ze eens terug en je zult verbaasd staan over de geweldige carset, de mooie gevechten, de spectaculaire crashes en de trots die over het algehele veld hangt met betrekking tot de klasse.

Het DRTCC is werkelijk een van de spannendste klasses en geeft ons wederom een spannend kampioenschap. Jerry van Sinderen, een gastrijder notabene, wist indruk te maken op het circuit van Imola. Twee keer winst in een Volvo C30. Roy Visser, wist zijn trouwe Honda via het achterveld naar voren te brengen met mooie lijnen en inhaalacties. Bij Mark Bentvelzen verliep het even wat minder. Hij kwam in aanraking met Henk Kraal en Roy Visser en verloor aardig wat plaatsen. Achteraf kon hij het goed relativeren en kwam het enthousiasme over de gevechten weer naar voren.

En nu gaat het veld naar Monza. Monza is het circuit waar het meeste op is gereden door de seizoenen heen. Iedereen weet wel een spectaculair gevecht te herinneren op dit circuit en met het aankomende weerbericht zullen daar wel een aantal spectaculaire momenten bij gaan komen.

Wie pakt de meeste punten in Italie en zorgt voor een mineurstemming bij Gerben Kelly? We gaan het zien.

Circuit

Lengte: 5.793 m
    Bochten: 11
    Bekend van: Formule 1, LMS, ZAC, FPL, WTCC

Weerbericht

Strafgewichten voor deze race
    Zie de actuele startlijst en strafgewichten op de website.

Tijdschema
    Practice 2/joinen: 19.30 – 20.00
    Kwalificatie: 20.00 – 20.20
    Warmup: 20.20 – 20.25
    Race1: 20:30 | 60 Kilometer
    Race2: Direct na Race1 | 60 Kilometer

Kalender
    RaceDatumCircuitRondesStatusSlotsReserve
    1.22 MaartZandvoort14Race0725 
    2.29 MaartSpa-Francorchamps 20049Add on38Laguna Seca
    3.12 AprilImola13WTCC201032 
    4.26 AprilMonza11WTCC201025 
    5.10 MeiBrands Hatch Indy28Race0725 
    6.24 MeiPoznan15Retro32 
    7.31 MeiMacau13WTCC201025 
    De reservetrack (indien een add-on track op race avond toch bugs blijkt te hebben) is Laguna Seca.

Uitslag en lapcharts
    LAPCHARTS RACE 1
    REPLAY EN LOGFILES RACE 1
    LAPCHARTS RACE 2
    REPLAY EN LOGFILES RACE 2

Downloads en links
    DRTCC8 Carset v1.0
    DRTCC8 reglement

Algemene thread

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

*Doet een regendans*
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Laat die regen inderdaad maar komen. Denk dat m'n Volvo in het droog een lastige race geeft.

"Overtaking is an art"

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Wordt de trainingsserver ook zo ingesteld vóór donderdag ?

Standaard

Oeh gaaf weer Zin in!

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Ik moet deze races helaas wederom missen. Had me eerder ook al afgemeld bij de organisatie. Als het een beetje mee zit kan ik donderdag mijn Sierra weer gaan ophalen
    Power by Cosworth

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Raceday!! Gisteren al wat rondjes op een kletsnat Monza gereden, maar dat viel nog niet mee. Als het zo nat tijdens de kwalificatie en race is/blijft, dan wordt het heel spectaculair.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Gisteren getest op de server met 70% regen.
    Ik moet zeggen dat ik hoop dat men een beetje oefend mocht het zo hard regenen want er gaan anders zeker weten problemen komen...
    Team Underground

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark B Bekijk bericht
    Gisteren getest op de server met 70% regen.
    Ik moet zeggen dat ik hoop dat men een beetje oefend mocht het zo hard regenen want er gaan anders zeker weten problemen komen...
    Oops, nog geen tijd gehad om te rijden. Zal er vanavond maar vroeg bij zijn dan.
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Eric, alvast wat richttijden: probeer in de 2:08.xxx te komen. Of sneller natuurlijk

Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Gisteren was het 70% regen op de server echter als ik naar het weerbericht kijk, zal het iets minder nat zijn in het begin en neemt dus alleen maar af.
    Hoe meer mensen er zijn deze te leuker het zal gaan worden zo durende de sessies.
    Zal dus ook tijdens de sessies nog veel mijn setup gaan veranderen denk ik

Tijden van gisteren zullen ook wat langzamer zijn dan vanavond gok ik. Maar het was in ieder geval rustig aan met je gas
    Team Underground

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Regen

Vanavond maar een vroeg aanwezig zijn op de server.

DigitalRacing.nl

Standaard

De nieuwsbrief valt wat later op de deurmat. Ik wil nog even wat bespreken met Henk Kraal voordat ik hem wil versturen.

DigitalRacing.nl

Standaard

De nieuwsbrief is verstuurd

Senior Member GTE's schermafbeelding

Standaard

Ik ben net pas thuis. Hoop dat ik nog kan inloggen maar kwalificeren zal er niet bij zijn. Maar goed, racen in de regen vind ik sowieso vrij waardeloos.
    Remember when GTO's had twelve cylinders, Mondials had four, and Testarossa was two words?"

Standaard

Zo...en de volgende race 70% continue regen

DigitalRacing.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manuel Bekijk bericht
    Why?

Standaard

De zitting bij de Raad van State liep hopeloos uit. Was pas om kwart voor 8 thuis en moest toen nog eten. Gelukkig nog net op tijd (met nog 3 minuten op de klok) om tijdens de quali in te loggen. Wel gewoon netjes achteraan starten. En zo geschiede.

Ik zag dat de vooruitzichten 'raining' waren en dat de baan 'wet' was, dus ik besloot toch maar voor regenbandjes te gaan.

Ik had eigenlijk best een goeie start en een goeie eerste ronde. In ronde 2 lag ik op een gegeven moment zelfs even vijfde, pal achter Storm. Lang kon ik dat echter niet volhouden. Tel daar wat foutjes, wat duw- en trekwerk en een dikke freeze frame bovenop en ineens lag ik 11e. Ik geloof dat ik uiteindelijk als 9e over de streep ben gekomen, vanwege de pitsbezoeken van anderen.

Race 2 dus ook als negende van start, achter race1-winnaar Dennis. De vooruitzichten waren verbeterd en de baan was nog slechts 'damp'. Slickies dus! Start was recht toe recht aan, maar wel heel erg oppassen bij de eerste bocht. Ik vertrouwde direct mn remmen al niet. Had beter wat meer remkracht kunnen zetten. Niettemin kon ik aardig meekomen. Op een zeker moment stond ik voor de zware taak om de strijd met Gerben Kelly aan te binden. Tot mn stomme verbazing kon ik die vrij snel in mijn voordeel beslechten. Niels had op zijn beurt de jacht op mij ingezet en met een keurige manoeuvre stuurde hij buitenom, net voor mij langs, Ascari in en verdween pijlsnel aan de horizon. Ik heb hem ook niet meer terug gezien.

Ik kreeg vervolgens mn Peugeot-collega Jeroen Jonckers in beeld en dat werd een heel aardig leeuwengevecht. Jeroen verdedigde kort en krachtig, maar uiteindelijk toch een gaatje kunnen vinden. Vervolgens bleek ik naar de BMW van Storm te kunnen rijden. Die leek wat grip problemen te hebben aan de achterkant. Maar omdat ik nog steeds mijn remmen niet vertrouwde en Storm in een moeilijke auto nog steeds razendsnel is, zat ik er nooit echt goed voor om een manoeuvre in te zetten. Uiteindelijk kon ik hem toch aan de binnenkant van de eerste Lesmo zetten en ik geloof dat het vonnis in de tweede Lesmo werd geveld. Met nog twee ronden te gaan was de vierde plek van Henk een bruggetje te ver, maar gezien de complete afwezigheid van enige voorbereiding, mijn antipathie jegens Monza en mijn haat voor rijden in de regen, voelt het als een klinkende overwinning!
    Remember when GTO's had twelve cylinders, Mondials had four, and Testarossa was two words?"

Standaard

Dan hebben we dat ook eens gehad.

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Twee gave races achter de rug. En race 2 voor Storm gefinisht. Ik reed hem in de laatste ronde voor s/f voorbij

Senior Member Atreidez's schermafbeelding
    Naam
    Jaap Kleijn

Standaard

Race van ups en downs eigenlijk Kan er nu wel om lachen, en met de tijd leer je wel omgaan met slechte resultaten in races, maar de zuurste blijven altijd wel als je uit goeie positie terug valt.

In de qual eerst op droog, was niks, toen op natweerbanden en reed een goeie tijd. Zag al snel dat t droger werd en de rest op droog gereden. Kon naar p2 schieten maar t werd nog droger, en had nog 4 minuten toen ik voor nog 1 ronde de pit uit ging. Zou in theorie goed te doen zijn, maar kwam achter Sybren de baan op die net een snelle ronde in ging. Hij maakte echter wat foutjes en ik had er graag even voorbij gewild maar Sybren bleef rijden waar hij reedt en in de snelle ronde erna zat ik al snel op ze bumper waardoor ik moest afhaken. Uiteindelijk nog wel 4e in de stand.

Race 1, superslechte start, veel wheelspin en te vroeg naar 3. Uiteindelijk zie ik bijna iedereen voorbij komen en rij ik rond p15! Door de race heen wel mooi kunnen terugknokken en geprofiteerd van anderen. Leuke gevechten gehad, zeker tegen het einde. En geen cuts nog ook. Er was helaas nog een momentje met Bjorn en Jeroen waar we 3 naast elkaar op de eerste chicane afkwamen. Ik remde op me max en weigerde het gras op te gaan toen Bjorn wat onbalans had en er licht contact was, met helaas voor Bjorn uiteindelijk een spin. Kwam uiteindelijk rond p5 terecht, maar door concentratieverlies met TS verremd in laatste bocht en zevende geworden.

Race 2, starten van p2! Bij opkomen rechte stuk goeie slipstream te pakken en binnenkant gepakt bij Henk. Was gokken met remmen, had geen idee hoe nat t buiten de lijn was, maar haalde t precies. Henk had t meteen met anderen aan de stok, en kon wegrijden. Eric was al snel voorbij aan Henk en zette de achtervolging in. Frusterend genoeg rij ik hier 2 cuts in 1 ronde, en de ronde erna een stop/go.. Alledrie de cuts in verschillende bochten en nergens echt overdreven. In de replay heb je moeite ze te vinden lama zeggen Maargoed, doorgereden en moest in r8 of 9 naar binnen, en kwam terug op p13. Richard nog ingehaald in de eerste chicane, maar meer zat er niet in.

De beste kans op een eerste overwinning in DR zelf vergooit, dus ik ga zo maar even wat aan zelfkastijding doen
    Laatst gewijzigd door Atreidez; 26 april 2012 om 22:36

Senior Member Bjorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manuel Bekijk bericht
    Ja, in plaats van dat halfbakken weer net zoals we hier al de hele dag hebben .

Lol, Macau in de regen

Senior Member Henk Kraal's schermafbeelding
    Naam
    Henk Kraal

Standaard

Qualy:
    Heb geen beste tijd neer kunnen zetten, van start gegaan van P16.

Race 1:
    Gekozen voor de slicks, moeizame start gehad. In het begin reden de meeste hard weg, pas na ronde 6 kon ik een beetje gaan rijden. Door wat ongelukjes van anderen en een stop en go van Richard in de laatste rond heb ik toch nog P8 kunnen halen.

Race 2:
    Van start op P1 maar die werd net na de S/F al overgenomen door Jaap. Eric zat in mijn nek en kon in de Curve Biassono binnendoor steken. Door dat ik wat eerder inhield was mijn exit speed hoger en kon ik de auto even naar die van Eric zetten maar helaas was hij toch duidelijk sneller en reed hij flink van me weg.

Ondertussen kwam Dennis langzaam maar zeker oprijden en hij kon me al snel voorbij steken. Vervolgens heb ik een hele tijd op ~1 seconde achter hem gereden maar verloor de aansluiting totdat Dennis in de Ascari eraf ging en ik en NIels hem voorbij konden steken, ik reed P3 maar Niels was op dreef. We reden samen door de Tribune heen en weg reed Niels alsof zijn auto op nitro reed.

Vervolgens was het weer vechten met Dennis maar ik kreeg mijn auto er niet goed naast een ronde later kwam Dennis weer los van me en reden we Jaap voorbij in de pit, P4.

In de laatste ronde pak ik helaas 2 cuttracks (stom stom stom! was nergens voor nodig, ik had voldoende marge) en zakt mijn finish van P4 naar P10, balen als een stekker natuurlijk....

Helaas geen mooi einde, had de P4 erg graag mee willen nemen maar door mijn eigen stomme schuld is dat mislukt... zal wel wat kilo's verliezen voor Brands Hatch Indy, dat is dan wel weer prettig

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Een avond om snel te vergeten.
    In practice zowel wets als slicks geprobeerd, qua grip maakte het weinig verschil maar qua slijtage des te meer. In de kwali eerst een rondje op wets gereden om maar een tijd te hebben. Vervolgens de tank vol met een liter of 20, slicks eronder en rijden maar. Helaas niet echt een goed rondje kunnen rijden waardoor ik ergens achteraan kwam.

Voor race 1 besloten op slicks te starten. Qua grip kon ik goed op de natte baan blijven, maar ik had de slijtage met slicks veel beter onder controle. Bij de start stond ik te malen waardoor ik terug viel tot de laatste plek. Uitkomen van de 1e chicane hetzelfde probleem waardoor ik meteen een flinke achterstand had. Gelukkig werd de baan steeds droger, maar op sommige plaatsen nog wel link. Insturen Ascari gokte ik bv op onderstuur waardoor ik 2x een cutwarning kreeg omdat die onderstuur er dus niet was. Uiteindelijk zelfs op weten te klimmen tot een 7e plaats, maar uitkomen Parabolica kreeg ik onderstuur en kon zonder veel tijdverlies op de oude oval komen. Helaas werd dat ook als een cut gezien, mijn 3e en dus moest ik een stop/go maken. Hierdoor terug gevallen tot een 13e plaats.

Bij de start van race 2 ging Jeroen Kelly dwars in de Parabolica waardoor de achterstand meteen al vrij groot was. Het waren mijn eerste droge meters dus het was zoeken naar de rempunten. Gelukkig had ik die vrij snel door, helaas had ik alleen een regensetup waardoor ik met te veel vleugel (5 ) rond reed. Uiteindelijk aansluiting kunnen vinden in een groepje van 3. Helaas was ik iets te gretig toen ik zag dat ze er 3 wide van maakten in de Lesmo's, Joan ging iets dwars waardoor hij mij aantikte en ik spinde. Toen was mijn race eigenlijk over, met uitzondering van een inhaalactie van Jaap ben ik zo op een 12e plaats naar de finish gereden.

Voor het kampioenschap was deze race niet goed, maar volgens mij ben ik wel mijn strafgewicht kwijt voor Brands Hatch

"Overtaking is an art"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk Kraal Bekijk bericht

In de laatste ronde pak ik helaas 2 cuttracks (stom stom stom! was nergens voor nodig, ik had voldoende marge) en zakt mijn finish van P4 naar P10, balen als een stekker natuurlijk....
    Dat heb ik niet meegekregen. P4 toch voor mij?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten