Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 80

Discussie: DRTCC8 | Ronde 5 & 6 | Imola | 12 04 12

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik ben bang dat we 15 a 17 deelnemers gaan hebben. Het word tijd dat we een ander tijdperk krijgen. ...

Senior Member Henk Kraal's schermafbeelding
    Naam
    Henk Kraal

Standaard

Dat wordt puntjes pakken vanavond voor bijna allen die meerijden, staan met 17 man op de baan

Senior Member Ralffoxx's schermafbeelding
    Naam
    Steven Voss

Standaard

Ik wou wel maar moest even afscheid nemen van iemand die heel erg belangrijk voor mij is... maar die ik tijdje niet ga zien. Anders had ik zeker mee gereden vandaag. Sorry
    Enjoy life, love racing

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Whooo P3!

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Naam
    Henk Kraal

Standaard

Ik hoefde geeneens te sturen!

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Wat een topavond ! Super Gerben @ de laatste ronde en finish

Senior Member El Maestro's schermafbeelding
    Naam
    Jerry

Standaard

Awwww yeah!!

Het leek me wel weer eens leuk een race mee te pakken. Begon het DRTCC toch wel een beetje te missen en Richard wilde vanavond ook zijn debuut maken, maar die kon helaas niet racen want hij was aan de rees

Kwalificatie ging bijzonder goed, poleposition!

In de eerste race P1 vast kunnen houden en de overwinning kunnen pakken.

De tweede race was een stuk interessanter. Echt een bijzonder mooi gevecht met Jeroen gehad, waar ik uiteindelijk aan het langste eind trok. Daarna een paar rondjes gestampt en Richard Kortland en Jaap in kunnen halen, weer P1!
    Op die positie de race ook uit kunnen rijden!

Ook al tellen de puntjes niet, toch 2 geweldige races gehad! Pole, 2 snelste rondes en 2 overwinningen! Me = Happy!
    RMRacing line-up 2012
    Sabbatical

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Wow wat een races gehad

In de practice wou het niet helemaal lukken. Ik stuiterde in de chicane alle kanten op met regelmatig een bezoek aan de muur. Als ik de setup zo maakte dat de chicane goed ging had ik op de rest van het circuit problemen. Uiteindelijk in mijn laatste kwalificatierondje pas het compromis gevonden: de chicane iets rustiger nemen. Hierdoor niet verder dan een 7e plaats op de grid gekomen.

Als 7e gestart en met een redelijke start de eerste paar ronden door kunnen komen. Voor me rijdt Eric die in de chicane dezelfde problemen had als ik in practice/kwali. Helaas maak ik meteen dezelfde fout en staan we samen op de uitloopstrook. Rond p11 weer op de baan gekomen en uiteindelijk terug kunnen komen tot een 8e plaats. Dat betekende pole voor race 2, iets waar ik eigenlijk niet echt op zat te wachten. Ik had liever iets meer punten in race 1 gehad.

Goede start van race 2 gehad, in de eerste ronde een mooi gevecht gehad maar ik kon de leiding behouden. Uiteindelijk kon ik voldoende los komen om niet meer in mijn spiegels te hoeven kijken. Halverwege de race verloor ik de concentratie iets waardoor ik een paar keer een apex mistte of te vroeg remde. Gelukkig kon ik me iets herpakken, maar ondertussen had ik wel Jerry en Jaap weer vlak achter me. In de chicane wederom een foutje gemaakt, maar dit keer hield ik hem wel en kostte het alleen snelheid. Jerry liet ik gaan, die was voor de punten toch niet interessant. Jaap kon ik gelukkig weer terug pakken om zo naar de 2e plaats te rijden.

Als het goed is wordt het voor de punten en strafgewicht zelfs een 7e en 1e plaats. 25 punten erbij als ik het goed uitgerekend heb

"Overtaking is an art"

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Practice
    P1

Kwali
    Het ging allemaal op zich erg lekker, maar uiteindelijk was P4 mijn plekje op de grid. Niet ontevreden overigens, ik had zeker iets sneller gekunt, maar daar heb je op zo'n moment toch niets aan.

Race 1
    Waardeloze start, zoals meestal als ik voorin sta, maar daarna was het flink pushen en de meeste proberen te ontwijken links en rechts. Het is best een krappe baan, dat Imola.
    Eigenlijk in het begin vooral positie proberen vast te houden en niet teveel fouten te maken. Grootste deel van de race op jacht naar Henk Kraal voor me, gat wisselde enorm, maar steeds als ik onder de 2 seconde kwam maakte ik weer een klein foutje.
    Uiteindelijk als 4e over de finish en eigenlijk dik tevreden

Race 2
    Het begon allemaal redelijk spannend, druk wederom voor en achter me. Tot ineens Jerry in mijn spiegels opduikt. Het lukte me zeker een aantal rondes hem achter me te houden, al was dat alles behalve makkelijk Erg tof gevecht waar Jerry wel wat theatraal uiteindelijk ervoorbij kwam. Ik moest flink liften hem niet compleet van de baan te rijden, maar hij trok de Volvo toch nog recht. Vervolgens flink lopen pushen om in de buurt van P3 te komen, maar dit werd me niet makkelijk gemaakt. Op een gegeven moment kwam er een complete groep die zich ermee kwam bemoeien, maar dat was 2 rondes denk ik, toen was er links en rechts contact en weg was de drukte.

Eigenlijk was dit een race vol actie, want het was weer flink jagen op de heren voor mij waar er weer 2 elkaar het leven zuur maakte. Toen ik eigenlijk al pushend achter Joan P4 leek vast te houden, moest Joan voor een S&G naar binnen en kreeg ik 1 ronde voor het einde de P3 welverdiend in de schoot geworpen

Ik blijf dit de meest briljante baan vinden, dat moge duidelijk zijn!

P4 & P3
    Laatst gewijzigd door Jeroen Ursem; 12 april 2012 om 22:46

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Naam
    Henk Kraal

Standaard

3 man breed door Tosa:
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=KNzJpxdTZzY"]DRTCC #8 - Imola - Race 2 - YouTube[/ame]

Standaard

Toch stiekem wel weer erg tof om even mee te doen. Kwalificatie redelijk tevreden over, 52.6 zat er 3 keer in, kwam er drie keer niet goed uit door cuttracks en verkeer.

Met P3 mocht ik absoluut niet klagen, aangezien ik dat niet verwacht had

Race 1..
    Mja in iRacing kun je op de grid nog snel even terug, ik wist ook echt dat er iets was wat ik vergeten was en wat er bijzonder was bij het starten. Ik had alles gevraagt dacht ik, maar was dus vergeten dat je eenmaal op de Grid niet meer terug kon om wat aan te passen. Cut...

Race 2
    Achteraan starten dus Bedoeling was rijden op P10, maar reed eigenlijk vrij makkelijk naar de strijdende mannen toe. Gebruik makend van andermans inhaal acties kon ik ook mooi meeliften. Ik kwam op een gegeven moment bij een grote groep die door de aantallen erg langzaam door de Alta gingen, daardoor kwam ik kwa snelheid goed uit voor een inhaal actie op Jeroen, en remde die ook uit, Mark kon ik ook nog pakken en maakte me schrap voor een krappe bocht, wat makkelijk kon en ik prima de remkracht voor had (had zelfs nog over) Mark stuurde in richting mij (logisch aangezien ik van om jeroen heen gezeild kwam en misschien een beetje onverwacht), onze voorwielen raken elkaar en mark vliegt de grintbak in Erg jammer, mijn actie was misschien wat impulsief, maar absoluut niet onmogelijk. Toen reed ik al op P5. Rustig doorgereden naar voren en had op een gegeven moment absoluut uitzicht op P3. Na een aantal rondjes zie ik mijn kans aangezien Joan Jaap pakte en ik in Joan zijn schaduw meeging. Jaap verwachte dat echter niet en stuurt hem in met de bedoeling achter Joan terecht te komen, maar daar zat ik dus Helaas reageerd de game hier ook vrij fel en kom ik in de grintbak terecht. Volgens mij nu uiteindelijk 6e geworden, vanaf P18. Niet geheel ontevreden dus, maar een Podium had erg leuk geweest

Blijft toch wel heel gaaf dat DRTCC, als het in mijn hoofd wat rustiger is maar weer eens op gaan maken voor een compleet seizoen, met whatever soortige game dat dan ook word
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk Kraal Bekijk bericht
    Irritant aan iets willen opnemen met Fraps en TS tegelijk aan hebben staan Verder gave actie!

Standaard

Hoezo, was gewoon comment op het filmpje? Later erin verwerkt

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Dan heb ik niets gezegd

Naam
    Henk Kraal

Standaard

De waarheid ligt ergens in het midden? Nee, je hebt het bij het rechte eind Niel... even niet bij stil gestaan dat bij het windows geluid opnemen natuurlijk ook teamspeak wordt meegenomen. Doe ik morgen wel ff rechtzetten.

Standaard

De Lizard gaat nu naar alle waarschijnlijkheid echt het museum in, maar heb toch nog weer even enorm van genoten. De auto racede voor het laatst in Mei 2009, maar voelde nog net zo factory fresh aan en reed zoals altijd vrij vaak op 3 wielen. De Zandvoort Setup van de DRTCC1 heeft me niet teleurgesteld

Geen Podium, maar 12 plekken goed rijden is een Waardig vaarwel!

ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Ursem Bekijk bericht
    [B]
    P4 & P3
    Zal ik morgen maar naar de Ikea gaan om boekenkasten te kopen? Neem aan dat er nieuwe delen verschijnen?
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member Marc Vos's schermafbeelding
    Naam
    Marc Vos

Standaard

Het blijft voor mij in ieder geval nog altijd de mooiste auto die ooit in het DRTCC heeft deelgenomen, prachtige livery Roy

Standaard

Die Jeroen, P3

Leuke verhalen heren, en Roy, mooie screenshot zo!
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Atreidez's schermafbeelding
    Naam
    Jaap Kleijn

Standaard

Had tijden niet gereden hier en kwam om 19.15 de server op om warm te rijden en een setup te bakken. Toen de qual eenmaal begon had ik er eigenlijk nog steeds geen snelheid in en t reedt allemaal niet prettig ook.. Veel onderstuur en moeite met een stuiterende voorkant. In de qual op t laatste moment nog wat getweaked aan de roll bars en Sybren was me toen net weer voorbij. Laatste rondje halve seconde eronder en weer de plek teruggepakt en kon starten van p11.

Setup gehouden alleen de gears iets aangepast om toch goed de heuveltjes op te kunnen met een volle tank. Start was ok, er was weinig chaos en alleen Manuel kon me netjes voorbij en heb de eerste helft van de race op p12 rondgereden vlak achter Manuel. We kwamen op een gegeven moment Bob voorbij en later Richard met iemand anders in de variante alta. Eenmaal op p8 beland dus halverwege de race en zag er goed uit! Toen spinde Joan bij de 2e chicane en kwam vlak voor Manuel en mij terecht. Weet niet of Manuel moest inhouden oid, maar kon er aan de binnenkant naast in de hairpin en er voorbij, en de variante alta erna kon ik Joan ook voorbij nadat hij wijd ging. In tamburello kwam Joan mij echter weer buitenom voorbij na een rappe slipstream. Lange tijd achter gereden, maar kon 2 of 3 rondes voor t eind toch Joan weer voorbij en gefinished op p6.

Race 2 rollende start achter Joan aan, die had een klein probleempje met Richard in de eerste chicane en ik rekende mezelf al op p1, maar Richard kon nog goed wegkomen. Paar keer gestoeid omdat mijn acceleratie in tweede en derde versnelling veel groter leek, maar kwam er niet voorbij en toen eigenlijk groot gedeelte van de race erachteraan gereden. Het gaatje naar achter was op gegeven moment 3 secondes waar t veld dicht op elkaar zat, maar naar Richard bleef t erg klein. Jerry was op gegeven moment erg dichtbij aan t komen, en toen reed ik na een foutje van Richard ineens P1. Hoopte nog dat Richard en Jerry elkaar veel tijd gingen kosten, maar Richard deed t slim en kwam me later weer op snelheid voorbij. Toen had ik Joan vlak achter me die me wederom uit een slipstream m ernaast zette bij Villeneuve. Ik moest m laten gaan en stuurde achter m in, maar Roy zat al in een remactie en we raakten elkaar waardoor ik rechts t grint in schoof. Gelukkig neus in de goeie richting, en Ursem nog geschampt bij het opkomen van de baan omdat ik toch wat doorschoof. Henk kwam me toen meteen voorbij in Tos. Geloof dat we nog wel 3 keer van plek zijn gewisseld in de rondes daarna, maar uiteindelijk finishte ik voor m op p4.

Volvo power bij de start van race 2

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Geloof dat het mijn 3e race alweer is waar ik in R1 een podium rij en in R2 door contact uit de top val
    Daarintegen wel een gave avond gehad!

P1: Voor het eerst gereden met de 30 extra kilo's en kwam laat in de FP een beetje in het ritme.

Q: Lang leek het er op dat ik een lage 53'er kon rijden. De tussentijden waren er naar maar helaas zat er niet meer in dan een 1:53.7xx wat mij een P5 opleverde. Prima uitgangspunt!

R1: Helaas maakte Roy de fout door op de ESC toets te drukken toen hij al op de grid stond. De plek voormij was dus leeg en met de start kon ik Jeroen ook inhalen. Inmiddels reed ik dus rond op P3 en kon welliswaar naar Storm toe rijden.
    Een aantal rondjes kunnen volgens met Eric in mijn nek die ik in de gaten hield. Helaas voor hem duurde het niet lang en ging er af bij de Variante Alta bovenaan het circuit.
    Een rondje later maakte Storm een zeldzame fout en kon hem voorbij rijden.
    Inmiddels was Jerry al ver weg gereden en met zijn snelheid kon ik hem nooit meer inhalen. Het gat achter mij weten te vergroten en zo op P2 de race uitgereden! Weer een podium dit seizoen! 3e keer op rij

R2: Wat was dit gaaf zeg. Een rollende start en wonderbaarlijk ging dit geloof ik bij iedereen goed! Ronde lang in een treintje gereden en in de 3e ronde wist ik Dennis mooi te passeren.
    Op naar Jerry en Jeroen die toch in een mooi gevecht bezig waren. Ik kon me er mooi mee gaan bemoeien en dacht 1x Jerry ingehaald te hebben. Echter was de trekkracht van de Volvo mij iets te machtig en reed hij samen met Jeroen weg op het rechte stuk.
    Inmiddels was Henk ook aangehaakt geloof ik die hem aan de binnenkant zette van de 1e snelle chicane. Ik stuurde wat ruim in maar Henk wist mij helaas niet te ontwijken waardoor ik over het grind moest.
    Een beetje jammer want in dezelfde ronde daarvoor moest ik uitwijken bij de Variante Alta en krijg dus al mijn 2e cut warning.. Uitkijken dus!
    Uiteindelijk kwam ik Jeroen tegen die een slechte exit had bij de Variante Alta en kon hem makkelijk passeren en achter Joan aansluiten. Inmiddels had Roy ook een goede exit en in een enthousiaste rem actie probeerde hij het van ver. Ik zat "klem" achter Joan en stuurde de bocht in achter Joan. Ik had Roy daar niet echt verwacht. Helaas klapte Roy op mijn voorkant en door het toedoen van Race 07 maakte ik een rare swieper de grindbak in....
    Volgens mij was er alleen sprake van licht contact maar werd dit door het spel beoordeeld alsof ik links door een sneltrein geraakt werd .
    Uithuilen en op P12 achter Dennis weer mijn weg vervolgen.
    Samen goed doorgereden en uiteindelijk op P10 weten te finishen.

Toch best jammer dat ik steeds in de 2e race het ongeluk aan mijn zijde heb.
    Ik had al niks van dit seizoen verwacht aangezien ik 2 races mis maar toch is het jammer

Op naar Monza met 50kilo (??) strafgewicht.....
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

ff het verhaal van mijn gehark op Imola dan!

Kwali: Echt het maximale uit de auto met de 80kg gehaald, een 54.4xx (volgens mij) was het maximaal haalbare voor mij. Probleem met dit succesgewicht is dat de Alfa een stuk eerder moet remmen en dat de acceleratie kortgezegd gewoon ruk is.

Race1: Door de erg hoge eerste versnelling had ik een slechte start waardoor er links en rechts auto's mij voorbij vlogen. Door de slechte start viel ik zelfs buiten de top 10. Zonder inhaalacties, lees: fouten van anderen, kon ik tot P7 komen achter Storm. Maar helaas verloor ik de controle in de 2e chicane (Villeneuve?) en moet ik grind happen. Weer buiten de top 10, en het vervelende was dat ik in de bochten gewoon snel was, maar ik kon niemand aanvallen... Op het eind nog gevechten met Eric en Manuel. Waarbij ik ook nog een keer flink moest grindhappen in de eerste bocht volgens mij! P11 of P10 was mijn deel, iig niet zo best

Race2: Redelijk start en 3 dik door de hairpin heen, dat is pas vet Echter heuvel op kon ik de mannen alweer niet bijbenen, dus kon me verder niet mengen in het gevecht. Heb Dennis nog moeten ontwijken die een rondje in een snelle linker bocht deed, ging net goed. En op het eind een gaaf gevecht met Manuel, waarbij we deur aan deur over de finish gingen. Helaas was de neus van de Seat net iets te lang P8 was mijn deel! 2e race heb ik meer plezier gehad dan in de eerste. Kon nu af en toe mensen aanvallen. Maar rijden met zoveel strafgewicht is dus echt een "straf".

Jerry, goede prestatie!!! En Jeroen U. ook natuurlijk!!! Ook mooi om de naam R. Visser weer eens in de tijdenlijsten te zien staan!

Op naar Monza met 65 kilootjes... maargoed, had ik de eerste 2 races maar niet op het podium moeten finishen
    Laatst gewijzigd door Gerben; 13 april 2012 om 16:55

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik wil de uitslagen asap uploaden maar op het moment is dat niet mogelijk. Zodra de problemen zijn opgelost, komen ze online.

Senior Member joansom's schermafbeelding
    Naam
    Joan Somers

Standaard

Toch nog maar een verhaaltje schrijven over mijn Imola races, waarover ik later tegen mijn kleinkinderen zal zeggen: ja, daar was opa dicht bij zijn eerste podium...

Tsjonge, wat een gave avond, voor mij de meest enerverende drtcc races tot nu toe. Voor het eerst in drie drtcc seizoenen kon ik echt mee racen, en niet alleen profiteren van andere fouten. Oja, met dank aan de zwaargewichten! Zoals de strafgewichten dit zijn seizoen zijn opgebouwd, wordt het voor middenveld ook mogelijk om vooraan te strijden

Q geëindigd op p11. Drie rondjes een tijd kunnen neerzetten waarvan de laatste het snelst was met 1.54.5

R1 wederom een slechte start door drop in toerental bij het schakelen naar 1. Maar dankzij de trekkracht van de volvo en een gelukkige lijn aan de buitenkant van Tamburello lag ik 9e. Ursem die de druk niet aankon , en Bob met mij 2-wijd door Villenueuve en we lagen 7e. Daarna de achtervolging ingezet op Henk, en zowaar, kon ik ernaar toe rijden. Na een glijpartij van Eric en Richard in de chicane, kwam het 1e podium dichtbij met p4. In ronde 6 breekt mijn achterkant uit in Tamburello, en verlies ik 2 plaatsen. Vlak voor Manuel en Jaap kan ik de baan weer op. Ondertussen 2 cut warnings aan mijn broek, dat rijdt niet echt relaxed. Daarna 2x stuivertje wisselen met Jaap met Jaap als uiteindelijke winnnaar. Mijn P7 gaf recht op runner-up pole in R2

R2 in de volvo-sandwich van start. Dankzij het strafgewicht van Richard kon ik de C30 naast zijn grote broer zetten. Een gewaagde uitremactie, heel even op p1 gelegen, maar uiteindelijk door onbalans op p4 moeten aansluiten. Daarna close achter Storm aan, maar door foutjes toch een gat moeten laten vallen. Door de gevechten vooraan kon ik even later weer aansluiten bij de voorste 3 en kon zelfs Storm uitremmen bij Variante Alta. Heel even overwogen om na deze climax mijn stuurtje aan de wilgen te hangen , maar besloten om toch maar voor de Ursem Hall of Fame te gaan. Na een foutje in de chicane helaas van het podium gevallen en kwamen Jeroen en Jerry voorbij. Die kregen het aan de stok waardoor ik Jeroen weer voorbij kon. Heel strak trouwens Jerry, hoe je de volvo op de weg wist te houden!
    Inmiddels good-old Roy achter me. Vooraan was het stuivertje wisselen tussen volvo, volvo en volvo. Daardoor kon de 4e volvo aansluiten en kon ik Jaap voor de 2e maal deze avond uitremmen in Villeneuve. P3. In dat gevecht raakten Jaap en Roy elkaar helaas en daar kon Jeroen van profiteren. P3 in de voorlaatste ronde, zou het dan toch.. Niet dus, onverwachts kreeg ik een stop/go in de chicane. Wist niet beter of ik had nog maar 1 cut warning gehad, en deze chicane nam ik heel netjes . Toch maar de pits in en ontzettend balen. Zo erg dat ik in de laatste ronde nog 2x stop&go aan mijn broek kreeg en buiten de punten eindigde .
    Maar na afloop overheerste toch wel het gave gevoel van het competitieve rijden in de (sub)top in beide races

Gaaf, dat smaakt naar meer

Nog een paar sfeerimpressies:

3x raden welke burobladachtergrond ik nu heb:

Livestrong, drive yellow

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten