Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 51 t/m 62 van 62

Discussie: DRTCC8 | Ronde 3 & 4 | Spa-Francorchamps | 29 03 12

Senior Member
    Naam
    Michael

Standaard

Q: Tevreden dat ik net onder de 2.30 kon komen. Was me met deze wagen nog niet gelukt. Wel jammer dat de 1e sector niet zo strak was, verloor er 2 tiende.

R1: Rustig weg kunnen rijden, 2x verremt bij de busstop chicane en dat was het dan.

R2: Wat duurde de opwarmronde lang
    Bij de La Source hairpin klein gaatje laten vallen, doe ik wel vaker in de 2e race. Kan dan de 1e paar bochten in mijn ritme komen.
    Was beetje lastig inhalen. Moest echt wachten op foutjes van andere, die ook kwamen.
    Op begeven moment lag ik achter Dennis en hij kwam slecht uit Blanchimont en ik kon hem net volgas in de slipstream binnen de lijnen houden. Hij verdedigde de binnenkant en ik remde net iets eerder als normaal. Dennis blijkbaar net te laat en kon hem mooi binnendoor steken.
    Daarna op jacht naar Gerben en Richard. Hoopte dat Gerben er zo lang mogelijk achter bleef. Echter was hij er al snel voorbij. Gelukkig kon Richard hem daarna goed volgen.
    Eenmaal op de bumper was het wachten op foutjes. Ik wilde Richard pakken in Les Combes, kwam alleen telkens slecht uit La Source of Eau Rouge.
    De laatste ronde ging het goed en kon hem bij Les Combes buitenom uitremmen.
    Zat ook direct bij Gerben op de bumper, die ik helaas geraakt heb in Les Fagnes.
    Daarna zat ik er te ver achter om nog iets te kunnen proberen in de Busstop of La Source. P2.

Niels, heb je die foto van mij vlak voor Eau Rouge ook in 1920 x 1080? ( eventueel ook in 1280 x 800? )
    Tjerk: Mijn ervaring is dat je kan rijden met de setup van Michael als je Michael heet.

Standaard

Ik denk dat een filmpje genoeg zegt...

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=FP5aF0JHpyc"]DRTCC8 @ Spa - YouTube[/ame]

Ik kan er achteraf wel om lachen

DigitalRacing | Directie Gerben vd Broek's schermafbeelding
    Naam
    Gerben van den Broek
    Dat gaat zomaar niet gebeuren !!

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerben vd Broek Bekijk bericht
    Lapcharts race 2 zijn van Zandvoort

"Overtaking is an art"

Senior Member Henk Kraal's schermafbeelding
    Naam
    Henk Kraal

Standaard

@ Niels
    Nice, nice nice!!

Jeetje Bram... tot halverwege voldoende ik me nog verwant met je (had ook best wat van dat soort momenten) maar jij hebt het wel erg slecht gehad zeg, wel een leuk filmpje geworden!

Senior Member joansom's schermafbeelding
    Naam
    Joan Somers

Standaard

@Bram, volgende keer een setupje lenen ? of track map aanzetten ingame, kan ook helpen misschien .

Het is al vaker geschreven, maar wat een heerlijke baan, afgezien van Busstop, wat een ellendig ding om rempunt goed in te schatten.

Had een lekkere stabiele racesetup gevonden online. In quali alleen wat fuel eruit en daarmee een 33.1 eruit weten te persen, 0,02 sec achter Manuel op p13 van start.

R1: Bij de start een plekje gewonnen, daarna in eau rouge kuste mijn achterkant die van manuel, die helaas spinde. Zelf verloor ik ook een aantal plaatsen en kon op p15 verder. Halverwege de eerste ronde een vertrouwd gezicht in de achteruitkijkspiegel, BvS . Net toen ik noemde dat je daar een abonnement op hebt laatste twee drtcc seizoenen (Na afloop van de race merkte ik dat mijn microphone op mute stond, vond al vreemd dat niemand iets terugzei tijdens de races ), verremde ik me voor de eerste keer in de busstop. In lap 6 begon ik in te lopen op Jeroen U en Bob en zo gingen we drie-wijd op Les Combes af Beetje later remmen aan de binnenkant en ik had twee plaatsen gewonnen, dat schiet op.

Laatste rondes kwam Manuel sterk opzetten van achteren en haalde mij wederom na een remfout in Busstop knap in. Uiteindelijk op p13 over de streep

R2 begon lekker, al snel Marnix kunnen inhalen. Daarna naar p8 met dank aan een paar verstappen-look-a-likes . Kon zowaar aansluiting vinden bij het treintje vanaf p4 naar p8. Daarna de schrik van mijn leven bij plotseling overstekend wild , maar ging gelukkig net goed en daarmee opgeschoven naar p7.

Laatste twee rondes kwamen Mark en Roy akelig dichtbij (iets met busstop of zo). Roy verkeek zich vervolgens op mijn rempunt in La Source waardoor ik weer iets meer lucht kreeg. Laatste bocht voor s/g dreigde Mark zijn seat er naast te kunnen zetten maar met dank aan de bandenstapel (you lucky bastard ) stuiterde ik het gaatje dicht en kwam ik alsnog als 7e over de streep.
    Livestrong, drive yellow

Senior Member Brett Pit's schermafbeelding
    Naam
    Brett Pit

Standaard

Race 3 en 4, Spa Francorchamps

Race 3 en 4, terug op het vertrouwde Spa Francorchamps. Michael Storm was weer hersteld van zijn pech tijdens de eerste 2 races en hoe. Storm zette de pole net onder de 2:30 en was daarmee maarliefst 2 seconde sneller dan de nummer 2 op de grid. Een record binnen digitalracing.nl. Hij kon tijdens de eerste race op Spa dan ook met redelijk groot gemak naar de overwinning rijden. Mark Bentvelzen kon met nog 3 rondes te gaan Gerben Kelly verschalken voor de 2e plaats en Kelly gaf deze 3e stek ook niet meer weg. Dennis Gerressen kon de 4e plaats pakken voor Roy Diederen. Diederen reed in zijn eerste race van het seizoen naar de 5e plaats, zelfs ondanks een uitstapje “Een lelijke smak tegen de bandenstapels met suspension damage als gevolg”. Gelukkig kwam hij er zelf zonder kleerscheuren vanaf. Voor het gevecht voor de pole van race 2 zette Jeroen Jonckers zijn Peugeot op de 8e plek, vlak achter een goed presterende Richard Kortland die zijn Volvo als 7e over de finish wist te krijgen. Opvallend was wel het wegvallen van Paulpeter Kroon, na een aantal rondes in de race viel zijn wagen weg op de tijdswaarneming. Spoorloos, tot op heden zijn hij en zijn wagen ook nog niet gevonden.

Race 2 begon na de bekende opwarmronde meteen spannend. In Eau Rouge klipte Richard Kortland met zijn Volvo de curbstones en pakte Jeroen Jonckers op 2 wielen buitenom. Deze positie hield hij echter niet tot het einde vast. “Gerben Kelly kwam me voorbij maar op een aantal punten was ik dusdanig sneller dat het een gevecht tot de laatste ronde werd. Michael Storm kwam zich er ook mee bemoeien en hij vond een klein gaatje.” Richard Kortland werd hierdoor 3e, achter Gerben Kelly en Michael Storm. Dennis Gerressen zette een sterke 4e plaats neer, vlak voor Manuel Nelissen “Op sommige punten kon ik er heel dicht bij komen, maar ik wilde toch ook wel mijn positie koesteren. Echt spannende ronden geweest waarbij het vaak heeel close is geweest.” Jeroen Jonckers pakte na zijn 8e plek in race 1 een 6e plek in race 2 en zet zo een constant resultaat neer. Met finishes als 6e, 7e, 8e en 6e tot nu toe is hij een constante factor aan het worden. Achter Jonckers waren het Joan Somers en Mark Bentvelzen die respectievelijk 7e en 8e werden.

Spa Francorchamps achter de rug, en Gerben Kelly staat nog steeds bovenaan in het rijders kampioenschap. Dennis Gerressen weet zijn vorm redelijk vast te houden en staat stevig 2e. Mark Bentvelzen kent tot nu toe ups en downs tijdens de evenementen maar staat vooralsnog 3e in de stand. Michael Storm komt met stip binnen op de 5e plek door zijn 2 podium finishes maar heeft nog 28 punten te overbruggen om zijn DRTCC7 titel te prolongeren. De Seat Leon geeft in het merkenkampioenschap geen krimp en loopt stevig uit op het gevecht tussen Peugeot, Alfa Romeo en Honda.

Brett Pit
    Laatst gewijzigd door Brett Pit; 31 maart 2012 om 09:11
    Reporter

DigitalRacing.nl

Standaard

Brett is fan van het DRTCC.

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Zijn de juiste lapcharts van race 2 nog beschikbaar ?

DigitalRacing | Directie Gerben vd Broek's schermafbeelding
    Naam
    Gerben van den Broek

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Lapcharts race 2 zijn van Zandvoort

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manuel Bekijk bericht
    Zijn de juiste lapcharts van race 2 nog beschikbaar ?
    Bij deze staan ze erop. Foute mapje gekopieerd bij het op de server zetten.
    Had bericht niet gezien dat het de verkeerde was.
    Fixed.
    Dat gaat zomaar niet gebeuren !!

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Dank Gerben.

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Nog even een verlaat verslagje van mijn kant dan:

Kwali: Grootste moeite om een 31'er te rijden, dit lukt dan ook niet een 32.0xx was mijn deel en daarmee P3. Dit komt door het strafgewicht want in de FP reed ik simpel een 31'er met racefuel en zonder strafgewicht.

Race1: Goede start kon direct Mark voorbij, kon helaas niet echt aanhaken bij Michael. Daarna een erg gaaf gevecht gehad met Mark B. Uiteindelijk haalt hij me in, en bij een inhaalpoging van mijn kant, gaat het goed fout en moet ik grashappen in Les Combes met een cutwarning als kadootje. De race kunnen uitrijden op P3.

Race2: Goede start, door een foutje van mij in het bochtige gedeelte kon Mark me al voorbij, en in de busstop krijgen Mark en ik volgens mij 3 plekken kado door een remfoutje van Dennis. Op P4 nu, met Mark, Richard en Eric voor mij. Eric verliet helaas al snel het strijdtoneel en Mark loopt snel op Richard in. Echter bij een inhaalpoging van Mark gaat het fout en heeft Mark daar het meeste last van, want die spint er na contact met Richard af. P2 nu voor mij, terwijl Storm in mijn spiegels begint te verschijnen. Ik heb zoveel mogelijk gepushed om bij Richard te komen, en kon hem in Les Combes inhalen. Maar op sommige delen van de baan was Richard serieus sneller dan ik! Dus ik kon niet wegrijden, en Storm sloot aan. Wat volgde was een gevecht tot de finish, in de laatste ronde moest ik na Pouhon verdedigen tegen Storm. Kreeg ik een klein tikje van Storm, maar misschien was ik ook wat enthousiast met verdedigen. Maargoed ik hield de zware Alfa op de baan en kon hem alsnog als eerste over de finish rijden!!! P1!!!

Erg gave races gehad! Beste DRTCC seizoensstart tot nu toe! En 80 kg strafgewicht op Imola :S

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten