Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 62

Discussie: DRTCC8 | Ronde 3 & 4 | Spa-Francorchamps | 29 03 12

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Prachtige paatjes (ook al staat mijn bolide er niet op )

[edit]in het filmpje hieronder kom ik wel in beeld, jeeeej[/edit]
    Laatst gewijzigd door RSRoy; 29 maart 2012 om 23:25
    Power by Cosworth

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Tot mijn eigen grote verbazing kon ik in de practice leuk meekomen. Ik had nog niet uitgebreid getest met de Volvo en op Spa had ik ook nog niet gereden met deze auto.

In de kwalificatie ging het iets minder goed, maar een 8e(?) startplaats viel me gelukkig nog mee.

De start van race 1 verprutste ik. Ik kwam een beetje in het gedrang en viel terug tot plaats 12 of 13. In de loop van de race terug kunnen knokken en in de laatste ronde reed ik op een 8e plaats. Ik liep flink in op Jeroen Jonckers en ik besloot de pole voor race 2 op te geven voor extra puntjes. Dat lukte dus een 7e plaats in deze race en een 2e plaats op de grid voor race 2.

Ook bij de start van race 2 kwam ik niet helemaal lekker weg, maar als die S60 eenmaal op snelheid is gaat het goed. Ik vond het een behoorlijk spectaculaire manier van de leiding pakken:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Tt-tXf_Td7Q&hd=1"]DRTCC8 Spa Start Race 2 - YouTube[/ame]

Aanremmen van de busstop ging niet goed, ik schoot een paar meter door en Eric Nannings kon de koppositie over nemen. Niet voor lang want in Les Combes crashte hij alweer en had ik de leiding dus alweer. Ronde later probeert Mark Bentvelzen buitenom bij Les Combes in te halen. Om ruimte te laten neem ik een krappere lijn, hierdoor krijg ik overstuur en tik hem blijkbaar naast de baan. Ik heb er zelf weinig van gemerkt maar na de race op TS al over gesproken. Vervolgens komt Gerben Kelly me voorbij maar op een aantal punten ben ik dusdanig sneller dat het een gevecht tot de laatste ronde werd. Michael Storm kwam zich er ook mee bemoeien en hij vond een klein gaatje. 3e plaats in die Volvo S60 vond ik ook mooi en stiekem hoopte ik in de laatste ronde nog te kunnen profiteren van het gevecht tussen Gerben en Michael. Daar ging het allemaal goed, dus het bleef bij een 3e plaats.

Ik had niet verwacht met de S60 zover van voren te kunnen rijden, dus dat is een meevaller. Hopelijk gaat hij op de andere circuits ook zo goed

"Overtaking is an art"

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

strakke actie, benieuwd naar de replays , jammer dat ik niet mee kon doen.
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member GTE's schermafbeelding

Standaard

Slechte beurt voor WayAheadMotorsports. Kon om een of andere duistere reden niet meer aan de tijden komen die ik tijdens het oefenen reed. 15e startplek, 11e in race 1 (wat vooral te danken was aan een goede start) en 10e in race 2. Kon tijdens de races geen enkele vuist maken en was op de snelle gedeelten een 'sitting duck'. Afgezien van wat leuke, zij het kortdurende, gevechten met onder andere Roy en Bob, had ik vandaag niets te zoeken op het circuit.
    Remember when GTO's had twelve cylinders, Mondials had four, and Testarossa was two words?"

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Wat is dit toch een fantastisch circuti om op te mogen rijden zeg!

Kwam redelijk vroeg op de server om mijn setup nog wat te tweaken zodat ik met 1 vleugel achter goed rond kon komen. Zo het maximale uit mijn auto kunnen halen op de rechte stukken ivm het strafgewicht.

Aan de tijden deze week te zien op de testserver wist ik dat mijn tijden redelijk goed waren en hoopte een beetje in de suptop mee te rijden.
    In de free practice voor het eerst kennis gemaakt met de extra kilo's en de auto/setup reageerde er prima op! Kon nog lekker mee komen en hoopte in de kwalie op een 31'er.

Q: Al snel had ik een 1:31.9xx staan en wist dat het voor mijn doen toch een redelijk strak rondje was. Besloot om op het laatst nog 1x naar buiten te gaan mochten er nog mensen mij inhalen aangezien ik toch een tijd op P2 bleef staan achter Storm.
    Uiteindelijk kwamen er nog een aantal goed dichtbij maar mijn P2 tijd bleef staan! Super tevreden dus.

R1: In de warmup een paar test starts gemaakt aangezien dit niet mijn sterkste kant is in de DRTCC .
    Ik kwam goed van mijn plek. Ik hield rekening met de snellere start van Gerben en gingen zij aan zij naar boven toe. Wat van het gas af gegaan aangezien ik mijn kansen niet wilde vergooien in de 1e ronde.
    De rondes hierna waren toch wel een van de mooiste in de DRTCC zeg! Ronden lang in gevecht geweest met Gerben om die P2 plek. Ik voelde dat ik was sneller was achter hem maar kon hem er maar niet voorbij prikken aangezien de Alfa op het rechte stuk toch een stuk harde liep.
    Eindelijk in ronde 6 (weet het niet zeker meer) in de slip stream van Gerben kunnen kruipen richting Les Combes toe en hem er naast gezet om hem uit te remmen. Er eindelijk voorbij! Ik dacht/hoopte om rustig van hem weg te rijden maar volgen blijkt makkelijker dan er van weg rijden. Ik maakte me al op om 3 ronden lang te verdedigen maar helaas (of gelukkig voor mij) maakte Gerben een remfout bij Les Combes waardoor ik de race op P2 uit kon rijden. Een prima begin van de avond dus!

R2: Moest van P7 vertrekken en kon goed volgen. Had in de gaten dat Storm achter mij een klein gaatje had laten vallen en hield de mannen voor me in de gaten. Dennis maakte een foutje bij de Bus Stop chicane door te laat te remmen en kon zo een aantal plekken opschuiven en lag op P3!
    Gerben had ik hier voor al te pakken door een klein foutje aan zijn kant.
    Daarna proberen het gat te dichten naar Eric en Richard. Ik wist dat mijn tempo hier goed was en toen Eric een fout maakte bij Malmedy lag ik dus ineens op plek 2! Kon het gat richting Richard goed dichtrijden en 2 rondes later zette ik hem er naast bij het aanremmen van Les Combes. Hij verdedigde de binnenkant en zat dus aan de buitenkant.
    Helaas ging het hier fout.. ik hield rekening mee dat hij nog aan de binnenkant zat en stuurde wat ruimer in maar ineens stond ik omgekeerd op de baan en reed het veld aan mijn neus voorbij. Achteraf bleef dat Richard hem niet helemaal kon houden aan de binnenkant en gleed naar buiten toe waar ik op dat moment al zat. Hij tikte mij aan terwijl ik dus de bocht instuurde en dan sta je al snel achterstevoren.

Gas erop was dus mijn idee. Ik kwam vlak voor Bob de baan weer op en moest van P14 (?) mijn weg naar voren weer vinden.
    Uiteindelijk met een aantal inhaalmomentjes nog de race uit kunnen rijden op P9.

Toch best jammer, ik had hier toch hele goede zaken kunnen doen.
    Maar toch 2 hele gave races gehad!
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Naam
    Roy Diederen

Standaard

Ik had tot mijn verbazig best een goede pace gisteren.

Q
    Ik kon lekker rond rijden en na 2 runs van 2 rondes uit op een lage 2.31als ik me niet vergis. Volgens mij was dat P7.

R1
    Ik maakte een goede start en kon Eric voorbij en toen was het een kwestie van proberen aan te haken bij Dennis en PP. Ik moest echt 110% pushen om een beetje bij hun in de buurt te blijven. Met mijn bandenslijtage zat het wel goed dus ik hoopte dat Dennis door zijn gevecht wat veel van zijn bandjes zou vragen en ik hem op het einde nog voorbij zou kunnen. Echter maakte ik een foutje in Pouhon en kwam aan de buitenkant in het gras en in de grindbak. Nog een lelijke smak tegen de bandenstapels met suspension damage als gevol. Wel de race nog relatief makkelijk kunnen uitrijden op P5. Best tevreden voor mijn eerste race dit seizoen.

R2
    Ik mocht van P4 vertrekken en kwam niet helemaal lekker La Source uit maar kon toch weer aanhaken bij de auto's voor mij. We gingen met 3 man langs elkaar over Kemmel heen en ik kon Jeroen netjes voorbij steken bij het ingaan van Les Combe. Achter me onstond een klein gaatje dus ik dacht wel redelijk safe te zitten om lekker achter de mensen voor me aan te gaan jagen. Echter bij de Busstop kreeg ik een tik van Dennis en stond ik achterstevoren. Dennis heeft al zijn excuses aangeboden so no hard feelings . Ergens in het middenveld kwam ik weer de baan op en heb nog wat mensen kunnen inhalen waaronder Marix met wie ik een leuk gevecht had. Uiteindelijk lag ik 8e en kwam in rondje 8 Mark achter me aan. Hij was een stukje sneller dan mij dus ik dacht laat hem makkelijk langs zodat hij daarna met Joan nog kan gaan vechten en ik dan nog de mogelijkheid heb om ze misschien alle 2 nog voorbij te steken. Helaas schrok ik een beetje van het vroege rempunt van de heren voor me bij La Source en tikte ik Mark aan (excuses) en gleed zelf een stukje door waardoor ik de aansluiting dus weer kwijt was. Daarna op P9 gefinished volgens mij.
    Laatst gewijzigd door RSRoy; 30 maart 2012 om 11:35
    Power by Cosworth

Standaard

De uitslagen staan op de site, alsmede de nieuwe tussenstand. Lapcharts en replays neem ik ook op mij, maar dat kan pas morgen helaas. Excuses
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Daar sluit ik me volkomen bij aan Mark. Spa blijft toch altijd wel heeel apart.

Qualificatie: P12 was hier mijn aandeel.

Race1: goede start en bij Eau Rouge spinde ik en kon als laatste weer mijn weg gaan vervolgen. De Seat voelde gewoon enorm goed, en langzaamaan kwam ik steeds korter bij de mensen voor mij. Uiteindelijk meen ik op P10 de race mogen finishen. Niet slecht van de laatste plaats naar P10.

Race2: een paar ronden achter Bjorn Spierenburg gehangen. Door een foutje van Bjorn ging het net iets teveel de curb op, waardoor ik hem kon inhalen. Door wat uitvallers in de koppositie naar voren doorgeschoven. Uiteindelijk achter Jeroen Jonckers beland.
    Ik kan me de inhaalactie niet meer herinneren, maar volgens mij was deze wel clean.
    Toen achter Dennis Gerrisen, met nog 3 ronde tegaan meen ik. Op sommige punten kon ik er heel dicht bij komen, maar ik wilde toch ook wel mijn positie koesteren. Echt spannende ronden geweest waarbij het vaak heeel close is geweest. P5 over de finish!
    Mag met opgeheven hoofd Spa verlaten en toch wel zeggen dat dit de beste race's van mij zijn geweest van al de Drtcc seizoenen.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ik weet niet of het aan mij (auto en/of rijstijl) of aan het circuit lag. Maar ik had hier amper last van bandenslijtage, band die het meeste slijtage had zat op de finish pas op 17. Kan me van de Scirocco herrineren dat ik blij mocht zijn als het bij 1 tyre warning bleef.

"Overtaking is an art"

Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Ik weet niet of het aan mij (auto en/of rijstijl) of aan het circuit lag. Maar ik had hier amper last van bandenslijtage, band die het meeste slijtage had zat op de finish pas op 17. Kan me van de Scirocco herrineren dat ik blij mocht zijn als het bij 1 tyre warning bleef.
    Het ligt aan het circuit Denk dat iedereen hier niet eens een warning heeft gehad
    Team Underground

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Allereerst een WOW voor de screens van Niels.

Dan nu mijn verslagje.

Q: Ging boven verwachting goed. een 2.32.2xx waarmee ik heel lang 3e stond. Uiteindelijk komen PP en Gerben er nog tussen waardoor ik P5 eindigde.

R1: Zoals gewoonlijk een slechte start en 2 plekken verloren aan Dennis en Roy. Daarna in een vrij lang en leuk gevecht gehad met Jeroen Jonckers. Door het wegvallen van PP 6e geworden.

R2: Goeie start en een waanzinnig leuk stukje naar Le Combes toe (zie het filmpje van Richard). Hier kom ik als 2e, achter Richard door en ontstaat er een klein gaatje naar P3. Bij de busstop verremd Richard zich en kan ik P1 pakken en wat afstand. Weer bij Le Combes aangekomen neem ik de 2e bocht iets te veel over de kurb, kom bij het uitkomen van de bocht ook iets te ver over de kurb en de achterkant breekt weg. De 2e keer dat ik een P1 in een race geheel verkloot door te hard te willen gaan. De race vervolgt op P13 volgens mij en P12 geeindigd.

Op naar Imola. Hopelijk weet ik daar wel een keer een goeie positie vast te houden zonder onnodige fouten.
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Inderdaad, Spa is en blijft een geweldig circuit. Heerlijk om daar te rijden.

Kwalificatie:
    Ik had op woensdag voor het eerst mijn oefenrondjes gemaakt en daar kon ik met racefuel niet onder de 2:33 komen. Echter tijdens de vrije training op donderdag kon ik dat met racefuel wel, ik ging er vol zelf vertrouwen in. Na mijn outlap al gelijk een mooie tijd (2:32.7xx) neergezet die ik volgens mij niet meer verbeterd heb. Ik stond daar mee nog een tijdje op de 5e startplek, maar er waren andere mannen die hun tijd wel konden verbeteren en uiteindelijk mocht ik van de 9e plek starten.

Race 1:
    Met de start kwam ik aardig weg en ik zag voor me dat Eric dat niet kwam. Samen met Richard door Eau Rouge en gaf hem ruimte zodat we samen er door heen konden komen. Helaas verloor Richard en was het gat naar de kopgroep al aardig opgelopen. Ik heb toen de aanval op Eric geopend en ik kon weer goed bij komen. We hebben nog leuke gevechten met elkaar gehad om P7/P8. Op een gegeven viel PP uit en reed ik P7. Richard kwam met rasse schede aangesneld en kon mij inhalen. Doordat ik op P8 over de finish ging mocht ik in Race 2 vanaf P1 starten.

Race 2:
    Wat duurt zo'n circuit dan toch lang als je 100 km/h rijdt. Ik vroeg nog op TS of ik het tempo moest gaan versnellen, maar dat werd logischerwijs afgeraden, want de rest was daar dan niet van op de hoogte. Door dat lage tempo was de temperatuur uit de banden en remmen. Na de La Source Hairpin ging het gas er op en was het even billenknijpen op Eau Rouge. Richard kwam me daar wel op uiterst spectaculaire wijze voorbij. Doordat ik de weinig vaart had gemaakt op Eau Rouge konden Eric en Roy me makkelijk voorbij aan het rechte eind. Aan het eind van de eerste race ronde zat Dennis bij mij aan de linkerkan voor de Busstop Chicane. Daar was weinig grip en hij tike Roy van de baan. Toen ik wilde insturen tike ik ook nog Dennis aan, maar ik had geen schade. Hopelijk Dennis ook niet. Door dit incident waren Gerben en Mark me wel voorbij. Dennis had zijn plek weer snel weten te vinden en kwam me op een gegeven moment toch wel voorbij. Manuel wist mij aan het eind van het rechte stuk heel mooi uit te remmen aan de buitenkant. Die moet je echt nog een in de replay bekijken Manuel, als je deze vergeten bent. De rest van de race heb de poging van Manuel om Dennis voorbij te komen kunnen volgen op 1 seconde achterstand. Ik kon niet inlopen, maar ik liep gelukkig ook niet uit. Na 9 ronden een mooie P6 weten te behalen.

Samenvattend:
    Ik heb het voor elkaar gekregen dat ik tijdens Zandvoort en Spa alle races in de Top10 te finishen. En daar door sta ik nu 4e algemeen met 33 punten. En dat vind ik lang niet slecht. Ik kan nu zelfs zeggen dat ik voor Storm sta

Op Imola ben ik er niet bij dus ik kan dan de 4e plek niet prolongeren.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member Atreidez's schermafbeelding
    Naam
    Jaap Kleijn

Standaard

Balen weer, op Spa gisteren.. Ga daar echt nooit hard en kost me ontzettend veel moeite uberhaupt t tempo bij te houden. Komt misschien ook door die kleine volvo, die het gewoon altijd stukken beter doet op circuits zonder veel lange rechte stukken.

In de qual kon ik nog net in de laatste ronde een plekje opschieten, en werd toen 11e.. Dat was echter niet de pace die ik kon blijven rijden wist ik al.

In de race na oefenen starts alsnog de "bog down" en dus slechte start. Kon echter in de eerste bochten wel weer een paar man voorbij door buitenom te sturen. Die eerste ronde was zeker wel erg gaaf. Helaas al in ronde 2 de controle kwijt in Eau Rouge en de auto was toen unrepairable..

Tweede race vooral achteraan gehangen, en kon na een ronde of 2 achter Eric aansluiten. In de busstop moest ik echter bovenop me rem nadat Eric zich verschakelde ofzo.. Kostte me weer een afstand en toen kwam Sybren er ook weer naast op S/F. Had nog t idee dat ik van de baan afgedrukt werd toen we naast elkaar reden, maar heb geen herhalingen bekeken, dus zeker weten doe ik het niet. Daarna nog achteraan wat achter t veld aangereden, maar echt veel plezier heb ik niet beleefd aan dit circuit Zal op Imola ook niet gaan gebeuren ben ik bang ...

DigitalRacing.nl

Standaard

Aangezien er aardig wat reacties zijn geweest op de screenshots heb ik besloten nog een aantal andere te editen. Hierbij twee nieuwe screenshots.

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Lekker, lekker. Gaaf gedaan met dat effect op die remlichten.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Standaard

Ik heb nog geen zin/tijd gehad om m'n verhaaltje te plaatsen... which nog gaat gebeuren Zit nog ff te denken of ik vanavond even wat hachelijke momenten op Fraps ga vastleggen, aangezien ik me dat op dit moment het beste kan herinneren van gister

Maar voor die tijd; ook aan Niels een veer in z'n bips voor deze hele fijne platen! Ik krijg spontaan motion-sickness bij de laatste panning-shot, dus dat is een spot-on bewerking

Standaard

[QUOTE=Niels Tieman;1056979277]Aangezien er aardig wat reacties zijn geweest op de screenshots heb ik besloten nog een aantal andere te editen. Hierbij twee nieuwe screenshots.

Kinderen die vragen ... worden overgeslagen..maar ik probeer het toch
    Heb je er ook eentje van mij bolide ?

DigitalRacing.nl

Standaard

Manuel, Yep! Je bolide staat op de nominatie.

Standaard

Zeer schön.

Naam
    Roy Diederen

Standaard

Als Race07 er nu altijd eens zo uitzag als op die plaatjes van Niels
    Power by Cosworth

Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RSRoy Bekijk bericht
    Moet je je resolutie eens omhoog gooien...
    Team Underground

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RSRoy Bekijk bericht
    Kijkende naar die plaat van Henk Kraal... dan was Spa een regenrace geweest... was je daar zoveel blijer van geworden?

Naam
    Roy Diederen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark B Bekijk bericht
    Moet je je resolutie eens omhoog gooien...
    Ik kan niet hoger dan 1920x1080 helaas

Het fijn aan Race07 is dat ik wel alle grafische opties op z'n hoogst kan zetten op mijn toch al wat oudere computertje.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Kocken Bekijk bericht
    Kijkende naar die plaat van Henk Kraal... dan was Spa een regenrace geweest... was je daar zoveel blijer van geworden?
    Ik heb pas 1 race in Race07 in de regen gereden en dat was op Brands, ging toen best lekker. Dus om antwoord op jou vraag te geven, het had me niet zo veel uit gemaakt
    Power by Cosworth

Senior Member Marc Vos's schermafbeelding
    Naam
    Marc Vos

Standaard

Mooie plaatjes Niels! De Toyota van Björn (?) vind ik echt heel strak! En een spectaculaire inhaalactie van Richard kun je het wel noemen inderdaad, nice! Wie had een aantal seizoenen geleden gedacht dat er nog eens een Peugeot 407 en een Volvo S60 op kop zouden rijden?

DigitalRacing.nl

Standaard

@Marc, dankjewel. Het zijn snelle edits maar het is wel leuk om te doen. De carset is geweldig goed en de strijd op de baan sluit zich daar volledig bij aan.

Dat gezegd hebbende; wederom twee nieuwe.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten