Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Discussie: [iROC] ronde 4 | Lanier | 17 01 12

Standaard [iROC] ronde 4 | Lanier | 17 01 12

Mogelijk gemaakt door:

Inleiding
    De race in Thompson was een prooi voor Jarno Pannekeet, die daarmee zijn voorsprong in het kampioenschap weet uit te breiden naar 13 punten op Roy Visser. Roy had wat hardwareproblemen wat hem een goede klassering kostte. Peter van de Kolk en een inhaalrace rijdende Fabian de Jong weten het podium te volmaken.

Lanier National Speedway
    Lanier National Speedway is een relatief jong circuit: deze 0.375 mile oval werd in 1982 geopend. Echter toen was het nog een zogenaamde dirt-track, pas jaren later ontstond de geasfalteerde baan zoals we die nu kennen. Zeer kort baantje!

De sessietijden zullen als volgt zijn:
    19:30 - 20:00 practice, inloggen
    20:00 - 20:05 kwalificatie (lone qualifier, 4 laps)
    Aansluitend de race van 75 ronden.

De server zal DigitalRacing.nl iROC heten. Het wachtwoord zal in de nieuwsbrief worden medegedeeld aan alle ingeschreven deelnemers.

We rijden met de fixed setup en met cautions aan. Iedereen krijgt 1 tow.

Als je verhinderd bent, dien je je vooraf af te melden via e-mail!

The results
    UITSLAG
    REPLAY

De DigitalRacing.nl iROC is tevens als tournament aangemaakt in iRacing.

The links
    iRacing forumdeel
    Racesim setup thread
    iROC algemene thread

iROC ronde 1: South Boston
    iROC ronde 2: Charlotte
    iROC ronde 3: Thompson

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Na mijn eerste testsessie vrees ik voor een hoop cautions. iets te hard de bocht in en rond ga je...

Standaard

De nieuwsbrief is verzonden!

Kim: kan inderdaad listig zijn, maar als je in de race bij wijze van spreken niet continu op 110% wilt 'knallen' dan komt het wel goed. De meest constante rijder wint morgen waarschijnlijk.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Afmelding net de deur uit gedaan, moet morgen werken dus ga ik er dit keer niet bij zijn

Standaard

Jammer Peter
    DigitalRacing.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    De nieuwsbrief is verzonden!

Kim: kan inderdaad listig zijn, maar als je in de race bij wijze van spreken niet continu op 110% wilt 'knallen' dan komt het wel goed. De meest constante rijder wint morgen waarschijnlijk.
    De man op Pole waarschijnlijk, ben bang dat het op racen vanavond niet echt aan gaat komen. Nou willen we natuurlijk wel allemaal caution vrij, maar het is echt een klein klote baantje

Ik ga iig in Koeteldekoet modus, nog getwijfeld over afmelden, maar ben er wel gewoon
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat ik niet misselijk word
    Dus een caution zou niet zo erg zijn als het ergens rond ronde 35 is hihi...

ik hoop geen cautions maar dat zal wel niet.. zo klein baantje.. maar wel super gaaf..
    later we er wat moois van maken... vol spanning en sensatie.

~ Respect is Everything ~

Standaard

Had graag mee willen doen, maar voel me de hele dag al niet helemaal 100%...

Jammer, had er eigenlijk best wel zin in

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefan van Renselaar Bekijk bericht
    Had graag mee willen doen, maar voel me de hele dag al niet helemaal 100%...

Jammer, had er eigenlijk best wel zin in
    Niet miepen, ik voel me al 4 jaar niet helemaal 100% (sommigen zullen overigens zeggen dat ik nooit helemaal 100% ben geweest) en dan ga ik ook nog tegen mijn gouden regel in dat ik niet mag racen na mijn tweede ochtenddienst!

je bent er maar gewoon
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Standaard

Juist, het is net echt

Server draait
    DigitalRacing.nl

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Dat was een redelijk iROC einde voor mij. De laatste 2 races ben ik aan het werk en er dus niet bij. Maar met een 3e plek kan ik het seizoen toch wel redelijk afsluiten. De Street Stock ligt me gewoon niet en zo'n race voelt voor mij gewoon goed.

In de practice ging het voor geen meter en bungelde ik maar wat achteraan, in de kwali toch een goed rondje kunnen rijden waardoor ik als 3e mocht starten.
    Bij de start kon ik hem naast Roy prikken, maar ik wou zo vroeg in de race en op koude banden geen risico nemen. Maar goed ook want de eerste 3 ronden was echt glibberen. Ik durfde hem met het hele veld achter me niet in die drift te houden dus ving ik hem op waardoor ik terug viel naar de 7e plaats. Vervolgens toch weer terug kunnen knokken naar m'n 3e plaats om vervolgens de laatste paar ronden nog wat verdedigende lijnen te rijden om zeker te weten dat Maik achter me bleef. Dat lukte dus een 3e plek is een mooi resultaat.

"Overtaking is an art"

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Wat een drama race, ik weet niet wat er aan de hand was maar de auto wou echt niet de bocht door.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Kwali: liet me verrassen door de koude banden, uiteindelijk een redelijke tijd kunnen neerzetten maar bijna een seconde van wat ik wilde rijden af.

Race: rustig mijn rondjes gereden, de eerste caution was door een spin van mij, gewoon dom. Daarna geen foutjes meer gemaakt maar snelheid zat er niet in. Mee opgereden met Fabian maar aanvallen zat er zeker niet in.

Jarno, feli

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabian de Jong Bekijk bericht
    Wat een drama race, ik weet niet wat er aan de hand was maar de auto wou echt niet de bocht door.
    Same here, hoewel het na de 1e caution weer beter ging.
    DigitalRacing.nl

DigitalRacing.nl

Standaard

Race ging lekker en net als op Thompson reed ik ook hier mijn snelste ronde in de kwalificatie. Was wel even bezorgd omdat Roy erg hard ging in practice en daar sneller reed dan ik ooit eerder had gereden, maar blijkbaar kan ik aardig met druk omgaan

De race was er eindelijk eentje met lange runs en Roy kon de eerste en laatste stint goed bijblijven. Zeker die laatste stint was spannend omdat Roy een kleine kans creëerde maar gelukkig eieren voor zijn geld koos.

@fabian en robert: met het ntm is bandentemperatuur enorm belangrijk. Indien je rondetijden snel achteruit gaan, rij je waarschijnlijk met de oude 'sim race mentaliteit'. Dwz: hard de bocht in en over de voorwielen glijden om af te remmen. Dat moet je dus niet meer doen. het is nu enorm belangrijk om exact de juiste stuuruitslag te hebben en je remmen te gebruiken om af te remmen ipv je banden. Zodra je je stuur te ver draait worden je banden alleen maar heter en wordt het probleem alleen maar erger. Het ntm is echt geweldig wat dat betreft.

Trouwens zojuist de tally race gemist, had niet verwacht dat de practice tijd zó kort zou zijn...

Standaard

Mooie Race gehad

Eerste Stint (tot Caution 1)
    eigenlijk rustig aan gedaan om de temperatuur van de banden laag te houden en kon daardoor het gat tussen mij en jarno mooi controlleren, ik had de grip als hij te ver was en kon rustig aan doen om het gat niet te groot te laten worden.

Tweede Stint
    totaal mijn ritme kwijt, ik volgde jarno even in zijn lijn en kopierde die toen een 5 tal rondjes, wat op een of andere manier niet lekker ging met mijn banden, jarno stuurde voor mijn gevoel al eerder uit, waardoor ik juist krapper moest sturen op het "rechte" stuk om de muur maar niet te raken.

Derde Stint
    Eigen ritme weer te pakken en begon een 20 rondjes voor het eind aan mijn opmars en het onder druk zetten van Jarno. Dit lukte duidelijk en het moment was er zeker, en ik zat er ook echt tussen, maar ik zag jarno nog even snel naar beneden gaan waardoor ik besloot niet door te zetten. De bocht had ik zeker low kunnen houden, onze lijn was daar iedere keer al anders, ik gebruikte het camber van de bocht op het punt van de gele lijn om de kont wat om te gooien tijdens het (diep) inremmen, mijn lijn was meer buiten, binnen,binnen,binnen, buiten daardoor

wel weer gaaf maar op shorttracks merk je dat inhalen toch wel enorm veel voorbereiding vergt, zeker als het snelheidsverschil niet aanwezig is en de persoon voor je niet reageerd op de druk, met langere rechte stukken kun je er veel makkelijker op anticiperen

In ieder geval gewoon weer lekker kunnen rijden, tijdje getwijfeld, maar om 19.00 zelf begonnen met wat tijden op te zoeken, en kwam er gauw achter dat ik redelijk goed zat en vrij zorgeloos kon rondrijden. Bedankt voor het organiseren en Jarno gefeliciteerd met je overwinning

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    wel weer gaaf maar op shorttracks merk je dat inhalen toch wel enorm veel voorbereiding vergt, zeker als het snelheidsverschil niet aanwezig is en de persoon voor je niet reageerd op de druk, met langere rechte stukken kun je er veel makkelijker op anticiperen
    Hmmm... Toch hè, als je echt sneller bent kom je er voorbij, al is het maar 0,05s per ronde. Ja, het kan vele rondes duren, maar het kan absoluut. Alleen na je poging zakte je wat weg en toen was het over. Ik merkte wel dat het moeilijker was als je vlak achter me zat, al snap ik nog niet echt waarom

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Hmmm... Toch hè, als je echt sneller bent kom je er voorbij, al is het maar 0,05s per ronde. Ja, het kan vele rondes duren, maar het kan absoluut. Alleen na je poging zakte je wat weg en toen was het over. Ik merkte wel dat het moeilijker was als je vlak achter me zat, al snap ik nog niet echt waarom
    Ja toen je naar beneden kwam heb ik even bijgestuurd/remt, waardoor ik de voorbanden wat meer oprookte (en daarvoor was ik ook al bezig met proberen de exit speed omhoog te gooien wat ook wat meer stuur input vergde) De wagen was toen ook klaar, probeerde de boel nog te koelen maar liep het risico dat ze van achteren dichterbij kwamen, dus ben toen maar gewoon gesettled op P2

Als je sneller bent zijn de kansen inderdaad veel groter en makkelijker te pakken, dan kun je ieder foutje benutten, ligt de snelheid gelijk dan moet je al continu op de achterbumper zitten om daar gebruik van te maken, dat lukte mij ook wel op het moment dat ik er echt probeerde langs te gaan, maar ik durfde hem net niet door te zetten aangezien mijn neus nog lang niet genoeg onder je zat Iets met Eieren en Geld! P1 in het kampioenschap is praktisch gezien niet meer haalbaar, P2 wat meer verzekeren is verstandiger

Standaard

Effe wat anders, de lange runs van gisteren deden mij besluiten even een klein onderzoekje in te stellen.

Circuit incs
    Sobo 172
    Charlotte 58
    Thompson 20
    Lanier 10

Dat knalt ook als een malle in elkaar zeg! Goed bezig allen!

Standaard

Precies, een is op zijn plaats!
    DigitalRacing.nl

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Nou hadden we op South Boston en Charlotte wel grotere startvelden. Maar dan nog is dit een spectaculaire daling. Inderdaad goed bezig zo

"Overtaking is an art"

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Nou hadden we op South Boston en Charlotte wel grotere startvelden. Maar dan nog is dit een spectaculaire daling. Inderdaad goed bezig zo
    Dat had anders weinig gescheeld of je had er 8 bij kunnen tellen

Maar goed bezig allen

~ Respect is Everything ~

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten