Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 46 van 46

Discussie: [iROC] ronde 6 | Oxford Plains | 07 02 12

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerben vd Broek Bekijk bericht
    Even voor de beeldvorming. Hoeveel geld zou je kwijt zijn om tot zo'n kalender te komen en alles te kunnen rijden? Inclusief auto kopen? en wat er nog bij moet komen.
    voordat iemand anders hetzelfde doet, ik ga even een goede berekening voor je maken gerben
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

Uitgaande van het volgende:

Chevrolet Silverado (of een impala, maar het nivo van de Silverado vind ik zelf prima, de Impala's zijn tof, maar de animo buiten de league om voor de Silverado is ook veel en veel groter, wat oefenen makkelijker maakt)

Kalender met 6 races waarvan 1 op Charlotte (zit al bij de initial subscription)

Dan heb je 5 circuits en 1 auto nodig voor het eerste seizoen, bij aankopen van 6 items krijg je 25% korting

auto is 14.95 en oval tracks zijn rond de 11.95. Totaal prijs inclusief korting is $56 dus ongeveer €42

Dan heb je nog een subscription nodig, voor de eerste 3 maanden heb je altijd aanbiedingen en zul je ongetwijfeld de 3 for 1 hebben, dit kost je 12 dollar.

Daarna kost iedere maand je of 12 dollar, of 30 dollar voor 3.

In feit heb je dus het eerste half jaar voor ongeveer 42 dollar, waarbij je ruimschoots om de league tijd heb om de sim te verkennen, als je echt alleen voor drnl leagues gaat doen zou je zelf met de 3 maanden subscription uit kunnen komen, maar dat doen we maar even niet. 42 dollar is 31 euro, wat het totaal 73 euro maakt voor het eerste seizoen. Ga er van uit dat ieder opvolgend seizoen dezelfde kalender behalve 1 track bevat dan zul je dus ieder seizoen nog eens 12 dollar plus je subscription moeten betalen. Afhankelijk of je direct een jaar subscription neemt of weer gewoon 3 maanden, zal ieder opvolgend seizoen maximaal €32 kosten

De enige manier om ongeveer 10 euro goedkoper uit te zijn is door wanneer je 3 maanden of meer voor het eerst lid wordt, een afspraak maakt met een bestaand member, hem opgeeft als referentie en dat hij de 10/15 iracing credits aan je terug doneerd

Ik weet bijna zeker dat wanneer mensen aan iRacing beginnen er aan verslingerd raken, zeker wanneer de races met een Silverado of hoger zijn. De street stocks waren wat dat betreft (imo) gewoon niet aantrekkelijk genoeg, als je een oval league voor je ziet, dan verwacht je bruut geweld en veel te hoge snelheden, niet oude camaro's op een parkeerplaats. (my opinion )

Als je eenmaal een keertje met 20+ man de 1 to go before green hebt gehad dan ben je hooked
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Standaard

En niet te vergeten dat, zoals Roy al zei, de kostprijs niet enkel voor de Iroc is, als je éénmaal vertrokken bent met oval racen binnen Iracing zelf, dan kun je niet snel zonder ovals op simracing

Hieronder een restart met 5 to go op Bristol, waar ik en en de man voor me gepit hadden voor banden, en de top 3 niet.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=3TW590_HYsw"]iRacing Bristol Silverado Restart to Finish - YouTube[/ame]

Standaard

heb ik het net over grote ovals en geen parkeerplaatsen, komt hij met een Bristol filmpje

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    heb ik het net over grote ovals en geen parkeerplaatsen, komt hij met een Bristol filmpje
    Bristol is eng genoeg

Zo dan

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Xj5vTTHt6cQ"]iRacing Silverado Darlington 29.332 - YouTube[/ame]

DigitalRacing | Directie Gerben vd Broek's schermafbeelding
    Naam
    Gerben van den Broek

Standaard

Dank je wel Roy.

Voorlopig zal ik mij er nog niet aan gaan wagen, maar het is voor de beeldvorming wel even belangrijk wat eigenlijk de financiele drempel is om zoiets op te zetten. Ik weet dat bij een nieuw simbin spel je ook zo 50 euro neermikt om te kunnen spelen, dus het valt me nog alleszins mee om voor zoiets iRacing te omarmen.
    Dat gaat zomaar niet gebeuren !!

Senior Member Niellie's schermafbeelding
    Naam
    Niel Hekkens

Standaard

iRacing is in het begin veel geld. Maar je krijgt er wel heel veel voor terug imo.
    "Pure driving, pure racing. That makes me happy"

Senior Member
    Naam
    Chris Zijlstra

Standaard

Bristol is wel heeeeuuuul erg gaaf als je elkaar een beetje laat leven

Standaard

Voordeel van iR boven de traditionele games is natuurlijk ook dat er 24/7 races zijn en door de safety rating worden dat geen wreckfests. Ik werd bij rFactor helemaal gek van het 'restart please' gezeur. iR kan ik elk moment aanzetten en een race meepakken. En de races die niet leuk zijn, zijn echt zwaar in de minderheid.

Ik betaal voor de officiele leagues en zie de dingen als iroc als een leuke bonus. Het vereist gewoon een even een andere denkwijze. Er moest bij mij in elk geval een grote knop om voordat ik ook aan iR begon. Maar nu snap ik niet waarom ik het niet veel eerder heb gedaan.

Het is een beetje als racen op Talladega. Iedereen die het nog nooit serieus heeft gedaan, vindt er geen reet aan en snapt niet wat anderen er aan vinden. Maar iedereen die dat wel doet, is gelijk verslaafd. (even lekker generaliserend )

@Roy: Ik ga zeer graag met je in discussie, maar niet fucken met Bristol! Bristol is cool en mag altijd aangehaald worden, al gaat het over superspeedways. Punt.

Nee echt, punt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    @Roy: Ik ga zeer graag met je in discussie, maar niet fucken met Bristol! Bristol is cool en mag altijd aangehaald worden, al gaat het over superspeedways. Punt.

Nee echt, punt.

Ow absoluut niks tegen Bristol, Bristol heb ik in de Papyrus nascar games helemaal kapot gereden en blijft supergaaf, maar probeerde een punt te maken over grote ovals en veel geweld tov de huidige iROC circuits

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Bristol lijkt me wel echt een pittig baantje Ik ben verder niet bepaald ervaren met oval rijden, heb in iRacing eigenlijk alleen maar shorttrack races gedaan met de StreetStock en de Late Model en dat vind ik gewoon ontzettend gaaf racen. Hoogstwaarschijnlijk als ik mij wat meer ga verdiepen in het racen met de Silverado ga ik dat ook heel gaaf vinden... Ik hoop wel echt dat we voor een volgend seizoen niet hoger dan de Silverado gaan, de opstap van StreetStock naar Silverado lijkt mij al groot genoeg. Qua kalender lijkt 1 Superspeedway per seizoen mij wel genoeg, maargoed, dat is ook maar hoe ik er nu tegenaan kijk... verder ben ik echt fan van de kleinere ovals (voor de Silverado zijn dat dan de ovals die net boven Lanier, Oxford, SoBo, Thompson en Stafford zitten want die zullen echt te klein zijn voor de Trucks )

Eigenlijk alles tussen de 0.5-1.5 mile, waarbij ik 1.5 al aardig 'lang' vind.
    Banen als Iowa (0.875m.) Martinsville (0.526m.) NHMS (1.0m.) Richmond (0.75m.) USA (0.75m.) en misschien zelfs Irwindale (0.5m) lijken mij echt heel gaaf om te racen met de Silverado.

De kalender die Kim al opnoemde biedt wat dat betreft voldoende variatie, alleen zijn dat een aantal van de banen die ik niet heb, ken of gereden heb (Milwaukee, Darlington en Talladega heb ik niet, Daytona en Bristol nooit geraced en Charlotte en Miami ken ik dan wel en zijn leuke banen.
    Bristol zal ook zeker mooi kunnen zijn maar misschien verstandiger om zo'n korte oval met de Trucks in een later seizoen pas te doen.

Ow en Watkins vind ik echt een superstrak idee Kim!

Standaard

NHMS is echt een zeikbaan, als je over een parkeerplaats spreekt... layout van een oval maar niks van banking...

In mijn kalender bedoel ik inderdaad maar één SS, ik gaf eerder aan dat ze daaruit gekozen kon worden.

Bristol is klein, maar heeft een enorme banking waardoor de baan toch er snel is, en Darlington is gewoon eng. Moto is niet voor niks Too Though To Tame.

Ik denk wel dat de sprong van Streetstock naar Silverado veel hoger is dan van Silverado naar Impala. De Impala A is een beest, maar in Iracing is trager vaak sneller

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Prima idee om met de Silverado te gaan rijden, met de Street Stock heb ik eigenlijk helemaal niks.
    Wat betreft de banen zou ik ook voor grotere gaan zoals:
    Atlanta, Texas, Las Vegas, Dover (de grotere broer van Bristol) en als SuperSpeedWay Daytona of Talladega.

Wel zou de league dan verder gepromoot worden dus ook buiten DRNL, denk aan GoT, Simracing.nl en het BeNeLux forum op iRacing zelf. Als target zou ik zeggen minimaal 15 personen.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Gewoon ruim op voorhand een kalender aanmaken. Je weet als organisatie uit welke banen je kunt kiezen, die allemaal bugfree zijn, je kunt dus eigenlijk op een uurtje tijd een kalender aanmaken, mits je overlegd met mensen die er kennis van hebben (Is er binnen de drnl organisatie eigenlijk iemand die echt Oval doet op Iracing?)

Dan gewoon de inschrijvingen openen, en een paar weken de tijd geven om publiek aan te trekken.

Standaard

En misschien een klein beetje meer overleg met de clientele voor het opstellen van de kalender/series, het voelde namelijk niet echt "DRNL" aan hoe de league in het begin opgezet was, met weinig informatie en antwoorden op vragen met betrekking tot hoe de league was opgezet. Ik mis de na seizoen thread eigenlijk wel een beetje

Naam
    Niel Hekkens

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Van Der Stichelen Bekijk bericht
    NHMS is echt een zeikbaan, als je over een parkeerplaats spreekt... layout van een oval maar niks van banking...

In mijn kalender bedoel ik inderdaad maar één SS, ik gaf eerder aan dat ze daaruit gekozen kon worden.

Bristol is klein, maar heeft een enorme banking waardoor de baan toch er snel is, en Darlington is gewoon eng. Moto is niet voor niks Too Though To Tame.

Ik denk wel dat de sprong van Streetstock naar Silverado veel hoger is dan van Silverado naar Impala. De Impala A is een beest, maar in Iracing is trager vaak sneller
    To tough to tame was toch een andere baan? Darlington oid. Bristol was the fastest .5 mile.
    Maar over kleine banen, Martinsville is een gave baan. Heb vorig seizoen gave races daar gezien.
    Ook kan je de kalender volgen van de Camping Truck Series en er moeten iets van min. 10 races komen imo.
    Laatst gewijzigd door Niellie; 13 februari 2012 om 08:02

Standaard

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, ik ben nergens ongeduldig over niels

Standaard

Ik zou proberen 35 man te vinden. Vervolgens tevreden zijn met 25 inschrijvingen, zodat je elke race minimaal 15 man aan de start hebt. En verder ben ik een voorstander van variatie. Dus zowel superspeedway als 1,5 milers als short tracks als Bristol of Richmond.

En New Hampshire vind ik wél leuk

Naam
    Niel Hekkens

Standaard

Martinsville!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Ik mis de na seizoen thread eigenlijk wel een beetje
    Op de een of andere niet nader te verklaren wijze was ik er van overtuigd dat ik die al had aangemaakt. Bij deze: http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=1544 en mijn excuses........

Graag daar verder, liefst in de gebruikelijke gestructureerde vorm dank!
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten