Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 46

Discussie: [iROC] ronde 6 | Oxford Plains | 07 02 12

Standaard [iROC] ronde 6 | Oxford Plains | 07 02 12

Mogelijk gemaakt door:

Inleiding
    Jarno pakte in Stafford zijn vierde overwinning dit seizoen, en daarmee tevens de allereerste iROC titel, gefeliciteerd! Op naar alweer de laatste race van het seizoen. In de strijd in het kampioenschap kan Roy Visser zich met enig gemak van P2 verzekeren, zolang Kim van der Stichelen de race niet wint is die plek zeker. Maik Peters en Richard Kortland staan nu gelijk in de strijd om P4, daar wordt het nog spannend. Fabian de Jong en Peter van de Kolk azen eveneens op die positie.

Oxford Plains Speedway
    Deze 0.375 mile oval in Oxford, Maine ging open in 1950 maar in 1961 werd het de track zoals we die nu kennen. Van een recht stuk kun je hier niet spreken, het is nog net geen cirkel. De bochten hellen maximaal 9 graden.

De sessietijden zullen als volgt zijn:
    19:30 - 20:00 practice, inloggen
    20:00 - 20:05 kwalificatie (lone qualifier, 4 laps)
    Aansluitend de race van 60 ronden.

De server zal DigitalRacing.nl iROC heten. Het wachtwoord zal in de nieuwsbrief worden medegedeeld aan alle ingeschreven deelnemers.

We rijden met de fixed setup en met cautions aan. Iedereen krijgt 1 tow.

Als je verhinderd bent, dien je je vooraf af te melden via e-mail!

The results
    UITSLAG

De DigitalRacing.nl iROC is tevens als tournament aangemaakt in iRacing.

The links
    iRacing forumdeel
    Racesim setup thread
    iROC algemene thread

iROC ronde 1: South Boston
    iROC ronde 2: Charlotte
    iROC ronde 3: Thompson
    iROC ronde 4: Lanier
    iROC ronde 5: Stafford

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Morgen maar even iets uit de hoge hoed toveren...

Om te beginnen heb ik het koetswerk iets verstevigd.

Laatst gewijzigd door Kim Van Der Stichelen; 6 februari 2012 om 18:17

Senior Member Ronin's schermafbeelding
    Naam
    Bart

Standaard

Dat beloofd dikke fun! Zullen we er anders een rondje "Flatout-Demolition-Derby" van maken

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Ik ben er niet bij aangezien ik op wintersport ben
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Ik kan er zelf misschien niet bij zijn, beetje onzekere avondplanning morgen, dat heb je wel eens helaas Ik ben sowieso wel in de gelegenheid de server aan te slingeren dus daar geen zorgen.

De nieuwsbrief wordt dadelijk verzonden, dus hou je mailbox in de gaten
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Naam
    Bart

Standaard

Helaas zal ik mij moeten afmelden voor de race van vanavond. Ik heb juist mijn nonkel in volle paniek aan de lijn gehad daar zijn computer het begeven heeft en hij met een deadline zit. Ik vertrek nu naar naar met een handjevol reserve hardware en hoop het probleem snel te kunnen oplossen. Helaas zit het risico er in dat ik niet tijdig terug thuis geraak dus vandaar mijn afmelding.

Mijn excuses dat ik laattijdig afmeld ... dit is een onverwachte situatie.
    Have fun en misschien tot later!

Edit: ook via mail verstuurd.

Standaard

Straks zijn we maar met z'n 4en... voor de top 4 uit te vechten...

Standaard

Houden we uberhaupt volk over om te racen?
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ik heb me voor de vorige race al afgemeld voor de laatste 2 races, ik ben er dus ook niet bij

"Overtaking is an art"

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

ik ben er wel bij

Standaard

Peter van de Kolk
    Chris Zijlstra
    Jarno Pannekeet
    Kim van der Stichelen
    Roy Visser
    Mark Schuttenhelm
    Maik Peters

is wat ik overhoud.. Ik weet het niet hoor, de baan word ik al misselijk van en met zo weinig deelnemers kan ik prima 1 rondje de baan op, hem in de pits zetten voor de 58 ronden en dan 2 rondes voor het einde de baan weer op om 5 of 6 punten binnen te harken voor het kampioenschap die ik nodig heb om me helemaal niet meer druk te maken over kim die een kans maakt op P2.

De enige spannende plekjes in de race hangen van deelnemers af die niet aanwezig zijn.
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Beetje ongewoon maar waarom doen we geen Charlotte

~ Respect is Everything ~

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maik Peters Bekijk bericht
    Beetje ongewoon maar waarom doen we geen Charlotte
    Dan hebben we nogsteeds maar 7 man

Standaard

Talladega!

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Dan hebben we nogsteeds maar 7 man
    Worden iig niet misselijk

~ Respect is Everything ~

Standaard

De server draait!
    DigitalRacing.nl

Naam
    Bart

Standaard

Back .. maar te laat. Sorry heren!

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Nou ja het was toch wel gezellig met zn vijfjes

Jarno, gefeliciteerd met het behalen van de eerste iROC titel!!
    Roy gefeliciteerd met de overwinning van vanavond.
    Zelf een mooie 5e plek weten binnen te slepen na blablablabla......
    .................................................. .................................................. ..........
    blabla en zo kwam ik dus vlak achter Kim over de finish, kon hem net niet meer pakken in de laatste paar ronden....

bij de start nog een mooie blunder, ik was gespind in de kwali en blijkbaar stond mn stuurtje 180 graden gedraaid... ik schakel met de flippers aan het stuur... dus ik schakel op, geef gas en hopsa ik hang hem zo bij Jarno tussen zn koplampen

Standaard

Jammer van het kleine start veld. De huidige opzet om er voor te zorgen dat mensen makkelijk in konden stappen en geen extra tracks hoefde te kopen heeft helaas er niet voor gezorgt dat er ook daadwerkelijk meer mensen naar iRacing toekwamen. En de meeste mensen met iRacing die "ovalracen", hebben weer een lagere interesse in de huidige vorm. Ik denk dat voor een S2 (wanneer die er komt) er beter ingestapt kan worden bij de grote jongens, de Silverado bied toch echt wel het NASCAR plezier wat we eigenlijk allemaal in ons hoofd hebben wanneer je denkt aan Oval racen. (ik heb leuke momenten gehad in de races, maar het is echt een heel ander soort iets als NASCAR dat Shorttracken)

Om bekend te worden met de manier van Hosten en opzetten is dit misschien goed geweest, maar een stapje hoger trekt misschien wat meer volk, zeker wanneer je het buiten DRNL wat meer gaat promoten als een Benelux Oval league. Ik denk dat je dan veel meer mensen gaat trekken. Grote startvelden hoort er namelijk wel een beetje bij.

Over de race, 60 ronden lang stuk gefocussed op 1 stuk op mijn scherm, waardoor ik het misselijk worden redelijk onder controle hield, maar het zeker wel voelde. Na de race even relaxen en ouwehoeren en het verdween weer, zoals eigenlijk altijd het geval is met Motion Sickness.

Race goed onder controle kunnen houden en zelfs na de Caution waarbij iedereen behalve ik verse banden pakte (nadeel van de koppositie) Kon Jarno geen move maken en hield ik hem strak langs de binnenkant.

P2 in het kampioenschap op die manier verzekerd met een 2e overwinning, al is dat met 5 deelnemers nou niet echt een super prestatie te noemen, al waren wel de Top 4 deelnemers aanwezig.

Senior Member Niellie's schermafbeelding
    Naam
    Niel Hekkens

Standaard

Ik wilde heel graag mee doen. Maar helaas had ik toen training op dinsdag. Nu heb ik dat niet meer en doe heel graag mee met S2 van iROC.
    Zoals Roy zegt, denk ik ook dat echte NASCAR auto's meer mensen buiten DRNL aanspreekt.
    "Pure driving, pure racing. That makes me happy"

Standaard

Mijn plan was simpel: vorige week 5 rondjes gereden, gezien wat voor baan het was, en dan gepland om dinsdagavond het half uurtje testen goed te besteden om de laatste tienden te vienden. Klokslag 19u30 ingelogd, en een 5 tal rondjes gereden. Alleen op de server. Saai. Toen zag ik opeens in de infield een heerlijk stukje asfalt liggen om te slalommen. Ik volgas erdoor, bleek in de verkeerde richting, en hoppa, DQ. Daar ging m'n oefensessie.
    De rest van de avond dus duidelijk te traag, en enkel een spin van peter zorgde ervoor dat ik niet laaste werd

Standaard

ik vond het een leuk kampioenschap en leuke race! Bedankt daarvoor.

Omdat het kampioenschap al binnen was besloten om niet te kwalificeren. Daar had ik al spijt van voordat ik een meter had gereden, want Peter was een beetje doorgedraaid daarna door foutjes van anderen en banden sparen op kunnen klimmen naar P2. Tijdens de caution Roy kunnen verrassen door naar binnen te duiken, maar Roy verraste mij bijna weer doordat hij al in de laatste bocht zat toen er bij mij nog 2 banden onder moesten dat ging echt nèt goed...

Daarna op verse banden nog een paar ronden zij aan zij kunnen rijden met Roy, maar ik kon er niet voorbij komen. Maik hield zijn wagen netjes achter Roy en ik moest hem ook binnendoor laten gaan. Gelukkig maakte hij een foutje en kon ik het nog even bij Roy proberen. Maar dat lukte uiteindelijk dus niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Om bekend te worden met de manier van Hosten en opzetten is dit misschien goed geweest, maar een stapje hoger trekt misschien wat meer volk, zeker wanneer je het buiten DRNL wat meer gaat promoten als een Benelux Oval league. Ik denk dat je dan veel meer mensen gaat trekken. Grote startvelden hoort er namelijk wel een beetje bij.
    +1. Benelux Oval League... Ik heb gelijk bol.com geregistreerd!

Edit: wtf???.. Wie was me voor?

Standaard

Het is maar stil hier nu het kampioenschap voorbij is. Ik denk dat alle deelnemers op gelijke hoogte staan qua ideeën voor Iroc2.
    De Streetstock inruilen voor iets anders, Silverado lijkt logisch, maar ik zou de Impala A of B ook wel zien zitten.
    Zelfde voor de banen, de mini baantjes inruilen voor iets grotere exemplaren, mischien zelfs laten gelijk lopen met de kalender van de Iracing series, als dat mogelijk zou blijken.
    Even uit m'n hoofs een snelle kalender: Talladega/Daytona, Bristol, Charlotte, Darlington, Watkins Glen (waarom niet? ), Miami en Milwaukee Heb je 6 betalende banen, wat de meeste wel al hebben, en Charlotte wat gratis is. Mocht je echt 20+ man ingeschreven krijgen, kun je het aantal banen nog optrekken

Verder zou ik ruim op voorhand plannen om zoveel mogelijk volk te trekken, en zelfs op het Iracing forum reclame gaan maken voor de league.

SBC | League Admin BobVSomeren's schermafbeelding
    Naam
    Bob van Someren

Standaard

Als we naar Silverado enzo gaan, ga ik ook hard nadenken om weer rondes te gaan rijden en mss mezelf in te schrijven. Dat vind ik namelijk echte toevoeging voor een League
    DJ Fennec.nl
    Twitch TV
    Sporting immortality doesn't come easy!

DigitalRacing | Directie Gerben vd Broek's schermafbeelding
    Naam
    Gerben van den Broek

Standaard

Even voor de beeldvorming. Hoeveel geld zou je kwijt zijn om tot zo'n kalender te komen en alles te kunnen rijden? Inclusief auto kopen? en wat er nog bij moet komen.
    Dat gaat zomaar niet gebeuren !!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten