Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20

Discussie: [iROC] ronde 5 | Stafford | 24 01 12

Standaard [iROC] ronde 5 | Stafford | 24 01 12

Mogelijk gemaakt door:

Inleiding
    En weer weet Jarno de winst naar zich toe te trekken in Lanier, zijn derde dit seizoen nadat hij een mooie pole wist te rijden. Op de korte oval is inhalen lastig en Roy Visser heeft een paar dappere pogingen gewaagd maar het mocht niet baten. Jarno loopt verder uit en kan deze race de titel al veilig stellen. Kim van der Stichelen staat derde in de strijd om de eerste iROC titel.

Stafford Motor Speedway
    De Stafford Motor Speedway circuit bestaat in zekere zin al sinds 1870 maar pas in 1967 kwam er asfalt te liggen en spoedig volgde plaatsing op de Nascar kalender. De bochten hellen maximaal 9 graden en er is een lichtinstallatie aanwezig om de boel ook bij nacht te verlichten.

De sessietijden zullen als volgt zijn:
    19:30 - 20:00 practice, inloggen
    20:00 - 20:05 kwalificatie (lone qualifier, 4 laps)
    Aansluitend de race van 60 ronden. (dus NIET 75)!

De server zal DigitalRacing.nl iROC heten. Het wachtwoord zal in de nieuwsbrief worden medegedeeld aan alle ingeschreven deelnemers.

We rijden met de fixed setup en met cautions aan. Iedereen krijgt 1 tow.

Als je verhinderd bent, dien je je vooraf af te melden via e-mail!

The results
    UITSLAG
    REPLAY

De DigitalRacing.nl iROC is tevens als tournament aangemaakt in iRacing.

The links
    iRacing forumdeel
    Racesim setup thread
    iROC algemene thread

iROC ronde 1: South Boston
    iROC ronde 2: Charlotte
    iROC ronde 3: Thompson
    iROC ronde 4: Lanier

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Al even gereden, vreemd baantje zeg, de rechte stukken zijn aardig lang, maar de bochten veel krapper dan je verwacht. Niet m'n favoriete baan.

Standaard

Ik vind 'm wel leuk

21.7 met deze setup en daar zit vast nog veel meer in. Set is stabiel en makkelijk te rijden. Stuk eenvoudiger dan de iRacing sets volgens mij. Niet al teveel drop off op lange runs en ook dan blijft hij vrij stabiel.

Nouja, laat maar even weten
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Standaard

Jarno, lijkt me een prima setup. Ik ga hem communiceren naar onze deelnemers voor morgenavond. Dank voor het meedenken
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Jarno is alleen even vergeten dat we ook 75 rondjes met die setup moeten rijden

hier de setup met correcte fuelload, zal hem ook nog even aan Robert mailen

ps, iemand al enig idee wat voor tijden we hier kunnen verwachten? In hosted en officiele races hebben ze nog niet geraced op stafford met het NTM..
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden
    Laatst gewijzigd door Roy Visser; 24 januari 2012 om 15:07
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

Oh, ja dat... het aantal ronden was foutief overgenomen uit de startpost van de vorige race. We rijden (omdat de ronden hier weer wat langer duren) 60 ronden. Net als in Thompson met vergelijkbare rondetijden. Dit was altijd al het plan alleen stond dus fout hierboven, kwam ik gisteren achter. Excuses voor het ongemak, hoewel dat leed nooit erg groot kan zijn

Rondetijden zullen gemiddeld rond de 20-21 seconden liggen, de snelle jongens uiteraard lager. Misschien zelfs een 19?
    DigitalRacing.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Rondetijden zullen gemiddeld rond de 20-21 seconden liggen, de snelle jongens uiteraard lager. Misschien zelfs een 19?
    is dat een gok robert of heb je daadwerkelijk all tracktime erop zitten..

dan mag je het aantal liters iig veranderen naar 30 ipv 34, 0.4l per rondje, dus 30 is zat.
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Standaard

Bijzondere vraag, but I'll humor you: uiteraard praktijkervaring. Geen honderden rondjes maar ik reed vrij vlot 21-ers mer eerdergenoemde setup. Dus dat zal vanavond nog wel wat sneller gaan allemaal.
    DigitalRacing.nl

Standaard

Bijzondere vraag, but I'll humor you: uiteraard praktijkervaring. Geen honderden rondjes maar ik reed vrij vlot 21-ers mer eerdergenoemde setup. Dus dat zal vanavond nog wel wat sneller gaan allemaal.
    van 21ers die jij rijd naar 19ers vind ik wel heel erg enthusiast op een oval, op lanier zat je er kwa snelste ronde in practise ook maar een halve seconde vanaf, en dat is al heel veel op een oval

ik loop nog steeds te kutten met mijn pedalen, vandaag een hele set omgebouwd maar voelt nog steeds niet lekker aan. Andere setup ook verbouwt en ook die voelt niet zoals ik wil dat hij voelt. Beetje klote

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Nou robbert ik ben wel benieuwd wie dan de aliens zijn

ik kom niet lager/sneller dan 21.8 ik doe iets goed fout denk ik..

25 rondjes erop zitten.

~ Respect is Everything ~

Standaard

Als ik in tien rondjes 21-ers rij (21.9, dat wel) dan verwacht ik dat ik er nog fors vanaf zit qua toptijden, maar kennelijk had ik mijn lucky night

De rondetijden van pre-season weet ik niet meer.

De site is down voor maintenance, ik kan me niet herinneren daar een aankondiging van gezien te hebben we wachten even af, moet met 15 minuten weer online zijn aldus de mededeling.

PS het is Robert
    DigitalRacing.nl

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

De site is down voor maintenance, ik kan me niet herinneren daar een aankondiging van gezien te hebben we wachten even af, moet met 15 minuten weer online zijn aldus de mededeling.
    Die melding staat er al voor tenminste een uur.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

En stond er een uur geleden ook 15 minutes of 75 minutes? En was dit onderhoud aangekondigd?

Voor dergelijke situaties was ik al wel eens bang, je hebt het niet in de hand als je een league wilt organiseren. Een eigen server kan ook wel eens stuk gaan, maar toch. Voor leagues zou het mooi zijn als ze maintenance tot bijvoorbeeld zes maanden vooruit zouden aankondigen zodat je eromheen kunt plannen.

Inmiddels draait de boel weer zie ik.
    DigitalRacing.nl

Standaard

En stond er een uur geleden ook 15 minutes of 75 minutes? En was dit onderhoud aangekondigd?

Voor dergelijke situaties was ik al wel eens bang, je hebt het niet in de hand als je een league wilt organiseren. Een eigen server kan ook wel eens stuk gaan, maar toch. Voor leagues zou het mooi zijn als ze maintenance tot bijvoorbeeld zes maanden vooruit zouden aankondigen zodat je eromheen kunt plannen.
    En hij is al ruim 5 minuten weer up
    Laatst gewijzigd door Kim Van Der Stichelen; 24 januari 2012 om 20:30

Standaard

UITSLAG
    REPLAY

En we feliciteren Jarno met het behalen van de eerste iROC titel!
    DigitalRacing.nl

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Voor leagues zou het mooi zijn als ze maintenance tot bijvoorbeeld zes maanden vooruit zouden aankondigen zodat je eromheen kunt plannen.

Inmiddels draait de boel weer zie ik.
    Ik denk dat een league race plannen in een week 13 dat risico met zich meebrengt, alhoewel er eigenlijk nooit op dinsdag al updates komen?

Standaard

Op zich een mooie Race gehad, in het begin toch nog even een mooi tijdje aan kop gelegen, en de positie wisseling tussen mij en jarno was 2 keer wel erg tof Daarna begon ik weer na te denken over mijn remmen en ging me ritme er weer aan. Maik zat de hele tijd dicht achter mij en was beduidend sneller, toen hij er langs kwam had ik hem ook gewoon moeten laten gaan, maar door een domme actie van mijn kant (nog voordat ik het deed zei ik al tegen mijzelf dat ik het niet moest doen..) raakte ik maik die daarna spon en de eerste caution kwam uit. Had ik dat niet gedaan dan hadden we bijna zeker wel een caution vrije race gehad..

Shorttracks moet ik toch nog echt aan wennen, zeker in combinatie met het ntm moet je al je oude ervaring uit het raam gooien, iets waar ik af en toe nog in terugval en tijdens het rijden ga twijfelen over mijn lijnen/remmen en snelheid. Zodra ik dat ga doen klappen mijn rondetijden omhoog en verlies ik tijd. Een seizoentje meepakken met iRacing gaat zeker meehelpen daarin denk ik

Jarno gefeliciteerd met je Titel

PS, zou er intern even overlegt kunnen worden over Oxford, ik heb er net even op gereden en ik ben na 5 rondjes al erg misselijk (serieus) doordat het een blind iets is met weinig omgeving om je aan vast te houden kwa "waar" je zit. Ben altijd erg gevoelig voor dit soort motion sickness, en zeker op een circuit als oxford waarbij je eigenlijk gewoon continu rondjes rijd (geen 1 punt waar je niet naar links stuurt) ben ik bang dat ik het einde van de race niet ga halen vanwege fysieke redenen. Zou je het circuit even kunnen proberen robert, of iemand anders en kijken of die er ook last van hebben?

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

misselijkheid heb ik nooit last van gehad op Oxford, ik wordt er alleen gek van, vooral het constant blijven sturen is redelijk vervelend.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ik wordt er ook niet misselijk van oid, maar ik heb in Oktober direct bij de aankondiging van de iROC al aangegeven dat het een pittige keuze was.

http://forum.digitalracing.nl/showpo...40&postcount=5

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Oxford Plains wordt wel een pittige hoor, off camber bochten en continu sturen. Is wel een totaal andere oval als de rest

"Overtaking is an art"

Standaard

Woo-hoo!

Wéér mijn snelste ronde in de kwalificatie, maar in de race kon ik maar moeilijk in een ritme komen. Roy hield me daarom goed bij en toen ik me voor de zoveelste keer verremde voor t1 kon hij binnendoor. Vervolgens rondenlang op zijn bumper gezeten (soms er tegenaan) en toen Roy zich ook even verremde kon ik binnendoor. Daarna nog anderhalve ronde naast elkaar gereden waarbij ik niet te vroeg wilde remmen, want dan kon Roy er weer langs, maar ook niet te laat, want dan zou ik ons er allebei aftikken.

Het blijft toch erg gaaf om te racen tegen iemand die je zo goed kent

Toen ik Roy voorbij was reed ik wéér rechtdoor in t1 verd*#$\%**. Gelukkig kon Roy er nu net niet voorbij. Daarna kon ik uitlopen en was de buit binnen.

Volgens mij is dit de eerste competitie ooit die ik heb gewonnen dank voor de felicitaties

@roy (en de rest): als je op Oxford constant stuurt, ga je te hard. Je moet echt rustig rijden en echt rechtuit gaan op de twee rechte stukjes. Daarna jawel, remmen voor de bochten. De snelsten rijden .5 en kunnen volgens mij bijna 30 ronden rijden voor ze boven de .0 uitkomen. Als je constant stuurt worden je banden te warm en kom je in de .4 tot .8 terecht. Volgens mij heb je op die manier ook veel minder last van misselijkheid.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten