Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 46

Discussie: [iROC] vragenlijstje/season review

Lightbulb [iROC] vragenlijstje/season review

Mogelijk gemaakt door:

Inleiding
    Beste iROC-deelnemers,

Het eerste seizoen is achter de rug. Voor ons een nieuwe discipline, een nieuwe game en klasse immers. Zoals gewoon na elk seizoen vragen we jullie om je feedback zodat we onszelf kunnen blijven verbeteren. Zo ook de iROC!

We zouden jullie willen verzoeken om deze vragenlijst in te vullen en aan te vullen waar nodig zodat we als organisatie een duidelijk beeld kunnen krijgen van het afgelopen seizoen en de (eventuele) wensen die mensen hebben.

Heb je iets te melden dat niet binnen de vragenlijst valt, schroom dan niet om dat apart te melden. Deze thread is ook als discussieplatform bedoeld En als je ergens geen mening over of ervaring mee hebt, dan mag je die vraag overslaan.

De vragenlijst is iets anders dan bij andere leagues en meer toegespitst op de iROC. Bij voorbaat dank voor het invullen van deze lijst en de moeite!

Organisatie
    1. Wat vinden jullie van de nieuwsbrief? Hoe kan deze beter worden (korter of juist niet, wat ontbreekt er etc)?

2. Zijn er organisatorische dingen die veranderd moeten worden?

3. Overig (binnen dit hoofdstukje), wat is goed, wat kan beter?

Races
    1. Hoe is het seizoen je in het algemeen bevallen? Indien niet goed, waar kwam dat dan voornamelijk door?

2. Wat was wel goed? Wat kan beter?

3. Wat vind je van de sessies/sessielengtes?

4. Welke raceklasse(s) staan hoog op het verlanglijstje voor een eventuele iROC2 en waarom?

5. Welke circuits staan hoog op het verlanglijstje voor een eventuele iROC2?

Reglementen en puntentelling
    1. Puntentelling, moet deze anders? Zo ja, hoe?

2. Reglementen, afgezien van de al eerder aangegeven punten pre-season (dat is duidelijk), hoe zouden jullie deze graag zien?

Overige
    1. Graag al je overige opmerkingen en ideeën!!

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Organisatie
    1. Wat vinden jullie van de nieuwsbrief? Hoe kan deze beter worden (korter of juist niet, wat ontbreekt er etc)?
    Bij andere leagues nam ik vaak wel de tijd om de nieuwsbrief te lezen maar heb hem nu echt alleen maar geopend voor het password, sorry
    kan niets specifieks voor deze league bedenken, al lijkt het mij heel verstandig om een 'adviseur/assistent' erbij te nemen, iemand die goed thuis is in alle facetten van het oval racen etc.
    -

Races
    1. Hoe is het seizoen je in het algemeen bevallen? Indien niet goed, waar kwam dat dan voornamelijk door?
    Heel erg goed. Shorttracks vind ik ontzettend leuk om te doen, ik ben nog behoorlijk nieuw met ovalracen maar voor een eerste seizoen was het echt toppie! Resultaten niet altijd even goed maar de snelheid op zich is er wel, heb ook wel een en ander geleerd dit seizoen En 2 podiumplaatsen ben ik best blij mee.
    Aantal cautions in de eerste 2 races nog aan de hoge kant maar dat ging daarna een heel stuk beter en hebben we echt langere stints onder groen kunnen rijden. Goed dus dat daar duidelijk verbetering inzat, ook bij mij
    Met maar 1 caution per race wsa het toch wel snel voorbij, als we volgend seizoen ook nog een andere klasse gaan rijden mag het wel echt allemaal wat langer, een ovalrace van een uur heb ik geen problemen mee denk ik.
    4. Welke raceklasse(s) staan hoog op het verlanglijstje voor een eventuele iROC2 en waarom?
    Silverado, omdat een shorttrackwagen de meeste mensen niet NASCAR genoeg vinden, wat dat betreft is de Silverado een mooie wagen als volgende stap. De Impala lijkt me echt nog een stapje te hoog.
    Andere supergave optie lijkt mij, als instapklasse in openwheel racen, de Star Mazda. Hoe gaaf die is op ovals, echt super. Maar dat zou meer iets voor een andere 'serie' zijn, niet voor de iROC

Ik ben niet bekend met alle ovals die in iRacing zitten, het belangrijkste vind ik variatie. Dus 1 superspeedway, wat 1.5 mile ovals maar ook zeker wat kortere ovals. Kim z'n idee van een race op Watkins vind ik ook super. Bovendien zou een kalender met meer dan 6 races echt wel beter zijn, minimaal 8 maar meer mag ook nog wel. Om per seizoen wat variatie te houden zou je elk seizoen meerdere ovals kunnen omwisselen, er zijn er genoeg beschikbaar. Daytona/Talladega is dan Daytona voor iROC2 en Tally voor iROC3
    - Charlotte
    - Richmond
    - Daytona/Talladega
    - Darlington/Dover
    - Homestead Miami
    - Watkins Glen/Infineon
    - Martinsville/Bristol
    - Texas
    - Iowa/USA
    - Atlanta/Michigan

-
    2. Reglementen, afgezien van de al eerder aangegeven punten pre-season (dat is duidelijk), hoe zouden jullie deze graag zien?
    Iets van een wave by voor gelapte wagens tijdens een caution als dit mogelijk is.

Overige
    Misschien nog eens inventariseren of de dinsdagavond wel de meest geschikte avond is. Heb voor aanvang van dit seizoen toch verschillende iRacers gehoord die niet konden op de dinsdag, als de woensdag een beter geschikte dag zou zijn misschien daar eens over denken?

Het eerste seizoen was een mooi instapseizoen, helaas heeft dit niet echt de interesse gewekt van nieuwe iRacers hier op het forum. Misschien is Bart met iRacign begonnen door de iROC? Meer kan ik er niet bedenken. Wat dat betreft zie ik geen reden om daar al te veel rekening mee te houden, zie ook mijn kalender, nieuw instappen is daarmee erg duur

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Organisatie
    De nieuwsbrief is goed. Kort, bondig en de informatie die je nodig hebt staat erin. Moet wel zeggen dat ik hem een paar keer heb geopend voor het password, sorry , maar na de race toch nog wel eens opende om te lezen wat eigenlijk de terugblik ook alweer was.
    Eigenlijk wat Peter ook zei, neem een adviseur in dienst om het geheel nog beter vorm te geven.
    -

Races
    Het seizoen is goed bevallen ondanks dat ik persoonlijk niet echt goed bezig ben geweest. Dit mocht echter de pret niet drukken, wat natuurlijk erg goed is voor een league.
    In het begin had ik mijn bedenkingen over het aantal ronden, maar voordat het seizoen echt begon hebben jullie dit goed aangepakt. Wat kan beter: de hoeveelheid rijders op de baan, dat kan beter. Maarja dat heb je als organisatie niet altijd onder controle. Of te wel proberen meer mensen aan te trekken voor een volgende iROC
    Voor deze classe was het prima, maar of dit ook opgaat voor Silverado of Impala (A/B) .
    Silverado, omdat een shorttrackwagen de meeste mensen niet NASCAR genoeg vinden. (Wat een mooie zin Peter). Ik zou het ook niet erg vinden om de impala te doen bij beide auto’s kan ik nog een hoop leren. Al denk ik wel dat de Silverado een makkelijkere instapklasse is.
    Eigenlijk maakt het mij niet heel veel uit, ik denk dat de Oval jongens onder ons daar een beter inzicht in hebben. Maar nu jullie het toch vragen, ik zou het wel gaaf vinden om het ‘scedule’ van iRacing aan te houden.

-
    -

Overige
    De dinsdag was voor mij een goede dag, zeker wanneer je dit van te voren weet. Ik kon nog wat veranderingen in mijn agenda aanbrengen.
    Mbt het aantal races en bijbehorende banen. Denk ik dat het aanhouden van het iRacing (seizoen2) scedule een gaaf idee is en ik zie het als volgt;
    “Aan het einde van de eerste week in iRacing wordt de baan veranderd. Dit vind plaats op dinsdag. Als wij DRNL deze dinsdag (of maandag als dat beter uitkomt) gebruiken om onze wedstrijd te houden hebben diverse iRacers al de tijd gehad om een hele week te kunnen oefenen. Tevens zorg je ervoor dat je zelf geen server aan hoeft te zetten, maar dat er wel kan worden getraind.”

Komend seizoen:
    Voor iROC2 zou ik ook kijken buiten DRNL, want we hebben te weinig mensen om startvelden van 25man te krijgen. Ondertussen kennen diverse DRNL-iRacers genoeg NL’ers die prima in de iROC2 league zouden kunnen passen. Een inventarisatie maken zou inzicht moeten geven in de hoeveelheid mensen die we kunnen optrommelen voor een nieuwe league.

~ Respect is Everything ~

Standaard

Ik doe het even behoorlijk ongezouten

Organisatie

Ik kijk eigenlijk alleen naar het wachtwoord.

Eerdere bekendmaking van het aantal rondes en indien fixed setup, eerder uitsluitsel hierover.

Ik had af en toe het idee dat het racen zelf het minst belangrijk was. Eerlijk gezegd boeien dingen als de nieuwsbrief me niet zo. Het gaat mij om de races. Mooi opgemaakte nieuwsbrieven en eigen reglementen zijn leuk hoor, maar dat gaat pas waarde hebben als de races zelf goed georganiseerd zijn. Indien de organisatie in tijdnood zit (en dat kan, het is immers ook maar vrijwilligerswerk) heb ik liever dat iRacing wordt aangeslingerd om een setup te proberen of het aantal rondes vast te stellen, dan dat er veel werk in een nieuwsbrief of openingspost wordt gestopt.

Races

Binnen het format waarin werd geraced heb ik veel lol gehad.

De practice afbreken en om 20.00u doorskippen naar de kwalificatie was ook voor mij niet duidelijk. Voor een volgend seizoen zou ik dat wel weer even duidelijk maken, want nieuwe deelnemers gaan ongetwijfeld in de fout hiermee.

Voor deze klasse was die goed.

Silverado of Impala A/B. Het verschil tussen de Silverado en Impala B vind ik overigens niet heel groot.

Een mix van short tracks (denk Bristol, Milwaukee, Richmond), 1,5 milers als Charlotte, Texas, Atlanta en Superspeedways als Daytona of Talladega.

Hangt van de klasse en het aantal deelnemers af. Indien je met 25+ man in een league zou zitten, zou ik gaan voor de Nascar puntentelling. Dat houdt het veld ook redelijk dicht bij elkaar.

Gewoon de iR reglementen volgen. Je kunt er imo weinig aan toevoegen.

Overige

Afhankelijk van het format, de lengte van de league en de racedag zou ik wellicht schrapresultaten invoeren.

Verder zou ik het liefst op zondag- of maandagavond racen.

Standaard

Organisatie
    Zoals ik eigenlijk al in elke vragenronde van ZAC en indertijd DRTCC zei, ik vind het wel leuk, maar behalve het wachtwoord vind je alles terug in de openingspost, en derhalve lees ik ze zelden. Hoewel ik nu wel de baanomschrijvingen nog eens las, omdat ik niet zo erg bekend was met de banen.

Het idee van een assisent vind ik wel goed, laatste race was er gewoon niemand van de organisatie aanwezig. Niet dat we iemand nodig hadden, maar je weet nooit mocht er iets met de server gebeuren, denk aan Charlotte bijvoorbeeld. Het kan dan niet de bedoeling zijn dat we dit niet kunnen corrigeren.

Ik denk dat iemand in naam van drnl de stap moet zetten om voor de inschrijving voor de Iroc2 een paar topics buiten drnl aan te maken. Ik denk dat vooral aan het Iracing Benelux forum.

Races
    In het begin erg goed, paar podia, en naar het einde toe iets minder snel, duidelijk door minder te oefenen, dat wel. Wel een serieus minpunt was het aantal deelnemers.

Ik vond het heerlijk om zien hoe wel elke race beter gingen rijden en de cautions omlaag gingen. Het was gewoon een eigen iets aan een nieuwe klasse denk ik.

Lastige vraag, voor de streetstock vond ik ze prima. Q begon om 20u (en niet later!), en die duurde amper 10 minutjes. Een verademing tegenover de ZAC als je niet voor de knikkers meedoet. Racelengte was goed, voor de streetstock. Het had wel iets weg van een sprintrace.
    Volgend seizoen (Ik ga even uit van de Silverado of Impala), zou het wel een 10 tot 15 minutjes langer mogen duren.

Ik snap waarom jullie voor de Streetstock gingen, hoewel ik genoeg gelobbyd heb voor de Silverado. Nu moeten we toegeven dat de Streetstock waarschijnlijk toch niet de goeie keuze was, en dat we een snellere wagen moeten kiezen om het gevoel te krijgen waarom de meeste hier Iracing rijden op ovals. Silverado ligt voor de hand, maar ik zou een Impala ook geen straf vinden. Valt wel makkelijk op te lossen met een poll denk ik.
    Ook even direct vermelden dat mocht iroc 1 opnieuw de streetstock zijn, je van de 10 deelnemers je er zeker een paar niet terugziet aan de start, dat was ondertussen al duidelijk na met een paar mensen gepraat te hebben.

Weg van die kleine minibaantje. Zowieso Tally of Daytona erin. Darlington is erg gaaf, Bristol ook. Dat zijn al 3 totaal verschillende banen. En mocht je nog voor Pocono gaan heb je nog een andere layout (hoewel ik een bloedhekel heb aan die baan) Een road course kan ook wel leuk zijn denk ik, mocht je er geen deelnemers door verliezen.
    Tally/Bristol/Darlington/Watkins Glen zou ik zou voor tekenen, de rest maakt me dan eigenlijk niet zoveel uit, maar blijf dan wel weg van baantjes zoals NHMS

Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen idee heb hoe de punten in elkaar zitten, maakt me ook niks uit

reglementen waren prima, wel makkelijk door hoe iracing zelf de races controleert

Overige
    Komt er gewoon op neer: meer deelnemers, eventueel van buiten drnl halen, een andere wagen en snellere banen.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Organisatie
    Voor mij is het niet echt een nieuwsbrief. Behalve het wachtwoord vind je hier alles wat je ook op het forum al gelezen hebt

Hulp vragen aan mensen met oval ervaring. Ik heb toch wel een paar keer het gevoel gehad dat er organisatorisch teveel vanuit een road achtergrond naar het oval racen gekeken werd.

iRacing bied zelf vrijwel alles al aan wat je voor een league nodig hebt. Het lijkt me wel handig om daar gebruik van te maken. Net zoals dat al met de tournament functie gedaan is. Het is niet alleen handig om resultaten terug te vinden, maar in de lijst met tournaments ook een stukje reclame voor de league.

Races
    Zoals vooraf verwacht: niet zo goed. En dat komt eigenlijk door de auto, ik vind die Street Stock gewoon een vreselijk hok om mee te rijden. Ik heb meegedaan omdat ik veel iRacing speel en vond dat ik dan wel mee moest werken aan een iRacing league binnen DRNL. Maar als er een vol Nascar veld met 43 man aan de start had gestaan, weet ik niet of ik meegedaan had.

Het idee om met een fixed setup te rijden vond ik goed. Zowel om het veld dicht bij elkaar te houden als om de drempel om mee te doen laag te houden. Wel zou ik liever zien dat er ruim vooraf al een setup beschikbaar is en dat de tankinhoud aangepast wordt. Er zijn nu teveel races geweest waar een pitstop niet nodig was en er strategisch (wat oval racen juist zo mooi maakt) dus niks te doen viel. Ook werd het als achterblijver hierdoor onmogelijk om weer in de lead lap te komen.

Voor races op die short ovals was de racetijd meer dan genoeg. Maar vooruitlopend op het volgende punt, op grote ovals zou ik iets langere races willen zien. Races volledig onder groen duren daar meestal ongeveer 45 minuten en afhankelijk van het aantal cautions kan dat ook een uur of net iets meer worden. Hoe langer de races, hoe meer strategie erbij komt kijken.

Op de ovals ben ik nogal afwijkend tov de rest. Ik heb denk ik het meest van iedereen hier in bv de Silver Crown, Late Model en Modifieds gereden. Erg leuk om te rijden, maar ik denk niet dat dit de auto's zijn die "men" hier in gedachte heeft voor een oval league. Impala A is (op dit moment zeker) te hoog gegrepen, dan hou je de Impala B en Silverado over. Silverado is al vaker genoemd, maar wat nog niet genoemd is: Nascar National Series.
    Dat is de oude 2009 Impala met een fixed setup die in de iRacing Nascar ladder tussen de Late Model en Silverado in zit.

Indycar zou ook leuk zijn en bv ook te combineren met een Road kampioenschap. Maar wel heel anders racen en niet de Nascar type races die men in gedachte had/heeft.

Ik vind het op grote ovals eigenlijk wel een must dat de grid groter is, het hoeven er niet meteen 43 te zijn. Maar als je iedere race 20 auto's aan de start hebt, dan is het goed te doen.

Het is een oval league. En hoe leuk het ook is om met oval auto's een road course te doen, vind ik dat je zoiets alleen moet doen als je een volledig seizoen van 15+ races rijdt. Ik hou van een afwisselende kalender. Iedereen voelt zich weer thuis op een ander type oval, dus laat ze allemaal maar langs komen.

- Daytona
    - Phoenix
    - Bristol
    - Homestead
    - Chicagoland
    - Dover
    - Milwaukee
    - Indianapolis

Zeker met het deelnemersveld van afgelopen seizoen was er niks mis met de puntentelling.

iRacing regelt in principe alles al, dus wat mij betreft is het gewoon de simpelste oplossing om die te blijven volgen.

Overige
    Meer reclame voor de iROC buiten DRNL maken zodat we nog meer Nederlanders en Belgen op de grid krijgen. Als je daarbuiten gaat zoeken krijg je de grid ongetwijfeld vol, maar lijkt me niet binnen het karakter van DRNL passen

"Overtaking is an art"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht

Ik had af en toe het idee dat het racen zelf het minst belangrijk was. Eerlijk gezegd boeien dingen als de nieuwsbrief me niet zo. Het gaat mij om de races. Mooi opgemaakte nieuwsbrieven en eigen reglementen zijn leuk hoor, maar dat gaat pas waarde hebben als de races zelf goed georganiseerd zijn. Indien de organisatie in tijdnood zit (en dat kan, het is immers ook maar vrijwilligerswerk) heb ik liever dat iRacing wordt aangeslingerd om een setup te proberen of het aantal rondes vast te stellen, dan dat er veel werk in een nieuwsbrief of openingspost wordt gestopt.
    Ik heb mijn verhaaltje nog niet af en zal dat ook zeker wel doen, maar wil hier toch even los op reageren. Je kunt merken dat veel iRacing leden die naar DRNL zijn gekomen vanwege iRacing nieuws of info en niet voor de vroegere competities, totaal anders omgaan met het hele Community gedeelte. iRacing heeft iets gecreeerd waardoor je vrij unaniem en in je eentje een goede online race kunt rijden (al moet je voor die ervaringen niet bij Bart zijn momenteel). Hierdoor wordt je naar mijn mening een behoorlijke loner aangezien het niet loont om je races via een Community te doen. "vroeger" moest je wel naar een community voor goede races aangezien public servers gewoon "ruk" waren. Je racete altijd met dezelfde mensen en op die manier kreeg je een eigen sfeer op de server. Het was altijd erg gezellig en mensen deden ook bijzonder de moeite om een race niet te missen of zich (al was het behoorlijk balend) af te melden voor een race.

Dat is IMO het community gevoel en waar je voor tekent wanneer je je aanmeld bij een League, georganiseerd door welke community dan ook. Het gaat niet alleen maar om de Races, het gaat om de gezelligheid eromheen. Je (jarno) gaf zelf al aan dat je het het gaafst vond wanneer je tegen mij racete, dat is imo een glimps van het Community aspect. Nu hebben wij natuurlijk wel een kleine 27 jaar history, maar met de andere vaste leden uit de top 5/6 heb ik ook dat gevoel, ik weet tegen wie ik race en ik weet hoe iemand er op reageerd. Je leert iemand zijn zwakke punten kennen en gaat ze uitbuiten als het er echt op aankomt. Iets wat imo ook een cruciaal onderdeel is van Racen.

Ik merk gewoon heel erg dat de iRacing mensen zich compleet anders gedragen Community wise, nou is dat bij jouw (Jarno) niet zo heel erg het geval, maar kleine uitspraken zoals "nieuwsbrief voegt niets toe en vind ik zonde van de admin zijn tijd" geeft aan dat je niet helemaal begrijpt wat dit (DRNL of iedere andere Community League) inhoud. Vroeger kon je niet buiten een Community om voor goede races, er waren nieuwsbrieven, raceverslagen en zeer lange samenvatting filmpjes. Statistieken werden/worden bijgehouden en het kampioenschap duurde een half jaar. Daar was je dan ook echt een half jaar heel erg mee bezig, je leefde toe naar die 12 races want dat was de enige mogelijkheid voor een goede race. Ik heb destijds de hele virtuele aardbodem gezien op zoek naar meerdere communities en heb kampioenschappen geraced bij RPM/TPG/RD/SNL en nog veel meer, gewoon omdat ik meer wilde racen. iRacing heeft mensen wat dat betreft heel erg verwent, als ik meer wil racen, dan schrijf ik me over 2 uur gewoon weer in.. Maar dan rijd ik weer tegen andere mensen, mensen die ik niet ken, mensen die mij niet kennen en vooral mensen die het niet uitmaakt of ze mij van de baan af rossen, zolang ze er maar geen 4inc voor krijgen..

Wanneer ik Maik van de baan afrijd ben ik er gewoon een avond ziek van dat ik die jongen door een domme actie van mijn kant een P2 door de neus boor.. En alhoewel dat niet gezond is, het geeft wel aan dat je bezig bent met iets wat veel groter is als wat iedere iRacing 18.00 GMT Wednesday race kan aanbieden.

DRNL zit voor mijn gevoel een beetje in een tussenfase, de gebruikte games voor andere leagues zijn (te) oud maar de Organisatie loopt nog steeds niet de kantjes eraf wat betreft organisatie, overzicht en inhoud. Zodra er een Openingspost komt met Zondag een race op Watkins Glen om 19.00 en dit is het password ben ik hier weg, dat onpersoonlijke vind je namelijk veel beter uitgewerkt op iRacing, maar de grote openingsposts met veel info, overzicht en inhoud en de vele posts met anticipatie op de race die ernaar volgen, dat hoort gewoon bij DRNL en vooral ook bij een goede Community. De iROC is helaas te kleinschalig geweest voor echte hypes, maar dat is iets om verder uit te werken, ik hoop met meer leden, maar vooral met meer mensen die echt zin hebben in een League en het niet zien als, oh leuk een extra race die ik mooi kan plannen tussen de race van 19.00 en 23.00. Het vinden van die mensen gaat wel nog moeilijk worden, maar hopelijk raken er een paar nieuwe mensen gecharmeerd van DRNL en de mensen die er wonen
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    maar kleine uitspraken zoals "nieuwsbrief voegt niets toe en vind ik zonde van de admin zijn tijd" geeft aan dat je niet helemaal begrijpt wat dit (DRNL of iedere andere Community League) inhoud.
    Ik pak even dit stukje eruit want heb ik dat zo gezegd? If so, dan moet ik dat terugnemen en opnieuw formuleren.

Wat ik bedoel is dat ik het idee heb dat er wat tijdgebrek bij de organisatie was soms. En op zo'n moment heb ik liever dat er meer aandacht aan het racen wordt gespendeerd dan aan de randzaken. Als de organisatie nog 20 minuten vrije tijd heeft tot een race, dan heb ik liever dat ze even de baan of setup testen en het aantal ronden vaststellen. De nieuwsbrief mag dan gewoon een mailtje zijn met 'sorry even geen tijd, password is ...'. Ik had het idee dat de prioriteit soms meer bij de nieuwsbrief lag dan bij het racen. Indien ik dat fout heb mag mijn hele verhaal zo de prullenbak in maar zo kwam het wel op mij over.

Voegt het toe? Jazeker! Maar dan wel pas als de rest in orde is. Zoals uit jouw post ook blijkt is het namelijk het racen zelf dat altijd nummer 1 moet zijn.

Standaard

Mischien is een andere racedag zoeken zoals iemand al zei. De enige dag dat ik nu al bijna 100% zekerheid heb is zondag, dus die heeft de voorkeur. Dan is het wel ZAC, maar mischien kan er afgewisseld worden.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

mijn voorkeur gaat wel uit naar een doordeweekse dag, ik had alleen het idee dat aardig wat mensen die iROC moesten laten schieten ivm andere verplichtingen op de dinsdag. Misschien is dat wel helemaal niet zo

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Van Der Stichelen Bekijk bericht
    Organisatie
    Ik snap waarom jullie voor de Streetstock gingen, hoewel ik genoeg gelobbyd heb voor de Silverado. Nu moeten we toegeven dat de Streetstock waarschijnlijk toch niet de goeie keuze was, en dat we een snellere wagen moeten kiezen om het gevoel te krijgen waarom de meeste hier Iracing rijden op ovals.
    Dit ben ik toch niet met je eens Kim. Nu laat je het net klinken alsof het eerste seizoen geen succes is geweest, maar ondanks de wat kleine startvelden (zelfs dat viel mee, 1x13, 1x12, 1x10, 2x9, 1x5) was het denk ik juist heel verstandig en leuk zo'n eerste iROC. Voor de toekomst mag het misschien wel ff wat meer Nascar zijn, maar ik heb toch veel plezier gehad aan dit eerste seizoen. Verder zijn er genoeg die het wel leuk vinden op shorttracks te rijden, dus om nu te zeggen dat het een verkeerde keuze was? Nee, in mijn ogen absoluut niet.

Standaard

Moet je even tellen hoeveel man die er aan de start stond dat ook zou gedaan hebben mochten we direct Silverado gedaan hebben. Dat zullen er heus niet minder geweest zijn hoor, mischien zelfs wel meer, maar da's speculatie.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Ik snap de link even niet, omdat de deelnemers van iROC1 ook hadden meegedaan als de Silverado gebruikt was, was het met de streetstock geen succes?

Denk dan even terug aan de eerste 2 races en het aantal cautions, misschien was dat met de Silverado nog wel erger geweest, of was het juist na 2 races niet beter geworden. Maar zoals je al zei, dat is speculaas..

Feit blijft wel dat de iROC1 een prima eerste, kennismakend seizoen is geweest binnen onze community.

Standaard

Ik heb nooit gezegd dat het geen succes was Alleen maar dat het toch niet de goeie keuze bleek te zijn.

Maar goed, ik heb mijn mening, jij de jouwe en we mogen nog tot het begin van iroc2 discussieren, iroc1 zit er al op

Senior Member
    Naam
    Chris Zijlstra

Standaard

Organisatie

Ziet er keurig verzorgd uit maar het enige waar ik naar kijk is het wachtwoord, de rest lees ik wel op het forum. Nieuwsbrief mag van mij dan ook achterwege blijven, bespaart tevens tijd.

De meeste zaken zijn tijdens het seizoen al naar boven gekomen. Daarnaast tijdens de race ten allen tijde een organisator aanwezig of evt. een vervanger aanwijzen.

Het is natuurlijk een DRNL league, maar NASCAR races worden in real life met grote startvelden verreden. Dus liever met met 30+ deelnemers van buiten DRNL dan 10- binnen DRNL.

Races

Heb IROC1 als testseizoen beschouwd voor mezelf als ook de organisatie om ervaring op te doen met een iRacing league buiten iRacing om. Heb slechts meegedaan als grid-vulling omdat zowel de auto als de circuits me niet aanspreken (vandaar mijn livery) alhoewel ik 'echte' NASCAR's (lees: Silverado & de Impala's) op echte circuits wel gaaf vind.

Fixed setup vind ik niet verkeerd aangezien ik niet zo veel tijd heb om te oefenen, bovendien blijft het veld redelijk dicht bij elkaar, ook komt het op die manier echt op de rijders aan. Strategie is heel belangrijk bij NASCAR racen en dat kwam tijdens dit seizoen totaal niet naar boven (behalve charlotte geloof ik waar te weinig fuel in de fixed setup zat, meteen ook de leukste race van het seizoen - mede vanwege de aard van het circuit).

Te kort, racelengte zou 45-50 minuten (zonder cautions) moeten zijn, zo komt strategie (fuel/tirewear) om de hoek kijken.

Silverado of Impala's; groot, zwaar en snel (en onmogelijk de bocht om te krijgen daar gaat NASCAR racen om imho).

Een serieuze kalender, minstens 12 races op alle middelgrote circuits (tri-ovals) zoals Atlanta, Charlotte, Las Vegas, etc. Superspeedways Daytona en Talladega, maar ook kleinere ovals als Phoenix en Dover!! als afwisseling en als enige uitzondering wat mij betreft het legendarische Bristol (supergaaf als je elkaar laat leven).

In principe ok, maar is het ook mogelijk dit automatisch via de iRacing tournament site te regelen? Ik kijk eigenlijk niet zo naar de resultaten pagina op DRNL.

iRacing regelement. Niets meer, niets minder

Overige

Bij lage deelnemersaantallen ook mensen van buiten DRNL om zo een echt start veld te krijgen, liefst 30 of zelfs 40+

Senior Member Niellie's schermafbeelding
    Naam
    Niel Hekkens

Standaard

Het liefst zou ik ook met 30/40 man op de baan rijden. Maar, waar halen we 30/40 NASCAR liefhebbers die iRacig doen vandaan?
    Als ik het een beetje bekijk op iRacing halen we dat nooit, eerlijk gezegd. Dan zou je moeten gaan kijken naar een Europese league.
    "Pure driving, pure racing. That makes me happy"

Standaard

Zeg nooit "nooit". Je weet maar "nooit" wat er opeens gaat gebeuren.

Standaard

Nou, ik heb zojuist even zitten scannen op de resultatenpagina in iR en het zou nog wel eens krap kunnen worden in de Benelux. Als je de oval series even afgaat en even vluchtig optelt kom je op zo'n 50 actieve BNL rijders op ovals. Dan gaat het heel lastig worden om met 30-40 man aan de start te komen...

Maar goed, tzt zouden we natuurlijk op het iR forum altijd even een draadje kunnen starten om de interesse te peilen. Wellicht racen er sowieso al veel gasten in leagues en die heb ik zojuist dus niet gezien, want die staan niet in de officiele statistieken vermeld.

Standaard

Misschien is 30-40 man wel te hoog gegrepen.
    Eerder 25-30 Dat zou toch ook heel leuk zijn.

Ben toch wel benieuwd hoe de organisatie er tegenaan kijkt.
    Hoe zien zij het? Denken ze dat het mogelijk is om een grote groep Benelux mensen te vinden. Gaan / willen ze wel buiten de Benelux?

Anyway, ik kijk er iig naar uit

Standaard

Buiten de Benelux zou ik ook niet gaan hoor

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Van Der Stichelen Bekijk bericht
    Buiten de Benelux zou ik ook niet gaan hoor
    Dat wordt het wat onpersoonlijker en is het niet "ECHT" DRNL like.. hihi..

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Nou, ik heb zojuist even zitten scannen op de resultatenpagina in iR en het zou nog wel eens krap kunnen worden in de Benelux. Als je de oval series even afgaat en even vluchtig optelt kom je op zo'n 50 actieve BNL rijders op ovals. Dan gaat het heel lastig worden om met 30-40 man aan de start te komen...

Maar goed, tzt zouden we natuurlijk op het iR forum altijd even een draadje kunnen starten om de interesse te peilen. Wellicht racen er sowieso al veel gasten in leagues en die heb ik zojuist dus niet gezien, want die staan niet in de officiele statistieken vermeld.
    Ik weet dat Rudy en nog iemand in een Duitse league rijden, die waarschijnlijk zie je die twee al niet in de officiële statistieken.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabian de Jong Bekijk bericht
    Ik weet dat Rudy en nog iemand in een Duitse league rijden, die waarschijnlijk zie je die twee al niet in de officiële statistieken.
    Rudy wist ik idd. en zo zijn er nog een paar waarvan ik hoop dat ze onder een steen vandaan kruipen als er een BNL league wordt aangekondigd

Standaard

Rudy wist ik idd. en zo zijn er nog een paar waarvan ik hoop dat ze onder een steen vandaan kruipen als er een BNL league wordt aangekondigd
    DRNL is al jarenlang Benelux, de iROC was zelfs al benelux Het gaat meer om het verspreiden van het nieuws en bij elkaar rapen van geinteresseerden die zich durfen/willen binden aan een league.

het gaat er dus eigenlijk meer om om het aan te kondigen als DE league voor Benelux oval rijders
    Laatst gewijzigd door Roy Visser; 20 februari 2012 om 18:21
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Nog even mijn antwoorden.

Organisatie
    Prima

Nee

n.v.t.

Races
    Opzich best goed, alleen vind ik de Street Stock en de kleine ovals niks.

n.v.t

De eerste twee races was meer een optocht van cautions dan echt racen. Plus de ze voor echte tactiek te kort waren.

Minimaal de Silverado, heeft toch een betere connectie met de Nascar dan een Strock Stock.

Daytona/Talladega,Atlanta,Dover,Texas,Phoenix,Homestead,Mi chigan

De puntentelling van Nascar zelf gebruiken.

iRacing reglement, is duidelijk en werkt prima.

Overige
    Voeg de lucky dog toe! Verder een zo groot mogelijk startveld krijgen minimaal 20 voor de iROC2, desnoods via andere forums.
    En misschien zouden jullie wat met iRacing zelf kunnen regelen wat betreft promotie, dat je een kortingscode kan fixen of zo van 10% extra op de aanschaf voor de banen en auto.
    Sta open setups toe, fixed setups zijn leuk maar werken niet voor iedereen.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member Niellie's schermafbeelding
    Naam
    Niel Hekkens

Standaard

Ik hoop echt dat we een veld van 20-30 man kunnen krijgen. Dat zou heel vet zijn.
    "Pure driving, pure racing. That makes me happy"

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten