Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 80

Discussie: DRTCC8 | Ronde 1 & 2 | Zandvoort | 22 03 12

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
    Dat was ik
    tweede was ik, nieuwe peugeot en verse onderbroek
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Kwalificatie:
    Zandvoort blijft toch altijd een mooi circuit, lekker uitdagend. En ik rij er toch altijd met plezier rond. De eerste stint van de kwalificatie sloeg helemaal nergens op. Ik zat nog een beetje met Jeroen U te rommelen wie nu voorop mocht rijden en dat bracht mij toch uit mijn concentratie. De tweede stint verliep beter. Na mijn outlap hoorde ik Wilfred op TS met de vraag of ik degene was voor Audi S bocht. En dat was ik. Wilfred zei dat hij links ging rijden en dat deed ie ook. Wonder bovenwonder, want ik had niet het idee dat het een snelle ronde zou worden zette ik toch 1:49.0xx op de klokken. Daar was ik zeer tevreden mee en heb daar zelfs nog een P5 mee behaald.

Helaas waren er nog wat anderen die hun tijd konden verbeteren en kwam ik ergens rond P8 uit. Nette score. Alleen jammer dat het P8 was van de slechts 17 deelnemers. Ik had een grotere opkomst verwacht/gehoopt.

Race1:
    De hele race kenmerkte zich in mooie gevechten tussen Eric en Henk, waar Steven zich op een gegeven moment ook mee ging bemoeien. Goed om te zien dat we zo aan elkaar gewaagd waren en dat we elkaar goed in leven lieten. Na 14 ronden als P6 over de streep gekomen. En Gerben gefeliciteerd met je overwinning in Race1.

Race2:
    Bij de rollende start achter Eric en Henk (die van P1 mocht starten) vertrokken en geprobeerd om het gat zo klein mogelijk te houden en zo vroeg mogelijk weer op het gas te gaan. Dat ging wel goed moet ik zeggen. Helaas verloor Eric zijn auto op scheivlak (heb je hem alweer terug gevonden?) en reed ik op P2 en Henk op P1. Ik kon helaas Marnix en Dennis niet voor blijven, maar toen ze me voorbij waren kon ik wel aardig bijblijven.

Op een gegeven moment komt Mark ook nog dichterbij en die zat vlak voor scheivlak links achter me. Ik vond het al een dappere inhaalpoging, maar dat bleek achteraf gelukkig niet zo te zijn. Helaas zaten we te dicht naast elkaar en ga ik door een sprongetje naar links vlak voor het scheivlak een tikje aan Mark waardoor hij van de baan raakte. Een vervelend raceincident wat we inmiddels het uitgesproken.

Doordat Marnix lagte lukte het Dennis niet op goed in te halen en zag ik op de timing dat Henk kon uitlopen. PP en Gerben kwamen me ook nog voorbij en volgens mij kwam ik uiteindelijk als P7 over de finish.

Volgende week naar onze Vlaamssprekende vrienden in België op het mooie Spa Francorchamps.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Zo de kop is er af!

Gisteren eerst maar eens de carset geinstalleerd en het stuurtje onder het stof vandaag gehaald. Kortom, een goede voorbereiding is het halve werk

In de FP een paar setups geprobeerd die ik inmiddels van de Seat Leon had en toen ik de juiste had gevonden merkte ik dat het tempo er redelijk snel in zat. De Seat voelde weer als vanouds aan.

In de kwalificatie een P2 gereden waar toch stiekem nog wel wat meer in zat maar hier uiteraard dik tevreden mee.

R1:
    Zoals ik de Seat als vanouds voelde aanvoelen was mijn start dat ook! Ik bleef geloof ik 2seconden staan toen het licht op groen stond en werd dus ook ingehaald door een stuk of 2 wagens
    Op P4 achter PP en Dennis aangereden en kon ze goed volgen.
    Helaas kwam PP bij Herlach met zijn banden op het gras en verloor zijn wagen.
    Kon het gat naar Dennis goed dichtrijden maar meer dan volgen was het niet. Ik kon hier moeilijk mijn rempunten vinden als ik achter iemand reed dus probeerde er zo dicht mogelijk bij te komen om dan een aanval te plaatsen maar dat zat er niet in.
    Kort voor het einde kwam Dennis bij de Arie Luyendijk bocht op het gras en kon hem zo voorbij rijden en P2 binnen slepen!

R2:
    Start was al lekker chaotisch en kwam volgas tegen de railing aan en had al voordat de echte race begon een suspension damage. Kon hier nog goed mee rijden en was nog goed aan het volgen dus geen probleem dacht ik.
    Een ronde of 2 later zat ik vlak achter Dennis en Jeroen J en voelde dat ik wel wat sneller was. Kwam beter bovenaan aan bij Scheivlak en zat hier al links van Jeroen J.
    Ik wilde hier geen inhaalpoging wagen aangezien dat killing zou zijn maar ik wilde hem kort aansnijden zodat ik hopelijk hard binnendoor kon komen.
    Helaas dreef Jeroen naar buiten en tike mij licht aan. Net genoeg om mij een bezoekje aan de grindbak te bezorgen. Dit keer helaas dikke suspension damage. Auto was nog goed te besturen maar de snelheid was er helemaal uit.
    Uiteindelijk de race uitgereden op P10 wat me nog wat nodige punten opleverde.

Gaaf begin en die carset was weer als vanouds!
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Senior Member GTE's schermafbeelding

Standaard

Even over dat laggen: kan het zijn dat de laptop die op dat moment van dezelfde internetverbinding gebruik maakt de oorzaak is en dat de oplossing dus is gelegen in een algeheel internetverbod voor mijn vrouw gedurende een DRTCC- of ZACrace?
    Remember when GTO's had twelve cylinders, Mondials had four, and Testarossa was two words?"

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Marnix, dat zou zomaar kunnen. Ik weet niet wat voor internet verbinding je hebt en wat het surf/download gedrag is van je vrouw tijdens de race.

Maar het is inderdaad (voor het beste resultaat) aan te raden om je laptop bedraad te verbinden aan je internetrouter en deze lijn verder nergens anders voor te gebruiken.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferroeni Bekijk bericht
    Marnix, dat zou zomaar kunnen. Ik weet niet wat voor internet verbinding je hebt en wat het surf/download gedrag is van je vrouw tijdens de race.
    Zie post #46. Ik weet verder niet of dat wel of geen snelle verbinding is.

Maar het is inderdaad (voor het beste resultaat) aan te raden om je laptop bedraad te verbinden aan je internetrouter en deze lijn verder nergens anders voor te gebruiken.
    Maar gewoon niet internetten tijdens de race zou ook al kunnen helpen?
    Remember when GTO's had twelve cylinders, Mondials had four, and Testarossa was two words?"

Standaard

Als vrouwlief inderdaad ineens volop YouTube gaat afstruinen naar nieuwe muziek (ter illustratie he), dan blijft er van die 700kb/s vrij weinig over voor Race07

Dus ofwel haar een laptop-verbod opleggen, ofwel investeren in een fatsoenlijk internet verbinding!

Over de race;
    Ik baal nu nog harder van die info-meeting gisteravond, a) omdat DRTCC veel leuker is en b) omdat de meeting een complete waste of time was!!

Maar ik waardeer het dan wel dat Jaap een aantal shots en filmpjes plaatst
    Een registratie van Wilfred z'n gestunt ?

Senior Member Ralffoxx's schermafbeelding
    Naam
    Steven Voss

Standaard

Even een kort verslagje.
    Zandvoort is nooit echt mijn baan geweest maar dit keer ging ik wel heel langzaam. Kreeg de snelheid er totaal niet in. Elk stuk waar ik in mijn 4e versnelling of hoger kwam reed iedereen bij me weg al zat ik op hun bumper.
    Q Aangezien ik veel te weinig gereden heb zou ik al blij zijn met een 1:49 en dat reed ik dan ook. Had nog wel iets sneller gekund want maakte nog een behoorlijke fout in S1 maar goed P11 moest ik het maar mee doen.
    R1
    Wel aardige start kon 1 plekje pakken dus zat rustig op P10. Toen even later ik Jaap dwars zag gaan waardoor ik weer een plekje te pakken had. Rondje later zie ik Jeroen Jonkers er af schieten dus P8. Ik was niet snel en zag ook iedereen elke keer dat ze geen foutjes maakte rustig weg rijden maar gelukkig was vandaag niet iedereen even strak aan het rijden. Rondje later rijdt Eric Nannings de baan af en kan ik rustig P7 pakken. Op dat moment stond ik een second of 4/5 achter Henk Kraal. Rondje daarna zag ik Paulpeter Kroon in de muur staan en zo had ik al aardig snel 5 man te pakken zonder echt geweldig te rijden. Doordat Henk voor mij flink wat fouten aan het maken was waren die 5 seconden zo weg en kon ik hem na 2 rondjes ook voorbij. P5 Stond ik op dat moment. De jongens achter mij konden weer langzaam aansluiten en ik heb ronden lang wat spelden prikjes gehad. Henk is mij nog 3x voorbij gekomen maar vooral door fouten van hemzelf kon ik vrij gemakkelijk weer voor hem komen. Paar rondjes voor tijd trok ik mijn stuurtje bijna mijn bureau af en wou ik hem er weer op duwen waardoor ik op start/finish per ongeluk plaats van op terug schakelde. Dat was nog even een benarde situatie. Toch netjes nog op P5 kunnen eindigen was ik wel tevreden mee als ik naar mijn snelheid keek.

R2 Van te voren was ik al blij geweest als ik hem in de top 10 kon houden aangezien ik niet verwachtte mensen achter mij te kunnen houden 14 ronden lang. Het ging aardig snel maar na een paar rondjes stond ik nog 5e. Ik maakte een foutje waardoor het groepje achter me vlak bij me kwam te liggen. Ik kijk in mijn spiegels zie dat Joan Somers hem voorbij aan Eric Nannings zet en ik stuur de Kumho bocht in en spin doordat Joan nog waarschijnlijk dacht mij ook nog even te kunnen pakken. Helaas voor mijn race schade. Ik rij nog een paar rondjes achter Tjerk waar ik niet dichter bij aan kom maar hij ook niet echt heel snel weg liep tot ik wat foutjes ga maken. Wil te graag wat goed maken waardoor ik weer uit de bocht vlieg. P11 want Mark Bentvelzen komt mij nog voorbij door een foutje en rest van de race rij ik vrij rustig rond. Laatste rondjes zitten er nog wat jongens achter mij maar komen mij niet meer voorbij. Heel jammer .
    Enjoy life, love racing

Senior Member Atreidez's schermafbeelding
    Naam
    Jaap Kleijn

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GTE Bekijk bericht
    Zie post #46. Ik weet verder niet of dat wel of geen snelle verbinding is.

Maar gewoon niet internetten tijdens de race zou ook al kunnen helpen?
    Een laptop die een verbinding heeft met inet kan gaan updaten, dan wel voor windows dan wel voor allerlei andere programmaatjes.. Afhankelijk van de instellingen gaat dit vaak automatisch, dus zelfs als je bewust geen gebruik wil maken van internet kan een machine dit wel gaan doen als hij de mogelijkheid heeft

DigitalRacing | Directie Gerben vd Broek's schermafbeelding
    Naam
    Gerben van den Broek

Standaard

@GTE

Tijdens de laatste zac race had je ook last van lag. En nu hoor ik het dan van deze race. Maar de races daarvoor had je het juist niet. Had namelijk voor mezelf de conclusie al getrokken dat het eindelijk gefixed was. Dus waarschijnlijk zal het toch aan ander internetverkeer op jouw verbinding liggen dan. Bewust kijken of je al het andere internetverkeer kan voorkomen tijdens een race.
    Dat gaat zomaar niet gebeuren !!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerben vd Broek Bekijk bericht
    @GTE

Tijdens de laatste zac race had je ook last van lag. En nu hoor ik het dan van deze race. Maar de races daarvoor had je het juist niet. Had namelijk voor mezelf de conclusie al getrokken dat het eindelijk gefixed was. Dus waarschijnlijk zal het toch aan ander internetverkeer op jouw verbinding liggen dan. Bewust kijken of je al het andere internetverkeer kan voorkomen tijdens een race.
    Dan zou het best ns de laptop kunnen zijn, want die hebben we sinds midden december aangeschaft.

Volgende race de laptop helemaal uitlaten. Kijken of dat effect heeft.

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Ben wel benieuwd naar de stand, Gerben eerste en Dennis 2e volgens mij, maar daarachter is het nog redelijk close denk ik?

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik zal de stand vanavond-laat proberen up te loaden.

Standaard

Excuses voor het niet afmelden, ik zat in het oosten van het land en ontving vanmorgen op de terugweg in de auto pas de email met de nieuwsbrief waardoor ik er aan herinnerd werd. Zat met april in mijn hoofd voor de start dus vandaar niet echt bezig mee gehouden. Zal binnenkort even een goede email schrijven, het is de bedoeling op Spa op de grid te staan, de overige races gaat sowieso moeilijk worden vanwege werk

hoop dat iedereen een mooie race heeft gehad, uit de verhalen te lezen is dat wel redelijk gelukt!
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

DRTCC RACE ONTSIERT DOOR ZWARE CRASH

De tweede DRTCC race op het circuit van Zandvoort is ontsiert door een zware crash van coureur Rentzenbrink. Zijn wagen werd gelanceerd in een serie angstaanjagende koprollen. Tot opluchting van het aanwezige publiek werd al snel duidelijk dat Rentzenbrink ok was maar er mogen zolangzamerhand wel vragen gesteld worden over de veiligheid in het DRTCC. Dit is niet de eerste crash op Zandvoort op dit punt en er is duidelijk niets aan dit punt gedaan.
    Dhr Tieman, organisator van het DRTCC was niet voor commentaar beschikbaar

Standaard

Serieus , was een leuke avond
    Begon allemaal erg close

Toen een stevig gevecht met Joan. DRTCC stijl dus hier en daar een tikje maar allemaal fair genoeg

Nog een close moment toen Bob op het rechte stuk spinde en ik hem net kon ontwijken

Verremde me nog voor Audi S, koos het gras in de hoop Sybren te missen maar helaas botsten we nog, sorry

Race twee was nog heel krap in de eerste race ronde

en twee wijd door de slotemaker bocht met Jaap was ook wel spannend,

Helaas daarna mijn crash en na een lekke band en pitstop eenzaam achteraan gereden, kwam een ronde of 70 tekort om Sybren eventueel nog bij te halen en crashte definitief 1 ronde voor het einde.

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Ff mijn verslag dan:

Kwali: Balen, want heb geen 47'er kunnen rijden zoals ik eerder in dit topic genoemd had. Maar alsnog een pole position in de pocket , dit had ik eigenlijk niet verwacht, omdat ik Storm al 47'ers had zien rijden en verwachte eigenlijk dat er meer waren die dat konden. P1

Race1: Goede start, eerste 3 ronde kwali-trim rondjes om een gaatje naar Dennis te trekken en daarna zo vloeiend mogelijk gereden om de banden zo lang mogelijk goed te houden. Van start tot finish P1

Race2: Erg gave race, waarschijnlijk een van de mooiste DRTCC races voor mij tot nu toe. Bij de start pak ik direct MarkB en Dennis al, hoewel Dennis nog stevig verdedigd kon ik er toch nog voorbij. Daarna op jacht naar de mannen daarvoor, Voss, Jonckers, etc. Eric verlaat het strijdveld dus die was een makkelijk prooi. Steven en Jeroen Jonckers kan ik ook redelijk makkelijk voorbij. En ik lig al op P3, en de eerste ronde is nog niet eens voorbij Toen kwam er stiekem het idee dat het misschien wel eens 2 overwinning zouden kunnen worden.
    Maar eerst moest de chocola auto van Marnix eraan, deze Peugeot gaf heel wat meer tegenstand dan die van Jonckers. Gevolg was een gevecht naast elkaar van bijna een halve ronde lang, waarbij ik uiteindelijk aan het langste eind trek. Erg gaaf Marnix, ondanks je lag! Toen op P2. Achter de Kraal! In de sectoren (XD) kon ik zien dat ik redelijk snel naar hem toe kwam. Echter ik wou iets te graag, en bij het aanremmen van de Masters-bocht, kom ik met een achterwiel op het gras waardoor ik van de baan spin.
    Ik hou de mooie Alfa uit de vangrail en probeer netjes via het gras de baan weer te joinen. Sorry Jaap, voor jou kwam ik volgens mij nogal ongelukkig de baan op.

P11, nu kan de inhaalrace beginnen. Ik word geholpen door een groepje mensen die in de laatste 2 bochten met elkaar aan het hannesen zijn en op S/F lig ik alweer zesde, achter PP en Jeroen J. PP krijgt een freeze waardoor ik weer een plaatsje opschuif en wederom achter de Peugeot van Jeroen J terecht kom. Deze haal ik in door een mooie uitremactie in de Tarzan, een volgens het boekje! Op P4, weer op jacht naar Marnix! Het leek of hij nu meer last van lag had dan in het begin, maar ik ging er dicht oprijden om er zo snel mogelijk voorbij te kunnen. En na wat vechten, verremt Marnix zich bij de chicane en kan ik er binnendoor voorbij. Dennis en Henk zijn te ver weg, want de race duurde nog maar 3 ronden. P3 was mijn deel

Erg gave races gehad!!! Erg blij met een pole, zege en podium! Henk gefeliciteerd met je zege!!!

Minder blij met het strafgewicht, maarja shit happens

DigitalRacing | Directie Tjerk Korving's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Tieman Bekijk bericht
    Ik zal de stand vanavond-laat proberen up te loaden.
    De uitslagen van Zandvoort heb ik zojuist toegevoegd aan de website.

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

De strafgewichten moeten nog aangepast worden aan het nieuwe reglement volgens mij. Volgens de site heb ik 30kg, maar volgens het reglement 40kg schoon aan de haak.

DigitalRacing | Directie Tjerk Korving's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerben Bekijk bericht
    De strafgewichten moeten nog aangepast worden aan het nieuwe reglement volgens mij. Volgens de site heb ik 30kg, maar volgens het reglement 40kg schoon aan de haak.
    Hmm, ik had al hersteld dat niemand bonuspunten kreeg maar ik was er vanuit gegaan dat de rest wat er ingesteld stond klopte. Ik ga er gelijk naar kijken.

Edit: ik heb er een minuut of 10 in zitten spitten maar het lijkt erop dat Gerben van den Broek hier een blik op zal moeten werpen. Wat ik ook doe in de strafgewicht instellingen van DRTCC8, het heeft geen enkele invloed. Ofwel, we werken eraan.

Senior Member Brett Pit's schermafbeelding
    Naam
    Brett Pit

Standaard

DRTCC8 begonnen

De start van DRTCC8 is een feit, het laatste seizoen met Race07/RaceOn. Waar het in de practise al verrassend mis ging met Michael Storm. Materiaalpech was de reden dat hij niet aan het evenement verder deel kon nemen en zo leek de weg vrij voor de concurrentie. In de kwalificatie kon Gerben Kelly de pole position voor zichzelf claimen en kon deze bij race 1 omzetten naar een overwinning. Kanshebber Paulpeter Kroon viel helaas uit na een schuiver bij Herlach. Het podium werd compleet gemaakt door Mark Bentvelzen op de 2e plaats en Dennis Gerressen op de 3e plaats. De goedgemutste Bentvelzen: “Kort voor het einde kwam Dennis bij de Arie Luyendijk bocht op het gras en kon ik hem zo voorbij rijden en P2 binnen slepen!”. Eric Nannings pakte na een aantal keren wisselen met Jeroen Jonckers de felbegeerde P8 wat voor Nannings pole position betekende bij race 2.

Tijdens deze race kon hij deze positie helaas niet vasthouden. Henk Kraal wist wel het hoofd koel te houden en stuurde zijn Seat naar de overwinning toe. “Geweldig begin van het seizoen!!” Aldus de Arnhemmer. Achter hem was het lang spannend. Gerben Kelly maakte een fout maar kon zich toch weer terug naar voren vechten en werd uiteindelijk nog 3e. Paulpeter Kroon wist knap van achteraan naar de 5e plaats te rijden, vlak achter Marnix Breukers. Wilfred Rentzenbrink kende een rampenrace. “Salto gemaakt uikomen Scheivlak, lekke band opkomen rechte stuk, suspension damage en later in de race uitgevallen met een crash”. Meldde hij, toen hij het medisch centrum verliet.

Met het eerste evenement achter de rug, staat Gerben Kelly bovenaan de lijst met zijn sterke optreden. Hij word wel kort gevolgd door Dennis Gerressen op de 2e stek, Henk Kraal mede door zijn overwinning 3e en Marnix Breukers, door twee 4e plaatsen te scoren, op de 4e stek. In het merken kampioenschap is het allemaal nog zeer close. Tot nu lijkt de Seat de beste papieren te hebben met een dikke 52 punten, maar daarachter is het spannend tussen Peugeot, Alfa Romeo en Honda.

Brett Pit
    Reporter

DigitalRacing.nl

Standaard

Weer geweldig om te lezen!

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Mooie screenshots Willie
    Power by Cosworth

Senior Member Atreidez's schermafbeelding
    Naam
    Jaap Kleijn

Standaard

Mooi shot Wilfred, in die Slotemaker.. Was niet zozeer een inhaalactie daar, maar inhouden doen we natuurlijk ook niet op zo'n bijna recht stuk

En Gerben, ik dacht idd dat ik je al voorbij was maar merkte bij de apex dat je daar weer op de baan zat Op zich geen probleem, maar jij kwam wel erg vlot langs Ursem, en dat bleek voor mij flink tegen te vallen.

Senior Member joansom's schermafbeelding
    Naam
    Joan Somers

Standaard

Ik ben op zoek naar de replay van de races.
    Kan die online? of moet ik beter zoeken
    Livestrong, drive yellow

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten